Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:15

Zo, zojuist mijn bed op marktplaats gezet en biedingen aan gezet. Het zal me benieuwen..
Zou zoiets ook nut hebben om ook op bokt markt te zetten? Zou zelf niet op bokt markt kijken voor een bed maar wie weet..

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:23

niet geschoten is altijd mis Douce ;)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 20:50

@kitty ja vanmorgen stond het geld erop en pakje is al onderweg...
Ik zag al gebeuren dat ik nog zes weken erachter aan kon gaan en uiteindelijk nog steeds met mijn tuigje zat maar gelukkig niet dus....

Ergens snap ik ook wel dat die mensen alle maten willen weten maar 't meeste stond gewoon in de advertentie... En de rest had ze ook wel in 1x kunnen mailen.... Maar ach, het geld is binnen en het tuigje is weg :-)

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:12

Vientje schreef:
Het is de laatste tijd optimisten-palooza in dekjesland dus, ik had er ook al eentje :D

Ja, ik ook.
Heb een shabrak op MP met ingebouwd schaap, heb een bod gekregen van wel vijf eurie!

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:20

Zie ik net wat leuks op marktplaats stuur ik een mail.
Krijg ik keurig mailtje terug dat het net opgehaald was.
super gewoon even klein berichtje terug sturen heel netjes.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 21:32

Denk dat ik hem er morgen op zet! De wandplank is onderling nu al verkocht. Op marktplaats was niets denk ik. Nieuwprijs is 18 euro. Hij is zo goed als nieuw dus ik vroeg 10 euro. Krijg ik een bod van 3 euro. Daarvoor blijf ik niet eens thuis.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:28

Hopelijk weer een paar rijlaarzen verkocht.. Denk dat ik het een en ander van Marktplaats ga halen, ben wel een beetje klaar met de verkoop

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:38

Ik had een bod geaccepteerd op een koppeltje vogels en vroeg wanneer diegene ze op kwam halen.

Mailt ie terug: 'Stuur mij uw gegevens en telefoon nummer maar even, als ik in de buurt kom bel ik van te voren even hoe laat ik langs kom om ze op te halen.'

'Als ik in de buurt kom'?

Ik heb hem gestuurd dat ik niet altijd thuis ben en een afspraak wil..ben benieuwd.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:39

Beetje apart inderdaad...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:20

Haha dat kan op deze manier nog wel een week duren :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 23:54

Bijna al m'n advertenties van marktplaats gehaald, verkoop voortaan wel via Bokt :) Vind ik toch wat betrouwbaarder met profielen enzo

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:06

Zet er dan inderdaad op zijn minst bij op welke termijn je in de buurt denkt te zijn :=

Nienke: via Marktplaats heb ik volgens mij nog nooit met een oplichter te maken gehad, via Bokt wel... mensen die gewoon een heel normaal profiel hebben en gewoon "goed volk" lijken, fijn overkomen in het contact kunnen ook vervelende rotzakken blijken te zijn helaas..... er gaan best veel dingen fout met bokkers als ik anderen ook zo hoor := Het geeft je een vals gevoel van veiligheid -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:13

bokt markt heeft inderdaad ook z'n voors en z'n tegens :P

gister kwamen er 2 personen iets ophalen (via MP). Wat ik dan weer zo jammer vind, de eerste kwam zogezegd een paar euro te kort, of ze het daar ook voor mee mocht nemen.... -O- Toen m'n vriend daar niet mee akkoord ging, had ze het tóch in de auto liggen }:0

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:17

Ik had vorige week dat treinkaartje op zeelandnet prikbord staan, en voor iemand tot maandag vast gehouden, tot maandag natuurlijk niks gehoord. Dus opnieuw de advertentie gemaakt en had gelijk weer wat reacties, de eerste dat ik hun maar moest bellen voor een bepaald tijd stip... En dan nog een stuk of wat, ik heb de persoon die reageerde na die met het telefoon nummer gemaild en die is er smiddags gelijk om gekomen.

Had ik vanmorgen op eens weer een mailtje van die persoon waarvoor ik um al dagen had vast gehouden ( en niks meer hoorde), dat ze het kaartje heel hard nodig had.... Dus maar weer terug gemaild dat ik um tot maandag had vast gehouden, en niks meer van dr had gehoord en dat ik veel mensen teleur heb moeten stellen. Dus helaas voor haar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:27

Kentaro schreef:
bokt markt heeft inderdaad ook z'n voors en z'n tegens :P

gister kwamen er 2 personen iets ophalen (via MP). Wat ik dan weer zo jammer vind, de eerste kwam zogezegd een paar euro te kort, of ze het daar ook voor mee mocht nemen.... -O- Toen m'n vriend daar niet mee akkoord ging, had ze het tóch in de auto liggen }:0

Irritant is dat..
Ik zou ook echt niet zakken in prijs.. :n

Niet echt marktplaats, wel een weggeefhoek..
Had ik een flinke kast op gezet, hoop mensen gereageerd, dus ik netjes een eerste en een reserve geloot.
Die eerste zou de kast dinsdag ophalen. Natuurlijk niet gekomen dinsdag, dus ik een berichtje erachteraan gestuurd..
'Ja, sorry, zoontje is in het ziekenhuis beland, bladiebla, net pas thuis, morgen kunnen we hem komen halen!'
Nou, prima, ik dat loeizware ding de gang in gesleept, onder het mom van, dan trek je hem daar maar vandaan..
Is ze gister weer niet gekomen. :roll:
Dus de reserveloter die ik getrokken had reageerde nog op de foto, of de kast al weg was.
Kon dat mens wel reageren dat ze hem vanavond kwamen halen en dat ze heel blij waren met de kast.
Daarna stuurde ze me pas een berichtje dat het niet was gelukt, of ze m vandaag konden halen..
Dus ik heb maar gezegd dat als ie vandaag niet weg is, hij naar de volgende gaat..
Enige wat ik verwacht is dat dat kreng weg is als ik thuis kom.. Zeker als ik 'm gratis wegdoe.. :=
Volgende keer ga ik dat dus anders aanpakken. Afspraak niet nakomen = linea recta naar de volgende.
Ook weer geleerd. :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:30

Dat is inderdaad wel een klassieker, de "ik heb niet genoeg geld bij me" poging om af te dingen.
Ik vind het respectloos eerlijk gezegd -O-

Had ze maar vlotter moeten zijn voor dat treinkaartje hoor, je had gewaarschuwd dus groot gelijk :)
Wel jammer voor d'r maar dat is dan een goede les voor de volgende keer zullen we maar zeggen :P

Balen van die kast ook...ben je zelf zo lief om iemand een gratis kast te gunnen, krijg je dat gedoe :P
Duimen maar dat die weg is straks :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:33

Haha, echt hoor.. Maar wel als een vals kreng reageren als die ander nog vraagt of de kast er nog is _O-
Als 'ie vanavond na acht uur niet weg is stuur ik 'n PB dat 'ie opgehaald is door de ander, heb ik dat gezeur ook niet meer. :')

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:48

Ik heb ook weer een goede ervaring erbij, gister een deken betaald en vanochtend om 9 uur stond de pakketdienst al voor de stoep :D

Ook weer voor iemand vanalles gereserveerd (was best een hoog bedrag, over de €100), puntje bij paaltje heeft haar puppy net haar laarzen kapot gebeten kan ze nieuwe gaan kopen en de spullen van mij niet meer betalen....baal baal baal
Maar ze kan wel van anderen tig dekjes kopen en ze zegt verder in topics niets over de puppy alleen dat ze nieuwe laarzen gaat kopen :(
En ik kon het geld ook goed gebruiken.

Ow dat is ook vervelend upendo!
Denk je iemand een plezier te doen, krijg je dit gezeur...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:49

Dat vind ik altijd zo'n onzin.. :=
Ik geloof bij die weggeefhoekvrouw ook niks meer van dat verhaal over kind in het ziekenhuis..
Anders was je de dag erna wel gekomen..

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:54

Ik word er alleen zo moe van :')
Want normaal reserveer ik eigenlijk niks, maar zij leek me wel betrouwbaar dus toch maar gedaan. Nou daar ben ik ook weer mooi klaar mee :(

Nee ik ook niet, want je kan inderdaad toch de dag erna komen?
En altijd van die smoesjes, zeg gewoon dat je het niet meer kan betalen of wilt.

Krijg net ook deze pb:
Citaat:
Hallo,

mijn vriendin heeft dit dek te koop staan :
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

groetjes

Ik zoek deze helemaal niet ofzo, dus ik had echt zoiets van: dus???? (heb ik ook gestuurd := )

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 09:54

Dat van die kast met dat "rekken" is gewoon balen dat het zo moet, zeker als het ook nog eens gratis is.

Zo heb ik dat ooit ook eens gehad. En maar rekken en steeds weer een andere reden, en ik maar steeds weer zitten wachten...
Soms heb ik dan echt zo iets van bah waarom heb ik het net die persoon toegezegd...

Jah ben benieuwd of die persoon van het kaartje nog een mail terug stuurt.... Denk het niet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:10

Het zijn inderdaad wel de standaard dingetjes van ziekenhuis en garage enzo die als redenen opgevoerd worden.... ik baal er dan wel van, heb ook wel een keer gehad dat de auto ècht ineens naar de garage moest, en dan mail je dat naar iemand met de vraag of de afspraak verzet kan worden en voel je je gewoon een soortemet van leugenaar ook al vertel je de waarheid...maar je weet natuurlijk dat het niet geloofwaardig over gaat komen...heel genant :o :P

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:12

Ik heb in het weggeeftopic ook een vervelende situatie... Verzendkosten overgemaakt voor een halster en strijklappen, niets meer gehoord van de Bokker. Terwijl anderen wel netjes hun spullen hebben gekregen van dezelfde bokker... Ook een best bekende bokker volgens mij. Hopelijk is het een vakantie en krijg ik mijn spulletjes nog

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:13

pmarena schreef:
Zet er dan inderdaad op zijn minst bij op welke termijn je in de buurt denkt te zijn :=

Nienke: via Marktplaats heb ik volgens mij nog nooit met een oplichter te maken gehad, via Bokt wel... mensen die gewoon een heel normaal profiel hebben en gewoon "goed volk" lijken, fijn overkomen in het contact kunnen ook vervelende rotzakken blijken te zijn helaas..... er gaan best veel dingen fout met bokkers als ik anderen ook zo hoor := Het geeft je een vals gevoel van veiligheid -O-

Ik ben via geen van beide opgelicht maar heb via bokt markt over het algemeen fijnere communicatie, op marktplaats zijn degenen die op mijn dingen reageren over het algemeen onbeschofter dan op bokt.. Zitten ook hele vriendelijke mensen bij hoor, maar bij sommigen heb ik al geen zin om te reageren door de toon van hun mail

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 10:20

shetties pb's van bokt (?) mag je niet openbaar maken.