Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:41

pillow schreef:
Ik kijk voor het eerst in dit topic. In de beginpost staan regels dat je niemand aanvalt op zijn of haar ergenissen. En wat zie ik, een hele pagina vol met aanvallen op Fleurtjeuh.

Dat staat er niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:48

Regen en onweer geweest. Alleen jammer dat nu dan wel weer het zonnetje erdoor komt. Nog broeieriger dan het al was. -O-

Eapy

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:09

Ik denk dat veel mensen de ergernis begrijpen, er had gewoon geen foto van een kind bij gehoeven. Ik meen me te herinneren dat Urbanus sowieso al niet zo van het foto’s op het internet van haar eigen kinderen is (en terecht) en dat haar reactie onder andere daar vandaan komt.

Uiteindelijk was de foto erbij misschien ter illustratie, maar netjes was het niet. En voor het eerst binnenvallen in een topic met enkel kritiek is misschien ook niet zo tactisch.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:14

Eapy schreef:
Ik denk dat veel mensen de ergernis begrijpen, er had gewoon geen foto van een kind bij gehoeven. Ik meen me te herinneren dat Urbanus sowieso al niet zo van het foto’s op het internet van haar eigen kinderen is (en terecht) en dat haar reactie onder andere daar vandaan komt.

Uiteindelijk was de foto erbij misschien ter illustratie, maar netjes was het niet. En voor het eerst binnenvallen in een topic met enkel kritiek is misschien ook niet zo tactisch.

En Urbanus kan ik dan ook begrijpen.
Het was inderdaad ter illustratie en heb bewust gekeken of er geen herkenbare dingen in de foto zichtbaar waren.

Maar mij een Karen noemen omdat ik dit super onverantwoord en gevaarlijk vind? Nee, daar ben ik het niet mee eens

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:23

Dat ging over een dikke klacht indienen, niet de ergernis zelf. Dat weet je zelf ook wel maar daar dat laat je bewust achterwege. Boo you.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:25

Het maakt geen drol uit of zo'n kind herkenbaar is, maar die trend van sneaky foto's maken en op internet zetten ben ik gewoon erg op tegen.

Je zou dat zelf ook niet willen toch? Dat je een foto maakt en naar de busmaatschappij stuurt, snap ik 100%. Maar wat moeten wij hiermee? Degene van de foto zal zichzelf wel herkennen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:37

Rawr schreef:
Dat ging over een dikke klacht indienen, niet de ergernis zelf. Dat weet je zelf ook wel maar daar dat laat je bewust achterwege. Boo you.

Waarom is het Karen hierover een klacht in te dienen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:44

Rawr schreef:

Oja, dan noem je mij geen karen natuurlijk :')
Want die klacht dien ik in omdat ik het gevaarlijk en onverantwoord vind. Niet omdat ze 2 reizigers gratis meeneemt.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:53

_San87_ schreef:

Omdat ik vind dat als je je echt zo druk maakt over je veiligheid en die van anderen je je mond in het moment zelf gebruikt. Soms doen mensen domme dingen zonder er bij na te denken. Dan geef je iedereen een kans om te corrigeren en is het probleem misschien opgelost. Achteraf mekkeren en een klacht indienen vind ik laf en voelt heel erg alsof je bewust iemand in de problemen wilt brengen. Daar heb ik geen goed woord voor over en ik vind dat Karen-gedrag.

Het is maar opinie en we mogen het gelukkig oneens zijn. :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:00

Rawr schreef:
_San87_ schreef:

Omdat ik vind dat als je je echt zo druk maakt over je veiligheid en die van anderen je je mond in het moment zelf gebruikt. Soms doen mensen domme dingen zonder er bij na te denken. Dan geef je iedereen een kans om te corrigeren en is het probleem misschien opgelost. Achteraf mekkeren en een klacht indienen vind ik laf en voelt heel erg alsof je bewust iemand in de problemen wilt brengen. Daar heb ik geen goed woord voor over en ik vind dat Karen-gedrag.

Ik vind dit wel een stapje verder dan 'domme dingen zonder erbij na te denken', gezien de buschauffeuse dit echt wel weet.

Maar ik kan je gedachtengang volgen. Vooralsnog vind ik achteraf een klacht indienen niet 'Karen'. Soms is er geen mogelijkheid iets te zeggen, of is de durf er niet omdat mensen tegenwoordig nogal een kort lontje hebben.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:01

Rawr schreef:
_San87_ schreef:

Ik wilde wat typen, maar ben het met Rawr eens. Fleurtjeuh, je had er ook wat van kunnen zeggen vlak voordat je de bus uit ging.
En dan die foto op bokt zetten..weet je hoeveel mensen prutsmuts meelezen pfoe..
Laatst bijgewerkt door imaudy op 09-07-23 18:04, in het totaal 2 keer bewerkt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:03

Ik geef het eerlijk toe, ik durfde het op dat moment zelf niet mn mond open te trekken.
Ik heb te veel verhalen gehoord waarbij dat niet super jofel afloopt, dus ik kies voor mijn eigen veiligheid in een situatie zoals deze in een voor mij onbekende omgeving.
Dan zou ik dus achteraf geen klacht mogen indienen?
Daar ben ik het hartsgrondig niet mee eens.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:07

Voor in de bus mag je niet zitten/staan.. regels zijn regels ..

die foto is niet chique.. helaas niet tegen te houden .. is een bus openbaar? Want dan mag het wellicht wel gewoon.. is het misschien nog steeds niet chique.. ik zie wel meer foto’s voorbij komen van misstanden, op socials. Of is t omdat t een minderjarige betreft?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:08

Ieder mens, ieder zn eigen lef, ieder zn meug.
Ik ga mij niet druk maken.
Want Ik zweet als een warme zeug.

:x

Mensen, denk om je bloeddruk. Het is warm. Meesten hebben slecht geslapen. Rottige graftakkerige smerige miezerige grafmuggen hebben mensen lek gestoken.
Je bent op een hommel gestaan.
Je ijs is op.
En noem maar op.

Iedereen een verkoelende knuffel.

Ieder die een klacht wil indienen, moet ie zelf weten.
Ieder die het niet wil. Ook zelf weten.

+:)+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:09

Op een bij toch?
“Op een bij gestaan”

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:09

fleurtjeuh schreef:
Ik geef het eerlijk toe, ik durfde het op dat moment zelf niet mn mond open te trekken.
Ik heb te veel verhalen gehoord waarbij dat niet super jofel afloopt, dus ik kies voor mijn eigen veiligheid in een situatie zoals deze in een voor mij onbekende omgeving.
Dan zou ik dus achteraf geen klacht mogen indienen?
Daar ben ik het hartsgrondig niet mee eens.

Ik geef je gelijk, een chauffeur weet dit ook dus kan me al niet voorstellen dat die er wat mee doet als je er iets van zegt. Anders was dit al niet voorgekomen.

En de foto ach, geen meerwaarde voor in het topic misschien, maar niemand is te herkennen
Laatst bijgewerkt door Niobe op 09-07-23 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:10

Ik zou echt huilen wanneer ik op een hommel zou staan |(

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:10

Cer schreef:
Op een bij toch?
“Op een bij gestaan”

Nou... Ja... Ik wilde bijen sparen.

(Niet in een vitrine kast ofzo...)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:11

Ik kan de meme zo snel niet vinden :')

Het is allebei niet tof Y;(

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:12

Het lijkt mij in dit geval niet te mogen, omdat het kind niet geheel anoniem is. Er wordt bij vermeldt dat de buschauffeur haar kind had meegenomen. En daarbij heeft het kind ook niet veel kleren aan..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:14

imaudy schreef:
Het lijkt mij in dit geval niet te mogen, omdat het kind niet geheel anoniem is. Er wordt bij vermeldt dat de buschauffeur haar kind had meegenomen. En daarbij heeft het kind ook niet veel kleren aan..

Dat zou ook zo kunnen zijn idd :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:15

imaudy schreef:

Moahh bij niet veel kleren, moet ik denken aan een stringeling met een croptop ofzo.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:19

Dacht dat de etiquette sowieso was om andermans kinderen niet te fotograferen en online te gooien. ;)

Voor het verhaal in elk geval geen toegevoegde waarde, hooguit voor de klacht zelf. Maarja als het om veiligheid van de kids gaat, kan je beter gelijk een opmerking maken in plaats van een klacht indienen die met een beetje mazzel op z'n vroegst maandag gelezen wordt. De buschauffeur zou je niet zo snel neermeppen denk ik. :D

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:23

Maakt me niet uit wanneer die klacht gelezen wordt. Als er maar iets mee gedaan wordt. Ze brengen niet alleen zichzelf in gevaar maar ook de andere mensen in de bus.

Anyways, als de moderators vinden dat de foto weg moet, zien we het vanzelf niet meer. Ik vermoed dat er genoeg op getemd is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 18:24

Het gaat me niet om het feit dat het een kind is hoor, maar ik vind stiekem foto's maken van mensen al verwerpelijk en ze dan online plaatsen al helemaal.

Tenzij ze je echt schade hebben aangedaan natuurlijk.