Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:20

CupCakes_ schreef:
Ik zal maar niet vertellen wat ik kwa drankgebruik op 16 jarige leeftijd uitspookte. Dat was ècht niet best. _O-

Ja deze biecht ik ook op, al weet iedereen die mij vroeger kende dat :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:25

CupCakes_ schreef:
Ik zal maar niet vertellen wat ik kwa drankgebruik op 16 jarige leeftijd uitspookte. Dat was ècht niet best. _O-
In De Kreek kon alles. :))

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:31

Urbanus schreef:
Ja. En daarna cash ik z'n levensverzekering en ga ik feesten op Ibiza.

_O- _O-

Als het legaal was, was die criminaliteit niet nodig.....

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:41

Urbanus schreef:
Ik blowde toen ik 15,16 was. Zat in zo'n alternatieve punkscene. Maar dat waren altijd 2 trekjes want vond en vind er weinig aan.

Op m'n 18e af en toe een pilletje en in Londen ketamine en wat later GHB. Ben toen ik zwanger wilde raken gestopt maar heb alsnog vreemde kinderen gekregen.

En dat feesten op Ibiza _O- _O- _O-

Jij zou stiekem een goede vriendin van mij kunnen zijn ben ik bang _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:48

MarlindeRooz schreef:
En jij denkt dat een puber luistert als iets niet mag van z’n ouders?

Het gaat niet zozeer om het luisteren. Alleen maar roepen: ‘mag niet’ heeft geen nut natuurlijk. Maar aangeven dat je het niet oké vindt en waarom legt in ieder geval een grens neer en leer je ze hopelijk wat normen en waarden. En misschien dat ze in een ‘schijt aan de regels en mijn moeder’ moment toch heel even denken aan het stemmetje in hun achterhoofd.
Als je het als ouders toestaat dan weet je zeker dat ze fout gaan.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 30-08-22 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 21:50

loez schreef:
Urbanus schreef:
Ik blowde toen ik 15,16 was. Zat in zo'n alternatieve punkscene. Maar dat waren altijd 2 trekjes want vond en vind er weinig aan.

Op m'n 18e af en toe een pilletje en in Londen ketamine en wat later GHB. Ben toen ik zwanger wilde raken gestopt maar heb alsnog vreemde kinderen gekregen.

En dat feesten op Ibiza _O- _O- _O-

Jij zou stiekem een goede vriendin van mij kunnen zijn ben ik bang _O-

Ben tegenwoordig saai overbezorgd moedertje hoor ;(

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:51

Rex_Rolfo schreef:
Dus als je partner wordt vermoord omdat hij toevallig dezelfde auto rijdt als een drugscrimineel haal jij je schouders op, boeien? Oké

:') So works it not hè

Rex_Rolfo

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:54

So does it well degelijk work. Drugsgebruik houdt drugscriminaliteit in stand. De uitwassen die daarmee gepaard gaan raken ook onschuldige mensen. Onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben en "onschuldige" mensen die door hun gebruik die wereld in stand houden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:57

Mkango schreef:
CupCakes_ schreef:
In De Kreek kon alles. :))

De Kreek was het leven. Tot dat ik zelf achter de bar stond. :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 21:57

Urbanus schreef:

Waar je de nodige pillen weg slikt natuurlijk, want je moet wel echt goed die drugswereld supporten :j

Dramatisch gedoe zeg :roll:
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 30-08-22 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 21:59

Rex_Rolfo schreef:
So does it well degelijk work. Drugsgebruik houdt drugscriminaliteit in stand. De uitwassen die daarmee gepaard gaan raken ook onschuldige mensen. Onschuldige mensen die er niets mee te maken hebben en "onschuldige" mensen die door hun gebruik die wereld in stand houden.

Blablabla. Maak er een discussietopic van ergens anders op bokt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:01

Ik ben fan van MDMA, zeker bij behandelingen van zeer ernstige vormen van PTSS.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 22:03

c_alsemgeest schreef:

Oh kak, heb je Zomergasten gezien zondag? Bessel van der Kolk was te gast en het ging o.a. daarover.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:07

M_D_H schreef:
Urbanus schreef:

Waar je de nodige pillen weg slikt natuurlijk, want je moet wel echt goed die drugswereld supporten :j

Dramatisch gedoe zeg :roll:

Inderdaad. Pak n pilletje anders.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:09

Love Bessel van der Kolk <3 Zijn werk en boeken zijn echt top.

Moet Zomergasten met hem nog terug kijken, mijn therapeut zei vandaag dat hij daar was, zo chill dat ze het doorgaf.

Oh en truffels hebben ervoor gezorgd dat mijn broertje (autistisch) fatsoenlijk kan eten. Hij kon als kind amper iets eten, was te gevoelig voor textuur, raakte ondervoed en ontwikkelde een achterstand in groei en moest aan geconcentreerde voedingsdrankjes. Op zijn 18e zagen we opeens een drastische verandering, hij at opeens paprika, champignons en van alles en nog wat wat we hem alleen maar hadden zien uitkotsen. Na een ondervraging bleek hij een keer truffels genomen te hebben met vrienden en dat heeft blijkbaar de bedrading in zijn hersenen verandert waardoor hij geen last meer heeft van texturen van voedsel. :')

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:10

My fat ass dacht truffels als in chocoladetruffels. :')

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:13

Hmm, die truffels vind ik wel bijzonder zeg! Misschien toch een reden om ze te nemen _O-
Heb zelf ook echt struggles met textuur van eten.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:13

Suzanne F. schreef:
MarlindeRooz schreef:
En jij denkt dat een puber luistert als iets niet mag van z’n ouders?

Het gaat niet zozeer om het luisteren. Alleen maar roepen: ‘mag niet’ heeft geen nut natuurlijk. Maar aangeven dat je het niet oké vindt en waarom legt in ieder geval een grens neer en leer je ze hopelijk wat normen en waarden. En misschien dat ze in een ‘schijt aan de regels en mijn moeder’ moment toch heel even denken aan het stemmetje in hun achterhoofd.
Als je het als ouders toestaat dan weet je zeker dat ze fout gaan.

Maar jij legde het juist niet uit. Je deed belerend en een hele hoop gekke aannames. Dat werkt niet.
En vrij laten wil echt niet zeggen dat het fout loopt integendeel. Ik zie juist die met de strenge ouders los slaan.
Pubers willen experimenteren, dat is heel normaal. Je kunt beter rustig in gesprek gaan en open uitleggen hoe en wat met alles. En dan mag je een eigen standpunt hebben maar het opleggen werkt altijd averechts. Ze zijn je bezit niet.

MDMA is dat niet ooit ontwikkeld als therapeutisch middel trouwens?
Laatst bijgewerkt door poes op 30-08-22 22:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:15

Bedankt trouwens voor alle hart-onder-de-riem-steken. <3 Goed om te weten dat dit dus niet heel gek is. Puppy-blues kende ik echt niet haha! :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:18

Suliko schreef:
Love Bessel van der Kolk <3 Zijn werk en boeken zijn echt top.

Moet Zomergasten met hem nog terug kijken, mijn therapeut zei vandaag dat hij daar was, zo chill dat ze het doorgaf.

Oh en truffels hebben ervoor gezorgd dat mijn broertje (autistisch) fatsoenlijk kan eten. Hij kon als kind amper iets eten, was te gevoelig voor textuur, raakte ondervoed en ontwikkelde een achterstand in groei en moest aan geconcentreerde voedingsdrankjes. Op zijn 18e zagen we opeens een drastische verandering, hij at opeens paprika, champignons en van alles en nog wat wat we hem alleen maar hadden zien uitkotsen. Na een ondervraging bleek hij een keer truffels genomen te hebben met vrienden en dat heeft blijkbaar de bedrading in zijn hersenen verandert waardoor hij geen last meer heeft van texturen van voedsel. :')

Voor de geïnteresseerden, op Netflix staat 'How to change your mind'; een docuserie over het gebruik van 'drugs' in psychiatrie, als ik het goed zeg.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:20

Captain schreef:
My fat ass dacht truffels als in chocoladetruffels. :')

Mijn eerdere biecht ging over truffel pepernoten, dus ik vind het niet gek dat je daar aan dacht. :')

Dankjewel @poes, voor het zeggen wat ik wilde zeggen maar ik had zo geen zin om tegen zulke oordelen in te gaan. Zeker weten dat het fout gaat, ammehoela. Ik heb vooral heel veel vrienden uit de goot gevist en zelfs naar het ziekenhuis begeleid terwijl ik zelf nuchter was die inderdaad exact zulke ouders hadden.
Ik dank mijn moeder op mijn blote knietjes voor haar vertrouwen en openheid, waardoor ik haar adviezen juist ter harte heb genomen. Ik was een hele boze puber en was anders echt van het padje geraakt.

Sterre98 schreef:
Hmm, die truffels vind ik wel bijzonder zeg! Misschien toch een reden om ze te nemen _O-
Heb zelf ook echt struggles met textuur van eten.

Er zijn absoluut meer (wetenschappelijk gebaseerde) verhalen over het effect van psychedelica op de (her)bedrading van je hersenen in positieve zin. :j Maar vond het fantastisch om te zien hoe mijn broertje sindsdien verandert is. Hij is nog steeds klein, maar beresterk en eet als een bootwerker.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:34

Urbanus schreef:
c_alsemgeest schreef:

Oh kak, heb je Zomergasten gezien zondag? Bessel van der Kolk was te gast en het ging o.a. daarover.

Oh nee dat niet, ga ik terug kijken. Maar ik heb meegeholpen met het analyseren van een aantal onderzoeken naar resultaten van een aantal onderzoeken en pre-testen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 22:57

poes schreef:
Maar jij legde het juist niet uit. Je deed belerend en een hele hoop gekke aannames. Dat werkt niet.
En vrij laten wil echt niet zeggen dat het fout loopt integendeel. Ik zie juist die met de strenge ouders los slaan.
Pubers willen experimenteren, dat is heel normaal. Je kunt beter rustig in gesprek gaan en open uitleggen hoe en wat met alles. En dan mag je een eigen standpunt hebben maar het opleggen werkt altijd averechts. Ze zijn je bezit niet.

Volgens mij ben jij degene die nu ‘een hele hoop gekke aannames’ doet.
Ik leg niet uit? Ik ga niet in gesprek met mijn puber? Ik leg dingen op? Ze is mijn bezit?

Waar heb ik dit gezegd dan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 23:04

Volgens mij is Suzanne echt een fijne begripvolle moeder en haar puber doet het supergoed. Ik vind het nogal vals om haar zo aan te spreken eigenlijk.

En ook zo hatelijk om te vertellen hoe ouders het moeten doen. Ik denk dat het voor iedere ouder schipperen is. Trial en error. Maar bovenal hebben kinderen en ook pubers behoefte aan duidelijkheid. En of je ze veel of weinig begrenst zal van de ouders, het kind en de situatie afhangen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 23:11

Rex_Rolfo schreef:
Urbanus schreef:

Ik heb daar 0 moeite mee. Boeien.

Dus als je partner wordt vermoord omdat hij toevallig dezelfde auto rijdt als een drugscrimineel haal jij je schouders op, boeien? Oké

Ik weet niet of je het over de vergismoord in Amsterdam hebt, zo ja, dat was mijn zwager, denk dat wij als familie liever voor onszelf spreken :)