Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mkango schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe het er in de praktijk aan toegaat. Ik gok dat het ook vooral iets zal zijn op het platteland, waar mensen wellicht niet het geld hebben voor luiers. Bovendien valt er ergens ook wel wat voor te zeggen, want die miljarden luiers die jaarlijks worden weggegooid, zijn natuurlijk ook niet echt top. Dan kun je beter je kind even een plasje laten plegen langs de kant van de weg.
LWDaisy schreef:Doorheen zowat heel je leven hou je je borsten bedekt, en zien enkel jij en je partner die.
Dus voor mij is het wel een intiem lichaamsdeel. Los van geseksualiseerd of niet - ik vind het een intiem deel. Ik loop ook niet met mijn kont bloot op het strand.
Maar ik ben wel eerder preuts genoemd, en ik snap het als anderen anders denken.
Dat mag ook gewoon. Maar ik ga volledig akkoord met Varekaj - ik hoef niet heel je hebben en houden te zien. Je kan de borst ook subtiel en discreet geven. Wat Urbanus zegt: van die voedingkleding! De nicht van mijn vriend gaf een hele tijd geleden hun baby op die manier de borst terwijl ze bij ons zat - helemaal geen probleem mee op die manier! En zo is iedereen blij - kind krijgt eten, moeder is blij dat kind blij is, omstaanders zijn blij dat ze het niet allemaal heel gedetailleerd hoeven te aanschouwen.
Ceffyl slaat de nagel op de kop: er is zoveel "puur natuur", maar die dingen doen we ook discreet en subtiel. We gaan naar de wc ipv op straat onze drol te draaien, en we snuiten onze neus in een zakdoek. We doen ook allemaal aan seks, maar niet in het openbaar. Sommige dingen zijn nou eenmaal privé, en dat geldt ook voor bepaalde lichaamsdelen.