Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:haffiefreak schreef:Aan het terugkijken van dinsdag Ewout loopt mee met crime scène investigators in Amerika
Ik vond hem super fascinerend. Ik heb serieus meteen zitten kijken voor een carriereswitch. Lijkt me heel boeiend.
nevica schreef:Een docu tip op HBO (wellicht ook ergens anders maar geen idee): Born evil, the serial killer and the savior.
Er staan nu 5 afleveringen online, het worden er 8, en die heb je echt allemaal nodig om alle plottwists te begrijpen. Ik kijk misschien wel dagelijks crime docu's maar deze is wel echt bizar in alles en ook in alles er omheen.
Hele korte samenvatting; Hadden Clark word opgepakt voor 2 moorden. In de gevangenis krijgt hij een celgenoot. Hadden gelooft dat zijn celgenoot Jezus Christus is en begint al zijn moorden op te biechten.
Nirvana_ schreef:Past ook wel in dit topic...
In Z-Korea was een case over Telegram chatrooms die misbruikt werden voor sexual abuse van meiden/minderjarigen. Zij werden gedwongen om vanalles te doen, onder het dreigement dat anders hun video's publiek gemaakt zouden worden; wat daar giga veel gevolgen heeft voor je kansen op een baan, je sociale status, etc, ook als je duidelijk het slachtoffer bent.
Jonge meiden werden gedwongen omSpoiler:
zichzelf aan te raken in de mannen wc, naakt op hun eigen balkon te staan, woorden in zichzelf te snijden, vanalles inserten, gedwongen incest met broers/familie, verkrachting, naald met draad door zichzelf moeten steken,
En nog meer, wat te gruwelijk is om op te schrijven... Deze video's werden gedeeld met ongeveer 60.000(!!!) mannen, waarvan geschat de helft Koreaans, de rest buitenlands. Iets meer dan 100 confirmed victims, waarvan 26 minderjarig. De jongste slechts 12. Soms werd ook hun adres geleaked naar de chats, gekidnapt, met alle gevolgen van dien
Voor meer info: https://youtu.be/LInJHJNL9sY?si=GxrYFmlp6Drw3jYH
En er is een Netflix docu gemaakt, die wil ik ook nog zien, "Cyber Hell: Exposing An Internet Horror"
De grootste daders hebben trouwens 40 en 34 jaar gevangenis gekregen
Citaat: