Needje schreef:Ik zie ook echt niet wat 2G ons nou gaat helpen nu met Omicron.
Lijkt er iig steeds meer op dat deze lockdown mede gedaan is om deze er door te duwen zo.
Lekker dreigen dat alleen iets eerder open kan met 2G. Terwijl gevaccineerden net zo hard besmet raken op het moment. (zelfs met boosters)
Ze worden er toch echt wel minder ziek van. Al mijn dierbaren hebben inmiddels covid gehad en dan praat ik over 5 - 85 jaar en geloof me zelfs de jongeren die niet gevaccineerd waren zijn er echt wel ziek van geweest en met name heel erg moe. Alle gevaccineerden hebben een hele lichte vorm gehad en één zoon van mij was zelfs al na 2 dagen weer OK terwijl hij pas één keer gevaccineerd was 2 weken ervoor.
Dus ja, gevaccineerden raken net zo hard besmet, alleen is het verschil in ziekte echt aanwezig , net als verschil in ernstige ziek ervan zijn→ hoger aantallen cq ziekenhuis opnames→ hoger aantallen IC opname→ hoger aantallen die komen te overlijden.
En dit is een feit en geen bangmakerij. Waarom is dat nu zo moeilijk om dat gewoon in te zien. En nee Needje en mensen die zich liever niet laten vaccineren→ van mij hoef je dat ook echt niet te doen want gelukkig komen er ook veel mensen met de schrik vrij → "wouw dat was toch wel heftiger als dat ik dacht" ken ik ook al van eerlijke niet gevaccineerden.
En gelukkig zijn er ook veel mensen die er weinig van overhouden, maar zeker een groep niet waaronder helaas ook jongeren.

En nee HC, ik heb echt geen angstpsychose want wij hebben hier heerlijk Kerst gevierd en gaan dit ook doen met vrienden met oud en nieuw en ik heb met booster erbij absoluut geen angst voor covid , maar nu doen alsof het allemaal flauwekul is dat de overheid doet, cq cijfers die mensen hier plaatsen vind ik toch ook te vergaan en voor de zorg te verdrietig want die zien toch wel een bak ellende elke dag.