Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:17

ravellie schreef:
Pandora2 schreef:
En de treinen van NL richting Antwerpen blijven tot de nok gevuld. Een uurtje haringen in een warm niet-verlucht tonnetje.
Ik begrijp die mensen niet :')

Nou he.

Hier het land op slot gooien i.v.m een pandemie....

Maar wel massaal op vakantie of een dagje naar België en Duitsland

Hoezo hypocriet?

Ik weet niet of je dat hypocriet moet noemen. Mensen zijn geconfronteerd met maatregelen, ze willen die niet en zoeken dus naar uitvluchten om het toch nog leuk te hebben.

Of het verstandig is weet ik niet. Maar ik begrijp het wel, want zo rond je heen kijkend zien mensen echt wel dat in andere EU landen de cijfers ook FC covid Knudde zijn, maar het leven op Oostenrijk na gewoon door gaat. Het is niet gezegd dat dit zo blijft, maar voor nu heb ik het idee dat er weinig landen een lock down kennen maar daarin kan ik me vergissen, dus praat me bij.

Friezenfan :knuffel: ik mis mijn klein kinderen ook te erg met name met Kerstmis

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:22

pien_2010 schreef:
Needje schreef:
Ik zie ook echt niet wat 2G ons nou gaat helpen nu met Omicron.
Lijkt er iig steeds meer op dat deze lockdown mede gedaan is om deze er door te duwen zo.
Lekker dreigen dat alleen iets eerder open kan met 2G. Terwijl gevaccineerden net zo hard besmet raken op het moment. (zelfs met boosters)

Ze worden er toch echt wel minder ziek van. Al mijn dierbaren hebben inmiddels covid gehad en dan praat ik over 5 - 85 jaar en geloof me zelfs de jongeren die niet gevaccineerd waren zijn er echt wel ziek van geweest en met name heel erg moe. Alle gevaccineerden hebben een hele lichte vorm gehad en één zoon van mij was zelfs al na 2 dagen weer OK terwijl hij pas één keer gevaccineerd was 2 weken ervoor.

Dus ja, gevaccineerden raken net zo hard besmet, alleen is het verschil in ziekte echt aanwezig , net als verschil in ernstige ziek ervan zijn→ hoger aantallen cq ziekenhuis opnames→ hoger aantallen IC opname→ hoger aantallen die komen te overlijden.

En dit is een feit en geen bangmakerij. Waarom is dat nu zo moeilijk om dat gewoon in te zien. En nee Needje en mensen die zich liever niet laten vaccineren→ van mij hoef je dat ook echt niet te doen want gelukkig komen er ook veel mensen met de schrik vrij → "wouw dat was toch wel heftiger als dat ik dacht" ken ik ook al van eerlijke niet gevaccineerden.
En gelukkig zijn er ook veel mensen die er weinig van overhouden, maar zeker een groep niet waaronder helaas ook jongeren. |(

En nee HC, ik heb echt geen angstpsychose want wij hebben hier heerlijk Kerst gevierd en gaan dit ook doen met vrienden met oud en nieuw en ik heb met booster erbij absoluut geen angst voor covid , maar nu doen alsof het allemaal flauwekul is dat de overheid doet, cq cijfers die mensen hier plaatsen vind ik toch ook te vergaan en voor de zorg te verdrietig want die zien toch wel een bak ellende elke dag.

Hier precies dezelfde ervaring !

Wij staan helemaal niet negatief in het leven. Wij maken er gewoon het beste van.
Wij zijn bevoorrecht, dat realiseer ik me heel goed. Ondanks dat onze moeders jong zijn overleden en ik ook al een paar keer in het ziekenhuis ben beland en door het oog van de naald ben gekropen, hebben wij een goed leven.

Iedereen krijgt met tegenslag en ziektes te maken.
Alleen sommige complicaties kan je voorkomen door een simpel prikje.

Ik vind het eigenlijk wel grappig dat een aantal bokkers met continu kritiek op het beleid en de maatregelen overdreven vinden, zelf wel hun prikje hebben gehaald. :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:22

@ Pien....Nee, ik begrijp daar om eerlijk te zijn helemaal niets van, massaal op vakantie en daagjes naar het buitenland (samenkomen met veel anderen in steden als Antwerpen en Gent)

Maar ondertussen de lockdown zat zijn en je 'normale' leven terug willen..... :+

Natuurlijk ben ik het ook zat, wie niet?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:25

friezenfan2 schreef:
Het is jammer dat als ik hier bij lees ik altijd zo gefrustreerd raak. Die booster helpt wel. Het blijven roepen dat je zelfs met een booster ziek kan worden dat weet iedereen nu wel maar zo lang je maar weinige klachten hebt zou dat het doel moeten zijn. Kijk liever krijg je geen corona maar mocht je het dan toch op lopen dan liever mild denk ik.
Ik ga volgende week donderdag met spanning (wat waarschijnlijk enorm stress wordt) mijn booster halen zoal gewoon iedereen zou moeten doen. Vorige week een behoorlijke inzinking gehad en ik trek een pandemie niet veel langer. Als iedereen nou gewoon zich had laten vaccineren hadden nu niet hier gezeten.

Jij denkt dat als iedereen gevaccineerd was geweest? dit niet aan de orde geweest was?
Tja, jouw mening dan hoor.
Met twee vaccinaties evengoed corona en met drie ook.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:26

Needje schreef:
Ik zie ook echt niet wat 2G ons nou gaat helpen nu met Omicron.
Lijkt er iig steeds meer op dat deze lockdown mede gedaan is om deze er door te duwen zo.
Lekker dreigen dat alleen iets eerder open kan met 2G. Terwijl gevaccineerden net zo hard besmet raken op het moment. (zelfs met boosters)

Ik ben net zo voorzichtig met gevaccineerden als met niet gevaccineerden. Juist omdat symptomen wat vager kunnen zijn.
Ik zie ook niet hoe 2G gaat helpen en als het in frankrijk al helpt dan komt dat ook vooral omdat mensen daar meer afstand houden van elkaar.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:29

ravellie schreef:
friezenfan2 schreef:
Het is jammer dat als ik hier bij lees ik altijd zo gefrustreerd raak. Die booster helpt wel. Het blijven roepen dat je zelfs met een booster ziek kan worden dat weet iedereen nu wel maar zo lang je maar weinige klachten hebt zou dat het doel moeten zijn. Kijk liever krijg je geen corona maar mocht je het dan toch op lopen dan liever mild denk ik.
Ik ga volgende week donderdag met spanning (wat waarschijnlijk enorm stress wordt) mijn booster halen zoal gewoon iedereen zou moeten doen. Vorige week een behoorlijke inzinking gehad en ik trek een pandemie niet veel langer. Als iedereen nou gewoon zich had laten vaccineren hadden nu niet hier gezeten.

Jij denkt dat als iedereen gevaccineerd was geweest? dit niet aan de orde geweest was?
Tja, jouw mening dan hoor.
Met twee vaccinaties evengoed corona en met drie ook.

Als iedereen gevaccineerd zou zijn, lagen de IC's niet vol en was er geen uitgestelde zorg.
En was het verzuim onder zorgpersoneel niet zo hoog met alle gevolgen van dien.
Daar zou je als verpleegkundige toch voorstander van moeten zijn?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:30

Ikke niet:-) Nou ja woon niet in Nederland. Vind het best wel positief nieuws, dat er mensen zijn die het nu pas zat zijn. Dat betekent dat ze daarvoor toch prima overweg konden met de maatregelen en daardoor hun leven niet lieten verzuren. En zo te horen hebben al vele hun booster mogen halen. Dat zijn toch positieve ontwikkelingen. Mensen geboosterd en een groot aandeel is ziek geweest en hebben antistoffen. Dat spreekt toch ook voor een groepsimmuniteit. En in vele landen bestaat COVID niet meer. Bijvoorbeeld in china is alles weer normaal. Alleen moet je bij het inreizen in quarantaine. Maar daarna is alles weer normaal.

Dat zou je denken dat je als verplegend personeel voor zou moeten zijn. Hoe zou dat komen dat er toch vele zijn over de hele wereld die zich niet laten vaccineren. Zij zien toch dagelijks wat er gebeurd. Zou het komen omdat ze geen onderscheidend vermogen hebben of omdat ze egoïstisch zijn en alleen aan zich zelf denken. Rare beroepskeuze dan. Of geloven die ook allemaal in complottheorieën? Het is natuurlijk niet hun vakgebied dus waarom vertrouwen ze de politici niet? Echt raar.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 29-12-21 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:33

Dinopino schreef:
Ikke niet:-) Nou ja woon niet in Nederland. Vind het best wel positief nieuws, dat er mensen zijn die het nu pas zat zijn. Dat betekent dat ze daarvoor toch prima overweg konden met de maatregelen en daardoor hun leven niet lieten verzuren. En zo te horen hebben al vele hun booster mogen halen. Dat zijn toch positieve ontwikkelingen. Mensen geboosterd en een groot aandeel is ziek geweest en hebben antistoffen. Dat spreekt toch ook voor een groepsimmuniteit. En in vele landen bestaat COVID niet meer. Bijvoorbeeld in china is alles weer normaal. Alleen moet je bij het inreizen in quarantaine. Maar daarna is alles weer normaal.

Tuurlijk
Ik ben het ook zat hoor.
Maar ik vind het wel met dubbele tong praten.
Allemaal schreeuwen dat de zorg instort etc, personen zoeken om de schuld te geven: niet gevaccineerden, kinderen etc
En daarna allemaal lekker er op uit.
Wat zou dat met de cijfers gaan doen :+

Zelf zit ik overigens in de zorg en is het momenteel rustig m.b.t opnames rondom covid.
Hopen maar dat dat zo blijft

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:41

ravellie schreef:
@ Pien....Nee, ik begrijp daar om eerlijk te zijn helemaal niets van, massaal op vakantie en daagjes naar het buitenland (samenkomen met veel anderen in steden als Antwerpen en Gent)

Maar ondertussen de lockdown zat zijn en je 'normale' leven terug willen..... :+

Natuurlijk ben ik het ook zat, wie niet?

Dat begrijp ik dat jij dat niet begrijpt want er zit ook een contradictie in. Dat is een feit. In mijn post ging het voornamelijk over het woordje "hypocriet" dat deze groep verweten werd en dat zie ik anders.

Ravellie ik lees dat je in de zorg werkt. Ben jij gevaccineerd of niet? Zo ja of nee, waarom heb je die keuze gemaakt? Het is een privé vraag die je natuurlijk niet hoeft te beantwoorden! Maar ik vroeg het me af.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:42

Hoezo is in China alles weer normaal? Daar gaat regelmatig een hele stad van miljoenen inwoners in lockdown. En dan een echte, en niet zo halfbakken als hier.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:43

verootjoo schreef:
Hoezo is in China alles weer normaal? Daar gaat regelmatig een hele stad van miljoenen inwoners in lockdown. En dan een echte, en niet zo halfbakken als hier.

Ik wilde er eigenlijk niet op reageren want China is zo'n vreselijk land als het om covid ook gaat en de prijs die mensen daar betaald hebben is onvergelijkbaar vergeleken met hier. Daar is een verplicht prikje eventueel moeten gaan halen in de toekomst nog heilig bij.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:45

pien_2010 schreef:
verootjoo schreef:

Ik wilde er eigenlijk niet op reageren want China is zo'n vreselijk land als het om covid ook gaat en de prijs die mensen daar betaald hebben is onvergelijkbaar vergeleken met hier. Daar is een verplicht prikje eventueel moeten gaan halen in de toekomst nog heilig bij.

Nou idd.
En in een lockdown is het ook echt lockdown. Thuisblijven en om de 48uur testen. Slechts 1 persoon mag uit huis om boodschappen te halen.
En als je dan geen inkomsten hebt, heb je pech en is er geen regeling zoals hier om de ondernemers te ondersteunen. Dit wordt al ingezet bij 200 besmettingen.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:46

Oh interessant te lezen. Ik begrijp dat jullie er onlangs geweest zijn?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:47

Dinopino schreef:

Je moet ergens geweest zijn om feiten te kennen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:48

Mwa, het nieuws staat er vol mee.
En China staat al niet bekend als het land dat het meest op heeft met mensenrechten enzo.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:50

Huertecilla schreef:
Ondertussen wordt het lichtende pad naar de uitgang van de tunnel steeds helderder. Meer besmettingen met het mildere omicron geeft meer weerstand onder de bevolking en gaat Covid19 endemisch maken. Jaarlijkse vaccinatie van kwestbaren/vrijwillig en klaar met het geneuzel **\O/**

Dat dacht ik aanvankelijk GELIJK :P

Eerst zien en dan geloven.
En sorry hoor, maar jij roept veel te luid.
Een jongetje dat fluit in het donker.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:51

Pien, je hebt een pb

Ik ook nooit in China geweest, maar de beeldvorming die er bij mij is ontstaat, is dat mensenrechten niet erg hoog op de ladder staan

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:52

Enzino, voor het vertragen (flatten the curve) werken lock-downs het beste. Ik heb niet gesproken over het voorkomen van sterftes. Als je een virus niet uitroeid zijn het aantal sterftes uiteraard op de lange termijn niet verminderd, enkel meer verdeeld over de tijd.
Ofwel, jouw data staat niet haaks erop maar is een aanvulling.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:54

Dinopino schreef:

Jij dan?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:55

Van mij moet je helemaal niets. :-) Je mag van mij alles denken wat je wil. Vind het gewoon interessant te horen hoe het daar toe gaat wanneer je er geweest bent. Is toch informatie dan uit eerste hand? Zou zeggen dat is dan toch de beste onderbouwde bron.

Dinopino

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:58

Huertecilla volgens mij wil hier niemand goed nieuws. Ik persoonlijk denk ook dat omicron jullie uit de pandemie gaat halen. Wat voor effect zo een eiland heeft. Eilandje Delta is het niet gelukt. Heerlijk toch hebben jullie geen pandemie meer. Alles weer normaal.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:14

BigBen schreef:
Huertecilla schreef:
Ondertussen wordt het lichtende pad naar de uitgang van de tunnel steeds helderder. Meer besmettingen met het mildere omicron geeft meer weerstand onder de bevolking en gaat Covid19 endemisch maken. Jaarlijkse vaccinatie van kwestbaren/vrijwillig en klaar met het geneuzel **\O/**

Dat dacht ik aanvankelijk GELIJK :P

Eerst zien en dan geloven.
En sorry hoor, maar jij roept veel te luid.
Een jongetje dat fluit in het donker.

Kunnen we eens stoppen met elkaar zo neer te halen??
Als je op een berg in spanje woont zie je de boel wellicht iets zonniger. Het is hier koud en nat en dat komt het humeur niet ten goede.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:17

friezenfan2 schreef:
Als iedereen nou gewoon zich had laten vaccineren hadden nu niet hier gezeten.

Pertinente onwaarheid.
Hier in het zuiden en in Denemarken hééft iedereen zich laten vaccineren (hier inmiddels ook groot deel booster) en..... zijn beiden dicht voor de winter.

Vaccins zijn +:)+ want de meerderheid wordt er bij besmetting minder ziek door. Goed nieuws 1.
Zo ook omicron. Is óók goed nieuws want de meerderheid wordt er minder ziek door. Goed nieuws 2.
Na herstel van omicron blijkt de opgebouwde weerstand ook nog eens tegen delta te werken. Goed nieuws 3.
Dat is héél wat meer goed nieuws dan uitzonderlijke pechvoorbeelden.

Daarbij alles van vóór vaccins is gewoon irrrelevant voor normaal gezond wel gevaccineerd omicron oplopen.
Voor díe situatie is het nu +:)+ en op naar een normale situatie. Tenminste als genoeg besmettingen toegestaan worden en over uitzonderingen ons niet verplicht achter de sansevierias houdt.

Nog een keer; gewoon gezond, gevaccineerd is omicron geen probleem. Op de spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt na.
De regel is goed nieuws.

BigBen

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:20

Ik help je het hopen.
Alleen herinner ik me nog prima dat de originele Wuhan variant ook maar een griepje was.
Dus nog eens, eerst zien en dan geloven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 18:25

BigBen schreef:
Ik help je het hopen.
Alleen herinner ik me nog prima dat de originele Wuhan variant ook maar een griepje was.
Dus nog eens, eerst zien en dan geloven.

Doe niet zo negatief. Je refereert aan vóór vaccins, aan voor omicron. Volstrekt irrelevant om daar naar te verwijzen. We zijn niet meer in een ook maar bij benadering vergelijkbare situatie. Tenminste als je vaccins als goed nieuws ziet. Denk jij wellicht dat vaccineren zinloos is?! Nee? scherm dat niet met het angstbeeld van vóór vaccins.