Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:bigone schreef:
...en het GOÉDE nieuws, bovendien dichter bij huis; hier in Andalucia in ons streekziekenhuis NÚL Covid19 patienten.
bron; hoofd verpleging
Verdere relativering; afgelopen weekeinde meer verkeersdooden dan Covid19 doden.
Waar hébben we het nu in vrédesnaam nog over met Covid?!
En voor wie het niet weet; we hebben hier nog volop buitenlands toerisme vanuit de hele EU.
Askja schreef:Wat ik me afvraag, is waarom er niet voor gekozen wordt om voor een periode van bijvoorbeeld 3 weken, bij wijze van proef zeg maar, alle maatregelen los te laten, om te kijken wat dat doet met de coronacijfers. Uiteraard is dat een risico voor de zwakkeren en de ongevaccineerden, maar die kunnen zich in acht nemen, en igv die laatste groep is het sowieso eigen keuze.
Blijft het aantal besmettingen en vooral ziekenhuisopnamen vervolgens laag, dan zou de periode verlengd kunnen worden. Wel gecombineerd met een voorlichtingscampagne om duidelijk te maken dat mensen nog steeds voorzichtig moeten zijn, dus hun eigen verantwoordelijkheid moeten nemen, én dat de maatregelen direct weer van kracht en evt. zelfs verscherpt worden als de cijfers ineens toch hard oplopen. Zodat er geen enorme heisa ontstaat als er toch weer beperkingen zouden komen omdat men dacht er definitief van af te zijn.
Is dit een heel raar idee?
Het gaat mij er hierbij beslist niet om dat ik tegen de maatregelen of de coronapas ben, want ik heb daar zelf geen moeite mee, en het lijkt me in het algemeen ook geen grote opoffering als de situatie erom vraagt.
Het is meer dat de cijfers nu al een tijdje redelijk gestaag dalen, en ik me afvraag of het allemaal nog wel zo hard nodig is, zeker nu sommige maatregelen nogal inconsistent overkomen (voorbeelden zijn hierboven al gegeven).
Karl66 schreef:Hoe alles losgooien werkt, kan je in het VK zien, in het onderstaande artikel staat een grafiek en even een kleine vergelijking van week 36 (twee weken geleden) met week 36 in 2020:
2020: 12.685 besmettingen en 52 coronadoden
2021: 248.150 besmettingen en 971 coronadoden
https://www.nu.nl/coronavirus/6157919/t ... eland.html
Maar voor de rest gaat het hardstikke goed hoor met het afschaffen van alle maatregelen in het VK...
996981 schreef:Karl66 schreef:Hoe alles losgooien werkt, kan je in het VK zien, in het onderstaande artikel staat een grafiek en even een kleine vergelijking van week 36 (twee weken geleden) met week 36 in 2020:
2020: 12.685 besmettingen en 52 coronadoden
2021: 248.150 besmettingen en 971 coronadoden
https://www.nu.nl/coronavirus/6157919/t ... eland.html
Maar voor de rest gaat het hardstikke goed hoor met het afschaffen van alle maatregelen in het VK...
En dat met een vaccinatiegraad van meer dan 80%
Loretta schreef:Lijkt me niet dat er zoveel dixies in omloop zijn.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/hugo-de- ... weigeraars
sureido schreef:Loretta schreef:Lijkt me niet dat er zoveel dixies in omloop zijn.
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/hugo-de- ... weigeraars
Zit je dan lekker aan je pasta’tje en komt er telkens zo’n graf geur voorbij van een dixie.
Bizar dat mensen niet eens even naar de wc mogen. De ggd zegt dat je 15 minuten close contact moet hebben gehad voor een besmetting.
Als dan een niet gevaccineerde langs mijn tafel loopt ben ik echt niet bang dat ik opeens besmet ben. Ik als gevaccineerde kan net zo goed besmetten.
Ik ben zelf gevaccineerd maar vind dat ze nu echt te ver gaan. Ja, voor een afgeladen kroeg vind ik het terecht. Maar voor een etentje.
En dan die sluitingstijd. Lekker iedereen om 12 kets bezopen tegelijk naar buiten op stratum eind. De politie is er weer goed mee, want dat wordt geheid knokken. Het is daar altijd al raak. Normaal spreid iedereen wel een beetje met naar huis gaan, nu gaat iedereen zuipen van 18:00-00:00 en heb je exact hetzelfde effect.
Of is Corona na 00:00 besmettelijker?
Cer schreef:Ik vermoed dat t met die controles wel mee zal vallen… ?
En als de getallen mee blijven vallen gaan misschien alle maatregelen binnenkort wel eraf … ?
Spenk schreef:Cer schreef:Ik vermoed dat t met die controles wel mee zal vallen… ?
En als de getallen mee blijven vallen gaan misschien alle maatregelen binnenkort wel eraf … ?
Eerst maar eens zien wat er gebeurt met die cijfers als het herfst wordt.
We hadden natuurlijk een vrij mooie nazomer. Maar de maatregelen blijven sowieso tot 1 november hierom.
Tja maar je hoeft niet op het terras he? Je mag gewoon naar binnen maar dan zal je moeten testen. Net als in de rest van europa ook al normaal is.