Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:53

Echwel schreef:
In drie maanden vaccineren drie miljoen prikken gezet,

en dan nu even op de vinger natellen.

Dat is een zomer van met masker op het strand verder.

Gister een date.
Begint al met een ´overtreding´ aan tafel. Je wil elkaar wel graag in het hele gezicht kijken toch?!
Ok, het ´klikt´en een zoen bij afscheid??

Lees ik ´s avonds dat het dorp waar we afgesproken hadden per middernacht op slot ging :roll:

Met al dit idiote risico-gedoe bij heel normaal leven kan ik beter weer gaan rácen; dat is veílger verdorie. Helaas, ook allemaal afgelast, nul, op topsport na. Kan je vanaf de bank bekijken op de buis; als je betaalt.
Mooi niet! Ik schrijf dit op mijn laptop vanuit het restaurant verderop bij de snelweg; mensen kijken, gratis.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:59

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Gister een date.
Begint al met een ´overtreding´ aan tafel. Je wil elkaar wel graag in het hele gezicht kijken toch?!

Lees ik ´s avonds dat het dorp waar we afgesproken hadden per middernacht op slot ging :roll:

Met al dit idiote risico-gedoe bij heel normaal leven kan ik beter weer gaan rácen; dat is veílger verdorie. Helaas, ook allemaal afgelast, nul, op topsport na. Kan je vanaf de bank bekijken op de buis; als je betaalt.
Mooi niet! Ik schrijf dit op mijn laptop vanuit het restaurant verderop bij de snelweg; mensen kijken, gratis.

Nou eh... gefeliciteerd? Ofzo?

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:01

Ik snap het effe niet
Eerst worden we afgeblaft dat we in Nederland ons niet voldoende aan de maatregelen houden
We onethisch bezig zijn met vaccineren

Maar zelf als God in Spanje leven

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:03

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Gister een date.

Harem aan het uitbreiden?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:06

Negeren lijkt me de beste optie. :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:07

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Gister een date.

Volgens mij heb jij een beetje moeite met omgaan met teleurstellingen. Goed dat het eens geleerd wordt nu dus :o

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:08

Echwel schreef:
Ik snap het effe niet
Eerst worden we afgeblaft dat we in Nederland ons niet voldoende aan de maatregelen houden
We onethisch bezig zijn met vaccineren

Maar zelf als God in Spanje leven

Uhm ik ben het vaak niet eens met HC maar iets als daten etc. Gaat voor veel (ik weet dat niet iedereen dat doet) mensen gewoon door. Al ‘breek’ je daar regels mee. Als dit in Spanje blijkbaar kan is het zo gek nog niet lijkt mij. En hij zich daar prima in kan vinden dan is dat zo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:12

Daten gaat inderdaad door (hoewel het echt heel anders is nu, en persoonlijk doe ik de eerste date wel coronaproof en ben ik uit ellende nu maar helemaal gestopt) maar wat me stoort is wat Echwel ook zegt, en het voelt (maar dat is persoonlijk) als onnodig anderen in hun gezicht wrijven dat zij alleen zijn, dat soort dingen niet kunnen doen etc etc.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:39

MyWishMax schreef:
Mijn vader mag volgende week voor vaccinatie :):) Pfizer. Wij zijn allemaal erg blij dus

*\o/*

Zo blij met de foei knop. :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:46

Sheran schreef:
Daten gaat inderdaad door (hoewel het echt heel anders is nu, en persoonlijk doe ik de eerste date wel coronaproof en ben ik uit ellende nu maar helemaal gestopt) maar wat me stoort is wat Echwel ook zegt, en het voelt (maar dat is persoonlijk) als onnodig anderen in hun gezicht wrijven dat zij alleen zijn, dat soort dingen niet kunnen doen etc etc.

Dat zeg ik voor iedereen en dat is binnen Nederland is dat anders.
Vriendin van mij houdt er nog wel one night stands op na, dat doet ze nu nog steeds geregeld. Alleen de avondklok vind ze lastig :D Terwijl een andere vriendin juist nauwelijks nog date.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:50

Marcella schreef:
MyWishMax schreef:
Mijn vader mag volgende week voor vaccinatie :):) Pfizer. Wij zijn allemaal erg blij dus

*\o/*

Blijft alleen zo vervelend dat anderen hem blijven quoten :+

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:54

Huertecilla schreef:
Echwel schreef:

Gister een date.

Vind je het vervelend als ik zeg dat ik steeds minder van je reacties snap. Het is zo'n van de hak op de tak verhaal, losse opmerkingen, vaak beetje boos/mopperend.
Een kleine troost misschien: de hele wereldbevolking heeft er links of rechtsom mee te maken. Tel je zegeningen, wie weet helpt dat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:57

Als mensen behoefte hebben om boem boem te doen dan moeten ze dat ook zeker blijven doen...
En ik kan de reacties van HC echt niet pijlen, snap er af en toe niets meer van

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:58

Vorige maand na jaren tinder gedeactiveerd en kreeg mijn matches niet eens zo ver dat ze de eerste date via videobellen wilde doen. Dus laat dan maar. Kostte me teveel energie om elke keer weer tot dat punt te komen en dat ze dan toch meteen willen afspreken. Misschien dat ik het over een maand weer eens probeer maar voorlopig ben ik er klaar mee.

Ik zie trouwens niet hoe je corona proof met iemand op date kan, jij weet niet wat die ander allemaal heeft gedaan in de afgelopen dagen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 11:59

Relaxed schreef:
Marcella schreef:

*\o/*

Blijft alleen zo vervelend dat anderen hem blijven quoten :+

Gelukkig leest het toch niet lekker weg en neem ik ook niet de moeite er wat van te maken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:00

lenaa_tje schreef:
Uhm ik ben het vaak niet eens met HC maar iets als daten etc. Gaat voor veel (ik weet dat niet iedereen dat doet) mensen gewoon door. Al ‘breek’ je daar regels mee. Als dit in Spanje blijkbaar kan is het zo gek nog niet lijkt mij. En hij zich daar prima in kan vinden dan is dat zo.

Verder is waar ik moeite mee heb niets anders dan wat Amnesty International rapporteert.

Wat betreft Spanje-NL, wat enkele dames hier zich persoonlijk aantrekken; dat is vooral hún perceptie.
Er kan niet niet meer/minder dan in NL. Als er al een duidelijk verschil is, dan is het dat wanneer hier ergens de cijfers slechter worden die gemeente dan er middernacht op slot gaat en alle niet-essentieel ook.

Onder de streep zeg ik nog steeds; masker, handen wassen, afstand en ik respecteer uit en in principe zelfs de geest van de regels mbt provinciegrenzen.
Daarbíj echter nu na een jaar; pluk de dag.
La vida es bella; de kans dat die éne vrouw op díe dag besmettelijk is... wel, die kans loop ik dan maar.

@Harem; dat is een wonderlijke perceptie van onafhankelijke vrouwen die zélf kiezen >;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:06

Jessix schreef:
Gelukkig leest het toch niet lekker weg en neem ik ook niet de moeite er wat van te maken.

Gelukzalige onwetendheid.
Struisvogel-politiek.
Oogkleppen.
Schiet de boodschapper.
Etc.

Maar goed, het ís verontrustend om na te denken over ramp-politie vergelijkbaar met veiligheidswetten na 911 en het rapport van Amnesty over Covid19 politiek.
Ie kan inderdaad kiezen dat te negeren omdat het toch buiten je invloed ligt. Aan de andere kant is het bevrijdend relativerend perspectief bij de regels op basis van Covid19-angst.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:08

Bijzonder hoe sommige mensen alles op zichzelf weten te betrekken, behalve als het op zelfreflectie aankomt :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:10

friezenfan2 schreef:
Vorige maand na jaren tinder gedeactiveerd en kreeg mijn matches niet eens zo ver dat ze de eerste date via videobellen wilde doen. Dus laat dan maar. Kostte me teveel energie om elke keer weer tot dat punt te komen en dat ze dan toch meteen willen afspreken. Misschien dat ik het over een maand weer eens probeer maar voorlopig ben ik er klaar mee.

Ik zie trouwens niet hoe je corona proof met iemand op date kan, jij weet niet wat die ander allemaal heeft gedaan in de afgelopen dagen.

Als dit een vraag aan mij was: op het strand wandelen met afstand, niet aan elkaar zitten :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:12

Ik ben met mijn vriend naar het muZIEem geweest. Date in het donker want dan ervaar je de wereld zoals je blind bent. Maar dat was in juni toen waren de besmettingen heel laag. :j

Zou nu denk ik wezen wandelen. Is ook een beetje wat vriendje en ik vooral doen. :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:14

Sheran schreef:
Als dit een vraag aan mij was: op het strand wandelen met afstand, niet aan elkaar zitten :)

was meer in het algemeen, ik was niet van plan om om iemand anders aan te raken op een eerste date (of tweede of derde)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:16

friezenfan2 schreef:
Sheran schreef:

was meer in het algemeen, ik was niet van plan om om iemand anders aan te raken op een eerste date (of tweede of derde)

Ik dus ook niet, daarom ben ik gestopt met daten nu tijdens corona. Het werd te ongemakkelijk, de mannen snapten het niet, leverde mij teveel stress op. Erg jammer.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:16

friezenfan2 schreef:

Ik kreeg de vraag of ik wilde gaan wandelen. Ik vind op een terrasje zitten toch een stuk veiliger dan ergens gaan wandelen met iemand die ik nog nooit irl heb gezien

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:17

friezenfan2 schreef:
Ik zie trouwens niet hoe je corona proof met iemand op date kan,

Dat kán ook niet. Tenzij je op afstand blijft met maskers op.
Vandaar mijn opmerking dat het een dimensie ´erger´ is dan SOA´s.

Citaat:
jij weet niet wat die ander allemaal heeft gedaan in de afgelopen dagen.

Dat is ook het probleem van gevaccineerden en zelfs mensen met PCR testresultaat.
Iets voor verder dan deze zomer. Iets wat blíjft want Covid19 en varianten gaat nooit meer weg.

Het is een kwestie van risico-beheer en je eigen kwali-tijd van leven. Nogmaals; voor de rest van je leven.
Ík voel me beter op een leuke ´risico´-date met de *D onzekerheid van de evt. romantische/erotische voortgang, dan ´veilig´ thuis achter de geraniums en dan besmet worden in de supermarkt...

Dan de avondklok hier. Voor míj is die in effect om 22.00 want ik woon in bergen. Snel op een uur van leuk vermaak.
Heb besloten om af en toe een hotel te boeken aan de kust. Dat is dan en op hooguit een kwartier én met het eventuele ´your place or mine?´ een drempel lager.
Gedenk te léven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 12:20

Ga je nu op date met één van je drie vaste vriendinnen? Of wil je de groep uitbreiden?