Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:39

Ik heb een pakket van 90 euro opgestuurd via mondial relay en nu zit er een enorme vertraging op. Ik denk niet dat het voor 6 december bij bestemming gaat zijn. Wat gaat er dan gebeuren? Er staat iets over een vergoeding tot 25 euro. Krijg ik dan maar 25 euro ipv 90?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:18

CastaMickey schreef:
Vinted heeft de bestelling geannuleerd en de koper terugbetaald dus ik ben nu de hele bundel èn het geld kwijt ;(

Nou ja zeg. Zonder foto's van beschadigde items? Alleen een gedeukte doos?

Urbanus

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:19

Wat vreselijk! Echt ontzettend poedersuiker.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:22

KB12 schreef:
Ik heb een pakket van 90 euro opgestuurd via mondial relay en nu zit er een enorme vertraging op. Ik denk niet dat het voor 6 december bij bestemming gaat zijn. Wat gaat er dan gebeuren? Er staat iets over een vergoeding tot 25 euro. Krijg ik dan maar 25 euro ipv 90?

Neen, de rest wordt betaald door vinted. Die 25 euro is mondial, maar jij krijgt alles in totaal terug.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:36

_Lorette_ schreef:
CastaMickey schreef:
Vinted heeft de bestelling geannuleerd en de koper terugbetaald dus ik ben nu de hele bundel èn het geld kwijt ;(

Nou ja zeg. Zonder foto's van beschadigde items? Alleen een gedeukte doos?

Ja.. ze zeggen nu dat het komt omdat ik m'n adres niet gegeven heb. Maarja de koper wilde het niet terugsturen en niemand heeft om mijn adres gevraagd |o

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:50

Ik krijg zo vaak beschadigde verpakkingen, via MP én webshops... Soms met de producten er half uit. Als de inhoud nog volledig en heel is, doe ik er niet moeilijk over. Echt heel rot voor je! Ik zou daar goed van balen.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 13:53

Zijn er meer mensen waarbij een uitbetaling blijft hangen? Ik heb wat verkocht, het is aangekomen en de verkoper is blij. Ik zie echter alleen een bericht met 'de bestelling is afgeleverd (trackinginformatie)'. Ze heeft al op de knop alles is oke geklikt maar ik krijg niks bijgeschreven?

_Hinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:03

Castamickey wat zuur! Dat ze dat ook zomaar doen met alleen een foto van een beschadigde verpakking.

Phrono, ik heb dat ook wel eens gehad, maar een dag later was het in orde. Hoe lang is het geleden dat de verkoper het heeft ontvangen?

Heeft een van jullie het volgende al eens gehad; ik kocht een bundel, ik betaalde hem en Vinted hef aan dat ik het effectief had gekocht. De verkoper kan het verzendlabel niet valideren. Nu moet ik volgens haar (ze nam contact op via Vinted) de koop annuleren en gaat zij het opnieuw te koop aanbieden. Ik moet de bundel opnieuw kopen en dan voor een ander afleverpunt kiezen.
Ik ben alleen bang dat ik door het te annuleren en mijn geld kwijt ben en een negatieve automatische recensie krijg.

Weet iemand toevallig hoe ik dit zou kunnen oplossen?

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:06

Kan je dan niet beter wachten tot die 5 dagen die ze heeft om het te versturen? Dan wordt de koop automatisch beëindigd.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 14:16

_Hinneke schreef:
Castamickey wat zuur! Dat ze dat ook zomaar doen met alleen een foto van een beschadigde verpakking.

Phrono, ik heb dat ook wel eens gehad, maar een dag later was het in orde. Hoe lang is het geleden dat de verkoper het heeft ontvangen?

Heeft een van jullie het volgende al eens gehad; ik kocht een bundel, ik betaalde hem en Vinted hef aan dat ik het effectief had gekocht. De verkoper kan het verzendlabel niet valideren. Nu moet ik volgens haar (ze nam contact op via Vinted) de koop annuleren en gaat zij het opnieuw te koop aanbieden. Ik moet de bundel opnieuw kopen en dan voor een ander afleverpunt kiezen.
Ik ben alleen bang dat ik door het te annuleren en mijn geld kwijt ben en een negatieve automatische recensie krijg.

Weet iemand toevallig hoe ik dit zou kunnen oplossen?

Ja ik heb dit als verkoper gehad. Je kan idd de koop annuleren en dan aangeven dat het in overleg is met de verkoper :).

Ik heb vinted nog maar weer bericht in de hoop dat ze er nog iets aan gaan doen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 15:40

Wat een vreemde uitleg ook van vinted. Echt een kromme redenatie. Ze wil het niet terug sturen, en dan krijgt ze gelijk omdat jij je adres niet hebt opgegeven? Like what?

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 16:30

Ja in het bericht van vinted wat ik kreeg met de melding dat er een probleem was stond dat als de koper het terug moest sturen ik m'n adres moest geven en als ik dat niet binnen 48u deed ze niks meer voor me konden doen. Maar in dat bericht stond ook dat ze met me mee gingen kijken naar het probleem en daar binnen 48u op terug zouden komen. Dat hebben ze dus niet gedaan maar omdat ik m'n adres niet heb gegeven annuleren ze de hele verkoop. Terwijl de koper niet akkoord ging met terugsturen en vinted niet heeft gemeld dat dat hun oplossing was.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:18

CastaMickey schreef:
Ja in het bericht van vinted wat ik kreeg met de melding dat er een probleem was stond dat als de koper het terug moest sturen ik m'n adres moest geven en als ik dat niet binnen 48u deed ze niks meer voor me konden doen. Maar in dat bericht stond ook dat ze met me mee gingen kijken naar het probleem en daar binnen 48u op terug zouden komen. Dat hebben ze dus niet gedaan maar omdat ik m'n adres niet heb gegeven annuleren ze de hele verkoop. Terwijl de koper niet akkoord ging met terugsturen en vinted niet heeft gemeld dat dat hun oplossing was.

Ik zou gewoon blijven berichten naar vinted

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:21

tengeltje11 schreef:
KB12 schreef:

Neen, de rest wordt betaald door vinted. Die 25 euro is mondial, maar jij krijgt alles in totaal terug.

En moet ik dan zelf contact opnemen met mondial relay, of regelt vinted de volledige terugbetaling? Ik probeer namenlijk al 5 dagen contact te krijgen met hun of er enig zicht op bezorging is, maar er is geen contact te krijgen met ze. Ik las op trustpilot dat er super veel mensen nu hetzelfde probleem hebben, en mondial relay nergens op reageert.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 17:43

Ik vind zo bizar dat er “ dure” merken echt spot goedkoop weg gaan

Ik hou van de vesten van selected femme in de winkel gewoon 100€
Op Vinted koop ik die vesten met mohair, alpaca of weer ik veel wat voor beest voor 5-10€

Heb zojuist willen vest ontvangen iets te groot maar heerlijk warm kan dikke trui onder
En is maar goed ook want ik heb de kachel 0.5 graad lager gezet

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:34

CastaMickey schreef:
Ja.. ze zeggen nu dat het komt omdat ik m'n adres niet gegeven heb. Maarja de koper wilde het niet terugsturen en niemand heeft om mijn adres gevraagd |o

Je krijgt inderdaad als verkoper 2-3 dagen om je adres te geven. Ik doe dit altijd gelijk, de koper wil zelden terugsturen, maar dan heb je in ieder geval aan jouw deel voldaan en wordt het, indien terecht, altijd in jouw voordeel beslist.

Misschien kun je nog reageren op de helpdesk?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 19:51

Idd altijd direct je adres sturen, daar ‘pakken’ ze anders iedereen op….

Qua terugkrijgen, alles gaat automatisch, je moet daar niets voor doen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 11:29

De koper was niet akkoord gegaan met terugsturen dus daarom had ik m'n adres niet gegeven.. vinted zegt dat dit hun 'final decision' is maar ik heb er nog een keer op gereageerd. Ze hebben zelf gezegd dat ze zouden terugkomen op dit probleem en dat hebben ze gewoon niet gedaan. Echt ontzettend flauw dit -O- Ga in het vervolg dus altijd m'n adres sturen inderdaad en nu maar proberen of de koper het voor 0.01 cent aan mij wil verkopen, maar ik gok dat ze dat niet gaat doen. Echt een naaistreek dit, snap niet hoe iemand zo egoïstisch kan zijn dat ie het prima vindt dat iemand anders dus voor jouw kosten opdraait %)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:15

Ervaren jullie ook problemen met Mondial Relay op het moment? Bewust daarvoor gekozen ipv homerr, ivm de verzendtijd, omdat het om kleertjes voor mn zoon gaat. Inmiddels is het pakket al ruim 2 weken onderweg en staat er dat het tot 9 december kan duren... Tegen die tijd past hij het denk ik niet eens meer :(

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 16:38

Ik kies dus nooit voor Homerr of mondial, altijd voor dhl pakketpunt en anders koop ik het niet eens :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 17:04

Problemen met mondial niet wel dat het lang duurt.

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:34

iirrssjjee schreef:
Ervaren jullie ook problemen met Mondial Relay op het moment? Bewust daarvoor gekozen ipv homerr, ivm de verzendtijd, omdat het om kleertjes voor mn zoon gaat. Inmiddels is het pakket al ruim 2 weken onderweg en staat er dat het tot 9 december kan duren... Tegen die tijd past hij het denk ik niet eens meer :(

Nou mijn koopster heeft dus nu een geschil geopend bij vinted terwijl mijn pakket dus nog tot 6 december de tijd heeft om aan te komen. Het pakket ligt al 14 dagen in transportcentrum. Ik gok ook dat het niet optijd aankomt, maar je kan toch niet nu al een geschil openen?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 19:56

KB12 schreef:
iirrssjjee schreef:

Nou mijn koopster heeft dus nu een geschil geopend bij vinted terwijl mijn pakket dus nog tot 6 december de tijd heeft om aan te komen. Het pakket ligt al 14 dagen in transportcentrum. Ik gok ook dat het niet optijd aankomt, maar je kan toch niet nu al een geschil openen?

Ik niet iig... Ik kan alleen zeggen dat ik het pakket heb ontvangen

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 20:48

Nou hier een witte trui binnen gekregen "nieuw zonder kaartjes" met 2 lichtgele vlekken en duidelijk gedragen. Man man man, wees dan eerlijk!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-22 22:08

Wildgirl schreef:
Nou hier een witte trui binnen gekregen "nieuw zonder kaartjes" met 2 lichtgele vlekken en duidelijk gedragen. Man man man, wees dan eerlijk!

Ennn opgelost, verkoper heeft terugbetaling gedaan. Super netjes