Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:11

Dat ik even lekker een rondje hei ging doen met de hond, wat an zich gewoon altijd fijn is.
Maar een kleine 4km later en 13 verdiepingen (stuk aanlijngebied waar we liepen nu was wel even pittig met de heuvels) ben ik nu gaar en ik moet nog genoeg doen vandaag en ik wil gewoon de joggingbroek aandoen, op de bank liggen en niks meer doen. Baggerzooi -O- :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 12:26

Zebrastreep schreef:
Dat ik straks gebeld wordt met de uitslag van 7 examens die ik heb gemaakt. En ik maar denken waarom voel ik mij zo gespannen? Nou daarom dus :')

Gelukkig kregen we gisteravond laat te horen dat we de uitslag zouden krijgen. Werkt beter voor mij dan het een week van te voren weten

edit: gehaald *\o/*

Wel weer een volgende ergernis de hoefsmid heeft de bus kapot en kan niet komen vandaag. Mijn pony heeft het leuke talent om hoeven onder haar weg te trappen. Het ziet er daardoor altijd een beetje heftig uit. Maar ja niks aan te doen ik hoop dat hij zo snel mogelijk kan komen

Escamilla

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:05

Net ergens gelunched maar nu ben ik misselijk...

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:50

Dat ik net de allerlaatste aflevering van mijn lievelingsserie heb gekeken en ik echt even niet weet wat ik nu moet doen. :+ |o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:47

Manmanman, bedrijf wil 23 foto's en alle auteursrechten daarvan overkopen, voor 150 euro. Kneus. :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:09

Het is bizar hoeveel mensen staan te klagen over dat ze geen mondkapje op willen zetten, en het dus nu ook niet doen nu het nog alleen advies is. 'Ik ga toch geen kapje opzetten als ik even bij de winkel naar binnen ga voor een krop sla. Ha! Vreselijk vind ik het en ik doe.het.niet' :roll:

EDIT:
En dan ook referenties maken naar boerka's en dat soort dingen. Want dat is ook allemaal vergelijkbaar met elkaar ja en dan nog... doe.gewoon.normaal.

En de ene na de andere moeder aan school staat elkaar na te papegaaien. Vreselijk irritant zeg. |o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:16

cursebreaker schreef:
Het is bizar hoeveel mensen staan te klagen over dat ze geen mondkapje op willen zetten, en het dus nu ook niet doen nu het nog alleen advies is. 'Ik ga toch geen kapje opzetten als ik even bij de winkel naar binnen ga voor een krop sla. Ha! Vreselijk vind ik het en ik doe.het.niet' :roll:

EDIT:
En dan ook referenties maken naar boerka's en dat soort dingen. Want dat is ook allemaal vergelijkbaar met elkaar ja en dan nog... doe.gewoon.normaal.

En de ene na de andere moeder aan school staat elkaar na te papegaaien. Vreselijk irritant zeg. |o

Ik weiger ook een mondkapje te gebruiken. Het werkt niet en ik ga me er alleen maar slechter van voelen. (het werkt niet omdat niemand het goed gebruikt)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:18

Marije_1997 schreef:
cursebreaker schreef:

EDIT:

Ik weiger ook een mondkapje te gebruiken. Het werkt niet en ik ga me er alleen maar slechter van voelen. (het werkt niet omdat niemand het goed gebruikt)

:(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:26

Tja dat recht heb je nu nog aangezien het nog geen plicht is en snap dat het heel rot is als je er echt naar van wordt. Ik vind het ook niet fijn zitten enz maar wordt er gelukkig niet ziek van.

Het was gewoon een ergernis van mij, en dat recht heb ik ook om dat dan te uiten hier haha. Ik doe het wel - want ik geloof niet dat het namelijk echt helemaal niks doet en elk klein beetje kan helpen (want niet iedereen gebruikt het verkeerd) en zeker als meer mensen het doen en ik volg dus gewoon liever het advies op wat momenteel gegeven wordt. Maar goed, daar is iedereen verder vrij in wat ze ermee doen. Ik ben sowieso nooit heel lang in een winkel als ik al ergens naartoe ga dus zie er zelf het probleem niet zo van in. Ik vind het niet fijn zitten, maar het is ook niet dat ik me er slecht van ga voelen (en ik kan me voorstellen dat je het dan zeker liever niet doet maar dat geldt echt niet voor al die moeders die ik net moest aanhoren aan school; dat ze allemaal echt ziek ervan worden. Ze deden het gewoon uit principe niet en dat vind ik jammer en mag ik me over ergeren), dus zie niet in waarom ik dan het advies niet kan opvolgen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:44

Een woedende collega met wie ik al eerder problemen had noemde mij net een lelijke vrouw.
Naja hässliche Frau.
En met lelijke vrouwen praat hij niet. En hij probeerde mij erbij nog te intimideren.
Tevens noemde hij mij dom omdat ik hem in z'n gezicht uitlachte. En volgens hem hou ik te veel pauze en weet ik wat allemaal meer...

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:46

hagelslag schreef:
Een woedende collega met wie ik al eerder problemen had noemde mij net een lelijke vrouw.
Naja hässliche Frau.
En met lelijke vrouwen praat hij niet. En hij probeerde mij erbij nog te intimideren.
Tevens noemde hij mij dom omdat ik hem in z'n gezicht uitlachte. En volgens hem hou ik te veel pauze en weet ik wat allemaal meer...

Wat een hork!

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:48

Iemand in het gezicht uitlachen klinkt ook niet erg professioneel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:48

Zolang ik het zo kan timen dat ik bijna alleen ben in de supermarkt ga ik het niet uit mezelf opzetten. Kan ook nog eens zelf mijn boodschappen scannen dus ik kom echt bij niemand in de buurt. _O-
Als het verplicht wordt doe ik het natuurlijk wel!

Maar ik vind het ook heel vervelend dat mensen uit de randstad zo achterlijk doen. Ja dat bij jullie alle winkels enzo vol zijn en je geen afstand kan houden... Betekent niet dat heel Nederland dat heeft. Heel irritant hoe mensen uit de randstad zichzelf altijd als standaard nemen. :roll:

En ja ik woon in een grote stad, en ja mijn supermarkt ligt aan de rand van het centrum.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:51

cursebreaker schreef:

EDIT:

Zolang het niet verplicht is, zet ik het niet op (werk buiten beschouwing gelaten). Tenzij het restaurant of de winkel het wel héél graag wil. Dus heb er wel standaard eentje in mijn zak zitten.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:55

MarlindeRooz schreef:
Zolang ik het zo kan timen dat ik bijna alleen ben in de supermarkt ga ik het niet uit mezelf opzetten. Kan ook nog eens zelf mijn boodschappen scannen dus ik kom echt bij niemand in de buurt. _O-

Maar ik vind het ook heel vervelend dat mensen uit de randstad zo achterlijk doen. Ja dat bij jullie alle winkels enzo vol zijn en je geen afstand kan houden... Betekent niet dat heel Nederland dat heeft. Heel irritant hoe mensen uit de randstad zichzelf altijd als standaard nemen. :roll:

En ja ik woon in een grote stad, en ja mijn supermarkt ligt aan de rand van het centrum.

Alles draait toch om de randstad. De rest is niet belangrijk hoor. :roll:

Sorry erger me hier al heel lang aan. :+

Over die mondkapjes. Ik neem er nu standaard een mee opzak en als de winkel het wil doe ik hem op.
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 01-10-20 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:56

Nabster schreef:
Iemand in het gezicht uitlachen klinkt ook niet erg professioneel.

Ligt eraan waarom...
Als iemand mij probeert te beledigen en te intimideren is uitlachen nog het minst erge wat je terug kunt doen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:58

nicole_floor schreef:
MarlindeRooz schreef:

Over die mondkapjes. Ik neem er nu standaard een mee opzak en als de winkel het wil doe ik hem op.

Ja ik ga even verder...

Mijn vriend deelt mijn mening dus we zaten flink te klagen tijdens "Ik durf bijna niet te vragen". Daar hadden de mensen het over waar ze woonden. Ja toen ik ging wonen in "Zuid-Oost" toen blabla. Oke dus Gelderland, Brabant of??? Nee dan bedoelde ze natuurlijk de plek waar Nederland volgens haar zich afspeelt. Amsterdam. En de volgende ja in de Bijlmer daar waar ik woon... Oh waar ligt de Bijlmer dan? Is dat een wijk in Groningen of? Oh nee iedereen moet natuurlijk weten dat het Amsterdam is.

Zo. vreselijk. storend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:05

Nayomie schreef:
Manmanman, bedrijf wil 23 foto's en alle auteursrechten daarvan overkopen, voor 150 euro. Kneus. :')

Oh dat is realistisch ja :').

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:15

MarlindeRooz schreef:
nicole_floor schreef:

Ja ik ga even verder...

Mijn vriend deelt mijn mening dus we zaten flink te klagen tijdens "Ik durf bijna niet te vragen". Daar hadden de mensen het over waar ze woonden. Ja toen ik ging wonen in "Zuid-Oost" toen blabla. Oke dus Gelderland, Brabant of??? Nee dan bedoelde ze natuurlijk de plek waar Nederland volgens haar zich afspeelt. Amsterdam. En de volgende ja in de Bijlmer daar waar ik woon... Oh waar ligt de Bijlmer dan? Is dat een wijk in Groningen of? Oh nee iedereen moet natuurlijk weten dat het Amsterdam is.

Zo. vreselijk. storend.

Nou dat bedoel ik dus. Maar zelfs het weerbericht op de radio gaat alleen maar uit van het westen. En als je verteld dat je uit Overijssel komt denken ze dat je uit niemands land komt ofzo.

En sommige zelfs nog dat je in klederdracht en klompen rond loopt en geen internet en tv hebt..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:25

Wel grappig om te zien hoe je door het land heen zo'n verschil ziet met hoe mensen denken dat je leeft ergens en eigenlijk een hoop over 1 kam scheren. Als Limburgse zijnde is het ook wel hilarisch wat je soms meemaakt - maar ook wel een beetje triest - dat je zodra je Brabant in gaat en dan verder de rest van het land in, ze denken dat je bv. een Belg bent - niet dat daar wat mis mee is hoor, maar je wordt door je Limburgse accent wel echt niet als Hollander gezien zeg maar :') terwijl ik toch echt gewoon normaal Nederlands praat, alleen met een zachte G (ok, ik vind m'n accent vreselijk, maar het is niet dat ik niet verstaanbaar ben ofzo :') ) En we leven idd net zo goed in 2020 met tv en internet en eten niet alleen maar vlaai en/of zuurvlees elke dag :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:28

Limburg hoort ook pas sinds 1866 bij Nederland. Kunnen ze ook niks aan doen. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:38

Limburg is ook geen Holland als we toch kritisch gaan kijken _O- Wel Nederlanders, geen hollander, maar dat zijn ze maar in 2 provincies haha.
Maar weerbericht alleen over het westen? Ik woon in het westen en het weerbericht gaat nooit over hier hoor. Tenzij erbij gezegd wordt in het westen, maar anders klopt er nooit iets van haha.

Maar ik herken het wel. Ik woon in de randstad, maar dan in het groene hart/de polder daar. Er zijn heel veel mensen die geen idee hebben waar het ligt, ook al wonen ze 10 minuten verderop. Of het zijn hier alleen maar boeren en dan zowel in de 'scheld' vorm als de vorm dat ze echt denken dat iedereen in grote boerderijen woont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:41

nicole_floor schreef:
MarlindeRooz schreef:

Maar ondertussen loopt men ook te calimeroën en te jengelen dat de regels niet duidelijk genoeg zijn als er regionale maatregelen gelden. Nederlanders willen niks, maar wel de schuld geven aan de overheid als het vervolgens misgaat. Het is kiezen of delen, denk ik dan - deze situatie is voor niemand leuk of makkelijk. Bovendien is er door de veiligheidsregio's zelf (dus óók door die in de minder stedelijke gebieden) besloten dat de besmettingen momenteel overal te snel op dreigen te lopen, en is er besloten weer over te gaan tot landelijke maatregelen. Je ziet hoe het uit de klauwen gelopen is in de Randstad doordat hier gedacht werd dat het allemaal zo'n vaart niet zou lopen, wees blij dat je die situatie bespaard blijft doordat er ingegrepen wordt voordat de besmettingen elders in het land ook per week verdubbelen, want dan zitten we voor je het weet in exact dezelfde situatie als aan het begin van de pandemie. Nederland is eigenlijk ook te klein om uit te gaan van regionale maatregelen; kan ik in Katwijk niet in de duinen wandelen, met een uurtje sta ik op de Veluwe en kan ik daar mijn coronabacillen verspreiden. Zijn er in Den Haag teveel besmettingen, dan ga ik shoppen in Eindhoven, even bij wijze van spreken.

cursebreaker schreef:
Wel grappig om te zien hoe je door het land heen zo'n verschil ziet met hoe mensen denken dat je leeft ergens en eigenlijk een hoop over 1 kam scheren. Als Limburgse zijnde is het ook wel hilarisch wat je soms meemaakt - maar ook wel een beetje triest - dat je zodra je Brabant in gaat en dan verder de rest van het land in, ze denken dat je bv. een Belg bent - niet dat daar wat mis mee is hoor, maar je wordt door je Limburgse accent wel echt niet als Hollander gezien zeg maar :') terwijl ik toch echt gewoon normaal Nederlands praat, alleen met een zachte G (ok, ik vind m'n accent vreselijk, maar het is niet dat ik niet verstaanbaar ben ofzo :') ) En we leven idd net zo goed in 2020 met tv en internet en eten niet alleen maar vlaai en/of zuurvlees elke dag :')
Maar je bent als Limburger ook geen Hollander. <<) En mensen die serieus denken dat in het oosten van het land alles nog met paard en wagen gebeurt, zijn gewoon niet wijs. :') Dat vind ik ook met zo'n programma als 'Voor Hetzelfde Geld'. "O, ik wist niet dat je voor een half miljoen in het oosten een vrijstaand huis met een flinke lap grond kon kopen in plaats van een lekkend flutappartementje tussen de rolkoffers en drugstoeristen in Amsterdam." Nou, Dylano en Tanja - ervan uitgaande dat jullie zelfs in 020 werkende wifi hebben -, als je even op Funda was gaan rondneuzen, had je dat ook zelf kunnen zien. :)*

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:44

@Mkango & MyWishMax haha nee dat was idd ook niet heel slim geformuleerd, want dat bedoelde ik idd niet. Ik doelde op dat we Wel Nederlanders zijn, ook al worden we wat hoger landinwaarts vaak niet zo behandeld haha.

Maar het heeft ook echt wat moois vind ik, om te zien hoe 'divers' ons kleine kikkerlandje is wat dat betreft <3

Ik schrik soms idd echt van de huizenprijzen als je bv. in de buurt van de randstad ofzo kijkt. Als ik zie waar wij nu wonen en wat we aan hypotheek hebben, is dat al best hoog voor deze regio omdat we vlak voor de crisis 12 jaar terug kochten. Maar geloof dat je in de randstad dan nog steeds minstens het 2 dubbele kwijt bent voor zo'n starters/tussenwoning als wat we nu hebben. Maar denk dat de werkenden daar dan ook meer verdienen of valt dat wel mee?

Nieuwe ergernis - om even on topic te blijven hihi:
Mensen die voor het raam foto's staan te maken en tegen de ruit staan te tikken bij de kat >;) LEAVE US BE

taartjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:53

Niet zozeer een erger, eerder een baal. Mijn vriend heeft voor de 4e keer niet z'n rijexamen gehaald, hij is zo verschrikkelijk zenuwachtig elke keer wat het niet veel beter maakt helaas. Als er dan aan het begin van het examen ook maar iets fout gaat, kan hij dat niet loslaten waardoor hij meer fouten gaat maken en daardoor zakt. Hij heeft net al een faalangstexamen gedaan, maar dat heeft helaas niets uitgemaakt. Volgende keer wordt een BNOR examen. Ik hoop zo dat hij het haalt!