Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Marie_Anne schreef:Citaat:Zij is niet de enige die vitamine C inzet. GEbeurt ook door artsen hoor. Want covid is een lastige en iedereen zoekt en zoekt.
Door artsen ja.
Dit is een leek, geen bevestigde covid-19, met materiaal uit België zo las ik, die zelf thuis aan de gang gaat met een vitamine C-infuus.
Ik lees ook niet dat het echt onder begeleiding van artsen is, alleen dat de huisarts er wel achter stond. Het was eigen initiatief stond in een post.
Ik vind ook niet dat dit soort dingen aangemoedigd moet worden. Wat extra vitamine C slikken in deze tijd vind ik iets heel anders, dan zelf experimenteren met een infuus terwijl je niet eens weet of je wel besmet bent.
mysa schreef:Vind het ook bijzonder. Zou een paar decennia geleden niet gekund hebben. Ik moest destijds al soebatten om zelf de voedingssonde in te mogen brengen.
Maar prima, als men dat prettig vindt.
Dat b12 prikken zo'n pijn oplevert komt misschien omdat het een onhandige prikker betreft. Ik krijg die dingen al een jaar of dertig maandelijks en hooguit 1 of 2x een klein beetje last gehad.
Echwel schreef:Nee wat dom en onverantwoord is , dat je beweerd dat vitc Covid (niet bewezend dat je het hebt) geneest want virussen kunnen niet tegen vitc, dat is nergens bewezen.
Dit is bijna hetzelfde als Trum die zegt dat desinfectant Covid geneest.
Vergeet niet dat er veel mensen op Bokt meelezen en daar info weghalen.
Dus hoe gevaarlijk dat mensen denken , ach ik neem buisje vitc en blijf doorlopen, niet wetend hoeveel mensen ze ondertussen besmetten..
Dus voor iedereen die meeleest.
Vitc geneest geen Covid
Desinfectie ook niet.
Blijf thuis.
De artsen testen momenteel iedereen met klachten.
Voor de mods die hier meelezen toch een verzoekje om posts waarin mensen verkondigen dat ze door zelfmedicatie genezen, te verwijderen..
Iedere leek kan van alles roepen, voor deze allemaal, je bent geen dokter.....
secricible schreef:Janneke2 schreef:...ik maak me ook zorgen, maar die gaan ook over wat de Koning destijds noemde 'het eenzaamheidsvirus, dat we samen kunnen verslaan'.
Natuurlijk zijn bewoners van het verpleegtehuis kwetsbaar.
Ik kwam laatst de opmerking tegen dat mensen er gemiddeld anderhalf jaar wonen
(....een gemiddelde kan weinigzeggend zijn, "de statisticus verdronk in een sloot van gemiddeld dertig centimeter diep"...)
en als je als mens in die laatste anderhalf jaar van je leven maanden je dierbaren niet kunt zien - brrrr.
Natuurlijk is covid-19 een rotziekte, maar de afweging 'dan maar iets korter leven, maar een leven dat de moeite waard is' vind ik legitiem.
Ik vind het tegelijkertijd hopeloos ingewikkeld, maar we praten wel over mensen die in principe juridisch vrij zijn.
Heel naar en lastig!
sterker nog, 9 maandenDus voor deze mensen is het echt heel erg ingrijpend. En ik denk nog steeds niet dat de bewoners hier zelf voor zouden kiezen.
Tegelijkertijd moet je ook je personeel veilig houden, dus alle deuren open zetten en verwachten dat ze werken in een (nog grotere) broeihaard waarbij volledige bescherming bijna niet te doen is, is ook een onmogelijkheid...
Princess_ schreef:Marie_Anne schreef:
Door artsen ja.
Dit is een leek, geen bevestigde covid-19, met materiaal uit België zo las ik, die zelf thuis aan de gang gaat met een vitamine C-infuus.
Ik lees ook niet dat het echt onder begeleiding van artsen is, alleen dat de huisarts er wel achter stond. Het was eigen initiatief stond in een post.
Ik vind ook niet dat dit soort dingen aangemoedigd moet worden. Wat extra vitamine C slikken in deze tijd vind ik iets heel anders, dan zelf experimenteren met een infuus terwijl je niet eens weet of je wel besmet bent.
Kun je niet lezen? Ze heeft overleg met artsen gehad en niks op eigen houtje gedaan. Want op eigen houtje kom je niet aan die spullen namelijk.
Het infuus is iets wat vaker aan de hand is bij haar en daarom is daarvoor gekozen.
Citaat:Ik las van de vitamine C in China en vitamine B1 levert ATP op, waar energie van gemaakt wordt en het immuunsysteem ondersteunt.
Het ondersteunt ook de electrolytenhuishouding, wat met diarree wel handig is.
Ofwel klop maar niet aan met mag ik vietamientjes per infuus, doen ze niet.
Ik heb alles in Duitsland en België besteld toen het in Italië code zwart was.
Toen men dacht dat wij 2 weken later ook dat zouden kunnen hebben.
De behandeling kost zo ongeveer €30 per dag in totaal maximaal.
Dus ja straks ben ik minimaal €200 verder aan materiaal maar dat is het dík waard.
Toen ik besteld had was ik echt wel ff doodziek van de rekening.
Stonden daar 3 dozen vol zooi voor honderden euro’s, en ik dacht echt autsjjjjj.
Als ik het niet nodig ga krijgen zit ik wel met heul veul spullen zeg maar.
mysa schreef:Vind het ook bijzonder. Zou een paar decennia geleden niet gekund hebben. Ik moest destijds al soebatten om zelf de voedingssonde in te mogen brengen.
Dat b12 prikken zo'n pijn oplevert komt misschien omdat het een onhandige prikker betreft. Ik krijg die dingen al een jaar of dertig maandelijks en hooguit 1 of 2x een klein beetje last gehad.
Princess_ schreef:Quote verkloot, ik reageer op Marie_anne
Als je al haar andere berichten leest staat er toch dat ze steeds contact heeft met artsen erover. En dat ze ivm haar ziekte toch al aan het infuus met vocht lag. Vitamine c bestellen kan iedereen, de rest van de infuus apparatuur + benodigdheden niet echt.
Marie_Anne schreef:Princess_ schreef:Quote verkloot, ik reageer op Marie_anne
Als je al haar andere berichten leest staat er toch dat ze steeds contact heeft met artsen erover. En dat ze ivm haar ziekte toch al aan het infuus met vocht lag. Vitamine c bestellen kan iedereen, de rest van de infuus apparatuur + benodigdheden niet echt.
Ik heb in andere topics berichten van moonfish13 hierover gelezen, zij bestelt wel degelijk al het materiaal voor het infuus zelf in het buitenland. Als het echt onder begeleiding van een arts is, of wat ik onder begeleiding versta, dan hoef je niet zelf zaken te bestellen via internet in het buitenland.
Je kunt trouwens werkelijk alles via internet zelf bestellen in het buitenland natuurlijk.
Astorga schreef:secricible schreef:
sterker nog, 9 maandenDus voor deze mensen is het echt heel erg ingrijpend. En ik denk nog steeds niet dat de bewoners hier zelf voor zouden kiezen.
Tegelijkertijd moet je ook je personeel veilig houden, dus alle deuren open zetten en verwachten dat ze werken in een (nog grotere) broeihaard waarbij volledige bescherming bijna niet te doen is, is ook een onmogelijkheid...
Wat is de bron van die negen maanden? En op welke onderdelen van het verpleeghuis doelt dat?
Naast somatische en psycho geriatrische afdelingen zijn er namelijk ook hospiceplaatsen in verschillende verpleeghuizen, waar 9 maanden al erg lang is. Vergeet ook de revalidatie-afdelingen niet waar mensen herstellen van bijvoorbeeld een operatie en daarna vaak fitter het verpleeghuis verlaten dan dat ze erin gingen. Daarom vraag ik me af of welke categorie bewoners die negen maanden gebaseerd is.
Gisteren moest ik ook wel een traantje wegpinken bij alle zwaaimomenten en attenties van familieleden voor bewoners hoor.
Over COVID en vitamine c wil ik verder niet ingaan. Het is iig geen bewezen geneesmiddel voor COVID. De middelen die eerder wel ingezet werden bij COVID-patiënten in het ziekenhuis omdat daar mogelijk resultaat mee te bereiken was worden nu ook niet meer zo veel voorgeschreven en enkel in studieverband. De weg naar een echt goed werkend medicijn lijkt nog lang.
(Nu nog de 8 tussenliggende topicpagina's lezen...)
bigone schreef:Zullen we nu maar eens stoppen met moonfish aan te vallen? Ik denk dat niemand, Corona of niet, in haar schoenen wil staan. Ze geeft weer hoe en wat ze doet om op de been te blijven. De onnozelen zijn allang uit het topic verdwenen dus ik denk niet dat er nu iemand 1000 pillen vit C gaat slikken. Neem het voor kennisgeving aan en move on.
Olle schreef:Ik was even aan het zoeken, maar kan het helaas niet vinden..
Weet iemand waar ik de R0 kan vinden van Covid-19 op dit moment?
Duitsland is weer gestegen naar boven de 1 helaas: https://www.zwollenu.nl/reproductiegeta ... atregelen/
SusanH schreef:Vriendin van mij moet 2 keer per week b12 prikken. Volgens haar doet de ene soort ook meer pijn als de ander, ze heeft een keer een ander merk gehad waarvan de vloeistof dikker was en er dus met een dikkere naald gespoten moest worden. Dat is natuurlijk pijnlijker als dunne vloeistof dunne naald.