Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:29

Neonlight schreef:
Marlies, ze ligt sinds zaterdag al op de IC.

Ah ;( nee, ik dacht ziekenhuis, te selectief gelezen dus blijkbaar.

Wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat ze hersteld. Nare nare ziekte is het toch.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:39

Ik duim hard mee. Bizar om bij iemand langs te gaan als je net een test gehad hebt. Als je het gewoon niet weet dan kun je er niets aan doen, maar dit is gewoon lomp.

Napie, houdt moed. Hopelijk wordt 2021 een super vakantie jaar :(:)
Ik hoop ook dat je milde symptomen blijft houden en je snel weer opgeknapt bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 14:23

Ons plan van Berchtesgaden is ook van de baan, camping vol. Gaan nu naar een voor ons onbekend gebied boven Passau, vlak bij het 3 landenpunt.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:06

Ben sinds woensdag op Sicilië. Zo blij dat ik gegaan ben, heerlijk hier. Weinig toeristen, voornamelijk Italiaanse. En het mondkapjes gedoe valt erg mee alleen binnen in winkels en restaurants, maar je bent hier voornamelijk buiten. Italie is nog steeds geel. Iets van 1.000 besmettingen per dag op 60 miljoen inwoners en dan voornamelijk in het noorden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:00

Ik schrik me net kapot, krijg een SMS dat het reisadvies voor Italie is gewijzigd. Maar het is juist andersom, als je nu naar Sardinië gaat moet je een recente negatieve test uitslag laten zien.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:27

Grappig trouwens, hier op Sicilië kun je overal de menukaart lezen op je telefoon met een QR reader, is al helemaal ingeburgerd hier. Zodat je geen menukaart hoeft aan te raken. Ik ben in NL de laatste tijd al regelmatig uit eten geweest, maar heb het nog nergens gezien. Dacht dat wij zo vooruitstrevend waren qua technologie?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:30

Bloodymary schreef:
Grappig trouwens, hier op Sicilië kun je overal de menukaart lezen op je telefoon met een QR reader, is al helemaal ingeburgerd hier. Zodat je geen menukaart hoeft aan te raken. Ik ben in NL de laatste tijd al regelmatig uit eten geweest, maar heb het nog nergens gezien. Dacht dat wij zo vooruitstrevend waren qua technologie?

Ik moet zeggen ik woon niet in het westen maar hier kan dat wel gewoon. Wel heb je een keuze of qr of kaart (noord Nederlandse)

Ben hier bij 3/4 verschillende restaurantjes op het terras geweest.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:42

In Frankrijk werkten ze ook heel veel met een QR-code of de kaart op een groot bord wat ze dan door het restaurant zeulden :')

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:47

Bloodymary schreef:

Bij ons in Belgie ook bijna overal :j soms zelf bestellen en betalen inbegrepen allemaal met je smartphone
en degene die het niet hebben daar staat het menu gedrukt op de papieren onderleggers ..menukaarten krijg je amper meer

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:49

besita schreef:
Bloodymary schreef:

Bij ons in Belgie ook bijna overal :j soms zelf bestellen en betalen inbegrepen allemaal met je smartphone
en degene die het niet hebben daar staat het menu gedrukt op de papieren onderleggers ..menukaarten krijg je amper meer

Hier zijn alle menukaarten wel geplastificeerd en worden gedesinfecteerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:04

Bloodymary schreef:
Grappig trouwens, hier op Sicilië kun je overal de menukaart lezen op je telefoon met een QR reader, is al helemaal ingeburgerd hier. Zodat je geen menukaart hoeft aan te raken. Ik ben in NL de laatste tijd al regelmatig uit eten geweest, maar heb het nog nergens gezien.

Ik wel op verschillende plekken, maar tegelijkertijd: mijn totaal niet spannende zeer standaard telefoon kan die qr-codes niet automatisch lezen. Geen idee waarom maar de kans dat je dan veel mensen uitsluit is wel groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 19:09

Zolang je niet aan de menukaart likt, zal het ook geen spannende bron van besmetting zijn gok ik zo :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:21

Bij ons in Duitsland werken ze op sommige plekken zowaar ook met QR codes, Duitsland is ineens in de 21e eeuw beland :)) Op andere plekken hebben ze of geplastificeerde kaarten die worden schoongemaakt na gebruik of worden de normale kaarten gebruikt. Ben alles al tegengekomen en ga niet eens zo gek vaak uit eten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:00

In mijn weekendje Cochem heb ik alleen maar normale menukaarten gezien. Dat viel mij juist op, vond de normale kaarten niet zo hygiënisch en dat had ik ook niet verwacht.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 11:15

Fitzroy schreef:
In mijn weekendje Cochem heb ik alleen maar normale menukaarten gezien. Dat viel mij juist op, vond de normale kaarten niet zo hygiënisch en dat had ik ook niet verwacht.

Nu is Cochem misschien sowieso niet het beste voorbeeld. Wij waren daar ook een avond, want het is dichtbij waar we wonen, maar in veel toeristische restaurants was het alsof Corona helemaal niet bestond :x Tafels dicht op elkaar, geen gegevens achter moeten laten, personeel met mondkapje onder de kin. Wij zijn toen snel gevlucht en op een minder toeristische plek gaan eten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:28

Nou, volgende week heb ik 2 weken vakantie...
...Waarschijnlijk huren we een huisje aan de NL/Duitse grens en gaan met wat afstand bij familie in de tuin zitten om dan 2/3 dagen weer naar huis te rijden.
Gelukkig had ik de Efteling nog niet geboekt want dat was eigenlijk de bedoeling.

Als we nu niet gaan kan het zomaar tot het voorjaar duren en wie weet of ze dan allemaal nog gezond zijn (buiten corona). Ik wil echter ook niet perse 2 weken daarna thuis moeten blijven omdat NL komende maandag op de risicolijst komt.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:34

Ik woon in Noord Holland, wij mogen Duitsland niet in dus. We wachten morgen de persconferentie af en beslissen dan of wel of niet gaan. Mijn man wil al helemaal niet meer. Hij had allerlei tripjes in Duitsland uitgestippeld. Helaas is alles gereserveerd en betaald en ik had graag m’n nieuwe voortent uitgeprobeerd. Nou ja, het regent toch de hele week volgende week :roll:

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:40

Voor mij pakt mijn naar Griekenland geannuleerde vakantie zowaar positief uit :+ Er stevent daar een heftige storm op af en het is er al slecht weer. En ik heb hier in Thüringen, Duitsland, heerlijk in de zon gelegen. “Elk nadeel heb zijn voordeel.” Ik kom gelukkig uit een andere provincie dan NH en ZH. Balen voor jullie, Morrie.

Hier keurig iedereen met mondkapjes op en handschoentjes aan bij het buffet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:44

Ooh dat is wel fijn fitzroy!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:51

Ik las op facebook van alles word geanuleerd door nederlanders in frankrijk heb ik iets gemist?

Of is dat met noord en zuidholland te maken. Geld dat ook voor frankrijk

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:54

Nederland is nu voor veel landen dik over oranje heen, eerder rood. Frankrijk is ook rood.
Belgie ook.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:55

Ah vandaar dus je kan ook daar niet heen zonder quarantine of dergelijk gedoe

Veel kunnen nu dus niet eens meeer weg..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:56

Fitzroy, ik zit dan nu bij jou in de buurt, zitten bij Ilmenau.
Gelukkig wordt er naar provincie gekeken, anders waren wij niet meer welkom, ook al was er nog niets toen wij bijna 3 weken geleden vertrokken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:04

Christiene schreef:
Ah vandaar dus je kan ook daar niet heen zonder quarantine of dergelijk gedoe

Veel kunnen nu dus niet eens meeer weg..

Officieel is het denk ik nog niet overal het geval maar de cijfers zijn zo idioot hoog dat je wel een enorme struisvogel moet zijn om daar niet op te anticiperen.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:14

Nou -O- Kopenhagen hebben wij geannuleerd. Is nu ook oranje. Even bedenken wat wij nu gaan doen..