Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:32

Echwel schreef:
[Zeurmodus] waarom laten veel gezonde mensen de boodschappen thuisbrengen, als je dus thuiszit kun je alleen voor een week later bestellen.
Had ik maar gehamsterd :D [/zeurmodusuit]

Om niet ziek te worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:33

Het kan dubbel zijn zo'n bericht. Maar het geeft vooral aan dat de maatregelen dus niet onzinnig zijn en gelukkig dan ook niet perse te weinig!! Het is fijn te weten als we het goed doen. Dat motiveert het vol te houden. Iig ik hoop dat het zo bij de meeste mensen zal werken.

Maar over 2nweken zullen we zien of het 'foutje' van de zaterdag terug komt :=

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:34

Maar Loretta daar zijn toch de maatregelen in de supermarkten voor

Dan is het toch sociaal.om mensen die daar niet naartoe mogen online te laten bestellen

Nu moet ik of echtgenoot ook 67 jaar of dochter die een klein kindje sturen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:34

PSvanLot schreef:
Wat mijn gevoel is, als we in juni weer gaan loslaten dan kunnen we in september weer terug naar deze maatregelen. Maar dat is een gevoel en geen gestoelde waarheid.

Daarom kijkt de hele wereld nu gespannen naar Wuhan. Daar komt het leven nu weer op gang.
Ben zo benieuwd hoe het zich ontwikkelt nu.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:35

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:
Wat mijn gevoel is, als we in juni weer gaan loslaten dan kunnen we in september weer terug naar deze maatregelen. Maar dat is een gevoel en geen gestoelde waarheid.

Daarom kijkt de hele wereld nu gespannen naar Wuhan. Daar komt het leven nu weer op gang.

Inderdaad, maar ik heb daar een hard hoofd in omdat er nog geen vaccin is.

CharleyT

Echwel schreef:
[Zeurmodus] waarom laten veel gezonde mensen de boodschappen thuisbrengen, als je dus thuiszit kun je alleen voor een week later bestellen.

Denk je dit of is er weer een zoveelste onderzoek uitgebracht? Vraag vanuit de zeurmodus :D :D

Jolien87

Even een dikke knuffel aan iedereen die dit nodig heeft :(:)
Ik was net even bij de Coop en Action maar voelde me er ook niet fijn. Ik durfde niet eens oogcontact te maken met mensen, iedereen loopt heel schichtig rond en er hangt een gekke spanning.

Wij hadden gisteren een leerling op school, die was ineens voor de hele week aangemeld door ouders om toch te komen.
Uiteindelijk had hij tegen een aanwezige leerkracht gezegd dat hij zelf graag naar school wilde. Ouders hebben dus een bericht gekregen dat dit niet de bedoeling is en vandaag is hij toch weer thuis gebleven.
Overigens is dit niet een leerling met een zorgelijke thuissituatie, het is eerder iemand die de uitzonderingspositie prefereert. :=

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:36

Suzanne F. schreef:
PSvanLot schreef:

In die zin hebben wij hier dan toch geluk/voorsprong dat we af kunnen kijken.
En hoe rot ook alles vind ik dat wel een voordeel.

secricible

in Wuhan hebben ze de boel op slot gelegd. Nederland kiest voor een marathon: lange tijd deze beperkte maatregelen. Ik denk echt dat we nog maanden op deze manier bezig zijn...

Loretta

CharleyT schreef:
Loretta schreef:
Op NPO1 Van Dissel geeft met veel woorden en grafieken die vol staan met honderden lijnen toe dat we er van uit kunnen gaan dat het volledig uit de hand gaat lopen. Hij dekt zichzelf heel mooi in. Het is nog aan de gang. Het is strakswel terug te zien. We zijn mooi in de aap gelogeerd met deze man.

Hebben we het over de zelfde Van Dissel? Ik hoor een gedreven ervaren man, die natuurlijk geen wonderen kan verrichten(hoewel velen dat ongeveer eisen)maar wel alles helder en kalm uitlegt.
En naar mijn mening ben je onnodig en ongefundeerd negatief over Van Dissel.

.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 25-03-20 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Loretta schreef:
Op NPO1 Van Dissel geeft met veel woorden en grafieken die vol staan met honderden lijnen toe dat we er van uit kunnen gaan dat het volledig uit de hand gaat lopen. Hij dekt zichzelf heel mooi in. Het is nog aan de gang. Het is strakswel terug te zien. We zijn mooi in de aap gelogeerd met deze man.

Even een dikke knuffel voor jou. Ik heb echt met jou te doen, zo negatief als jij in het leven staat.

@mvdende, met de huidige maatregelen kunnen we de verspreidingssnelheid in de hand houden, waardoor de zorg niet overbelast raakt. We moeten die maatregelen nog een flinke tijd, waarbij je in maanden en niet in weken moet rekenen, volhouden, om te zorgen dat het beheersbaar blijft. Daar moet je echt rekening mee houden.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:37

Viel mij dus alleen wel weer op hoe druk het weer was bij de Hornbach de afgelopen dagen. 8)7

Blijf dus inderdaad weg van de supermarkt om niet ziek te worden. Ga liever naar de moestuin waar ik veel zekerder ben om de benodigde afstand te houden (of zelfs meer afstand=zoveel mogelijk).

PSvanLot

Baudet stelt gewoon geen vragen... hoe is het mogelijk.

tienus63

Ben trouwens ook benieuwd of de lage luchtvochtigheid ook gunstig is om verspreiding tegen te gaan.
Sinds de eerste persconferentie is de luchtvochtigheid ook enorm gedaald.
En sinds een week is er een koude droge wind uit de noord/noordoosthoek.

We kunnen er zeker vanuit gaan dat we dit na de zomer teruggaan zien.
Deel van de mensen zal immuun zijn geworden voor deze variant.
Maar ja, virussen muteren steeds.

Verspreiding zal waarschijnlijk minder hard gaan omdat er hele grote groep weggevallen is door (in)direct corona.

Bereid je maar voor op een najaar en winter waar we nog steeds afstand moeten houden.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:38

PSvanLot schreef:

Ach, die zat net lekker op zn telefoon dus dat laat maar weer zien waar zijn prioriteiten liggen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:38

PSvanLot schreef:

team subtiel is ook weer aanwezig :') (en ik bedoel Baudet, niet jou voor de duidelijkheid)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:39

CharleyT schreef:
Echwel schreef:

Denk je dit of is er weer een zoveelste onderzoek uitgebracht? Vraag vanuit de zeurmodus :D :D

Nou de dame die normaal altijd wekelijks mijn boodschapjes brengt staat er verbaasd over..

Niet wetenschappelijk dus
Maar wel kl.ote dat ik vandaag voor over 2 weken kan bestellen

PSvanLot

Loretta schreef:
CharleyT schreef:

Hebben we het over de zelfde Van Dissel? Ik hoor een gedreven ervaren man, die natuurlijk geen wonderen kan verrichten(hoewel velen dat ongeveer eisen)maar wel alles helder en kalm uitlegt.

Hij heeft zich goed ingedekt met zijn rode lijnen. De baan is vrijgemaakt voor Italiaanse en Spaanse toestanden. En ook dan kan hij nog steeds niet bekritiseerd worden. Al zijn woorden en adviezen uit het verleden zijn al niet meer geldig volgens zijn fanboys en fangirls. En buitenlandse deskundigen worden ook niet serieus genomen.

Jij luistert echt naar een andere uitleg dan wij denk ik....

Jolien87

Marcella schreef:
Viel mij dus alleen wel weer op hoe druk het weer was bij de Hornbach de afgelopen dagen. 8)7

Blijf dus inderdaad weg van de supermarkt om niet ziek te worden. Ga liever naar de moestuin waar ik veel zekerder ben om de benodigde afstand te houden (of zelfs meer afstand=zoveel mogelijk).

Ik heb ook het idee dat het nu drukker op de weg is dan twee weken geleden.

Het rottige hier is dat mijn vriend onlangs een huis heeft gekocht dat we aan het opknappen zijn dus we moeten helaas wel de deur uit om spullen te halen. Denk je alles in huis te hebben, blijk je toch nog die specifieke kwast, schroefjes of nieuwe verf nodig te hebben. -O-
Ik voel me haast schuldig om daar rond te lopen.

Loretta

Karl66 schreef:
Loretta schreef:

Even een dikke knuffel voor jou. Ik heb echt met jou te doen, zo negatief als jij in het leven staat.

Geen knuffel, anderhalve meter afstand graag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:43

Loretta schreef:
Karl66 schreef:

Geen knuffel, anderhalve meter afstand graag.

Gelukkig zit er bij zo'n digitale knuffel toch flink wat afstand tussen :))

Van mij ook een knuffel :(:)

Oscar
Forumcoƶrdinator

Loretta schreef:
CharleyT schreef:
Loretta schreef:

Hij heeft zich goed ingedekt met zijn rode lijnen. De baan is vrijgemaakt voor Italiaanse en Spaanse toestanden. En ook dan kan hij nog steeds niet bekritiseerd worden. Al zijn woorden en adviezen uit het verleden zijn al niet meer geldig volgens zijn fanboys en fangirls. En buitenlandse deskundigen worden ook niet serieus genomen.

Dan vraag ik je nogmaals: wat is jouw achtergrond?
Uiteraard mag iedereen een mening hebben, maar je profileert je hier als iemand die er erg veel verstand van heeft. Nog meer dan Van Dissel. En het is natuurlijk niet gezegd dat dat niet klopt want misschien ben jij wel zijn beoogde opvolger ofzo, maar ik wil wel heel graag weten in welk daglicht ik jouw bijdragen moet zien.

Lon

Loretta, dat is wederom feitelijk onjuist en kan aangemerkt worden als laster. van Dissel laat op basis van wetenschappelijke modellen zien welke scenario's mogelijk zijn op basis van de maatregelen en vanaf 23 maart. Er is geen sprake van vergelijkingen met Italiƫ of Spanje, ongeldigheid van adviezen uit het verleden of diskwalificatie van buitenlandse deskundigen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:44

Oscar schreef:
Loretta schreef:

Loretta, even uit belangstelling: wat is jouw beroep/opleiding? Ik ben nl. wel benieuwd in welk daglicht we jouw opmerkingen moeten plaatsen.

Nogmaals die kennis is niet van mij. Maar ik volg buitenlandse deskundigen van verschillende landen op de voet. Dan pas schrik je hoe weinig consensus er bestaat onder deskundigen. Daarnaast wordt Nederland door verschillende deskundigen uit binnen en buitenland gewaarschuwd.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 12:45

tienus63 schreef:
Ben trouwens ook benieuwd of de lage luchtvochtigheid ook gunstig is om verspreiding tegen te gaan.
Sinds de eerste persconferentie is de luchtvochtigheid ook enorm gedaald.
En sinds een week is er een koude droge wind uit de noord/noordoosthoek.

We kunnen er zeker vanuit gaan dat we dit na de zomer teruggaan zien.
Deel van de mensen zal immuun zijn geworden voor deze variant.
Maar ja, virussen muteren steeds.

Verspreiding zal waarschijnlijk minder hard gaan omdat er hele grote groep weggevallen is door (in)direct corona.

Bereid je maar voor op een najaar en winter waar we nog steeds afstand moeten houden.

Dat is eigenlijk wel steeds wat ze zeggen dat het terug komt. Net als andere corona varianten.
Maar dat ze dan hopen op meer mildere varianten en meer spreiding in tijd, vooral ook dat laatste.
Of we dan ook echt weer afstand moeten houden? Dat hoefden we in winter 2017/18 ook niet toen er bijna 10.000 griepdoden in Nederland te betreuren waren.
Dus misschien hiermee dan ook niet meer?
Laatst bijgewerkt door _Penotti op 25-03-20 12:45, in het totaal 1 keer bewerkt