[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:36

Magrathea schreef:
Zat net alweer in een discussie verwikkeld waarom ik echt niet sta te juichen bij gratis kinderopvang, extra 100% doorbetaald ouderschapsverlof en "betaling voor onbetaald werk zoals (...) zorg voor kinderen" :wow:

Wat? Helemaal wap dit, wie gaat dat betalen :\.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:37

Magrathea schreef:
Zat net alweer in een discussie verwikkeld waarom ik echt niet sta te juichen bij gratis kinderopvang, extra 100% doorbetaald ouderschapsverlof en "betaling voor onbetaald werk zoals (...) zorg voor kinderen" :wow:

Bizar! Je wordt toch ook niet betaald voor het zorgen voor je paard/hond/goudvis? Het is een persoonlijke keuze, er staat geen mes op je keel om je voort te planten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:37

elnienjo schreef:
Magrathea schreef:

Bizar! Je wordt toch ook niet betaald voor het zorgen voor je paard/hond/goudvis? Het is een persoonlijke keuze, er staat geen mes op je keel om je voort te planten.

Voor mantelzorg ook niet...

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:50

_San87_ schreef:
Magrathea schreef:

Wat? Helemaal wap dit, wie gaat dat betalen :.

WE lEveN tOch In eEn ZoRgstAAt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:54

__Sannne schreef:
_San87_ schreef:

WE lEveN tOch In eEn ZoRgstAAt

Oh ja ;(.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:55

_San87_ schreef:
Magrathea schreef:

Jij. Ik. Anderen in dit topic.

Ik ga denk ik maar een uitvinding doen waar ik zo gruwelijk veel geld mee verdien dat het me geen f uck meer uitmaakt ofzo...

Iemand nog een origineel idee?

Luxorvalkje

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 21:58

Iemand aanraders voor de zorgverzekering. Specifiek voor ‘de knip’

Normaal hoef ik alleen fysio. Maar gezien sterilisatie alleen in de duurdere pakketten zit hoef ik me daar geen zorgen over te maken.

Prijs/kwaliteit is het belangrijkst. Vind het niet erg om iets zelf te betalen, mits in verhouding.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 22:02

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:07

_San87_ schreef:
Voor mantelzorg ook niet...

Eerlijkheid gebied te zeggen: in dat rijtje stond ook mantelzorg. Dat vind ik dan weer een topidee! Dat je persoonlijke financiën mantelzorg niet in de weg hoeven te staan.

Maar pff. Die mensen vergeten volgens mij dat 1) er legio mogelijkheden zijn om jonge gezinnen te faciliteren waar we allemáál wat aan hebben ipv alleen de gezinnen en 2) je als kinderloze al aan flink veel meebetaalt (onderwijs, gratis zorgverzekering voor minderjarigen, kraamzorg, IVF behandelingen...) waar niet echt iets tegenover staat. Zeg, gratis anticonceptie, of sterilisatie :=

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:13

Misschien moeten we maar weer terug naar de jaren 50: één van de ouders blijft thuis voor de kinderen zorgen en de ander zorgt voor 't inkomen. Geen kinderopvang meer nodig en minder werkeloosheid doordat niet al die moeders 24-uurs baantjes nodig hebben. Hebben ze weer tijd om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden ook. Win-win! En nee, dan is er bij de meeste gezinnen geen geld meer om 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar dat hadden we vroeger ook niet.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:24

Afbeelding

Gnagnagna. Doet dit nou alleen ff niet bij je directe buren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:29

Ik wilde dat kopen voor m'n beste vriendin, maar toen realiseerde ik me dat ik haar daarvoor te aardig vind. En dat haar zoon 23 is. :')

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 23:46

Femke_Tweety schreef:
[ [url=m/UFov5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gnagnagna. Doet dit nou alleen ff niet bij je directe buren...

Ik heb dit ooit gedaan O:)
Maar die mensen hebben vaak als antwoord: “ach het zijn maar kinderen” als iets gebeurt dat niet hoort of als ze iets slopen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 00:00

Mkango schreef:
Ik wilde dat kopen voor m'n beste vriendin, maar toen realiseerde ik me dat ik haar daarvoor te aardig vind. En dat haar zoon 23 is. :')

En de prijs voor beste bokt-comment van vandaag gaat naar Mkango :D :D :D :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:35

elnienjo schreef:
Misschien moeten we maar weer terug naar de jaren 50: één van de ouders blijft thuis voor de kinderen zorgen en de ander zorgt voor 't inkomen. Geen kinderopvang meer nodig en minder werkeloosheid doordat niet al die moeders 24-uurs baantjes nodig hebben. Hebben ze weer tijd om hun kinderen fatsoenlijk op te voeden ook. Win-win! En nee, dan is er bij de meeste gezinnen geen geld meer om 4 keer per jaar op vakantie te gaan, maar dat hadden we vroeger ook niet.

Eens!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:47

Zit hier net wat rond te kijken op de plaatselijke fbhoek. Zie ik een berichtje van ene Henkie die graag wil oppassen omdat ze niks te doen heeft nu in de corona tijd. Ik denk, goh wat gek een jongen die wil oppassen :') Blijkt t een meisje te zijn >;) Met lange staart en al. Ben ik nou gek?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:58

Transgender?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:06

Nee geloof ik niet, gewoon rare ouders :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:39

Sizzle schreef:
Transgender?

Die zou dan geen jongensnaam meer gebruiken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:47

Waarschijnlijk gewoon een kind met de naam Hendrika, die dat zelf wat moderner gemaakt heeft.

Ik vind dat nog niet zo'n punt hoor, er zijn zat namen die redelijk unisex zijn. Kim (in NL meestal meisje, maar internationaal kan het beide) Robin, Jantje, Drieks, Henny/Hennie etcetera.

Ik vind het in ieder geval al beter dan Maan, Zilver of Goud.

(Ik ken een stel, beide in de 70, zij heet Hennie, hij Henny, dat is wel lastig soms :+ )

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 14:51

Naja, kan toch?Eerst Henk, nu Henkie?
Of wellicht donweg een zelfgekozen afkorting voor Henriette of zo.
Geen idee. Ik verbaas me niet vaak meer vaak over namen aangezien sommige achternamen bijv. in andere landen een voornaam zijn en omgekeerd (Murat bijvoorbeeld). Ik kreeg gisteren ook een visitie kaartje waarvan ik zowel de achter als voornaam nog nooit gezien had in mijn huidige leven. Geen idee of het creatieve ouders waren.

Neemt niet weg dat je wel vreselijk weinig van je kind moet houden als je het expres een idiote naam geeft. Zo heb je van die mensen waarbij voor en achternaam hetzelde is (bijv. Michel Michel), dan vraag ik me inderdaad af of ze het dan echt nog steeds een goede grap vonden toen ze weer sober waren :=

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 15:30

Hmmm geloof dat ik dan mss nog wat ouderwets met namen ben

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 17:29

Ik ook, erg ouderwets.
Zelfstandige naamwoorden vind ik sws niks als namen, wie dat ooit bedacht heeft :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:00

Mars schreef:
Ik ook, erg ouderwets.
Zelfstandige naamwoorden vind ik sws niks als namen, wie dat ooit bedacht heeft :=

ZN zijn toch regelmatig de oorspronkelijke afkomst (naast al die miljoen heiligen)?
Veel namen komen toch ook juist origineel van woorden als: de held, de dappere, de zorgzame, zomer (of ander seizoen), de heilige, de bloem, de christen.

Ik moet wel zeggen dat ik het ook een beetje bijzonder vind om dan moderne woorden te gaan gebruiken. Maar die verbasterde betekenissen zijn wel geaccepteerd toch? Seizoenen worden ook al even gebruikt. In iedergeval was Summer en Lente al heel normaal in de 80s.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 18:04

Iris. Merel. Roos. Margriet.