Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corinep

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:36

Niet zozeer een raar mens maar wel heel irritant, iets gekocht via gelijk oversteken, verzendlabel ook betaald, ze zou het zondag opsturen en hoorde niets meer.

Whatsapp gestuurd naar nr in de advertentie bleek dat ze niet meer in het account kon komen.

Contact met Marktplaats en zou als het niet verstuurd werd automatisch geld terug krijgen.

Bleek niet te kloppen ik moest binnen 7 dagen aangeven als ik het niet had gekregen anders werd het geld aan verkoper uitbetaald.

1 product bleek toch niet helemaal goed meer dus lagere prijs afgesproken maar toen zag ik dat ik de verzendkosten niet terug zou krijgen, verkoper aangespoord toch contact op te nemen met marktplaats of ze toch in haar account kon komen, dat was nu gelukt en ze zou het alsnog opsturen. Ik heb een tikkie gestuurd voor het verschil tussen afgesproken lagere bedrag dus maar hopen dat ze dat betaald.

Kreeg net alleen wel weer de vraag of het geld gelijk gestort werd als ze het opstuurde, daarna niets meer gehoord en het is nog niet opgestuurd...

Heb wel haar telefoonnummer, die van haar man en haar adres via het verzendlabel maar hoop maar dat het goed gaat komen... Ik doe iig nooit meer gelijk oversteken.

Gewone betaling via Marktplaats is eigenlijk altijd goed gegaan maar vind die 40 cent altijd wel flauw...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 17:52

Lastig Corinep. Gelijk oversteken is toch tricky, dus ik zou anders gewoon voor overmaken kiezen.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 19:22

Ik heb op marktplaats een wifi versterker staan voor 15 euro en hij is al 3x verkocht en uiteindelijk maakt niemand de afspraak af.

Vanmiddag ook weer zo vaag, iemand stuurt 3 berichten dat ze hem echt graag wil en vandaag afhalen. PRECIES 1 minuut later nog iemand met hetzelfde bericht. Ik ga binnen een uur akkoord en hoor daarna niks meer. Waarom dan alle drama dat je hem hier en nu nodig hebt?

Maar ook een leuke ervaring. Ik had tweedehands wegenplaten gekocht. Die mevrouw deed voor het eerst een marktplaats betaalverzoek, dus ik had haar wat uitgelegd. Haar tante had het pakketje op de post gedaan en die had er nog 6 gratis platen bij gedaan die ze nog had liggen. Dat vond ik wel lief :-)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 23:55

Ik reageerde gisterenavond op een product met de vraag wat ze er voor wilde hebben.

Krijg ik weer het flauwe antwoord: “Doe een bod”

Dus ik doe een bod en hoor vervolgens echt he-le-maal niks meer.

Christemezielen, zeg dan wat je er voor wilt hebben! :')

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 00:51

Ik heb wat jonge tamme parkieten te koop staan die bij ons in een buiten volière zitten. Iemand die donderdag gereageerd heeft en ook extra foto s vroeg terwijl er echt duidelijke foto s bij de advertentie stonden, wat ik dus al irritant vond maargoed. Vervolgens heeft ie tot vandaag niks meer van zich laten horen.
Krijg ik om 5uur een berichtje of ie ze vanavond kan halen.
Uhm nee hoe ga ik die beesten vangen in het donker. Als ik het eerder wist had ik ze overdag alvast uit de volière gehaald.

Vervolgens helemaal geïrriteerd.

Als je ze zo nodig snel wilt hebben reageer dan gewoon gelijk ipv 5 dagen later.
Nu mag ie ze niet meer kopen :evaw:

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 01:34

Ik vond een trui in de kast die ik eigenlijk nooit aan heb gehad. Hij is net te klein . In de advertentie dat ook als reden gezet.

Koper: heb je ook een foto waarop je hem aan hebt? >;)

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:18

Ik had een bon op mp staan en kreeg de vraag of ik toevallig ook een bon had van een andere sauna. Prompt had ik die liggen. Ze betaald netjes de postzegels en heb de bon verstuurd met de mededeling heel veel plezier......staat de bon 2 dagen later te koop op mp.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 02:28

smit_ilse schreef:
Ik had een bon op mp staan en kreeg de vraag of ik toevallig ook een bon had van een andere sauna. Prompt had ik die liggen. Ze betaald netjes de postzegels en heb de bon verstuurd met de mededeling heel veel plezier......staat de bon 2 dagen later te koop op mp.....

Bah, vind dat soort acties altijd een beetje triest. Nare manier om je geld te verdienen :n

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 11:30

S8903N schreef:
smit_ilse schreef:

Bah, vind dat soort acties altijd een beetje triest. Nare manier om je geld te verdienen :n

Idd, niet chic.
Natuurlijk mag het, maar als je iets bijna gratis hebt gekregen hebt...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:18

Ik koop regelmatig iets op MP, om daarna weer door te verkopen als het niet is wat ik moet hebben, dus net verkeerde kleur, of niet past enz. Ik zie geen verschil met die bon, koper heeft het gekocht, betaald en ontvangen en is daarna vrij om ermee te doen wat ze wil, inclusief doorverkopen.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:23

Ik zie wel degelijk verschil met een bon. Je weet precies wat en waarvoor je het "zo goed als gratis" ontvangt. Vind ik iets anders dan een product door verkopen wat achteraf niet blijkt te passen of toch niet de goede kleur is.

Dit is in mijn ogen echt sneu, mensen die op gratis producten azen om het door te verkopen. Slim is het wel, maar dit is niet mijn manier van handelen.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:33

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 01:41

Afgelopen week 2 dingen via marktplaats laten verzenden. Een hoofdstel, en een grill voor de auto. Vandaag is de hoofdstel binnen gekomen, erg netjes. Mevrouw ook 5 sterren gegeven. Zelf 4 terug gekregen, beetje jammer maar oké.

Ander pakketje is nog onderweg. Netjes via mail track and trace code van DHL gekregen. Stond er sinds gisteren dat de verzender contact moet opnemen met DHL. Dat doorgegeven aan meneer. Meneer heeft netjes contact opgenomen, en een dossier laten aanmaken. Nou zag ik dat ik de melding kreeg dat ik morgen het pakketje kon ophalen bij de afhaalpunt. Meneer heeft alvast netjes een 5 sterren waardering gekregen van mij, want zo meewerkend heb ik nog nooit meegemaakt. Zelf ook 5 sterren terug gekregen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 03:30

Bon was gratis (enkelt de postzegel is betaald) en bood ik niet eens aan op mp. Ze vroeg of ik deze bon toevallig had liggen ivm een andere bon die ik wel op mp had staan. Tuurlijk is iedereen vrij om na aanschaf ermee te doen wat ze willen maar deze manier begrijp ik niet.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 10:55

Ik kocht vorige week keukenkastjes, meneer vroeg er behoorlijk wat voor maar bieden stond vrij dus ik bood vrij laag. Kreeg als reactie dat hij het erg laag vond en ze anders vandaag in de opslag zou zetten. Ik mijn bod uitgelegd( dat ik ze in de kringloop vaak voor nog goedkoper tegen kom en dat als hij er graag vanaf wilde ik het wel zou horen). Kreeg ik later weer een berichtje met een tegenbod en dat hij er toch wel graag vanaf wilde. Ik nog een tegenbod gedaan en akkoord. Meneer hielp zelfs nog met in de auto zetten dus 5 sterren. Krijg ik er zelf 4 terug voor niet realistisch bieden :') je hoeft er niet akkoord mee te gaan maar blijkbaar stond het in de weg...

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 11:39

Op marktplaats heb ik allerlei waxmelts te koop staan. Iemand had interesse in maar een paar geuren, een stuk of vier. Ik bood het aan per set omdat dat het de moeite maakt voor mij in te pakken en naar het postkantoor te rijden (dorp verderop).
Maar goed, ze wilde ze zo graag dus uitzondering gemaakt. Ze had echt heel veel vragen, ook netjes op geantwoord, elke keer weer en uiteindelijk na drie dagen berichten heen en weer sturen had ik die paar euro op mijn rekening en heb ik het netjes verstuurd.
Nadat ze het had ontvangen kreeg ik nog een berichtje dat ze eentje anders vond ruiken en daar niet tevreden mee was. Toen was ik er al wel wat klaar mee. Ik heb ze heel goedkoop aangeboden, als je eerst wil ruiken of retourrecht wil moet je naar de winkel. Toch berichtje teruggestuurd, gewoon netjes gebleven.

Heb ik nu een review: 1 ster.
Beleefder communiceren, product niet ontvangen, betere foto's. Vrijwel alle slechte punten :+
Ik heb nog nooit zoveel tijd in iemand op marktplaats gestopt, hóe dan!

Ik heb haar toch een bericht gestuurd dat ik dit erg teleurstellend vind en me afvraag waar ze vindt dat het is misgegaan. Nu blijft ze volhouden dat ze mij geen review gegeven heeft.
Het is toch echt dezelfde gebruiker.

Hier kan je niks meer mee zeker?

Baloedebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:19

De volgende keer als je de advertentie verwijderd aangeven dat het niet verkocht is via marktplaats dan krijgt zo iemand geen kans je te beoordelen..

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:49

Baloedebeer schreef:
De volgende keer als je de advertentie verwijderd aangeven dat het niet verkocht is via marktplaats dan krijgt zo iemand geen kans je te beoordelen..

Ja, daar weet ik van inderdaad. Maar met deze persoon was helemaal niets van onenigheid. Ik heb al haar uitgebreide vragen keurig beleefd beantwoord en haar op de hoogte gehouden van het snel verzonden pakket. Vandaar dat deze review mij zo verbaast.
Ook raar dat ze zelf blijft beweren geen review gegeven te hebben.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:53

Lisitano schreef:
Hier kan je niks meer mee zeker?

Nee, eenmaal beoordeeld kan je hier niks meer mee en marktplaats doet er volgens mij ook niks aan.
Het enige dat je nog kunt proberen is via marktplaats de chat printscreenen en zo laten zien dat je juist erg veel moeite hebt gedaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 12:56

Lisitano schreef:
Ja, daar weet ik van inderdaad. Maar met deze persoon was helemaal niets van onenigheid. Ik heb al haar uitgebreide vragen keurig beleefd beantwoord en haar op de hoogte gehouden van het snel verzonden pakket. Vandaar dat deze review mij zo verbaast.
Ook raar dat ze zelf blijft beweren geen review gegeven te hebben.

Heb je in je chat dan geen melding gehad dat diegene je een beoordeling heeft gegeven? Die krijg ik altijd en daarmee kun je dan aantonen dat diegene wél een beoordeling heeft gegeven.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:00

Klopt, dat heb ik gewoon gekregen. Het is 100% zeker dezelfde gebruiker, maarja, ze blijft stellig beweren dat ze dat niet gedaan heeft -O-
Misschien eigen schuld en had ik moeten aanvoelen dat het een gekkie was. Ze bleef ontzettend veel vragen stellen, over 4 producten van een euro per stuk. Ze bleef ook maar switchen van geuren als ik eindelijk dacht de deal rond te hebben.
Ondanks al die ergernis heb ik haar vragen netjes beantwoord.

Nou heb ik allemaal vijf sterren reviews en één slechte voor die vier #&* euro -O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 13:02

Ach een beetje gebruiker kijkt daar doorheen hoor.
Ik zie dat ook wel eens. 8 5 sterren met goede punten en dan 1 slechte. Dan denk ik niet opeens “ ojee ik moet hiermee oppassen “

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:51

Ineke van harte :)F :)F :)F

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 21:59

Beoordelingen vind ik als verkoper sowieso jammer. Sommige mensen zijn heel willekeurig in het aantal sterren. Zo had ik er op Vinted ook een. Kreeg een berichtje dat mevrouw heel blij was met het item en de snelle verzending (ik verzend vrijwel altijd dezelfde dag), helemaal perfect. Krijg ik een recensie met 3 sterren en de opmerking “perfect”... Euh waarom dan maar 3 sterren? :')

x_ankieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 22:03

Ik had dat ook een keer. Super vlotte verkoop, alles ging echt perfect. Kreeg ik 5 sterren maar wel met twee minpunten; sneller reageren en sneller betalen. Ik keek het gesprek terug, had binnen 2 minuten betaalverzoek voldaan en echt na 5 minuten iedere keer gereageerd. Dus ik vragen aan die verkoper wat er nou mis was: “oh ik wist niet dat je dat kon overslaan” -O- Naja, gelukkig nog 5 sterren.