Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:48

Rytir schreef:
Palmera schreef:
Nou, het lijkt erop dat ik de prijs voor de unpopulairste opinion der unpopulaire opinions wel gewonnen heb. :+

Binnen dit topic; ja. Maar er valt ook wat voor te zeggen. Er zijn meerdere onderzoeken geweest en het lijkt een westers probleem (net als fibromyalgie).

https://www.trouw.nl/cs-bb89aef9

Het is aangetoond dat er wel degelijk iets in het brein gebeurd, er is een verstoring ten opzichte van het normale. Maar of dat komt door ons brein zelf of omdat we niet leven zoals de bedrading nodig heeft?

In dit artikel lees ik toch ook dat het weldegelijk bestaat, echter verschilt de visie behoorlijk. Gezien depressie vaak ook samenhangt met gevoelens van eenzaamheid kan ik me in dit verhaal ook wel vinden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:51

Rytir schreef:
Palmera schreef:
Nou, het lijkt erop dat ik de prijs voor de unpopulairste opinion der unpopulaire opinions wel gewonnen heb. :+

Binnen dit topic; ja. Maar er valt ook wat voor te zeggen. Er zijn meerdere onderzoeken geweest en het lijkt een westers probleem (net als fibromyalgie).

https://www.trouw.nl/cs-bb89aef9

Het is aangetoond dat er wel degelijk iets in het brein gebeurd, er is een verstoring ten opzichte van het normale. Maar of dat komt door ons brein zelf of omdat we niet leven zoals de bedrading nodig heeft?

Dat het vooral hier voorkomt zegt natuurlijk niks over of het wel of niet bestaat. Er zijn ook ziektes die hier niet voorkomen maar ergens anders op de wereld wel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:45

Ik ben nu wel benieuwd Palmera, hoe zie jij een depressie dan als je er niet 'in gelooft'? Is het volgens jou gewoon een dipje ofzo?

Ik wed dat je hier zelf nog nooit mee te maken hebt gehad gezien je uitspraken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:57

Werkeloosheid bestaat in heel veel landen officieel ook niet omdat het domweg niet geregistreerd wordt.
Als jij depressief bent in Afganistan dan ga je gewoon bij het zelfmoord peleton en het komt inderdaad niet meer voor......
Bij de universiteit waar ik werkte kwam officieel geen burn-out voor, geen enkel geval geregistreerd......dat is namelijk vrij makkelijk te voorkomen met mensen maximaal 6 maanden contracten te geven :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:07

Shaggy09 schreef:
Ik ben nu wel benieuwd Palmera, hoe zie jij een depressie dan als je er niet 'in gelooft'? Is het volgens jou gewoon een dipje ofzo?

Ik wed dat je hier zelf nog nooit mee te maken hebt gehad gezien je uitspraken.

Maar daar gaat het in dit topic toch niet om ?
Het gaat om onpopulaire meningen van mensen. Los van het feit of die wetenschappelijk juist zijn of niet.
Althans zo begrijp ik het toch :+

Shaggy09

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:09

Oh ja zeker. Maar dat betekend niet dat we niet verder mogen vragen of discussiëren over die meningen. Wat is anders het doel van dit topic? :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:15

Topic volkladden met onpopulariteiten ? Bestaat dat woord trouwens ? :')
Anyway, mij om het even. Ik lees en schrijf graag mee :D

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:16

En in elk geval niet: het voeden van trollen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:21

Unpopular opinion: trollen voeren is gewoon leuk :D.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:23

_San87_ schreef:
Unpopular opinion: trollen voeren is gewoon leuk :D.

Ik dacht het, jij zegt het. :Y)

Veronica2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 14:30

verootjoo schreef:
Dat het vooral hier voorkomt zegt natuurlijk niks over of het wel of niet bestaat. Er zijn ook ziektes die hier niet voorkomen maar ergens anders op de wereld wel.

Daar kan je een discussie over wel/niet vaccineren op los laten :brr: .

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:07

Pipodipo schreef:
verootjoo schreef:

Alsjeblieft niet. Laat vaccineren aub in het daarvoor bestemde topic :brr:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:52

Pipodipo schreef:
verootjoo schreef:

:') :') :')

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:56

Shaggy09 schreef:

Een depressie is voor mensen die geen zin hebben om te werken waarschijnlijk.

Over westerse/regio-gebonden ziekten: is HIV/AIDS dan ook niet echt?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:08

Ik gooi even een andere tussendoor hoor, voor de verandering...

Veel te veel paardeneigenaren zeggen dat hun paard moeilijk, een draak of lastig te rijden is, of dat hij een zeer consequente ruiter nodig heeft etc etc, terwijl dat helemaal niet zo is en het gewoon een prima paard is waar de eigenaar niet zo goed mee overweg kan als hij hoopt :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:35

Sheran schreef:
Ik gooi even een andere tussendoor hoor, voor de verandering...

Veel te veel paardeneigenaren zeggen dat hun paard moeilijk, een draak of lastig te rijden is, of dat hij een zeer consequente ruiter nodig heeft etc etc, terwijl dat helemaal niet zo is en het gewoon een prima paard is waar de eigenaar niet zo goed mee overweg kan als hij hoopt :')

Ik denk niet dat die heel unpopular is, ja bij de groep die dat zegt wel. :j Maar ik ben het met je eens, alles is moeilijk, verwaarloosd of mishandeld en het ligt altijd aan het verleden of het paard.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:57

Ik kwam het vaak tegen toen ik een bijrijdpaard zocht. Heel veel eigenaren die toch een beetje Penny-achtig denken dat zij de enige zijn die met hun paard om kunnen gaan terwijl dat haast nooit het geval is, zeker niet bij recreatiepaarden. Ze maken de problemen vaak groter dan ze zijn. Net als meisjes op de manege die zeggen dat een pony gigantisch bokt enzo.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:03

Ken daadwerkelijk voorbeelden waar paard bij de eigenaar bokt / steigert zelfs met een enorme rits aan hulpteugels/sporen. Galop is niet eens een optie. Persoon y haalt zelfs de sperriem nog van het hoofdstel en rijdt er zo mee weg. Y rijdt het paard nu ook bij. :=

Soms hebben eigenaren niet door dat ze zelf het probleem zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:05

Ik weet dat die mensen er zijn, maar om nu te stellen dat het er veel zijn? Nu heb ik nooit een verzorgpony nodig gehad dus kwam niet op veel stallen. Maar mijn stalgenoten zijn altijd erg nuchter geweest. We hadden een Jazzmerrie, die was erg sensibel en niet voor beginners, maar ook niet onrijdbaar ofzo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:12

Ik vind het veel... Kijk maar eens in bijrijdadvertenties enzo. Maar eigenlijk vooral naar mensen die wel een bijrijder zouden willen maar dat onmogelijk achten met hun paard omdat hij niet lief doet naar mensen/kinderen/honden/wandelende takken of een zeer consequente hand nodig heeft. Ik ken maar héél weinig mensen met een echt consequente hand. Lijkt me onlogisch dat al die eigenaren er wel één hebben.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:17

Je leest het op bokt ook vaak, als mensen bepaalde problemen hebben met een pony of een paard en er wordt geadviseerd om eens iemand anders erop te laten rijden die handiger is. Dat kan vaak niet, want dan is het dier weken van slag.

Met bijrijdpaarden vond ik het wel lastig om in te schatten wanneer iets overdreven werd en wanneer er wel een kern van waarheid inzat. Als ik kijk naar mijn vorige paard, daar hadden wij een bepaalde manier van opzadelen en opstappen. En dat was wel de enige manier waarop dat veilig was. Er is wel eens iemand geweest die waarschijnlijk dacht dat wij zulke mensen als uit jouw voorbeeld waren, maar die lag er dus ook af. := Ik twijfelde ook wel eens of ik het niet erger maakte in mijn hoofd, maar dat bleek toch niet waar te zijn. Jammer genoeg, want het is toch veel fijner als je gewoon een makkelijk dier hebt die ook door anderen te verzorgen en rijden is? Bijvoorbeeld met vakanties of ziekte? Huidige merrie is echt heel braaf, maar dat is ook wel opvoeding. Ik zal bij de dierenarts nooit zeggen dat ze niks doet, want ik weet het niet zeker. Ik zeg dus dat ze bij ons niks doet en heel braaf is, maar ik niet weet hoe ze op hen reageert. Maar goed, dat is bij een kliniek, dus wel andere omstandigheden.

Zoals MB zegt, ja er zijn paarden die niet geschikt zijn voor beginners. Dat hoeft niet meteen een gevaarlijk dier te zijn, maar beginners zijn ook niet makkelijk om mee om te gaan. ;) Ik ken er wel best wel wat, maar ik heb ook op grotere stallen gestaan en ben op veel grotere stallen geweest. Ik vind niet geschikt voor beginners ook geen term die verkeerd is. Ik zie dus meer dat mensen vinden dat zij de enige zijn die iets kunnen, want paard heeft een verleden of is heel moeilijk. Dat is onzin, er zijn best paarden waar niet iedereen mee overweg kan, maar er zijn altijd mensen die er wel mee overweg kunnen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:21

Ik snap wel wat Sheran bedoeld, ik kom in ieder geval heel vaak de zin 'niet voor beginners' tegen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:22

Ja mooi voorbeeld MyWishMax, dat is ongeveer wat ik bedoel.

'Niet voor beginners' is vaak ook gewoon een wens van de eigenaar. Veel mensen willen liever een goede ruiter op hun paard natuurlijk. Beginners vind ik ook wel lastig, ze zijn toch wat kwetsbaarder en je moet ze wel alleen kunnen laten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:26

Ik denk dat het gros van de paarden niet geschikt is voor beginners. Een echt goed beginnerspaard waar je een compleet onervaren persoon met een gerust hart mee alleen kunt laten? Zulke paarden zijn echt zeldzaam. De meeste paarden (hoe lief ook) maken namelijk gebruik van de ruimte die ze krijgen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 12:29

Gini schreef:
Ik denk dat het gros van de paarden niet geschikt is voor beginners. Een echt goed beginnerspaard waar je een compleet onervaren persoon met een gerust hart mee alleen kunt laten? Zulke paarden zijn echt zeldzaam. De meeste paarden (hoe lief ook) maken namelijk gebruik van de ruimte die ze krijgen.

Dit bedoelde ik ook, echte beginners zijn echt niet makkelijk. Maar het ligt er wel aan wat je onder beginners schaart. Dat wisselt enorm per persoon en per advertentie. Iemand die geen ervaring heeft met privé paarden, maar wel manegepaarden wordt ook nog beginner genoemd. Of echt iemand met 0 ervaring en alles ertussen in.

Dat zie ik trouwens hier ook bij de manegepony's. Die worden tussendoor door oudere/meer ervaren mensen gereden en dan kan een gedeelte de beginnerslessen aan. Sommige kunnen de echte beginners niet aan, die zijn niet braaf/onverstoorbaar genoeg.