[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:52

Nu misschien niet maar het is maar een kwestie van tijd tot er een koppel opduikt die dit wel in huis wil hebben.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:54

Die van 35 weken lijkt me nog wel wat logisch en ze kleurt weer roze en met mama haar hand is voor hun een herinnering.

Maar die hele kleine vruchten weer wat minder. Maar voor de ouders prima.

Maar denk dat er toch mensen zijn die liever dat niet zien opgebaard in huis in een aquarium...

Die foto's op een website zou ik niet willen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:56

Ik vind de baby foto's wel mooi om te zien, ik ben zelf mijn eerste kindje verloren tussen de 10 en 12 weken en ik begrijp heel goed dat ouders dit doen. Ik zou het alleen niet hoeven te knuffelen of nog dagen in de koelkast hebben staan maar ik had wel graag willen zien hoe hij/zij eruit zag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:04

Ohh ik had een miskraam na 9+1, best interessant om te zien. Je zag de vormende 'spine' (?) nog zitten. Mijn midwife was onder de indruk. :')
Die van mij ging overigens in de kliko. :+

Anoniem

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:20

Vind het net aliens :+ , die van 35 weken daar aan toe maar de rest :o

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:26

Ik vind het ook erg mooi om te zien. Heftig die ene, lijkt me heel zwaar als je er eigenlijk bijna bent (op 5 weken na) en dat je kindje alsnog overlijd. Dan is het al echt een mensje. De kindjes van 9 weken zijn idd echt nog een soort van aliens. Ik vind het erg mooi wel.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 18:43

Volgens mij las ik in het andere topic dat bij babies vrij snel de huid loslaat na overlijden. Dat kan behoorlijk traumatisch zijn als je afscheid wilt nemen. Ik vind dit een mooie manier om een kindje op te baren.

Ik denk ook wel dat je van vrienden kan inschatten of ze wel of niet hun kind zo op de foto willen zetten of aan je laten zien op bezoek. Het zal toch niet snel gebeuren dat je dan tegen een aquarium aanloopt zeg maar. Ik kan me ook voorstellen dat mensen dat privé willen houden.

Maar goed, ieder zijn ding. Er zijn ook mensen die een foto van een overleden huisdier op Facebook gooien en daar heb ik ook altijd bepaalde afkeer van.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 19:22

Ik vind het wel mooi! Alleen die bakjes waar ze in liggen vind ik wat minder.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:13

Ik vind het juist mooi om te zien, niks lugubers aan ook de verschillende fases van hoe het vrui=chtje eruit ziet en hoe klein het is met 9 weken bv,
. Ik ga er ook niet vanuit dat de hele familie komt kijken en het kindje dan op tafel staat zonder dat dat van te voren zo is afgestemd en dat het vooral voor het gezin zelf is. Mijn vriendin is haar kind op het eind verloren , meen met 38 weken en ook na enkele dagen na het overlijden pas geboren. Ik kwam haar opzoeken in het ziekenhuis en heb het kindje ook gezien. Ook bij haar was het huidje al verkleurd en heel fragiel en liet op plekken al los . Kindje lag in een mandje met koeling en die hoorde je telkens aanspringen, dat vond ik juist confronterend. Dan zou ik in water misschien wel mooier hebben gevonden, ook omdat het kindje op die foto`s er lichter kleurde na een dag.
Ik vind het in elk geval niet gek om te zien en hun waren blij dat mensen konden zien hoe hun kindje eruit zag. Ze waren hoe dan ook ouders geworden

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 21:53

mooi die kinderen in het water. Vind ik totaal niet luguber of naar om te zien. Ik snap wel dat ouders hiervoor kiezen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:12

Wat is die plus achter de weken? 14 + 6 weken bijvoorbeeld? Dat is toch gewoon 20 weken, waarom zetten ze dat zo raar neer?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:13

14 weken +6 dagen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:14

14 weken en 6 dagen idd.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:17

Anoniem schreef:
Aan de ene kant vind ik het heel mooi en fascinerend om te zien. Ook begrijp ik dat het voor de ouders iets kan doen aan verwerking. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je zo ver moet gaan, dit is een vruchtje van 17 weken, medisch afval, over een tijdje krijg je een dienst voor een klont menstruatiebloed omdat dat onder andere omstandigheden het huisje van een baby was geweest?

Ik vind je post echt alles behalve respectvol......

Prachtige serie, heel bijzonder om te zien :-)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:27

Ceffyl schreef:
Wat is die plus achter de weken? 14 + 6 weken bijvoorbeeld? Dat is toch gewoon 20 weken, waarom zetten ze dat zo raar neer?

Dat is omdat elke dag heel heel heel verschrikkelijk lang duurt en je zo sneller het einde van de ellendig lange week voor je ziet.

Of omdat elke dag verschil maakt en een baby van 23.0 niet levensvatbaar kan zijn en een baby van 23.6 wel, even een voorbeeld.

En bevallen met 40.6 is gewoon heel erg poedersuiker want dan ben je 6 x 24 uur heel heel heel heel lang aan het wachten terwijl je op een vette potvis lijkt en op de bank ligt te kreunen terwijl er een mini mens in je je ribben aan het verbouwen is.

Maar je krijgt er zo veel voor terug <3
Spoiler:
Afbeelding

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:31

En ik maar denken dat er onder die spoiler een 'bijzonder luguber' waardige foto van heel veel babykots of -poep zat. :')

Ik vind het persoonlijk een mooie serie, en kan me goed voorstellen dat mensen dat een fijne manier van afscheid nemen vinden. Ik vind het vooral fascinerend om de verschillende fasen van de ontwikkeling te zien. Van 'had om het even wat voor beestje kunnen worden' naar 'compleet mens in klein formaat'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:32

Nee bedankt :') , geen monster in mij :r . Ook lekker off topic :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:40

Rebecca schreef:
Nee bedankt :') , geen monster in mij :r . Ook lekker off topic :=

Van alle lugubere dingen is dit het ergst ja :j

:+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:45

Giolli schreef:
Ik verwijs jullie even door. :D

:') ga jij dan naar de moederkloek topics ?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:53

Daar ben ik al trouw lid. 8-) Je kunt uit mijn berichten wel halen dat het leuk bedoeld was toch?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 22:54

Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Mooi dat de baby dan beter bewaard blijft. Maar in de koeling zetten? Ik heb maar 1 soort koeling in huis en dat is de koelkast. Het idee dat zo’n baby naast de restjes van eten van gister staat.... ik weet niet. En dan uit het water halen om mee te knuffelen? Brrr...
wel mooi dat het kan en dat mensen hier gelukkig mee zijn.

Wat overigens wel heel vies is, is dat de vrouw van een oud collega de wc borstel in de vaatwasser had liggen. Mijn collega bleef volhouden dat het een nieuwe was. Ik hoefde geen drinken uit een glas meer daar :D.
Ik zou niet weten waarom je een nieuwe wc borstel in de vaatwasser zou doen?!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:05

_O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 00:18

Giolli schreef:
Ceffyl schreef:

Dat is omdat elke dag heel heel heel verschrikkelijk lang duurt en je zo sneller het einde van de ellendig lange week voor je ziet.

Of omdat elke dag verschil maakt en een baby van 23.0 niet levensvatbaar kan zijn en een baby van 23.6 wel, even een voorbeeld.

En bevallen met 40.6 is gewoon heel erg poedersuiker want dan ben je 6 x 24 uur heel heel heel heel lang aan het wachten terwijl je op een vette potvis lijkt en op de bank ligt te kreunen terwijl er een mini mens in je je ribben aan het verbouwen is.

Maar je krijgt er zo veel voor terug <3
Spoiler:
[ [url=m/Avuvvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatje <3

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 06:50

Sanet schreef:
Ik weet zelf niet zo goed wat ik ervan moet denken. Mooi dat de baby dan beter bewaard blijft. Maar in de koeling zetten? Ik heb maar 1 soort koeling in huis en dat is de koelkast. Het idee dat zo’n baby naast de restjes van eten van gister staat.... ik weet niet. En dan uit het water halen om mee te knuffelen? Brrr...
wel mooi dat het kan en dat mensen hier gelukkig mee zijn.

Wat overigens wel heel vies is, is dat de vrouw van een oud collega de wc borstel in de vaatwasser had liggen. Mijn collega bleef volhouden dat het een nieuwe was. Ik hoefde geen drinken uit een glas meer daar :D.
Ik zou niet weten waarom je een nieuwe wc borstel in de vaatwasser zou doen?!

Bah!

Maar wij hadden ook weleens dode dieren en die moesten we voor sectie even in de koelkast bewaren ;-)

Ik neem aan dat die babies voor een paar dagen is om afscheid te nemen? Zeker bij die van 24+ weken geldt dat je binnen een week moet begraven. Maar eenmaal in met water denk ik niet toch dat je die er nog uit kunt halen..