[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:18

MarcoBorsato schreef:
Ik vind die Rotterdammer leuk. Dinges.

Gerard Cox? Lee Towers? Jules Deelder? Of toch die andere?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:27

sanso schreef:
Wij hebben een abonnement op het ‘land der laven’ en vinden het heerlijk om zomers op een terrasje te gaan zitten en alle ouders zien struggelen en vloeken met hun kinderen. De een nog chagrijniger dan de ander.
Leedvermaak is het beste vermaak zeggen ze wel eens.

Sowieso mensen kijken in de Efteling is goud, komen wat pareltjes voorbij hoor.

Precies dit. Ik werd nog wel eens uitgenodigd om mee te gaan naar de binnenspeeltuin.

Echt mijn ogen uit gekeken! Wat een drammers en jankers. Maar ook lieve kindjes. Zo kijk ik bv wel graag secret life of 4,5 and 6 year olds.dat is op veilige afstand op de tv.

Ik snap overigens best dat mensen wel graag kinderen willen. Voor mij persoonlihk zit er geen voordeel aan maar kan me inleven als iemand zegt dat het een aanvulling is. Maar dan moet je het wel zelf doen en mij niet vragen als oppas of extra begeleider bij uitjes omdat paps liever op een terrasje hangt :D

Ik geniet van de opmerkingen van de moeders in dit topic. Ze zijn eerlijk en verbloemen niets. Voor hun zijn de kinderen 1 van de mooiste dingen/gebeurtenissen in hun leven maar ze belichten ook de mindere kant. Net zoals ik het fantastisch vind om mijn honden te hebben kan ik er ook van balen als er weer gekotst is of dat ik voor een terras sta en mijn hond heeft ineens spuitpoep oid.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:41

oomens schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ik vind die Rotterdammer leuk. Dinges.

Gerard Cox? Lee Towers? Jules Deelder? Of toch die andere?

Patrick Laureij! Joeeee <3

Schuur_ schreef:
sanso schreef:
Wij hebben een abonnement op het ‘land der laven’ en vinden het heerlijk om zomers op een terrasje te gaan zitten en alle ouders zien struggelen en vloeken met hun kinderen. De een nog chagrijniger dan de ander.
Leedvermaak is het beste vermaak zeggen ze wel eens.

Sowieso mensen kijken in de Efteling is goud, komen wat pareltjes voorbij hoor.

Precies dit. Ik werd nog wel eens uitgenodigd om mee te gaan naar de binnenspeeltuin.

Echt mijn ogen uit gekeken! Wat een drammers en jankers. Maar ook lieve kindjes. Zo kijk ik bv wel graag secret life of 4,5 and 6 year olds.dat is op veilige afstand op de tv.

Ik snap overigens best dat mensen wel graag kinderen willen. Voor mij persoonlihk zit er geen voordeel aan maar kan me inleven als iemand zegt dat het een aanvulling is. Maar dan moet je het wel zelf doen en mij niet vragen als oppas of extra begeleider bij uitjes omdat paps liever op een terrasje hangt :D

Ik geniet van de opmerkingen van de moeders in dit topic. Ze zijn eerlijk en verbloemen niets. Voor hun zijn de kinderen 1 van de mooiste dingen/gebeurtenissen in hun leven maar ze belichten ook de mindere kant. Net zoals ik het fantastisch vind om mijn honden te hebben kan ik er ook van balen als er weer gekotst is of dat ik voor een terras sta en mijn hond heeft ineens spuitpoep oid.

Het is ook echt niet altijd gloria en engelentrompetten. Het is soms ook "jouw beurt voor de luier" en "ik ga even 2 uur boven zitten, stoor me alleen als hij stervende is".

sanso

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:00

En precies om die laatste zin vindt ik jullie niet storend hier.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:11

Ik word wel een beetje maf van die bevallingsverhalen in dit topic, maar meestal lukt het me prima om die te negeren. Net als de verhalen van volwassenen zonder kinderen die naar de Efteling willen, of mensen die hun huisdieren in bed laten slapen.
We zijn allemaal mensen. Maar niet bepaald altijd dezelfde interesses ofzo. Zoiets.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:13

Ja precies! Vond juist die verhalen van gedwongen verjaardagen vol kinderen of anekdotes uit de supermarkt en dat soort dingen altijd zo grappig. Of over buurkrijsjes.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:16

Ik vind de meeste moeders in dit topic juist wel een goede tegenhanger op het soms hoge dramaqueengehalte dat hier soms hangt :')

In mei wordt m'n nichtje geboren. Ik ben hobbyfotograaf. M'n schoonzus wil graag foto's als de kleine er net is om de eerste momenten vast te leggen. Gelukkig zeiden mijn broer en zijzelf al meteen dat ze mij maar niet gingen vragen :') de fotograaf die ze hadden gevonden vroeg 1500 euro dus mss moet ik het toch nog maar eens overwegen :')

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:21

Ibbel schreef:
Nouhou hoor. Nou wordt dit topic weer gekaapt door Teeuwen-fans. En ik vind die man zó irritant.

:+

Nou precies! En nu blijkt dat hij een kind heeft, krijgt au papa dat doet pijn ineens een andere context! Ik zou zeggen docu van 4 uur over maken en aan de schandpaal nagelen :))

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:22

Bloodymary schreef:
Ja precies! Vond juist die verhalen van gedwongen verjaardagen vol kinderen of anekdotes uit de supermarkt en dat soort dingen altijd zo grappig. Of over buurkrijsjes.

Nou vertel eens iets leuks over je buurkrijsjes :)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:29

capopjekop schreef:
Ik vind de meeste moeders in dit topic juist wel een goede tegenhanger op het soms hoge dramaqueengehalte dat hier soms hangt :')

In mei wordt m'n nichtje geboren. Ik ben hobbyfotograaf. M'n schoonzus wil graag foto's als de kleine er net is om de eerste momenten vast te leggen. Gelukkig zeiden mijn broer en zijzelf al meteen dat ze mij maar niet gingen vragen :') de fotograaf die ze hadden gevonden vroeg 1500 euro dus mss moet ik het toch nog maar eens overwegen :')

Mijn moeder had die eer ook wel eens, als OK assistente in het kinderziekenhuis :') Leuk joh zo'n bloederig lelijk verfrommeld ding := ze had vaak het idee dat veel ouders niet wisten dat zo'n baby'tje er dus niet mooi roze en schattig uit komt haha

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:34

Magrathea schreef:
capopjekop schreef:

Mijn moeder had die eer ook wel eens, als OK assistente in het kinderziekenhuis :') Leuk joh zo'n bloederig lelijk verfrommeld ding := ze had vaak het idee dat veel ouders niet wisten dat zo'n baby'tje er dus niet mooi roze en schattig uit komt haha

Of het tegenovergestelde. Dat je denkt dat je net het 8e wereldwonder hebt gebaard en dan een jaar later de foto's ziet en denkt 'hmmm... nee.'

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 10:48

capopjekop schreef:

Wat? €1500? :oo

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:00

DeMolenhoek schreef:
capopjekop schreef:

Wat? €1500? :oo

Ja. Die blijft de week dat je uitgerekend bent standby staan en komt dan meteen wanneer je belt. M'n broertje vond het gekkenwerk. Het is ook mega veel geld voor wat foto's.

Hier in de buurt is een stel met een kleine die ik via mn vriend ken. Die kwamen langs om me te bedanken want ik had ze geholpen met iets. Was wel blij toen ze gingen. Vriend en ik hebben kind lopen corrigeren toen ze overal spullen ging pakken en op tafel ging tekenen. Ouders zeiden wel wat maar waren heel passief. Nu zijn we ook nog uitgenodigd voor de kinderverjaardag :+ terwijl ik al vrij duidelijk had vertelt een op een dat ik niet bekend sta als kindervriend en er vrij weinig mee heb. Maar ik vind het ergens ook weer banketstaaf om nee te zeggen want ze leek het oprecht leuk te vinden als we komen.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:09

Achterom schreef:
Ik word wel een beetje maf van die bevallingsverhalen in dit topic, maar meestal lukt het me prima om die te negeren. Net als de verhalen van volwassenen zonder kinderen die naar de Efteling willen, of mensen die hun huisdieren in bed laten slapen.
We zijn allemaal mensen. Maar niet bepaald altijd dezelfde interesses ofzo. Zoiets.

Dus. Waar wil jij het dan allemaal over hebben? Ben nu erg benieuwd. Vertel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:17

€1500 voor een weekje standby staan :oo

Ik denk dat ik alvast weet welke opleiding ik dit najaar ga starten :') Dat kreeg je zelfs niet als je als verpleegkundige standby moest blijven tijdens een weekdienst met dus oproepbasis.

Nee geintje, ik ga wel een extra opleiding volgen maar absoluut geen fotografie.

Hier zijn de buurkrijsjes heel rustig de laatste tijd. Heb meer last van ouders die zich op woensdagmiddag gewoon lukraak voor je poort parkeren omdat ze 5m extra lopen van de reglementaire parkeerplek teveel moeite vinden. Nouja, niet alleen op woensdagmiddag, is gewoon standaard vlak voor en na schooltijd. Of dan sta je vlakbij huis geparkeerd, paar auto's naast elkaar op een rijtje. Kom je aan, staat er eentje doodleuk dwars achter. Zonder bestuurder natuurlijk. Kan die nog gaan zoeken als je weg wil en ook daar heel vaak "jamaar wacht 5 minuutjes school is net uit".
Rot op joh, ik wil NU naar mijn werk/les/vulmaarin kunnen vertrekken.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 11:52

sanso schreef:
Achterom schreef:

Dus. Waar wil jij het dan allemaal over hebben? Ben nu erg benieuwd. Vertel.

Dat maakt toch helemaal niet uit? Ik reageer wel als iets me boeit, of als ik wat kwijt wil (en tijd heb/neem).
In een topic als dit hebben we gewoon allemaal andere voorkeuren en ideeën, je hoeft je niet overal in te kunnen vinden om dit toch een leuk topic te vinden?

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:11

Capje, is dat zo’n fotograaf die je muts fotografeert echt óp het moment suprême?
Ik kreeg pas per ongeluk een lading van dat soort foto’s te zien omdat mijn schoonmoeder een fotografiemagazine open had liggen. Mijn god, dat je dat als fotograaf wilt! Daar moet je echt een verdraaid sterke maag voor hebben :r

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:12

Varekaj schreef:
€1500 voor een weekje standby staan :oo

Ik denk dat ik alvast weet welke opleiding ik dit najaar ga starten :') Dat kreeg je zelfs niet als je als verpleegkundige standby moest blijven tijdens een weekdienst met dus oproepbasis.

Nee geintje, ik ga wel een extra opleiding volgen maar absoluut geen fotografie.

Hier zijn de buurkrijsjes heel rustig de laatste tijd. Heb meer last van ouders die zich op woensdagmiddag gewoon lukraak voor je poort parkeren omdat ze 5m extra lopen van de reglementaire parkeerplek teveel moeite vinden. Nouja, niet alleen op woensdagmiddag, is gewoon standaard vlak voor en na schooltijd. Of dan sta je vlakbij huis geparkeerd, paar auto's naast elkaar op een rijtje. Kom je aan, staat er eentje doodleuk dwars achter. Zonder bestuurder natuurlijk. Kan die nog gaan zoeken als je weg wil en ook daar heel vaak "jamaar wacht 5 minuutjes school is net uit".
Rot op joh, ik wil NU naar mijn werk/les/vulmaarin kunnen vertrekken.

Oh ja, jij woont naast een school toch?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:28

watchthesky schreef:
Capje, is dat zo’n fotograaf die je muts fotografeert echt óp het moment suprême?
Ik kreeg pas per ongeluk een lading van dat soort foto’s te zien omdat mijn schoonmoeder een fotografiemagazine open had liggen. Mijn god, dat je dat als fotograaf wilt! Daar moet je echt een verdraaid sterke maag voor hebben :r

Nee tenzij je dat wil. Dit is meer classy. Vader die voor het eerst zn kind in zijn handen heeft, baby op de borst, nagelstreng door knippen, dat soort dingen. Meer de sfeer van het moment vastleggen dan botweg de werkelijkheid fotograferen.

Ik zat laatst foto's te kijken op de laptop van vriend. Zag ik ook foto's van de bevalling van zijn ex. Gelukkig niet het moment zelf maar had het liever niet gezien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:30

Bijna naast, iets van een 50m ofzo met een klein kruispuntje tussen. Van de school zelf amper last, soms bij mooi weer als het raam open staat en de wind zit verkeerd tijdens de pauzes, maar zelfs dat valt nog best mee. En 50m de andere kant op zit de lokale bib met muziekschool.

Grootste ongemak is vlak voor en vlak na school. Foutparkeerders, loslopend gespuis en aso oudergedrag.
Bij de buren (gesloten bebouwing) zijn er 3 kinderen, zij hebben net als wij geen tuin. Daar heel beperkt eens geluidshinder. Andere kant vermoed ik ook met een kind, die hoor ik gewoon niet.
Overkant straat (1 auto breed) ook jong gezin met kind, het kind horen we weinig tenzij er binnen het gezin ruzie is. En dat gaat dan echt over schreeuwen, tieren en brullen, vooral door de vent. Ik heb zo'n vermoeden dat daar nog wat andere dingen spelen en dat er sociale ondersteuning en toezicht is.
En dan aan de achterkant van onze woning grenst nog een tuin. Daar hebben we bij mooi weer wel met regelmaat hinder van, omdat die het ook doodnormaal vinden dat hun kind gilt, rent en krijst de hele dag door. Helaas is dat kind ook zo'n dikkertje dap om te zien en nog erger, hij kijkt even dom uit z'n ogen als vaders. Mijn vriend zei ooit over die kerel "ik gok als je voor zijn ogen gaat staan zwaaien en joehoe roept, dat er dan wel licht brandt maar niemand thuis geeft".

Die laatste is ook het gezin wat ieder jaar weer het lumineuze idee krijgt om een springkasteel te huren voor een weekend voor de verjaardag van die koter.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:30

capopjekop schreef:
Ja. Die blijft de week dat je uitgerekend bent standby staan en komt dan meteen wanneer je belt. M'n broertje vond het gekkenwerk. Het is ook mega veel geld voor wat foto's.

Hier in de buurt is een stel met een kleine die ik via mn vriend ken. Die kwamen langs om me te bedanken want ik had ze geholpen met iets. Was wel blij toen ze gingen. Vriend en ik hebben kind lopen corrigeren toen ze overal spullen ging pakken en op tafel ging tekenen. Ouders zeiden wel wat maar waren heel passief. Nu zijn we ook nog uitgenodigd voor de kinderverjaardag :+ terwijl ik al vrij duidelijk had vertelt een op een dat ik niet bekend sta als kindervriend en er vrij weinig mee heb. Maar ik vind het ergens ook weer banketstaaf om nee te zeggen want ze leek het oprecht leuk te vinden als we komen.

Ga zo laat mogelijk, dan zijn de kinderen niet meer zo hyper en het meeste andere bezoek is alweer weg (inclusief kinderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:31

Tenzij het bezoek ze vol met suikertaart heeft gepropt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:36

Varekaj schreef:
Tenzij het bezoek ze vol met suikertaart heeft gepropt.

Mwah dat is dan ook wel uitgewerkt hoor, dan komt de suikerdip

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:37

Dan komt het gejank omdat ze moe zijn...

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 12:39

Ik heb idd al gezegd dat het pas na mijn werk is. Het wordt even langs wippen en weer weg.

Hier met mooi weer ook veel overlast. Kan met goed fatsoen de ramen van het balkon niet open doen omdat er onder ons raam een speeltuin is. Kinderen kunnen niet spelen zonder te krijsen. Zelfs als de ouders erbij zitten worden ze niet gecorrigeerd. Laatst was een koter van een jaar of 4 om zijn moeder aan het schreeuwen. 'Mam. Mama! MAMMMMAAAAAAAA' En dat ging dus minuten door. Moeder ging onverstoord verder met kletsen en op haar telefoon kijken. Er lopen ook rustig tot 11 uur hummeltjes rond terwijl het geen vakantie is. Slapen die eindelijk dan komen de pubers met drank en scooters er staan. De flats staan in een driehoek dus dat galmt als een malle. Fijn zo'n volksbuurt. Het valt me ook op dat het vrijwel altijd mensen met immigratieachtergrond zijn.