Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 21:54

Amber_anne schreef:
Ceffyl schreef:
Ik gaf werkmannen altijd koffie, tot er eentje hier uitgebreid ging zitten koffie drinken en tosti eten (ik maakte voor mezelf en bood hem ook aan) en vervolgens mocht ik dat uur dik betalen omdat hij het rekende als uurloon :') Dus tegenwoordig vraag ik dat wel even na. Misschien ook gierig, maar was een dure tosti & koffie zo.

Oh wauw dat vind ik super gierig en asociaal van die werkman
Wat bezielt je dan

Ik had gezegd pauze houden doe je in je eigen tijd. Of je trekt dat uur er af. Of je mag nog een uurtje komen straten... Is hij nou helemaal belazerd 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:15

nynke55 schreef:
Dat gebeurt vaker hoor, ze rekenen gewoon de uren dat ze aanwezig zijn. Mijn schoonmoeder was ook zo, die vond het zo gezellig dat maar koffie bleef schenken, tot mijn schoonvader er een stokje voor stak. Die zag namelijk de rekeningen.

Nah, dan heb je echt geen goede werkman/vrouw. Hier wordt er niets van pauze doorgerekend. Dat hoeft een klant echt niet te betalen.

nynke55

Re: Gierige acties: Wat heb jij meegemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:21

De baas rekende gewoon 10 minuten voor koffie en een half uur voor eten (of zoiets) en dat trok hij van de uren af, de werklui schreven gewoon de uren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:21

Su_Cr_Cheese schreef:
Dan wil ik ook even reageren :D

Ten eerste wou ik gewoon even een ander licht schijnen op het fooi begrip aangezien dit meerdere malen in het topic voorkomt
Ten 2e , ik werk dan wel in de horeca maar van mij ben je absoluut niet verplicht fooi te geven hoor !
sterker nog , ik krijg de fooien ook niet en dit word verdeeld over de verdere brigade, hoor je mij niet over klagen hoor want idd ik werk vanuit passie .

Ik geef die jongens en meiden dus wel vaak fooi en schuif ze vaak een euro of 2 in de hand evenals de toiletdame (vooral als je zo'n heerlijk schoon toiletje binnenkomt) ik ben dan ook een beetje verbaasd dat anderen dat dus schijnbaar niet doen?

De schoonmaakster bij ons in het bedrijf mag 2x in het jaar all inclusive bij ons dineren met man gewoon omdat we blij zijn met haar .
Onze leverancier meisjes en jongens krijgen vaak ook wat drinken en bij hitte een lekker ijsje .
Evenals de bouwvakkers die het straatje bij ons voor aan het bestraten zijn maar ook de vertegenwoordiger die voor ons zijn best doet.

Is voor mij een beetje blijk van dankbaarheid voor de mensen die hard voor mij werken

Maar goed misschien iets teveel offtopic maar ik verbaas me er dus over dat dat door sommige niet als normaal word gezien of naar mijn idee een ander dat niet gunnen omdat ze het zelf niet krijgen en dan heb ik het niet specifiek over fooi als in geld maar een gebaar naar een ander (dit kan fooi als in geld zijn maar ook een vriendelijk gebaar of wat dan ook)

Dat heeft niets met niet gunnen te maken, maar ik vind dat je dan aan de gang kan blijven. Er zijn zoveel jobs slecht betaald met lange dagen of onregelmatige uren. Als ik iedereen fooi zou moeten geven dan zou ik als student geen geld meer overhouden aan het einde vd maand.

Overigens is de horeca hier echt belachelijk duur, en de service zeker niet zo bewonderingswaardig. Ik heb dan vaak geen eens zin meer om een fooi te geven.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:26

Moderatoropmerking:
dit bericht is op verzoek leeggehaald

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:28

Nee, absoluut niet. Het is haar schaap en jij zorgt er al voor. Vind dit echt een absurde reactie van haar.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:28

IHN schreef:
Moderatoropmerking:
dit bericht is op verzoek leeggehaald

Heb je de rekening van de dierenarts op mail/papier/sms? Stuur die dan door?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:31

Geen leuke reactie idd. Ik zou de rekening doorsturen en zeggen dat je het jammer vind dat ze je wantrouwt.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:33

Ik zou zeggen dat ik stop met d'r beesten te betalen en dat ze een maand de tijd heeft om een andere plek te zoeken..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:35

Billy schreef:
Ik zou zeggen dat ik stop met d'r beesten te betalen en dat ze een maand de tijd heeft om een andere plek te zoeken..

Dit nadat ik een kopie had gestuurd van de rekening

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:38

Shaggy09 schreef:
Geen leuke reactie idd. Ik zou de rekening doorsturen en zeggen dat je het jammer vind dat ze je wantrouwt.

ja, dat weet ik dus niet. Het is mijn gevoel bij deze reactie. Ik heb haar gevraagd en ze antwoordde dat het voor haar gevoel niet klopte. Ook eerst niet:ik geloof jou wel, maar deze nota ga ik niet betalen. Pas toen ik aandrong en zei:verwacht je nou dat ik je belazer? zei ze:nou, daar ga ik niet vanuit. Maar goed.. kwam beetje over als om van het gezeik af te zijn.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:41

Billy schreef:

dat kan en wil ik niet. Ik geef veel om haar. en normaal is geld nooit een issue tussen ons.
maar goed.. ze komen hier regelmatig ff een weekend in mijn vakantiehuis en ik had een grotere tv voor ze besteld als verrassing. Die bestelling heb ik acuut gestorneerd.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:45

Ik zou toch wel even duidelijk laten weten dat dit geen leuke manier van communiceren is.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:48

Shaggy09 schreef:
Ik zou toch wel even duidelijk laten weten dat dit geen leuke manier van communiceren is.

ja, dat heb ik wel gedaan idd. Heb er zo'n rotgevoel aan over gehouden. En dan te bedenken dat ik haar niets gevraagd had maar ze het zelf aanbood.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:55

Ik zou haar heel duidelijk vertellen dat dit niet in goede aarde viel.
Dat je genoeg voor ze doet en dat ze dit best kunnen betalen.
Jij bent niet verantwoordelijk voor hun schaap.
Zo te lezen heb jij al meerdere rekeningen blijkbaar betaald.
Hoe dierbaar ze ook is, dit vind ik voelen als profiteren van jouw goedheid.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:02

Je betaalt toch geen dierenarts rekening voor een ander?
Je had er niet om gevraagd, maar kom op zeg.. t is haar schaap..
Wat een poedersuiker van die vriendin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:05

Nou ja. Door de week ben ik €45 kwijt eer de dierenarts hier is. Tel daar €15 bij als het spoed is en €15 als het weekend is. Soms ben ik dus al €75 kwijt voor de dierenarts hier überhaupt staat. Dan is er nog geen onderzoek geweest, geen behandeling of medicatie etc. Ik vind de bedragen die jou vriendin in haar hoofd heeft best wel onrealistisch en ook inderdaad geen fijne manier van communiceren. Als zij het volledige bedrag niet betaald zou ik daar wel conclusie’s uit trekken en de volgende keer haar het rechtstreeks met de dierenarts laten regelen.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:07

roxiie schreef:
Je betaalt toch geen dierenarts rekening voor een ander?
Je had er niet om gevraagd, maar kom op zeg.. t is haar schaap..
Wat een poedersuiker van die vriendin.

nee, t schaap is hierheen gekomen. We hebben het er nooit over gehad, maar eigenlijk was het toen als vanzelf mijn schaap (denk ik). Ik vind haar ook niet verantwoordel8jk voor de rekeninfen. Dat is geen isdue. Isdue is meer het geboel bij dit bericht:

eerst zeggen dat je wil betalen. Dan als nota hoger is als verwacht gewoon keihard zeggen:ik betaal niet, want t bedrag is absurd (en mij daarmee het gevoel geven dat ik het verzin)

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:08

Moestuin schreef:
Nou ja. Door de week ben ik €45 kwijt eer de dierenarts hier is. Tel daar €15 bij als het spoed is en €15 als het weekend is. Soms ben ik dus al €75 kwijt voor de dierenarts hier überhaupt staat. Dan is er nog geen onderzoek geweest, geen behandeling of medicatie etc. Ik vind de bedragen die jou vriendin in haar hoofd heeft best wel onrealistisch en ook inderdaad geen fijne manier van communiceren. Als zij het volledige bedrag niet betaald zou ik daar wel conclusie’s uit trekken en de volgende keer haar het rechtstreeks met de dierenarts laten regelen.

t is gebaseerd op bedragen uit het verleden.. 30 a 40 weet ik ook niet hoe ze daarbij komt (is mss een keer geweest toen da hier in de buurt was) maar meestal zit het idd zo rond de 70 euro... tja, nu kennelijk niet.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:19

Ik zou hier toch duidelijk over zijn.
Als ze de rekening te hoog vind kan ze dat met de da overleggen.
Daar zou ik niet tussen gaan zitten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:22

Maaruhm, is het nu jouw schaap geworden, heeft ze hem aan jou geschonken of is het nog gewoon haar schaap?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:27

Is 130 Euro een beetje redelijk bedrag voor een schaap?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:29

Sanet schreef:
Maaruhm, is het nu jouw schaap geworden, heeft ze hem aan jou geschonken of is het nog gewoon haar schaap?

geschonken denk ik. T zit zo: ik werd vorig jaar benaderd of ik dit schaap wilde grootbrengen. Zij wilde alrijd graag schapen en heb haar gevraagd. Zij heeft hem dus grootgebracht met de fles. Bedoeling was dat ie bij hun in de tuin ging, maar ik had wel gezegd:als t niet gaat kan ie altijd hierheen (ze wonen in een woonwijk, dus ik zag het niet echt gebeuren zeg maar). Hij is dus hierheen gekomen en vanaf dat moment heb ik ook gewoon de kosten op me genomen. Geen probleem, ik heb nog meer schapen. Maar was aanfenaam verrast toen ze zei:deze rekening is voor mij..

tja. En toen dit.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:32

Maflinger_S schreef:
Is 130 Euro een beetje redelijk bedrag voor een schaap?

t is een rammetje. Die zijn niks waard. Maar los daarvan:als ik zou zeggen:schapen verkoop ik, weet ik 100% zeker dat ze de opbrengst niet bij me zou opeisen..

en voor mij ook geen issue. Het ging mij om mijn gevoel.. ik vertrouw mijn vrienden. Het zou niet in me opkomen mensen te bedonderen, en het bericht komt op mij over als:ik vertrouw je niet.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:42

IHN schreef:
Billy schreef:

dat kan en wil ik niet. Ik geef veel om haar. en normaal is geld nooit een issue tussen ons.
maar goed.. ze komen hier regelmatig ff een weekend in mijn vakantiehuis en ik had een grotere tv voor ze besteld als verrassing. Die bestelling heb ik acuut gestorneerd.

Je bent te goed voor deze wereld, en je vriendin maakt daar handig misbruik van...