Dan wil ik ook even reageren
Ten eerste wou ik gewoon even een ander licht schijnen op het fooi begrip aangezien dit meerdere malen in het topic voorkomt
Ten 2e , ik werk dan wel in de horeca maar van mij ben je absoluut niet verplicht fooi te geven hoor !
sterker nog , ik krijg de fooien ook niet en dit word verdeeld over de verdere brigade, hoor je mij niet over klagen hoor want idd ik werk vanuit passie .
Ik geef die jongens en meiden dus wel vaak fooi en schuif ze vaak een euro of 2 in de hand evenals de toiletdame (vooral als je zo'n heerlijk schoon toiletje binnenkomt) ik ben dan ook een beetje verbaasd dat anderen dat dus schijnbaar niet doen?
De schoonmaakster bij ons in het bedrijf mag 2x in het jaar all inclusive bij ons dineren met man gewoon omdat we blij zijn met haar .
Onze leverancier meisjes en jongens krijgen vaak ook wat drinken en bij hitte een lekker ijsje .
Evenals de bouwvakkers die het straatje bij ons voor aan het bestraten zijn maar ook de vertegenwoordiger die voor ons zijn best doet.
Is voor mij een beetje blijk van dankbaarheid voor de mensen die hard voor mij werken
Maar goed misschien iets teveel offtopic maar ik verbaas me er dus over dat dat door sommige niet als normaal word gezien of naar mijn idee een ander dat niet gunnen omdat ze het zelf niet krijgen en dan heb ik het niet specifiek over fooi als in geld maar een gebaar naar een ander (dit kan fooi als in geld zijn maar ook een vriendelijk gebaar of wat dan ook)