Een tijdje geleden mocht ik een nieuwe mobiel uitzoeken ivm abonnement, dus had mijn 'oude' op marktplaats gezet (Samsung Galaxy S6 van 1 jaar oud incl doos, lader en bon, toestel was in nieuwstaat).
Telefoons stonden voor minimaal 250 euro op marktplaats en dat was ook ongeveer mijn richtprijs.
Mijn telefoon nummer stond bij de advertentie en werd gebeld door een oudere vrouw (gok een jaar of 70?). Ze wilde de mobiel graag kopen, als kado voor haar kleindochter. Heel leuk gesprek met deze mevrouw en toen ik vroeg wanneer ze deze wilde ophalen, kreeg ik als antwoord dat ze even moest kijken wanneer iemand met haar mee kon rijden, omdat ze geen eigen vervoer had. Toen ik vroeg waar zij woonde, bleek dat dicht in de buurt te zijn, dus had gezegd dat ik de mobiel wel wilde brengen.
Uurtje daarna was ik bij mevrouw, kreeg een lekkere bak koffie met een koekje en ze was heel erg blij met het toestel. Ik heb haar wat telefoon hoesjes extra erbij gegeven.
Toen ze wilde betalen (afgesproken prijs was 220 euro) wilde ze mij nog extra geld erbij geven, omdat ik het toestel heb gebracht. Ik heb haar vriendelijk bedankt en gezegd dat dat niet hoefde, omdat ze maar 10 minuten vandaan woonde.
Ik kreeg 4 briefjes van 50 en 20 euro aan losgeld. Ik heb de briefjes aangepakt en gezegd dat ze de 20 euro mocht houden, voor in de spaarpot van haar kleindochter. Ik tevreden en mevrouw tevreden
Hier is net de commode verkocht. Na eerst een paar debiele reacties (had m erop staan voor 50, maar dit weekend op te halen voor 30; ding is gigantisch, zwaar (maar goede kwaliteit) en heel veel opbergruimte, maar nam zonder dollen gewoon m'n halve 'baby'kamer in beslag. Voor iets wat ik niet meer gebruik vind ik dat gewoon zonde. Eerst een paar reacties 'voor 10 euro kom ik hem halen'.. maar van de week serieus geinteresseerden en kwamen hem net ophalen. Hadden hun eigen gereedschap mee, waren helemaal verliefd op de commode (zullen de hormonen zijn al was het wel een mooi ding) en ook nog eens gewoon leuke mensen. Heb ze een luiertas en speelkeukentje meegegeven hier stond het toch maar te staan, zeulen op MP werd niemand wijzer van en hun gunde ik het tenminste. Dus iedereen weer blij en m'n zoontje z'n kamer is nu echt een peuterkamer aan het worden
Bamii
Geplaatst: 12-08-17 22:20
Oh help We hebben sinds vandaag onze caravan op Ameland te koop staan. Wordt veel in getagd en veel 'je hebt pb'. Maar ook iemand met 'bel me op 06....' of mensen die alleen maar wat getallen gaan reageren. Nu ook iemand die NU het gewicht en het bouwjaar wil weten. Om de paar minuten volgen er '????'. Nu ook 'joehoee....' 'ik wil m'
Bamii dat is dus de reden dat ik mn caravan heb laten verkopen door de stallingeigenaar haha. Wij wilden een vast bedrag hebben en wat hij er meer voor ving mocht ie houden. Heeft m wel een aardig centje opgeleverd maar ook aardig wat gezeur met ook dit soort berichten. Maar ik heb mn veld gevangen en geen gezeur gehad.
Het was lang geleden dat ik nog eens iets verkocht. Momenteel heb ik een bakfiets te koop staan.Ik heb geen richtprijs.Hij gaat gewoon naar de hoogste bieder. Ik verbaas me er over hoe opdringerig sommige kopers toch zijn en het eerste zielige verhaal heb ik ook al mogen ontvangen.
Banyu
Geplaatst: 14-08-17 20:17
Heb een gloedjenieuwe Kingsland jas op de kop weten te tikken voor een heel leuk zacht prijsje!
Dit keer was ik degene die niet helemaal erbij was. Ik had een hoofdstel te koop staan met de frontriem die ik er destijds ook bij gekocht had, echter heb ik die frontriem zelf nooit gebruikt. Maar ik had nog wel een foto van het hele hoofdstel met die frontriem. Dus foto op marktplaats, en een recente foto met een andere frontriem (die ik dus niet weg doe). Koper biedt een mooie prijs, ik ga akkoord, geld staat meteen op de bank dus snelle afhandeling! Echter kan ik nergens die frontriem terugvinden...mooi stom, dus haar aangeboden om een andere frontriem erbij te nemen (van een ander oud hoofdstelletje). Maar ze wou het hoofdstel wel zonder frontriem en of ik dan iets van de prijs af wou doen. Dus haar wat van het geld teruggestort en zo zijn we allen blij. Nu nog even op de post doen.
Zo stom! Maar gelukkig wou ze hem wel zonder frontriem
roxiie
Geplaatst: 15-08-17 18:49
Ik ben ook een "rare" verkoper.. kledingkast goed opgeruimd. Stapeltje textielcontainer en stapel verkopen..
Nu vroeg een geïnteresseerde om wat op te meten, dat gedaan en ze ging t geld overmaken. Dat staat keurig op mijn rekening, maar ik ben bang dat na het opmeten ik t shirtje op de stapel textiel container heb gelegd, want ik kam het nergens meer vinden (en die spullem zijn dus al weggegooid).
Geld terug gestort, maar koper vond het niet zo leuk
Zo heb ik ooit een stapeltje papier container en stapeltje terug in de kast omgewisseld en al mijn diplomas weg gegooid
minouesmee
Geplaatst: 15-08-17 19:09
Mag ik mij hier ook melden? Verkoop regelmatig via marktplaats spullen, maar wat een gedoe is het af en toe. Van het weekend 2 verschillende mensen wouden een dekje en een deken hebben. Beide zeiden het geld maandag over te maken, maar helaas nooit meer wat van gehoord. Vind het best aso dat mensen wel berichtjes lezen, maar niet even kunnen zeggen dat ze geen interesse meer hebben.
Nu weer een hoop paardenspullen erop gezet voor kleine prijsjes.
Nou gaan het meemaken.. Een oude Nikon D50 erop gezet gisteren, duidelijk erbij vermeld dat ik geen kabels meer ervoor heb en geen oplader meer (dus echt de body, lens en de batterij) maar iemand die hem wilde ophalen voor 30 euro. Zou er vanavond rond 9 uur zijn dus ik ben benieuwd. Misschien heel raar van mij, maar ik geef beneden de camera af en that's it, er valt verder toch niks aan te testen en om 9 uur 's avonds heb ik geen zin meer in volk in m'n huis
Oke, niks gezegd, camera is opgehaald Hij had zelf een opgeladen batterij en een SD kaartje bij zich, dus heeft 'm getest en was tevreden. Had ik niet verwacht
Goede timing voor de bosatlas, scholen beginnen weer dus slim Van de week op die manier maatschappijleerboekje verkocht. Was binnen een uur verkocht
minouesmee
Geplaatst: 15-08-17 21:23
Anoniem schreef:
Goede timing voor de bosatlas, scholen beginnen weer dus slim Van de week op die manier maatschappijleerboekje verkocht. Was binnen een uur verkocht
Mijn schoolboeken verkopen helaas niet.. Staan al 2 maanden op MP, maar krijg er geen reacties op.
roxiie
Geplaatst: 15-08-17 22:02
Even opnieuw er op zetten? Die van mij lopen ook niet echt. Heb er 1 verkocht en een aantal biedingen waar ik niet op in ben gegaan ( als in wel tegen bod gedaan, maar niks meer van gehoord.) Ik hoef niet de hoofdprijs voor m'n studieboeken, maar ik schiet ze ook niet voor 5 euro weg ( waar de nieuwprijs 80 euro is.)