Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:21

Moska schreef:
Ik geloof dat ik woef zou antwoorden }:)

Ben dat ook in staat. En erachter of ben je dat soms weer vergeten? Zoals veel dingen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:41

purny schreef:
Ik maak altijd de roosters van het team en nu stuurt een collega mij een appje. Het rooster voor februari is nog niet klaar, klopt ik heb aan haar doorgegeven dat ik het rooster zou gaan maken als ik wist wanneer ik terug moest voor controle met de 2 dames van mij. (zijn gisteren geholpen). Krijg ik een appje van haar... Rooster?

Ik ben nu in staat om terug te appen... Woef... Of zal ik het maar laten?

@Nyaleti: Toen ik mijn maagverkleining had gehad zei ik dat ik moe was... Kreeg ik te horen van een collega, ja ik ook... bij haar hadden ze geen meter darm omhoog getrokken...

Niet netjes. Maar met nog maar een week te gaan vind ik dat je erg laat bent met het rooster.. ik zou er ook niet blij mee zijn...

Toen ik nog manager was maakte ik het rooster minimaal 3 weken vantevoren.

Dit is zelfs wettelijk vastgelegd. Dus je bent gewoon oprecht te laat.

purny

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:47

Het kan gebeuren dat het rooster wel eens later komt en ik heb een geldige reden gegeven waarom ik het rooster later zou aanleveren. Maar om nou een appje te sturen terwijl zij weet dat ik het rooster na de operatie zou maken.

Ik heb het haar ook gezegd maar ze weet zelf niet eens wat ze doet.

En ze besloot vorige week ineens om volgende week een aantal dagen vrij te nemen. Ook niet netjes van haar om op zo'n korte termijn vrij te nemen.

Het zou al heel anders overkomen als ze zou vragen of ik het rooster al klaar heb ipv mij te behandelen als een hondje. Want dat gebeurt nu gewoon

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:01

Ineke2 schreef:
Sterkte Denise, wat onwijs balen dat je auto je weer in de steek laat.

@ Maralyn Ik vind het voor de dieren zelf vooral wel triest dat betalen in termijnen steeds minder mogelijk is.

In jouw voorbeeld is het de eigenaar die wat minder slimme keuzes heeft gemaakt, maar dat is niet altijd zo. Bij een spoedoperatie of opname na een ongeluk bijvoorbeeld. Of bij orthopedische operatie. Geen spoed, wel vaak noodzakelijk om pijnvrij te leven. En duur… De rekeningen zijn echt heel fors duurder geworden ten opzichte van een paar jaar geleden.

Ik geloof ook niet dat ik daar op doel...?
Rekeningen zijn duur, dat klopt en het is afhankelijk bij welke dierenarts of kliniek je zit.

Maar ik begrijp dierenartsen echt ontzettend goed!
Dierenartsen zijn geen filantropische instellingen.
En als mensen geen 150/200 euro kunnen neer tellen, voor euthanasie, maar wèl voor een tattoo, daar vind ik wat van. -O-

En daarom de dierenarts dan helemaal afvallen omdat ze per 1 januari geen gespreid betalen willen...
Nee.
Dat gaat er bij mij niet in.

Jouw voorbeeld is even iets heel anders dan euthanasie.

Enneuhm.

Dit mag mijn ergenis zijn toch?!
Laatst bijgewerkt door maralyn op 22-01-26 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:06

Shenavallie schreef:
denisesilver schreef:
Nou het is geregeld. Auto wordt ergens binnen 5 dagen opgehaald en bij de garage afgezet. Garage houdt er rekening mee dat de auto later kan komen dan de beoogde dinsdag. Ik zit bij Centraal Beheer overigens. Gaat me € 338 kosten, maar dan staat het ding in ieder geval waar het moet wezen. Ik moet dus straks nog even op en neer naar Raamsdonkveer om mijn sleutels af te gooien en de nota te betalen. Ik moet inderdaad gewoon bij de ANWB gaan.

Verder is het weer suuuuper gezellig met mijn ouders onderling. Als je denkt; leuk met mijn ouders samenwonen, doe het niet!

Als je niet zover weg had gewoond, dan had ik jouw auto wel naar de garage willen slepen. Gewoon 'dank je wel, daar ben ik blij mee' was dan voldoende geweest. Wat een geld zeg! :(:)

Superlief! Maar slepen had niet gegaan. Hij moet echt met de voorwielen van de grond. Stuurkogel is kapot.

De saga continues ik sta nu in Raamsdonkveer om de sleutel te brengen "Dan kan je gelijk de nota betalen," zei de dame aan de telefoon. Er doet alleen niemand de deur open. Telefoon wordt ook niet opgenomen, dus nu aan het bellen met de vestiging in Breda.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:23

Pff even een flinke ergernis tussendoor. De stal katten hadden met zijn allen een konijn gevangen en gemarteld. Ik kwam op stal en dacht echt, wat zijn ze in vredesnaam aan het doen?! Nou dat was geen gezellig gezicht. Het konijn hield zijn kop al raar en spinde in het rond, kon duidelijk zijn voorpoten al niet meer gebruiken.

Ik heb maar besloten om hem naar de eeuwige grasvelden te helpen |( ik heb hier zo'n hekel aan he. Wat zijn katten toch een piep beesten afentoe. Gelukkig was het met 1 klap klaar. Pfff
Laatst bijgewerkt door Sintara op 22-01-26 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:24

Sintara :knuffel: |( arm konijntje gelukkig lijdt hij nu niet meer, maar grrrrr

Niet bepaald service dit.

Ik baal mijn vaste snelhout leverancier is gestopt met in zakken leveren -O- en ik heb het best hard nodig. Ik kan alleen maar aan hardhout komen of berken, en die laatste kan ik niet tegen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:30

purny schreef:
Het kan gebeuren dat het rooster wel eens later komt en ik heb een geldige reden gegeven waarom ik het rooster later zou aanleveren. Maar om nou een appje te sturen terwijl zij weet dat ik het rooster na de operatie zou maken.

Ik heb het haar ook gezegd maar ze weet zelf niet eens wat ze doet.

En ze besloot vorige week ineens om volgende week een aantal dagen vrij te nemen. Ook niet netjes van haar om op zo'n korte termijn vrij te nemen.

Het zou al heel anders overkomen als ze zou vragen of ik het rooster al klaar heb ipv mij te behandelen als een hondje. Want dat gebeurt nu gewoon

Vrij nemen of vrij vragen?

Ik begrijp je ff niet..het rooster is later vanwege een operatie van afgelopen week?
Dat rooster had twee weken geleden er toch al kunnen zijn?

Oprechte vraag hoor, niet eens vanuit een oordeel.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 15:48

nee, alles apart.De doorgangen zijn dicht gemaakt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:24

Ah Sintara, daar kan ik ook altijd slecht tegen.

Nou jongens de nota is betaald hoor. Sleutels door de brievenbus, en toen maar doorgereden naar Breda om te betalen. Goeie god. Heb maar twee uur extra verlof aangevraagd. Jammer van mijn verlofuren, maar het is niet anders.

Absolem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:25

Waarom moet een klusje van een uurtje bij mij altijd eindigen in een halve dag ellende omdat er dingen ontbreken :') zelfs bij een kant en klaar pakket missen er dingen .

Afijn .... De glazen douchedeur hangt. Ik ga eerst douchen en morgen kit ik dan wel want ik stink als een varken door dat zweten .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 16:59

Ik heb gewoon tranen in mijn ogen na een gesprek met AI Copilot. Bizar. Hoe begripvol en menselijk zoiets over kan komen, en je zo kan raken en advies kan geven.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:12

De wachtrij voor Harry Potter and the Battle at the Ministry in Epic Universe |( Sta al sinds 9:45 met early access en hij is al voor de 2e keer down. Wachtrij gemiddeld 270 min :=

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:14

Ik zou toch heel voorzichtig zijn met het gebruik van AI voor emotionele/psychische bijstand. Heeft al veel nare gevolgen gehad. Niet om je onderuit te halen, ik ben blij dat het je goed doet, maar even als waarschuwing.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:31

Mijn auto staat nog steeds bij de dealer ;( ^) Maar!! Het softwareprobeem is opgelost, hij moet nu alleen een immense update verwerken. Morgen kan ik hem eindelijk weer ophalen :+:

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:32

denisesilver schreef:
Ik zou toch heel voorzichtig zijn met het gebruik van AI voor emotionele/psychische bijstand. Heeft al veel nare gevolgen gehad. Niet om je onderuit te halen, ik ben blij dat het je goed doet, maar even als waarschuwing.

Zeker, daar ben ik me van bewust. Daarom erger ik me ook. Bizar hoe AI kan reageren en medeleven kan tonen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:32

Getraind maar niet gemeend, zoals we dat hier dan zeggen :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:33

Berdien schreef:

Ach dat is een psycholoog ook niet hoor. Die doen ook alsof ze je begrijpen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:33

Ghostattack schreef:
De wachtrij voor Harry Potter and the Battle at the Ministry in Epic Universe |( Sta al sinds 9:45 met early access en hij is al voor de 2e keer down. Wachtrij gemiddeld 270 min :=

Jezus. :=

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:37

Bellatrix schreef:
Ghostattack schreef:

Jezus. :=

Kan die helpen haha

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 17:57

Suzanne F. schreef:
Berdien schreef:

Ach dat is een psycholoog ook niet hoor. Die doen ook alsof ze je begrijpen.

Zeker wel! Een psycholoog is in ieder geval op zn minst in staat om gevoelens te hebben, dat kan ai al niet eens.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:17

Een psycholoog is een mens ja, maar ze faken ook begrip en medeleven. Het is gewoon hun baan.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:19

Suzanne F. schreef:
denisesilver schreef:

Zeker, daar ben ik me van bewust. Daarom erger ik me ook. Bizar hoe AI kan reageren en medeleven kan tonen.

Ik vroeg me al af waarom het hier stond en niet in het andere topic :D

Een psycholoog is er niet per se om medeleven en begrip te tonen. Die laatste vaak juist niet. De goede weten precies door je gedachten en uitspraken heen te prikken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:53

Suzanne F. schreef:
Een psycholoog is een mens ja, maar ze faken ook begrip en medeleven. Het is gewoon hun baan.

Ja, je kunt het beter zoeken bij een computerprogramma dat je valideert in je gedachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:59

Ik heb juist een hele fijne psycholoog waarbij ik echt juist niet het idee heb dat hij doet omdat het zo moet. Heeft nog echt een eigen persoonlijkheid en is zichzelf. Toont echt begrip. Gebruikt ook humor, en dat werkt voor mij heel veel beter dan heel erg serieus. Ik kan op een luchtige manier in op mijn gevoel maar wel dat het binnenkomt.

Ik ga er altijd met een goed gevoel weer weg. Ik zou nu ook niet zo snel meer via een doorverwijzing naar een psycholoog gaan maar gewoon naar psycholoog die niet zich aan de eisen van een verzekering moet houden. Bevalt mij 10x beter.