Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Biebz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:27

Vandaag weer situatie op het werk over naar de wc gaan.

Ik vind het zo dubbel, weet zelf hoe lastig het is als je echt moet maar nergens kan.

Maar wij zijn een kleine winkel en zeker door de week maar met 2 man personeel. Dus als er iemand naar de wc moet, moet er 1 mee lopen.
Dan is de ander dus alleen op de winkelvloer (wat vanwege veiligheidsredenen eigenlijk al niet mag).
Meelopen gebeurt omdat wij geen apart kantoor of iets hebben en je dus gewoon door ons magazijn, kantoor, kluis en onze persoonlijke spullen moet om bij de wc te komen.

Maar hier mogen andere dus eigenlijk helemaal niet komen. Ivm veiligheid.

Vandaag was het ontzettend druk in de winkel en heb ik me toch een scheldpartij over mij heen gekregen omdat iemand niet naar de wc mocht bij ons -O- ik weiger ook echt niet voor mijn plezier.

Blijf er toch best wel mee zitten merk ik. Vooral omdat ik beide kanten zo goed snap en er bij ons geen openbare toiletten in de buurt zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:33

Marocje schreef:
hagelslag schreef:
De tuinslang...
[ Afbeelding ]

Huh? Hoe komen daar zoveel gaatjes in? Met een hark erop geslagen ofzo? :Y)

Poppy heeft er waarschijnlijk opgestaan. Of omdat er vorige week een Johnny overheen gereden is

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:42

Biebz schreef:

Ik vind het zo dubbel, weet zelf hoe lastig het is als je echt moet maar nergens kan.

Maar wij zijn een kleine winkel en zeker door de week maar met 2 man personeel. Dus als er iemand naar de wc moet, moet er 1 mee lopen.
Dan is de ander dus alleen op de winkelvloer (wat vanwege veiligheidsredenen eigenlijk al niet mag).
Meelopen gebeurt omdat wij geen apart kantoor of iets hebben en je dus gewoon door ons magazijn, kantoor, kluis en onze persoonlijke spullen moet om bij de wc te komen.

Vandaag was het ontzettend druk in de winkel en heb ik me toch een scheldpartij over mij heen gekregen omdat iemand niet naar de wc mocht bij ons -O- ik weiger ook echt niet voor mijn plezier.

Blijf er toch best wel mee zitten merk ik. Vooral omdat ik beide kanten zo goed snap en er bij ons geen openbare toiletten in de buurt zijn.

Jij mag gewoon nee zeggen.
De enige mensen die je niet mag weigeren zijn bijvoorbeeld mensen met een medische pas ( bijvoorbeeld bij PDS)

Dus maak je niet druk. Uit veiligheidsoverwegingen snap ik je keuze heel goed.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:45

Jolliegirl schreef:
Biebz schreef:

Jij mag gewoon nee zeggen.
De enige mensen die je niet mag weigeren zijn bijvoorbeeld mensen met een medische pas ( bijvoorbeeld bij PDS)

Dus maak je niet druk. Uit veiligheidsoverwegingen snap ik je keuze heel goed.

Ze had wel zo'n pas. Maar heel officieel mogen wij die ook weigeren omdat wij alleen een toilet voor personeel hebben. Maar als het kan met ons personeel en niet te druk is, doen we niet moeilijk. Maar nu ging het even niet. Voel me er ook echt slecht door. Maar ik kon mijn collega echt even niet alleen laten.

Edit:
Nog een kleine toevoeging. Ik verwijs klanten wel altijd door naar de grote Albert Heijn die tegenover ons zit. Die hebben geen officieel klanten toilet, maar daar kan een medewerker iets makkelijker even meelopen dan bij ons. Maar mensen willen 9 van de 10 keer niet meer naar mij luisteren als ik dat vertel.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 12:53

Vast meer winkels in de buurt waar ze kan vragen.

Koortslip en plekje bij oor kapot/open. Stom lijf.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:02

Oh mijn fout, ik lees nu dat je mensen alsnog mag weigeren. Dus je hebt helemaal niets verkeerds gedaan.

Marcella : iemand met pds heeft vaak geen tijd voor een tweede optie te vragen.... Dan gaat de broek helaas gewoon vol als je pech hebt...

Misschien kan je zeggen dat de toilet buiten gebruik is in een volgende situatie. En dan zeg je dat jullie zelf ook naar de AH gaan als jullie moeten en dat je hoopt dat het probleem snel verholpen zal zijn.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:39

Neuh niet gaan liegen, de meeste mensen accepteren vast gewoon een nee. Het is heel vervelend, maar zo’n scheldpartij is nooit oké.

Niet jouw schuld Biebz :knuffel: super vervelend dat ze zo reageerden!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 13:46

Nou daarom als je tijd heb om te schelden kan je in plaats daarvan een deur verder lopen.

Maar liegen zou ik ook niet doen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:08

Dat de fatsoensnormen tegenwoordig in razend tempo aan het verdwijnen zijn. Eerst merkte je de verandering nog op, maar er is bijna geen houden meer aan.

- Mensen die keihard aan het bellen zijn in de winkel, zodat je die - als je ergens achterin loopt - nog kunt horen. Ik was vandaag bijvoorbeeld even snel naar de Action en daar stond iemand in onvervalst niet-Oost-Nederlands accent zo hard te praten door zijn telefoon, dat hij eigenlijk geen eens een telefoon nodig had. Degene waarmee hij belde kon hem zonder telefoon ook wel verstaan.

- Vervolgens word ik in meerdere winkels omver geduwd, omdat men het schijnbaar teveel moeite vindt om te vragen of iemand er even langs mag (lees: ik stond in de rij voor de kassa en schijnbaar wilden mensen zonder aankopen er langs).

- Ik wilde net een broodje uit een bak pakken, toen een vent me half opzij duwde, omdat hij ook een broodje wilde pakken. Ik keek hem verontwaardigd aan en hij zei: "Ja, ik wil graag een broodje pakken. Of had u ook gewild?". Alsof ik daar sjaaltjes aan het breien was voor de berggeiten in Peru...

- Geen beurtbalkje neerleggen voor de volgende klant. Mijn man legt zijn boodschappen dan expres tegen die van zijn voorganger aan, maar dat doe ik niet. Ik laat een ruimte over, omdat ik de cassière niet tot last wil zijn. En ja, ik leg daarna netjes een balkje achter mijn boodschappen, zodat de volgende klant zijn of haar boodschappen op de band kan leggen.

- Ongeduldige mensen die niet kunnen wachten tot een deur of poortje open is, maar er zo hard tegenaan beuken dat het alarm afgaat en dan nog geërgerd reageren ook dat er storing is.

En zo nog meer zaken. Zal niet alles opschrijven, want dan wordt het zo'n lap tekst. :o

Ik verlang naar de tijd dat het nog rustig in het dorp was. Waar het op zaterdag zelfs nog minder druk was dan op een doordeweekse dag nu.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:23

JudithGigi schreef:
Ik dacht dat ik veel te vroeg was begonnen met het aanvragen van een intentieverklaring, maar schijnbaar vergeten dat ik bij een gemeente werk |o 2 weken later ligt hij eindelijk bij de salarisadministratie :')

Type zelfreflectie waar ik van hou :')

Biebz, dat ze gaat schelden is sowieso niet oké, en ze had zelf ook kunnen indenken dat een kleine winkel een kleinere kans geeft dat er een beschikbare wc aanwezig is. Kan me voorstellen dat je ermee zit. Uitgescholden worden op je werk is nooit oké.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 14:57

Kat die in mijn tuin ging schijten, was nog een plekje aan het zoeken. (Aan het graven) Dus ik wil hem wegjagen, (klop op het raam) dus hij springt een meter weg en schijt vervolgens de hele boel onder. Hij was aan de diarree. Echt heel fijn. Ik weet niet waar zijn huis is, anders had ik het ff bij hun voor de deur gegooid. Ik vind katten leuk, maar niet als ze in mijn tuin schijten.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:04

1st world problems, wat zijn pc behuizingen tegenwoordig lelijk. Niet te doen om een nieuwe uit te kiezen, mijn huidige is lelijk en wat er te koop is is ook lelijk

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 16:51

Telpeva schreef:
1st world problems, wat zijn pc behuizingen tegenwoordig lelijk. Niet te doen om een nieuwe uit te kiezen, mijn huidige is lelijk en wat er te koop is is ook lelijk

Wat voor iets zoek je?
En wat vind je lelijk aan de tegenwoordige modellen?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 17:57

poedersuiker ICS app die storing heeft waardoor ik geen betalingen kan goedkeuren _-:(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 18:43

Ben zo klaar met vandaag…
Twee aankopen via marktplaats gedaan en die mensen sturen maar niet op…
Auto voor de tweede keer naar de garage, past het onderdeel niet, mag het terug sturen maar krijg een voucher ipv mijn geld terug…
Leuk voucher van 300 euro bij een winkel waar ik liever niet koop :(

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:12

fleurtjeuh schreef:
Telpeva schreef:

Wat voor iets zoek je?

Ik weet niet goed wat ik zoek, iets dat ik mooi vind om te zien, maar dan zonder leds in allerlei kleurtjes, spul waar je doorheen kan kijken hoeft van mij ook allemaal niet zo. Maar ik hoef ook weer geen saaie baksteen, het mag er leuk uit zien, vormen hebben, kleuren, glanzend, mat, deco er op. Bij voorkeur misschien een beetje vrouwelijk, of sportieve look ofzo?
Het is voor een game-pc dus ik heb wel een voorkeur voor een goede luchtcirculatie, hij moet ook groot genoeg zijn dat een standaard atx moederbord er in past.
Als je toevallig iets leuks weet dan hou ik mij warm aanbevolen!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:21

Telpeva schreef:
fleurtjeuh schreef:

Wat voor iets zoek je?

Ik weet niet goed wat ik zoek, iets dat ik mooi vind om te zien, maar dan zonder leds in allerlei kleurtjes, spul waar je doorheen kan kijken hoeft van mij ook allemaal niet zo. Maar ik hoef ook weer geen saaie baksteen, het mag er leuk uit zien, vormen hebben, kleuren, glanzend, mat, deco er op. Bij voorkeur misschien een beetje vrouwelijk, of sportieve look ofzo?
Het is voor een game-pc dus ik heb wel een voorkeur voor een goede luchtcirculatie, hij moet ook groot genoeg zijn dat een standaard atx moederbord er in past.
Als je toevallig iets leuks weet dan hou ik mij warm aanbevolen!

Zoiets?

Afbeelding

Ruimte voor een atx board en vrij grote videokaart.
Te krijgen met een mesh zijkant en extra brace voor fans te plaatsen in het zijpanneel en met een acryl plaat zijkant.
Voorkant is ook mesh met reeds ingebouwde fans.
Bovenin is ruimte voor 2x240 of 2x210 fans en achterin ook nog 1

(Ik heb de kast zelf met het mesh zijpaneel en ben super tevreden <3 )

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:29

Juist, kijk! zoiets! Iets dat je als gamende volwassen vrouw gewoon in een kamer zou kunnen zetten zonder dat bezoek gaat vragen of het de computer van je zoontje is :))

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 19:30

Telpeva schreef:
Juist, kijk! zoiets! Iets dat je als gamende volwassen vrouw gewoon in een kamer zou kunnen zetten zonder dat bezoek gaat vragen of het de computer van je zoontje is :))

Wij hebben hier 2 stuks onder de tafel staan in de woonkamer :)
Toont heel rustig tussen de andere witte meubels en houtaccenten.
De houten latjes zijn btw echt hout, geen fineer

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:06

In onderhandeling over een woning en ik héb het niet meer :x

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 20:59

Aan enorme jeuk en vochtblaasjes... blijk allergisch te zijn voor naproxen..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 21:31

Wat vervelend Froukje_J!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-25 22:33

Froukje_J schreef:
Aan enorme jeuk en vochtblaasjes... blijk allergisch te zijn voor naproxen..

Dat is zwaar piep, sterkte!

Ik denk dat ik iets te veel gegeten heb, ben misselijk op bepaalde momenten...
heb nu al 3 oprisperingen gehad zelfs tijdens het auto rijden. -O-

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:06

Deze Haarbal.. Probeer komkommerplantjes groot te krijgen. 4 Zaadjes, 3 kwamen er op. Eerst stonden ze op het aanrecht, toen heeft hij van 1tje de bovenkant opgegeten, dus dat was alleen nog een steel. Toen boven op de kast gezet en betrapte ik hem wéér bij de plantjes. Nu heb ik 1 steel, 1 geknakte en 1 is nog heel.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-25 10:17

Gelukkig heb je van 1 plantje al een behoorlijke opbrengst. En anders ben je niet te laat om nog een keer te zaaien. ;)

Gisteren compleet kapot na controle bijen kast. Helaas wel 1 volk dood van de 2.

Aan de andere kant heb ik gelijk ruimte voor maken aflegger.