Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:10

De buren zijn thuis van vakantie en dat kind jankt direct al weer. Het was net zo stil de afgelopen week. -O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 13:38

Dankjewel iedereen.

Ik heb er gek genoeg al behoorlijk vrede mee. De dierenarts heeft keurig uitgelegd waarom zij ook aanraadde om er een eind aan te maken. De kans dat het abces door zou slaan naar andere lichaamsdelen was zeer groot. Het zou alleen maar lijden zijn en heel veel intensieve verzorging wat voor een cavia eigenlijk niet te doen is.

Heb ze nog even flink bedankt voor de afgelopen maanden. Ze zijn erg netjes geweest met de kosten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:05

Tova schreef:
Sterkte zebrastreep Y;(

Mensen die met dit weer in de brandende zon met hun hond gaan fietsen. Als je er voorzichtig wat van zegt krijg je een grote mond waar je je mee bemoeid en wordt je uitgescholden.

Zag er ook 1 op een open grasveld, naast water met balletjes werpen. Heetste punt van de dag. Hoe weet je de omstandigheden uit te zoeken :=
Maargoed.

Zebrastreep wat onwijs verdrietig sterkte ….

Mijn ergernis van de dag; micromanagers. En ik houd me maar in op bokt. Want straks blijkt dat ze mn privéleven ook micro willen managen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:07

Zebrastreep schreef:
Dankjewel iedereen.

Ik heb er gek genoeg al behoorlijk vrede mee. De dierenarts heeft keurig uitgelegd waarom zij ook aanraadde om er een eind aan te maken. De kans dat het abces door zou slaan naar andere lichaamsdelen was zeer groot. Het zou alleen maar lijden zijn en heel veel intensieve verzorging wat voor een cavia eigenlijk niet te doen is.

Heb ze nog even flink bedankt voor de afgelopen maanden. Ze zijn erg netjes geweest met de kosten

Dat is dan wel fijn. Gelukkig dat dit haar bespaard blijft, maar maakt het nog steeds een hard gelach voor jou.

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:18

Sterkte zebrastreep! Je huisdier verliezen is altijd k.ut. ik heb een week lopen janken om een parkiet notabene. Ze zijn toch onderdeel van je gezin.

Black moon zo daar zou ik ook niet blij mee zijn!

Ik merk de laatste tijd dat het echt lastig is om een goede hoefsmid te vinden. We hadden er 1, maar die had nooit tijd om te komen. Was altijd te laat. En lu.lde een end raak waardoor die dus langer bleef en het onder 'advies' liet vallen en extra kon rekenen. Daarnaast hebben wij een pony die altijd gevoelig loopt na het bekappen, maar het ging redelijk oke. Wij op zoek naar een andere. Vrouw gezegd, niet te kort want hij loopt dan slecht. Ze is 3x geweest en 3x kon dat beest bijna niet meer lopen. Elke keer gooide zij het er op dat die bevangen was. Ja daar is die wel mee bekend, maar de laatste 1,5 jaar hebben we dat super onder controle. De laatste keer dat ze geweest is duurde het zo lang voordat die weer goed was dus toch maar een dierenarts erbij. Conclusie; chronisch bevangen pony, ook mede door de hoefsmid die er elke keer een stuk van de onderkant af haalt terwijl alleen de voorkant er een stukje af moet. De zool is veel te dun.
Bedankt eh.. die hoeft ook niet meer te komen en ik ga de pony zelf doen.

Pluisje1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:21

Sterkte Zebrastreep :(:)

Erger me vandaag aan mezelf. Wil al een tijdje stoppen met mijn verzorgpaardje, maar ik zit er gigantisch tegenop te hikken om de eigenaar te contacteren. Wat ook precies één van de redenen is om te stoppen, voel me echt niet fijn bij de manier waarop er gecommuniceerd wordt. Daarnaast ga ik fulltime stagelopen over een paar weken, en dan ook nog onregelmatige uren, ben bang dat ik dan sowieso geen energie overhoudt voor een paard.

En ik moet echt gaan contacten eerdaags, want ik wil haar ook de tijd gunnen om iemand anders te zoeken.
Waarom vind ik dit nou zo moeilijk, normaal gesproken heb ik helemaal geen moeite met dit soort dingen :(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:21

Hoeveel heb je er te bekappen, Dropneus? En vooral: zijn ze braaf?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 14:57

De sloten op de deuren van het huizenruil adres. Hoe moeilijk kan je het maken voor inbrekers? Nou, bijzonder moeilijk dus.
Na veeeel geoefen eindelijk het idee dat ik het huis wel kan verlaten *en er daarna ook nog weer binnenkom*.

De andere deur opengehad, met HEEL veel moeite weer dichtgekregen, uren later doet mijn hand nog pijn, en die deur gaat dus niet meer open. }:)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:19

Dat ik een beetje een woedeaanval krijg van die schreeuwden buurkinderen en hun moeder die in de tuin spelen.

Ik wil zo graag schreeuwen dat ze hun banketstaaf moeten houden :')

Maar goed ik zet de radio gewoon hard aan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:20

Zebrastreep schreef:
Dat ik een beetje een woedeaanval krijg van die schreeuwden buurkinderen en hun moeder die in de tuin spelen.

Misschien moet je zelf ook gaan staan schreeuwen :).

Dropneus95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:29

Hilary schreef:
Hoeveel heb je er te bekappen, Dropneus? En vooral: zijn ze braaf?

Ik heb er 4
3 Shetlanders en een tinker.
1 shetlander is altijd een probleem ondanks dat je er voor waarschuwt dat die niet te kort mag. De andere 3 hebben nooit problemen. Dus ik ga die ene zelf vijlen, want dat is eigenlijk het enige wat moet heeft de dierenarts laten zien. De andere laat ik wel door een smid doen ook ivm artrose bij de tinker.

Ze zijn alle 4 overigens heel braaf bij de smid

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:34

_San87_ schreef:
Zebrastreep schreef:

Misschien moet je zelf ook gaan staan schreeuwen :).

Eens kijken hoe snel dan de politie hier voor de deur staat :')

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 16:35

Arethe sterkte op de camping.

Zebrastreep sterkte met het verlies.

Ergernis, grasaren.
Vorige week met hond naar de dierenarts want hij krabde aan linkeroor.
Kleine ontsteking dus zalf mee voor 8 dagen. Daarna controle.
Vandaag controle. Ontsteking was weg, zat een grasaar in.
Dus hond onder narcose gebracht en later groggy opgehaald.
Grasaar is verwijderd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 17:48

Ik heb toch nog afscheid kunnen nemen van een familielid wat op sterven ligt, maar wat ligt ze er slecht bij... Vond het vreselijk om te zien.
De behandeling is nu gestopt en we hopen dat ze morgen naar huis kan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:18

[***] schreef:
De dag beginnen met wakker geblaft worden door kefmormel 1 en 2.
En een stel kneuzen bij het bouwbedrijf. Ik heb gemaild met het verzoek om mijn balkon snel te repareren want ik wacht al behoorlijk lang. Onderwerp van de mail: lek balkon *straatnaam huisnummer woonplaats*
Krijg een mail terug of ik mijn adres wil doorgeven. Kijk gewoon een keer uit je doppen.

Hoe is het eigenlijk met jouw eigen hond? Nog druk bezig met de opleiding tot hulphond?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:27

Die heeft ze toch weg gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:28

Schuur_ schreef:

Het ligt toch wel een heel stuk genuanceerder dan dat, maar ze woont niet meer bij mij.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:43

Ik draai nog helemaal na van de kermisattractie. Het was het waard. Dat wel. Maar pfoeh.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:52

Keizerinnnn schreef:
vibabu schreef:
Omgeslagen klepjes van bodyprotectors.

Biecht ik gelijk op dat ik dit ook doe als ik hem om heb.... := Maar die van mij blijft achter de lepel van springzadel hangen waardoor ik dan flink achterblijf in de sprong en gezien die van mij nogal groot beweegt is het dan voor ons beide vervelend :') Begin elke les toch met de klep omlaag maar daarna toch maar weer omgeslagen. Zal vast een andere oplossing voor zijn en hoop volgend jaar ander zadel te hebben wellicht heb ik het daarbij niet. En heb ook echt onwijs veel bodyprotectors gepast maar die ik heb is enige goed passende met lange lichaam, smal maar wel veel borst := Of heb jij nog DE tip?

Body protectors uit andere sporten kopen. Die zijn wel gewoon goed en normaal mee te rijden.

Love_Laugh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 18:54

Baby die vanochtend om half 5 klaar wakker was. Hopelijk morgen niet weer want was vrij vandaag, maar morgen gewoon hele dag werken. :z

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 19:08

Goed nieuws u krijgt geld terug van de energieleverancier maar uw termijnbedrag gaat wel omhoog.

Van 152 naar 295...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:11

[***] schreef:
Schuur_ schreef:

Het ligt toch wel een heel stuk genuanceerder dan dat, maar ze woont niet meer bij mij.

Oh no? Hoezo dan? Wat kak! Komt ze terug als je verhuisd bent?

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:16

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier is de wind gelukkig gedraaid vandaag. Laatste foto is de meest recente. Ik vond het echt even spannend, het rook op het hele park naar brand, kwam as uit de lucht gedwarreld en ik had last van mijn longen van de rook.
Blijven alles nauwkeurig volgen, tassen zijn gepakt en de auto staat voor. We kunnen zo weg als het nodig is.

Maar voor nu lijkt het even iets rustiger qua brandgevaar. Morgen nog een hele hete dag (40C) en daarna krijgen we wat regen en koelt het af.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:20

Oh my! Wat heftig! Hopelijk hoeven jullie niet weg maar lijkt me zeker geen fijn gevoel. Sterkte!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 20:21

Zebrastreep schreef:

Hier ook. Een meisje van een jaar of 4 krijst op een niveau dat honden aanslaan en katten onrustig worden. Die ouders moeten otoplastieken dragen.