[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:03

Roodvos schreef:
Hmm, dat de uitleg van Oomens je niet aanstaat wil natuurlijk niet zeggen dat die niet correct is.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar hoe mensen (onbewust) naar het andere geslacht kijken/beoordelen op aantrekkelijkheid. En ja, heel platvloers, maar lichaamsverhoudingen scoren hoog. Omdat het bijvoorbeeld iets (zou) zeggen over vruchtbaarheid of andere vermeende kwaliteiten die belangrijk zijn voor de voortplanting en instant houden van de soort.

Dat gezegd hebbende. Ik ben net terug van een strandvakantie. En ik durf te beweren dat meer dat 50% van de volwassenen borsten heeft :j.
%)

OT: op de heenreis zat er een heel vervelend jochie in het vliegtuig. Was in de vertrekhal al heel vervelend. Stond bij moeder op schoot te springen en aan de stoel en hoofdsteun ervoor te trekken en te beuken. Ik was blij dat ik daar niet zat.
Er was anders wel "oeps turbulentie" een beker water naar achteren gegaan.
De theorie snijdt inderdaad wel hout vanuit biologisch oogpunt, maar we zijn inmiddels geen diersoort meer die alleen maar op basis van instinct en lusten opereert. "Ben je een billenman of een borstenman?" of "hoe zie je de borsten van je vriendin het liefst?" zijn niets meer dan genormaliseerde (over)seksualisering van het vrouwelijk lichaam en ook cultureel bepaald. Er zijn namelijk ook zat culturen waarin borsten (billen, penissen, you name it) helemaal niet zo geseksualiseerd zijn, en culturen waarin lichaamsdelen die wij helemaal niet zien als seksueel, dat wel zijn (denk aan enkels in Victoriaans Engeland of haren in sommige culturen). En daarin zit hem het verschil tussen een biologische en culturele verklaring.

smurffie

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:09

Ik vind dat waar je zelf ook wat zou eten het prima is om je kind aan te leggen.
Ik zou niet mijn boterham mee nemen naar de huisarts. Maar wachten in de rij die lang is kan ik me echt nog wel voorstellen dat je wat eet/eten geeft.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:21

Cultuur is zeker een factor, maar m.i. eentje die we doorgaans overschatten.
Het is vaak niet meer dan een (dun) sausje over de biologie heen, en dat noemen we dan ineens 'beschaving'.

Mensen zijn ook steeds erg verbaasd als dat sausje door omstandigheden - oorlog, rampspoed, middelengebruik, gelegenheid (zie Stanford Prison Experiment), etc. - wegvalt en dan wel erg dun blijkt, terwijl wat daaronder zit qua biologie natuurlijk eigenlijk nooit echt weg is geweest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:26

smurffie schreef:
Ik vind dat waar je zelf ook wat zou eten het prima is om je kind aan te leggen.
Ik zou niet mijn boterham mee nemen naar de huisarts. Maar wachten in de rij die lang is kan ik me echt nog wel voorstellen dat je wat eet/eten geeft.

Dat krijg je alleen niet uitgelegd aan een koter die klein genoeg is voor borstvoeding. Die hebben gewoon honger en beginnen dan de krijsen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:37

oomens schreef:
Het is vaak niet meer dan een (dun) sausje over de biologie heen, en dat noemen we dan ineens 'beschaving'.

Mensen zijn ook steeds erg verbaasd als dat sausje door omstandigheden - oorlog, rampspoed, middelengebruik, gelegenheid (zie Stanford Prison Experiment), etc. - wegvalt en dan wel erg dun blijkt, terwijl wat daaronder zit qua biologie natuurlijk eigenlijk nooit echt weg is geweest.

Eens.

Ken je de mensentuin / the human zoo van Desmond Morris?

Aanrader.

-

Eerder zei ik borstvoeding geen probleem te vinden.
Is ook zo, maar dan inderdaad wel gewoon functioneel, niet zeuren en zuipen.

De moeders die er een totale show van maken, om zich heen gaan zitten loeren of ze alstjeblieft comments krijgen of opvallend zichtbaar borsten op tafel gooien hoeft voor mij ook niet.

Gewoon even rustig in een hoek ergens openbaar prima.

Het geluid van smakken is overigens iets waar ik beroerd slecht tegen kan. (fysieke reactie zelfs) Dus ik zal er zelf niet voor kiezen om er dicht naast te gaan staan. Maar dat is dan mijn keus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 11:54

oomens schreef:

Eens, maar dat maakt het natuurlijk nog geen excuus om je dan maar als een hitsige bonobo te gedragen. Je brein is natuurlijk de hele dag bezig met “zoeken” naar een partner en/of een kudde, maar die overseksualisering van bepaalde lichaamsdelen gebeurt vooral doordat “we” dat als maatschappij accepteren. Staren, foto’s maken etc. zijn allemaal gedragingen die mensen prima in de hand kunnen houden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 13:34

Vjestagirl schreef:
smurffie schreef:

Dat krijg je alleen niet uitgelegd aan een koter die klein genoeg is voor borstvoeding. Die hebben gewoon honger en beginnen dan de krijsen.

Ja, als mijn baby honger had dan legde ik hem gewoon aan. En ik had van die voedingkleding, dus je zag geen hol. Ik heb nooit vervelend commentaar gehad ofzo. Denk dat veel mensen het niet eens zagen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:06

Ik heb echt 0 problemen met borstvoedende mensen in het openbaar.
Ik kan me voorstellen dat het voor de borstvoeding gevende fijn kan zijn om je te bedekken omdat borsten toch wel geseksualiseerd worden (al vermoed ik dat dat toch een stuk minder het geval is als er een baby aan hangt)
Zo'n jonge wurm kun je niet uitleggen dat ie effe moet wachten tot mama een kolfkamer heeft gevonden, en dan heb ik liever een blote borst in mijn blikveld dan een hongerig krijsend kind in mijn gehoorveld.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:19

Maar ik vind wel dat je altijd minimaal met een doek de boel wat kan bedekken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:25

FrNo schreef:
Maar ik vind wel dat je altijd minimaal met een doek de boel wat kan bedekken.

Jij eet toch ook niet met een doek over je hoofd? Dat is super benauwd voor zo'n wurm...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:41

Moet ie maar niet een seksueel uithangbord nodig hebben voor voer :(.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:46

_San87_ schreef:

_O-

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:51

_San87_ schreef:

:') :') :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 18:51

Vjestagirl schreef:
smurffie schreef:

Volgens mij weten de meeste moeders wel redelijk wanneer ze hun kind ongeveer moeten voeden en plannen veel dingen daaromheen. Maar dat is een aanname door hoe dat in mijn omgeving gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:16

Als je eet doekje dat netjes, zonder smakken of kauwen met de hele mond open. Fijn dat je ervan geniet, maar ik hoef geen overbodige details. Dat is met borstvoeding hetzelfde: prima dat je het doet, maar ik hoef echt niet je hele hebben en houden te zien. Ontbloot wat noodzakelijk is en daarmee uit. Je hoeft niet met een hele tiet eruit te zitten of in vol ornaat als het ook wat subtieler kan.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 19:42

_San87_ schreef:

Ze eten tegenwoordig al jong van een bord...
:+

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:31

Berdien schreef:
xPabloBokt schreef:
Hmm ik ben het daar dus niet mee eens. Ik vind dat vrouwenborsten intiem gemaakt (i.m.o. geseksualiseerd) zijn door de maatschappij. Mannen mogen ook gewoon loslopen met hun shirt uit (even los van wat ik daar zelf van vind) en daar neemt ook niemand aanstoot aan. En sommigen daarvan kunnen qua formaat ook zeker een BH gebruiken.

Er is gewoon ooit iemand geweest die besloten heeft dat vrouwelijke borsten aanstootgevend zijn en dat is zo wijdverbreid opgepakt dat ze een seksueel lichaamsdeel zijn geworden. Wat ik dus echt heel dom vind :')

Ik heb dus ook geen enkel probleem met vrouwen die in een publieke ruimte borstvoeding geven en ik vind, ondanks mijn afkeer van kinderen, uit principe dat dat gewoon zou moeten kunnen.

Volledig mee eens :j Het zijn maar borsten, 50% van de wereldbevolking heeft ze.

Doorheen zowat heel je leven hou je je borsten bedekt, en zien enkel jij en je partner die.
Dus voor mij is het wel een intiem lichaamsdeel. Los van geseksualiseerd of niet - ik vind het een intiem deel. Ik loop ook niet met mijn kont bloot op het strand.

Maar ik ben wel eerder preuts genoemd, en ik snap het als anderen anders denken.
Dat mag ook gewoon. Maar ik ga volledig akkoord met Varekaj - ik hoef niet heel je hebben en houden te zien. Je kan de borst ook subtiel en discreet geven. Wat Urbanus zegt: van die voedingkleding! De nicht van mijn vriend gaf een hele tijd geleden hun baby op die manier de borst terwijl ze bij ons zat - helemaal geen probleem mee op die manier! En zo is iedereen blij - kind krijgt eten, moeder is blij dat kind blij is, omstaanders zijn blij dat ze het niet allemaal heel gedetailleerd hoeven te aanschouwen.

Ceffyl slaat de nagel op de kop: er is zoveel "puur natuur", maar die dingen doen we ook discreet en subtiel. We gaan naar de wc ipv op straat onze drol te draaien, en we snuiten onze neus in een zakdoek. We doen ook allemaal aan seks, maar niet in het openbaar. Sommige dingen zijn nou eenmaal privé, en dat geldt ook voor bepaalde lichaamsdelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:11

Mkango schreef:
Oké, goed verhaal.

In plaats oordelen zou je misschien ook kunnen vragen waarom ik deze stelling er neer zet? Of kom je dan met je eigen "ruimdenkendheid" in de war?

Wat mij betreft is dit gewoon allemaal cultureel bepaald. In China moest ik enorm wennen aan het feit dat ze daar hurktoiletten hebben zonder deur ervoor. Vond ik als westerling helemaal niks, maar voor de Chinezen heel normaal. Poepen en plassen in het openbaar is daar, zeker op het platteland, maar ook in de badhuizen in de grote steden, de normaalste zaak van de wereld.
Ook iets heel grappigs daar, de luiers... heel anders dan wij kennen, het zijn linnen luiers met een spleet in het midden. Kan het kindje zo tussendoor plassen en poepen, gewoon op straat.

Wij seksualiseren borsten, in Afrika lopen hele volksstammen vrouwen met blote borsten rond, dag in dag uit. Billen zijn dan wel weer bedekt, want dat seksualiseren ze daar dan weer.

Je kunt jezelf wel zo ruimdenkend vinden door heel hard te roepen dat we allemaal niet zo preuts moeten zijn, maar we zitten in een cultuur die de vrouwenborst op een bepaalde manier ziet. De een wat meer, de ander wat minder. Een beetje respect voor elkaar in dat opzicht zou leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:18

Er zijn denk ook zat mensen die borsten niet seksualiseren en er geen probleem mee hebben in het openbaar (lees: niet kwijlend ernaar beginnen staren). Het is alleen jammer dat er een groep is die niet normaal kan doen/denken.

Ik ga graag naar de sauna en ik vond het laatst op een festival echt een verademing dat iedereen gewoon lekker zichzelf was. Van compleet naakt, tot de boel los met tepelplakkers tot verkleed als dinosaurus. Gewoon lekker doen wat je zelf wilt.

Luiers met een spleet, ok.. waarom hebben ze die dan überhaupt aan? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:19

Achterom schreef:
Mkango schreef:
Oké, goed verhaal.

In plaats oordelen zou je misschien ook kunnen vragen waarom ik deze stelling er neer zet? Of kom je dan met je eigen "ruimdenkendheid" in de war?

Wat mij betreft is dit gewoon allemaal cultureel bepaald. In China moest ik enorm wennen aan het feit dat ze daar hurktoiletten hebben zonder deur ervoor. Vond ik als westerling helemaal niks, maar voor de Chinezen heel normaal. Poepen en plassen in het openbaar is daar, zeker op het platteland, maar ook in de badhuizen in de grote steden, de normaalste zaak van de wereld.
Ook iets heel grappigs daar, de luiers... heel anders dan wij kennen, het zijn linnen luiers met een spleet in het midden. Kan het kindje zo tussendoor plassen en poepen, gewoon op straat.

Wij seksualiseren borsten, in Afrika lopen hele volksstammen vrouwen met blote borsten rond, dag in dag uit. Billen zijn dan wel weer bedekt, want dat seksualiseren ze daar dan weer.

Je kunt jezelf wel zo ruimdenkend vinden door heel hard te roepen dat we allemaal niet zo preuts moeten zijn, maar we zitten in een cultuur die de vrouwenborst op een bepaalde manier ziet. De een wat meer, de ander wat minder. Een beetje respect voor elkaar in dat opzicht zou leuk zijn.
Wat een aannames over mij, gaat het wel goed met je of moet je erover praten? :(:) (Niet met mij, graag.)

Als je überhaupt de discussie had gelezen, had je ook kunnen lezen dat je hier letterlijk zegt wat ik ook al beargumenteerd heb, alleen op een iets minder kinderachtige manier dan "als jij x vindt, dan vind ik y, en als jij het daar niet mee eens bent, dan heb ik wel een rijtje persoonlijke kwalificaties aan jouw adres die kant noch wal raken." Je had je stelling ook gewoon meteen fatsoenlijk kunnen onderbouwen in plaats van de posts van Berdien en Pablo onzin te noemen en je dan af te vragen waarom mensen je niet vragen waarom je zo'n post neerplempt. Over respect gesproken. :(:)

Bovendien had ik me nog helemaal niet in de discussie gemengd toen jij je eerste woordpoepje in de discussie produceerde, dus dat maakt je aannames zo mogelijk nog raarder en willekeuriger. :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:27

Oké, weer eens klaar met dit topic. Succes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:30

Woordpoepje :)). Luier met een spleet dan maar?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:31

Achterom schreef:

:wave:

Kan iemand die spleetluier uitleggen? Als het toch erdoor gaat, wat heeft het dan voor functie -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:38

idinn schreef:
Achterom schreef:

:wave:

Kan iemand die spleetluier uitleggen? Als het toch erdoor gaat, wat heeft het dan voor functie -O-
Het zijn ook geen luiers, maar een alternatief voor luiers: broekjes met een spleet. :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 21:39

Het klinkt nog viezer dan een luier. Al die smerige mensenkak op straat :\.

Kan je net zo goed geen luier om doen :)).