[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:47

Arme man, maar wat een heldendaad dat ze hem hebben willen helpen. Ik ga nog even naar het tweede filmpje kijken. De eerste heb ik veel doorgescrolld, want ik heb geen geduld om een uur lang naar alleen maar knippen te moeten kijken. Dan ben ik liever zelf degene die knipt, dan dat ik moet toekijken. Hoe dan ook vroeg ik mij af of de knipper inmiddels geen blaren zou hebben. Ook was ik verbaasd over hoe scherp die schaar moet zijn, want met mijn keukenschaar zou ik op een gegeven moment werkelijk nergens meer doorheen komen. Zeker geen dikke, bevuilde stoffen. Ik denk dat de man ook niet zo heel veel tot zich nam dat hij vaak af moest. Wel drinken, dus plassen, maar dat verdampt in die warme gebieden weer. Ik denk dat het bijna niet te doen moet zijn geweest om hem te bevrijden als ik aan de lucht denk. Als je hier een keer door een pissteegje moet lopen, dan ga je al bijna over je nek, dus ik denk dat de geur van de kleding echt niet te harden moet zijn geweest. Denk dat het wel een uitdaging voor het ziekenhuis zal zijn. De voorkant is nog "te overzien", maar ik denk dat de achterkant (doorzit/ligplekken, ontlasting, smet, wonden) er echt heel erg aan toe is. Wat iemand al aanhaalde: het zou mij niets verbazen als de vingers geamputeerd worden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:49

Ik kan het tweede filmpje niet zien/openen, waarschijnlijk omdat ik zelf geen Fakebook heb. Dus als iemand dat filmpje hier nog zou willen delen....?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 10:52

Shenavallie schreef:
Ik kan het tweede filmpje niet zien/openen, waarschijnlijk omdat ik zelf geen Fakebook heb. Dus als iemand dat filmpje hier nog zou willen delen....?

https://www.facebook.com/share/v/cKZtdDgS1zxw889c/

Dit is het vervolg, hier krijgt hij nieuwe kleding aan.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:04

Super, dank je wel! Ik ga het gelijk kijken.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:10

Wauw, nogmaals: wat een heldendaad!
Gezien het feit dat de man zo makkelijk opstond, denk ik dat het met de doorzit/doorligplekken minder ernstig gesteld is dan dat ik in eerste instantie dacht. Maar smetplekken zullen er zeker zijn.

Cer

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 11:43

En wat gebeurt er hierna met hem? Is daar iets over bekend al?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:08

Hieperdi schreef:
Onali schreef:

Zal vanmiddag kijken of ik een foto kan maken van een dode mol van afgelopen week.
Hoe snel net opruimen gaat.

[ Afbeelding ]

Dit was maandag.

Aaahw beessie. Ja is goed! Super interessant

Hij is verder heen dan ik dacht.

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:19

Vet cool!
Ga je de botten bewaren?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:25

Ligt eraan hoe snel het nog gaat.
Hij ligt op het pad naar de achterste weilanden en voorlopig komen we daar nog niet. Dus nu ligt hij niet in de weg.

Vond het schedeltje idd erg gaaf en die voorpoten sowieso.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:51

Little_Gift schreef:
De koe die gaan liggen is, was waarschijnlijk zelf ook niet goed... Soms raken ze gewoon niet meer recht als ze een acute medische aandoening hebben.
Als je kijkt naar de derde koe (de bruine) raakt die namelijk ook maar heel moeilijk recht halfweg het filmpje en gaat zelfs bijna nog een keer onderuit... Of de vloer is heel vies en glad, want normaal zou de stikkende koe zichzelf wel uit deze situatie moeten kunnen bevrijden maar je ziet dat de benen en hoeven totaal geen houvast vinden...

Ik snap het wel. Dit is de reden dat koeien een ligbox hebben. En ja ze kunnen zo stom zijn.
Hier thuis een koe die op haar kalf ging liggen. En wij maar zoeken. Maar die was wel plat.

En koeien kunnen zich redden. Maar als ze eenmaal in een rare positie liggen kunnen ze vaak niet veel meer.
De reden dat wij altijd ingrijpen met een shovel als er een onderuit gaat en te lang blijft liggen. Want als ze het niet redden, redden ze het niet. Dan kan het een martelslag worden, raken uitgeput of zijn gestresst. Die moeten dan echt even bijkomen. Soms zie je dat een dier daarna ook we iets krijgt. En misschien niet eens hersteld.

Ik moet zeggen dat wij ruime stallen hebben, veel ligplaatsen. Ook veel naar buiten. En toch krijgen ze het voor elkaar eens wat doms te doen. En zich niet kunnen bevrijden uit de (vanuit ons perspectief) makkelijkste positie.

Ook oude koeien die besprongen worden door tochtige koeien kunnen soms echt naar ter val komen. Dan kan het wel eens een noodslachting worden.

Niet dat we dat dagelijks of wekelijks hebben, maar ik weet wel dat ze het logisch nadenken niet hebben uitgevonden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:55

Ja daar komt de uitspraak Domme koe ook vandaan denk ik. :') of lompe koe. Beide kloppen wel.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 18:43

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 11:31

Ik volg het YouTube kanaal “Special Books by Special Kids”; waar ze kinderen/mensen interviewen. Deze video vond ik best schokkend, gaat over een jongetje die als 2-jarige is aangevallen door 5 honden maar het gelukkig wel heeft overleefd. De ouders vertellen gedetailleerd wat ze hebben gezien, dat is vooral luguber. Verder geen hele enge plaatjes te zien.

https://youtu.be/jmc0BKxnyqs?si=ogXiNOgfcUe2SGOY

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 14:16

Jezus. Arm kind en arme ouders. Je kan je niet voorstellen hoe dat is geweest

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:23

Ik las vandaag een nieuwsbericht over een schoonmaakster die in een gebouw achteruit de lift instapte toen de deuren open gingen, maar er was geen lift en toen stortte ze 3 verdiepingen naar beneden, naar de kelder. Dat lijkt me zo eng. Ik denk er weleens aan als ik op mijn werk ben en kijk altijd eerst als de deuren opengaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:24

Haar schoonmaak kar viel er nog achteraan ook. Ze wordt in coma gehouden volgens mij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:26

Bellatrix schreef:
Haar schoonmaak kar viel er nog achteraan ook. Ze wordt in coma gehouden volgens mij.

Ooh brrrr

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:38

Jeetje...hoe heeft dat in hemelsnaam kunnen gebeuren!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:38

nick_en_ik schreef:
Ik volg het YouTube kanaal “Special Books by Special Kids”; waar ze kinderen/mensen interviewen. Deze video vond ik best schokkend, gaat over een jongetje die als 2-jarige is aangevallen door 5 honden maar het gelukkig wel heeft overleefd. De ouders vertellen gedetailleerd wat ze hebben gezien, dat is vooral luguber. Verder geen hele enge plaatjes te zien.

https://youtu.be/jmc0BKxnyqs?si=ogXiNOgfcUe2SGOY

Dapper manneke
Verschrikkelijk
https://www.instagram.com/reel/C2R_8iPO ... BiNWFlZA==

Hier zie je meer foto's
Ook geen hele enge

Ook meer op de pagina, maar er staat zoveel dat ik niet naar onder ben gescrold. Veel ook tegen pitbulls, wat ik begrijp van deze mensen, wel nare filmpjes ook

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:41

Wat ik zorgelijk vind en dus ook luguber is dat er in korte tijd al een aantal kinderen ineens uit een raam van een bovenverdieping vallen, in Nederland. Ik wil nog wel eens 112 Vandaag kijken en het valt echt op hoe vaak dit een paar weken tijd van toepassing is. Zelfs de presentatoren viel het op.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:51

Ja vreselijk he!
Is ook onderzocht, gezien er veel waren in Rotterdam. Blijken toch echt allemaal ongevallen te zijn. Wel vreemd kan het me niet herinneren van andere jaren. Hier gaat het raam in de nacht niet open in ieder geval

https://nos.nl/artikel/2534251-politie- ... ongevallen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:05

Ja echt. Zoveel. Kindje in Helmond dat bij oma logeerde en ouders in het buitenland waren vandaag overleden. Verschrikkelijk

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:14

Echt een nachtmerrie.
En inderdaad bizar
Gebeurde dit andere jaren ook maar werd het niet gedeeld?
Of is het nu echt vaker gebeurd.

Ook nog eens dat dit keer de ouders weg waren. Hoe ga je hiermee om als familie samen?

Wij hebben thuis een draadje ertussen van metaal.
Raam begrenzer
Dit kan je kopen bij de bouwmarkt.
Dan kan het raam op een kiertje open.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:28

Ja in 1 maand al 5 kinderen uit het raam gevallen las ik. Zou dat ‘‘s nachts gebeuren? Door de warmte ofzo dat ze naar het raam gaan? Of overdag? Ja in de zomer staan de ramen meer open dan in de winter natuurlijk maar ik had nooit het raam open als ze alleen op de slaapkamer was.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:40

Past ook wel in dit topic...

In Z-Korea was een case over Telegram chatrooms die misbruikt werden voor sexual abuse van meiden/minderjarigen. Zij werden gedwongen om vanalles te doen, onder het dreigement dat anders hun video's publiek gemaakt zouden worden; wat daar giga veel gevolgen heeft voor je kansen op een baan, je sociale status, etc, ook als je duidelijk het slachtoffer bent.
Jonge meiden werden gedwongen om
Spoiler:
zichzelf aan te raken in de mannen wc, naakt op hun eigen balkon te staan, woorden in zichzelf te snijden, vanalles inserten, gedwongen incest met broers/familie, verkrachting, naald met draad door zichzelf moeten steken,

En nog meer, wat te gruwelijk is om op te schrijven... Deze video's werden gedeeld met ongeveer 60.000(!!!) mannen, waarvan geschat de helft Koreaans, de rest buitenlands. Iets meer dan 100 confirmed victims, waarvan 26 minderjarig. De jongste slechts 12. Soms werd ook hun adres geleaked naar de chats, gekidnapt, met alle gevolgen van dien

Voor meer info: https://youtu.be/LInJHJNL9sY?si=GxrYFmlp6Drw3jYH

En er is een Netflix docu gemaakt, die wil ik ook nog zien, "Cyber Hell: Exposing An Internet Horror"

De grootste daders hebben trouwens 40 en 34 jaar gevangenis gekregen