Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:30

Palmera schreef:
Om één te zijn met het paard? Beiden iets irritants in de mond? :+

_O- _O- _O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:39

AnnoNiemand schreef:
Ik vraag me werkelijk altijd al af:

Waarom hebben sommige helmen een kinriem die haast voor de mond langs loopt? Dat moet toch mega irritant zijn? En daarnaast zorgt zo'n kinriem er normaal voor dat een helm niet afvalt, dus op deze manier heeft het ook nog eens geen functie? En ik snap dat ze het misschien nu zo doen omdat het vroeger zo was maar: Wáárom was het vroeger dan zo?? Als iets nutteloos is plus irritant, waarom werd er dan tijd en geld aan besteed om het er op te zetten? :') Laat het dan gewoon weg ofzo? _O- Of maak het langer, maar waarom dít.

Ik bedoel dus dit:

[ [url=m/EsJDPc.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.express.co.uk/news/royal/16 ... -lips-chin

The Grenadier Guards that are seen in official ceremonies have a unique way of wearing their impressive headwear. The strap for the hat is placed under the bottom lip instead of under the chin. It's reported that the decision to wear the chained strap for these headpieces under the lip comes from when soldiers actually fought while wearing them. If a soldier was shot, the heavy hat could fall backward and cause the soldier's neck to break if they were wearing a chin strap. Therefore, wearing their helmet straps under their lips would be less dangerous. Another theory for why the guards put their straps under their lip is for one regiment to distinguish themselves from others serving the Foot Guards.

ClaudiaHS

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:48

Is er een topic over het zoeken van filmtitels?
Ik weet dat er 1 over liedjes is.
Ik zoek namelijk een film en weet de titel dus niet ^)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:54

ClaudiaHS schreef:
Is er een topic over het zoeken van filmtitels?
Ik weet dat er 1 over liedjes is.
Ik zoek namelijk een film en weet de titel dus niet ^)

Staat me iets van bij dat die er ooit is geweest... Maar ik zou meteen een stipje zetten als je er eentje maakt!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 22:55

Als ie er is moet ie op tabblad entertainment staan

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:24

Hmm voor zover ik kan zien geen algemeen topic.
Dan moet ik morgen maar even een eigen topic openen.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 23:30

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 00:12

Jasmijn schreef:
Jet schreef:
Jasmijn, volgens mij is meer warmte dan 2 nummer 1 en niet 3 of 4: https://www.dekbedden.com/warmteklasse.html .

Ik zie het dank je wel.
Ik dacht dat mijn dikke warmer was maar dat was dus ingebeeld.

An sich kan dat wel; een 2 van goede kwaliteit is mogelijk warmer dan een 1 van matige kwaliteit omdat de goede deken beter isoleert (en dus beter warmte vasthoudt). Daarnaast worden dekens ook minder warm door slijt (dus na een aantal jaar te gebruiken).

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 10:39

Picopico schreef:
Mag de politie vingerafdrukken nemen als je verdachte bent in een strafzaak? Of mag je dat weigeren? En hoe zit het met dna-afname? En maakt het nog uit wat voor zaak het is?

Met vingerafdrukken kunnen ze je dwingen art. 447e Sr
DNA afname moet verplicht als je in voorlopige hechtenis gaat of een gevangenisstraf langer dan 4 jaar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:01

Toen ik mijn eerste id kreeg, moest ik ook vingerafdrukken maken. Lijkt me dat die gewoon in de systemen staan, aangezien ze onderdeel zijn van je identiteit.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:10

Janine1990 schreef:
Toen ik mijn eerste id kreeg, moest ik ook vingerafdrukken maken. Lijkt me dat die gewoon in de systemen staan, aangezien ze onderdeel zijn van je identiteit.

Zeker niet. De gegevens worden op de chip van je paspoort gezet en daarna vernietigd.

https://www.trouw.nl/nieuws/vingerafdru ... 0de%20baan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:11

Mizora schreef:
Janine1990 schreef:

Zeker niet. De gegevens worden op de chip van je paspoort gezet en daarna vernietigd.

https://www.trouw.nl/nieuws/vingerafdru ... 0de%20baan.

Oh ja, we hebben het ook over bijna 20 jaar geleden dat ik mijn eerste id kreeg :')

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 12:51

o ja die vingerafdrukken, wat een drama was dat, want het ging bij mij niet, ze kregen geen goede afdrukken van mijn vingers, paniek, want zonder geldige ID kaart mocht ik niet naar mijn werk (daar waren ze toen erg strikt in).
Ik zou dus de ideale crimineel zijn: geen vingerafdruk van mij te krijgen!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 14:36

Ah, bedankt voor de antwoorden! Een kennis heeft (per ongeluk uiteraard) iemand aangereden, helaas met licht lichamelijk letsel tot gevolg. Ze werd hierop meegenomen naar het bureau waar de politie vrij dwingend vingerafdrukken afnam. Ze vroeg zich af of dat mocht :)
Van hechtenis is gelukkig geen sprake.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 15:48

Suzanne F. schreef:
AnnoNiemand schreef:
Ik vraag me werkelijk altijd al af:

Waarom hebben sommige helmen een kinriem die haast voor de mond langs loopt? Dat moet toch mega irritant zijn? En daarnaast zorgt zo'n kinriem er normaal voor dat een helm niet afvalt, dus op deze manier heeft het ook nog eens geen functie? En ik snap dat ze het misschien nu zo doen omdat het vroeger zo was maar: Wáárom was het vroeger dan zo?? Als iets nutteloos is plus irritant, waarom werd er dan tijd en geld aan besteed om het er op te zetten? :') Laat het dan gewoon weg ofzo? _O- Of maak het langer, maar waarom dít.

Ik bedoel dus dit:

[ [url=m/EsJDPc.jpg]Afbeelding[/url] ]

https://www.express.co.uk/news/royal/16 ... -lips-chin

The Grenadier Guards that are seen in official ceremonies have a unique way of wearing their impressive headwear. The strap for the hat is placed under the bottom lip instead of under the chin. It's reported that the decision to wear the chained strap for these headpieces under the lip comes from when soldiers actually fought while wearing them. If a soldier was shot, the heavy hat could fall backward and cause the soldier's neck to break if they were wearing a chin strap. Therefore, wearing their helmet straps under their lips would be less dangerous. Another theory for why the guards put their straps under their lip is for one regiment to distinguish themselves from others serving the Foot Guards.

In andere woorden, omdat die helm net zo dom ontworpen was als de snuit van een mopshond. Vorm over functie. Doet me denken aan de pruisische pickelhaube uit de eerste wereldoorlog met een letterlijk mikpunt er bovenop. |o

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:16

Ik kijk naar jumping Amsterdam en vraag me af waarom sommige ruiters, zoals gaudiano, een zwarte rijbroek dragen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 17:49

Ik heb er een in uniform gezien. Die ruiter had z’n uniformbroek aan, die is zwart.

Ik ben Ff de keuken in geweest, voorbereiden voor het eten, dus niet alles gezien.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:05

Die italiaan rijdt in militair uniform.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:53

Jasmijn schreef:
Jet schreef:
Jasmijn, volgens mij is meer warmte dan 2 nummer 1 en niet 3 of 4: https://www.dekbedden.com/warmteklasse.html .

Ik zie het dank je wel.
Ik lig helaas weer een paar dagen in het zienhuis en die hebben zulke fijne dekens.

Ik ben te netjes opgevoed om er 1 te jatten helaas. :D
En was ook wel opgevallen ook,zo'n grote doos of zak
Ik dacht dat mijn dikke warmer was maar dat was dus ingebeeld.

An sich kan dat wel; een 2 van goede kwaliteit is mogelijk warmer dan een 1 van matige kwaliteit omdat de goede deken beter isoleert (en dus beter warmte vasthoudt).
Daarnaast worden dekens ook minder warm door slijt (dus na een aantal jaar te gebruiken).[/quote]

Het zou dan wel slechte kwaliteit zijn maar wat wil je ook voor dat geld.

Foto wil niet lukken maar ik had mijn bed niet netjes opgemaakt dus is het niet zo erg.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:37

gomir schreef:

Omdat hij militair is?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 21:39

Independence schreef:
gomir schreef:

Omdat hij militair is?

Anders mocht hij er niet mee rijden ;)

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:21

Ik ga dit jaar verhuizen naar een appartement en weet nu al dat ik mijn houtkachel ga missen. Qua sfeer en warmtebronnetje (niet nodig om woning echt te verwarmen maar hou van die stralingswarmte).
Ik zoek en zoek naar een soort van alternatief. Zou een soort electrische kachel willen maar dan eentje die de vorm heeft van een houtkachel en een beeeetje geloofwaardig is. Niet dat ik het gevoel heb dat er elk moment een vliegend tapijtje door het beeld kan komen (Efteling :+ ). Ik kan niet tegen bio-ethanol of andere vorm van gel. Vind ik altijd stinken. Ik zoek me suf maar vindt niks. Jullie een idee of tip?
(Ik vraag me dus af of het bestaat)

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 01:57

Een elektrische sfeerhaard zijn er in verschillende modellen. Er zijn er zonder warmte maar ook die wel warmte afgeven.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 09:21

Wij hebben er een op de logeerkamer staan van de hornbach. Heel realistisch, bijna geen geluid en verwarmd goed.
Gebruikt wel veel elektriciteit :')
Dacht een Klarstein.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:07

Wat ik me afvraag is waarom een klantenservice van een winkel die vanaf 9 uur bereikbaar is gelijk om 1 over 9 al continu de melding geeft alle medewerkers zijn in gesprek, 6 minuten & counting :=