Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:19

Popstra schreef:
'Stel je eens voor dat de persconferenties heel anders van toon waren geweest, zoals dit bijvoorbeeld :
“Vandaag zijn er duizenden mensen op natuurlijke wijze hersteld van het coronavirus zonder extra zorg. Onze kinderen bouwen een fantastische natuurlijke immuniteit op tegen dit virus. De meeste Nederlanders zijn gezond en houden de regie over hun eigen leven en gezondheid .
De ziekenhuizen, verpleeghuizen en thuiszorg krijgen extra capaciteit en geld om nu en de komende jaren de gevolgen van de dubbele vergrijzing tegen te kunnen gaan . Er worden wervingscampagnes opgezet en in nood hebben we goede scenario’s liggen om extra patiënten op te vangen.
Onze weerstand wordt verhoogd door een goede kwaliteit van leven : leuke dingen doen , met elkaar en bij elkaar zijn , lekker bewegen en zoveel mogelijk genieten . Ga er zoveel mogelijk uit behalve als je ziek bent , neem dan de tijd om beter te worden en geef extra aandacht aan jezelf. Wij geven als regering extra geld uit aan gezonde voeding, sport en vitaliteit zodat we de weerstand in de winter kunnen boosteren.
Er loopt groot onderzoek naar de effecten van vitamine D, C en Zink bij griep en Corona. Voor alle ouderen en kwetsbaren zijn altijd vaccinaties beschikbaar.
Wij houden in de gaten wat er nodig is om nieuwe varianten van het virus aan te kunnen en houden jullie hiervan op de hoogte !!
Wij leven in een tijdperk waar zoveel mogelijk is, wees creatief, blijf positief én met elkaar in verbinding. Gezien, gehoord & geliefd worden zijn basisbehoeften van ieder mens.. Geef en gun elkaar dat."
Zouden wij met zo'n persconferentie als bevolking net zo bang zijn en op elkaar gaan mopperen?
Of zouden we met vertrouwen de nieuwe dag ingaan?…
Misschien is het tijd voor een ander kabinet. Een creatief kabinet dat gaat en staat voor: echte gezondheid, goede zorg, verbinding, behoud van fysieke en persoonlijke vrijheid, broeder en zusterschap aanmoedigt en waarbij iedereen gelijk is..

Vond dit wel een mooie positieve text. Heb hem gekopieerd van het net. Stond geen afzender bij

Dan zou ik denken dat er een salsa danser op de stoel van Rutte had plaatsgenomen .
Hoe lief die tekst ook is ik vind het te triest om zoiets na 30.000 doden te posten en met nog meer dan 200.000 operaties die ingepland moeten worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:21

Needje schreef:
Nou maar als ik dan net weer lees wat de Jonge er weer uitknalt dan wordt ik ook wel moedeloos van zijn eeuwige negatieve gedoe.

Als hij positief is : dansen met Jansen is het ook niet goed. ;)

Needje

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:25

Dat vond ik ook niet positief, maar een hopeloze actie om jongeren te laten vaccineren. :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:28

Needje schreef:
Dat vond ik ook niet positief, maar een hopeloze actie om jongeren te laten vaccineren. :+

Hij doet het nooit goed in de ogen van velen.
Ik ben benieuwd naar zijn opvolger.
Immers het is vooral het OMT dat adviseert en ik verwacht daarom niet ineens een andere koers.
Behalve als het virus zelf duidelijk minder ziekmakend wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:29

Ik zie ook echt niet wat 2G ons nou gaat helpen nu met Omicron.
Lijkt er iig steeds meer op dat deze lockdown mede gedaan is om deze er door te duwen zo.
Lekker dreigen dat alleen iets eerder open kan met 2G. Terwijl gevaccineerden net zo hard besmet raken op het moment. (zelfs met boosters)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:30

veerledec schreef:
Ik hoop het mee Prompter :D.

Onze buurlanden weer even bij elkaar. Momenteel hebben wij denk ik de meeste maatregelen en hier was ook de meeste druk op de zorg lijkt. Maar relatief gezien zou je zeggen dat we hier juist geen paniek zouden moeten hebben. Denemarken is een aparte; heel hoge vaccinatiegraad, noordelijk land, maar krijgt nu pas de piek. Speculatie: door de hoge vaccinatiegraad kreeg Delta geen kans, Omikron nu wel, en krijgt alsnog iedereen het? Waar hier de Delta-piek al zorgde voor verscherping van het immuunsysteem? Of hier was Omikron al lang, omdat we vanaf hier nu eenmaal rechtstreeks op ZA vliegen?
[ [url=m/6b415Y.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/k4vwsE.png]Afbeelding[/url] ]

Denemarken inderdaad :oo

Ik ga mee met je laatste zin, maar niet dat vliegen op Z-Afrika. Die Omikron is hier ergens ontstaan denk ik nog steeds :P
Dankzij een alerte huisarts is in Afrika geconstateerd dat er een andere variant in het spel moest zijn. Hier bij ons is niemand die zich ook maar enigszins '' bekommert '' om de symtomen als je naar een testcentrum of een arts gaat voor een test.
Heb je weinig klachten, heb je geluk en een milde vorm. Ben je ziek, heb je pech en moet je goed rusten en uitzieken :+

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:35

bigone schreef:
Popstra schreef:
'Stel je eens voor dat de persconferenties heel anders van toon waren geweest, zoals dit bijvoorbeeld :
“Vandaag zijn er duizenden mensen op natuurlijke wijze hersteld van het coronavirus zonder extra zorg. Onze kinderen bouwen een fantastische natuurlijke immuniteit op tegen dit virus. De meeste Nederlanders zijn gezond en houden de regie over hun eigen leven en gezondheid .
De ziekenhuizen, verpleeghuizen en thuiszorg krijgen extra capaciteit en geld om nu en de komende jaren de gevolgen van de dubbele vergrijzing tegen te kunnen gaan . Er worden wervingscampagnes opgezet en in nood hebben we goede scenario’s liggen om extra patiënten op te vangen.
Onze weerstand wordt verhoogd door een goede kwaliteit van leven : leuke dingen doen , met elkaar en bij elkaar zijn , lekker bewegen en zoveel mogelijk genieten . Ga er zoveel mogelijk uit behalve als je ziek bent , neem dan de tijd om beter te worden en geef extra aandacht aan jezelf. Wij geven als regering extra geld uit aan gezonde voeding, sport en vitaliteit zodat we de weerstand in de winter kunnen boosteren.
Er loopt groot onderzoek naar de effecten van vitamine D, C en Zink bij griep en Corona. Voor alle ouderen en kwetsbaren zijn altijd vaccinaties beschikbaar.
Wij houden in de gaten wat er nodig is om nieuwe varianten van het virus aan te kunnen en houden jullie hiervan op de hoogte !!
Wij leven in een tijdperk waar zoveel mogelijk is, wees creatief, blijf positief én met elkaar in verbinding. Gezien, gehoord & geliefd worden zijn basisbehoeften van ieder mens.. Geef en gun elkaar dat."
Zouden wij met zo'n persconferentie als bevolking net zo bang zijn en op elkaar gaan mopperen?
Of zouden we met vertrouwen de nieuwe dag ingaan?…
Misschien is het tijd voor een ander kabinet. Een creatief kabinet dat gaat en staat voor: echte gezondheid, goede zorg, verbinding, behoud van fysieke en persoonlijke vrijheid, broeder en zusterschap aanmoedigt en waarbij iedereen gelijk is..

Vond dit wel een mooie positieve text. Heb hem gekopieerd van het net. Stond geen afzender bij

Dan zou ik denken dat er een salsa danser op de stoel van Rutte had plaatsgenomen .
Hoe lief die tekst ook is ik vind het te triest om zoiets na 30.000 doden te posten en met nog meer dan 200.000 operaties die ingepland moeten worden.

Mijn hemel, schijn toch niet de hele tijd zo donker. Er ís veel meer positiefs dan negatiefs. Al dat droeftoeterend opblazen van de vervelende dingen, continue opgooien van uitzonderingen en ´code zwart´ roepen draagt helemaal nérgens wat toe bij. Hier op deze draad zijn er voorbeelden te over van mensen die met een regelrechte angstpsychose zitten, met angst om te léven.
Een beetje evenwichtiger met berichten kan geen kwaad.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:39

Needje schreef:
Ik zie ook echt niet wat 2G ons nou gaat helpen nu met Omicron.
Lijkt er iig steeds meer op dat deze lockdown mede gedaan is om deze er door te duwen zo.
Lekker dreigen dat alleen iets eerder open kan met 2G. Terwijl gevaccineerden net zo hard besmet raken op het moment. (zelfs met boosters)

Ze worden er toch echt wel minder ziek van. Al mijn dierbaren hebben inmiddels covid gehad en dan praat ik over 5 - 85 jaar en geloof me zelfs de jongeren die niet gevaccineerd waren zijn er echt wel ziek van geweest en met name heel erg moe. Alle gevaccineerden hebben een hele lichte vorm gehad en één zoon van mij was zelfs al na 2 dagen weer OK terwijl hij pas één keer gevaccineerd was 2 weken ervoor.

Dus ja, gevaccineerden raken net zo hard besmet, alleen is het verschil in ziekte echt aanwezig , net als verschil in ernstige ziek ervan zijn→ hoger aantallen cq ziekenhuis opnames→ hoger aantallen IC opname→ hoger aantallen die komen te overlijden.

En dit is een feit en geen bangmakerij. Waarom is dat nu zo moeilijk om dat gewoon in te zien. En nee Needje en mensen die zich liever niet laten vaccineren→ van mij hoef je dat ook echt niet te doen want gelukkig komen er ook veel mensen met de schrik vrij → "wouw dat was toch wel heftiger als dat ik dacht" ken ik ook al van eerlijke niet gevaccineerden.
En gelukkig zijn er ook veel mensen die er weinig van overhouden, maar zeker een groep niet waaronder helaas ook jongeren. |(

En nee HC, ik heb echt geen angstpsychose want wij hebben hier heerlijk Kerst gevierd en gaan dit ook doen met vrienden met oud en nieuw en ik heb met booster erbij absoluut geen angst voor covid , maar nu doen alsof het allemaal flauwekul is dat de overheid doet, cq cijfers die mensen hier plaatsen vind ik toch ook te vergaan en voor de zorg te verdrietig want die zien toch wel een bak ellende elke dag.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 29-12-21 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:45

Iedereen die het niet met zijn kijk op Corona eens is is een sansevieria kwekende zwartkijker. Wel aan gewend dat hij regelmatig even terug moet slaan. Prima, heb een brede rug dus kan wel wat hebben van een neuroot .

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:46

Droeftoeterend dat woord kende ik nog niet. :-) Code zwart is dan waarschijnlijk roettoeterend. code rood bloedtoeterend en code oranje fruittoeterend.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:47

Hou toch op met je gelul over dat niet vaccineren als je ergens kritisch over bent! :r
Ik heb gewoon 2 shots gehad.
Alleen die booster wacht ik nog even mee. Ik blijf niet prikken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:50

https://nos.nl/l/2411221

Jong gezond slank , al twee jaar ziek. En zo zijn er veel meer die ziek zijn geworden toen er nog geen vaccins waren.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:52

Needje schreef:
Hou toch op met je gelul over dat niet vaccineren als je ergens kritisch over bent! :r
Ik heb gewoon 2 shots gehad.
Alleen die booster wacht ik nog even mee. Ik blijf niet prikken.

Ik heb ook nog geen booster afspraak gemaakt. Wil eerst even aan kijken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:53

En de treinen van NL richting Antwerpen blijven tot de nok gevuld. Een uurtje haringen in een warm niet-verlucht tonnetje.
Ik begrijp die mensen niet :')

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:53

bigone schreef:

Jong gezond slank , al twee jaar ziek. En zo zijn er veel meer die ziek zijn geworden toen er nog geen vaccins waren.

Klopt. En er zijn er ook heel veel, sterker nog, veel meer die enkel lichte verkoudheidsheidsklachten hadden. Waarom toch altijd zo negatief?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:55

Pandora2 schreef:
En de treinen van NL richting Antwerpen blijven tot de nok gevuld. Een uurtje haringen in een warm niet-verlucht tonnetje.

Daar begrijp ik nu ook helemaal niets van. Ga dan lekker met je eigen auto.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 16:58

996981 schreef:
bigone schreef:

Klopt. En er zijn er ook heel veel, sterker nog, veel meer die enkel lichte verkoudheidsheidsklachten hadden. Waarom toch altijd zo negatief?

Omdat deze groep zwaar vergeten word en dat verkoudheidje bij hun wel verkeerd heeft uitgepakt met ernstige gevolgen.
Waarom toch altijd zo bagatelliseren?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:00

996981 schreef:
bigone schreef:

De mensen die er zo doorheen fietsen zijn totaal niet interessant. Daar creëer je geen angst mee voor dit virus.
En dat heb je wel een beetje nodig als je wil dat mensen zich laten vaccineren.

En nee bigone, de groep long covid mensen wordt juist niet vergeten.
In tegenstelling tot mensen die al jaren geleden langdurige klachten over hielden aan ziekte.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:02

bigone schreef:
996981 schreef:

Omdat deze groep zwaar vergeten word en dat verkoudheidje bij hun wel verkeerd heeft uitgepakt met ernstige gevolgen.
Waarom toch altijd zo bagatelliseren?

Vergeten? We zitten nu pas op ongeveer twee jaar waardoor die groep nu pas eventueel voor WIA in aanmerking komt :+ als ik Google op long COVID komen er meer dan genoeg hits. Het is echt vaak in het nieuws geweest. Ik kan me groepen zieken bedenken die eerder onder de noemer vergeten vallen.

En ja; het is echt erg als dit je overkomen is. Dat is gewoon onwijs poedersuiker.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:04

Zelf denk ik dat het wat anders werkt en ik herken dat ook bij mij.

De meeste mensen denken "het zal mij niet gebeuren dat ik er zo ernstig ziek van word", en als je het dan toch overkomt, zelfs mensen die zo actief waren in de beweging die zich sterk maakt en maakte tegen vaccineren→ en je vertelt dat rond dan denken de anderen : "maar mij zal dit niet gebeuren".
Graag denken we ook→ die had obesitas, of had onderliggend lijden, of was toch al erg oud etc → allemaal eigen geruststellingen waardoor we denken dat het "ons" niet kan overkomen.

Ik denk dat als je gewoon naar ons mensen kijkt, leven de meeste van ons waaronder ik ook vaak, alsof we nooit dood zullen gaan en het altijd goed af zal lopen in ons leven. Het is namelijk niet onze natuur om onszelf als zwaar ziek te zien of DE pechvogel die eens niet goed wegkomt.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:13

Pandora2 schreef:

Nou he.

Hier het land op slot gooien i.v.m een pandemie....

Maar wel massaal op vakantie of een dagje naar België en Duitsland

Hoezo hypocriet?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:14

Och op Twitter zijn de wappies alweer aan het gillen dat Fransman niet zou zijn overleden wanneer hij maar Ivermectine had gekregen. Corona bestaat niet maar wel een wormmiddel erin drukken .

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:15

Weten jullie wat mij met dit alles.gewoon erg veel verdriet doet

Jonge mensen die.overlijden of invalide worden

Gezinnen die.zonder 1 van de ouders verder moeten

Veel mensen die geen uitzicht meer hebben financieel

De eigenlijk alle verliezers zowel ingeënt als niet ingeënt.

Daar sta ik echt even bij stil, dat een pandemie zoveel verdriet brengt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:15

ravellie schreef:
Pandora2 schreef:

Nou he.

Hier het land op slot gooien i.v.m een pandemie....

Maar wel massaal op vakantie of een dagje naar België en Duitsland

Hoezo hypocriet?

Huh? Het zijn toch niet de burgers die gaan shoppen in Antwerpen die het land op slot hebben gegooid? Wat is er dan hypocriet aan? :+

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-21 17:16

Het is jammer dat als ik hier bij lees ik altijd zo gefrustreerd raak. Die booster helpt wel. Het blijven roepen dat je zelfs met een booster ziek kan worden dat weet iedereen nu wel maar zo lang je maar weinige klachten hebt zou dat het doel moeten zijn. Kijk liever krijg je geen corona maar mocht je het dan toch op lopen dan liever mild denk ik.
Ik ga volgende week donderdag met spanning (wat waarschijnlijk enorm stress wordt) mijn booster halen zoal gewoon iedereen zou moeten doen. Vorige week een behoorlijke inzinking gehad en ik trek een pandemie niet veel langer. Als iedereen nou gewoon zich had laten vaccineren hadden nu niet hier gezeten.