Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:52

En hoeveel miljoen prikken is ookalweer genoeg voor het loslaten van de maatregelen?

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:53

Dat weet geen mens. :') Eerder werd gesproken over minimaal 70%, maar dat is al een tijdje geleden :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:54

bigone schreef:
Zou een optie kunnen zijn maar helaas heb ik zeer weinig vertrouwen in een groep mensen die en niet prikt en niet test en wel alles wil. Die interesseert het geen reet of ze besmettelijk in de kroeg staan.
En of nu de CoronaCheck als dwang middel word gebruikt of niet, feit is wel dat de niet gevaccineerden hiervoor de reden zijn. Wanneer onze vaccinatie graad 10 % hoger zou zijn dan waren er geen maatregelen meer nodig.

Niet iedereen die niet ent heeft schijt aan alles. En degene die wel schijt hebben zijn al die tijd al gewoon met zn allen bij elkaar geweest. Dus zo hard gaat het blijkbaar niet met die besmettingen bij hun. Plus dat de gevaccineerden het nog steeds ook bij zich kunnen hebben en over kunnen geven en die testen al helemaal niet, want gevaccineerd.
Jij verkettert nu iedereen die niet vaccineert. Daar heb ik wel wat moeite mee.
En wie zegt dat bij die 10% meer ze weer niet met weer wat anders komen. Zo gaat het de hele tijd al. Dus ik kijk nergens meer van op.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:00

Exitium, dat is allemaal een kwestie van voortschrijdend inzicht, plus van voortdurend keuzes en afwegingen maken.

De kaasvraag is toch steeds weer: wordt er gekozen voor de vrijheid van de grote meerderheid of voor de veiligheid van de kleine minderheid? Neem je als overheid/beleidsmaker/adviseur een risico of speel je op safe?

Ik heb wel de indruk dat de virologen/intensivisten e.d. in hun adviezen meestal erg op safe spelen en uitgaan van worst case scenario's - misschien is dat vanuit hun professie ook wel begrijpelijk.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:03

Askja schreef:
Exitium, dat is allemaal een kwestie van voortschrijdend inzicht, plus van voortdurend keuzes en afwegingen maken.

De kaasvraag is toch steeds weer: wordt er gekozen voor de vrijheid van de grote meerderheid of voor de veiligheid van de kleine minderheid? Neem je als overheid/beleidsmaker/adviseur een risico of speel je op safe?

Ik heb wel de indruk dat de virologen/intensivisten e.d. in hun adviezen meestal erg op safe spelen en uitgaan van worst case scenario's - misschien is dat vanuit hun professie ook wel begrijpelijk.

Even hoor... als je dan 'kaasvraag' gebruikt vind ik het weer jammer dat er niet 'worst-kaas'-scenario staat... :')

En verder denk ik eigenlijk hetzelfde... dus uiteindelijk een kleine minderheid beschermen..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:04

Cer schreef:
Askja schreef:

Even hoor... als je dan 'kaasvraag' gebruikt vind ik het weer jammer dat er niet 'worst-kaas'-scenario staat... :') _O- Die had ik de gemist, terwijl ie zo voor de hand ligt :D

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:05

Dat laatste is ook zo, en de regering gaat daar regelmatig niet helemaal in mee omdat die ook rekening moet houden met andere belangen en om de bevolking nog mee te krijgen. Maar feit is dat we daardoor geen idee hebben of er een vaccinatiepercentage is waar we op uit moeten komen en zo ja, wat dat percentage dan is.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:05

Oeps, quoteverklote.
Tijd om iets nuttigs te gaan doen ;)

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:07

Exitium schreef:
Dat laatste is ook zo, en de regering gaat daar regelmatig niet helemaal in mee omdat die ook rekening moet houden met andere belangen en om de bevolking nog mee te krijgen. Maar feit is dat we daardoor geen idee hebben of er een vaccinatiepercentage is waar we op uit moeten komen en zo ja, wat dat percentage dan is.
Klopt. Het blijft ingewikkeld.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:25

Needje schreef:
bigone schreef:
Zou een optie kunnen zijn maar helaas heb ik zeer weinig vertrouwen in een groep mensen die en niet prikt en niet test en wel alles wil. Die interesseert het geen reet of ze besmettelijk in de kroeg staan.
En of nu de CoronaCheck als dwang middel word gebruikt of niet, feit is wel dat de niet gevaccineerden hiervoor de reden zijn. Wanneer onze vaccinatie graad 10 % hoger zou zijn dan waren er geen maatregelen meer nodig.

Niet iedereen die niet ent heeft schijt aan alles. En degene die wel schijt hebben zijn al die tijd al gewoon met zn allen bij elkaar geweest. Dus zo hard gaat het blijkbaar niet met die besmettingen bij hun. Plus dat de gevaccineerden het nog steeds ook bij zich kunnen hebben en over kunnen geven en die testen al helemaal niet, want gevaccineerd.
Jij verkettert nu iedereen die niet vaccineert. Daar heb ik wel wat moeite mee.
En wie zegt dat bij die 10% meer ze weer niet met weer wat anders komen. Zo gaat het de hele tijd al. Dus ik kijk nergens meer van op.

Lezen is een vak, dat blijkt maar weer.
Zie de zin : niet prikt niet test en alles wil.
Dat is verketteren van een groep die helemaal niets wil om het probleem op te lossen maar wel de vrijheid wil om gewoon te doen wat ze altijd deden voor Corona .

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:29

Zou er bij elke horeca gelegenheid uitsmijters komen te staan dan? “Ho mevrouwtje, U wilt plassen? Even de pas voor de plas laten zien.” :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:42

Suzanne F. schreef:
Zou er bij elke horeca gelegenheid uitsmijters komen te staan dan? “Ho mevrouwtje, U wilt plassen? Even de pas voor de plas laten zien.” :')

Eerst je pasje dan een plasje

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:49

Spenk schreef:
Afhalen mag nog steeds zonder, alleen dus inderdaad de praktische uitwerking wordt dat als je naar de wc wil dat je dan gewoon QR nodig bent.

Meeste afhalen is hier in elk geval ook gewoon buiten wachten? Dus dat is niet heel gek.

Ik heb nog nooit buiten gewacht en ik ga ook niet klanten buiten neerzetten met regen, wind en sneeuw.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:51

Wel eindelijk een duidelijke daling in de cijfers *\o/* .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:54

veerledec schreef:

Ik vraag me wel af hoe het kan, er zijn geen maatregelen veranderd en de scholen zijn juist weer begonnen. Had eerder een stijging verwacht :j

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 16:55

Ik vond het juist gek dat het zomereffect én de vaccinaties niet al eerder tot een daling hadden geleid. Waarom nu dan wel, geen idee?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:00

Veel leerlingen krijgen nu ook ongeveer de tweede prik, dat zal schelen... Of mensen zijn te beroerd om te testen (no pun intended) als ze gevaccineerd zijn. Maar dan zou het percentage niet moeten dalen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:02

Ziekenhuisopnames dalen ook, dus het zal niet per se 'minder testen' zijn denk ik.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:17

Het betere weer? Nu pas 3 weken een zomergevoel. Kan dat mee spelen?
Mensen toch meer buiten, ramen en deuren die open staan?

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:49

veerledec schreef:

In hoeverre is dat nog betrouwbaar, heel veel mensen testen niet meer voor elk verkoudheidje en dat is nu net wat meestal covid voor een gevaccineerde is.

En ziekenhuizen dalen omdat we zo’n hoog percentage gevaccineerden hebben: dat is toch logisch?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:18

Ik hoorde net op de radio dat Oostenrijk voor de skipistes een 3G verlangt + in de liften een FFP2 masker (dus geen chrurgische of speciaal skimasker).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:27

En Amerika gaat mensen uit Europa en een aantal andere landen toestaan mits volledig gevaccineerd en negatieve test.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:33

Ik denk zo maar dat mijn moeder dan dit jaar nog langs mijn oma in amerika gaat als ze vanaf november weer mag. Ze is er dan 2 jaar geleden voor het laatst geweest.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:36

sureido schreef:
veerledec schreef:

In hoeverre is dat nog betrouwbaar, heel veel mensen testen niet meer voor elk verkoudheidje en dat is nu net wat meestal covid voor een gevaccineerde is.

En ziekenhuizen dalen omdat we zo’n hoog percentage gevaccineerden hebben: dat is toch logisch?

Beide zijn niet aanzienlijk gewijzigd de afgelopen weken en toch nu pas een daling.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 18:39

friezenfan2 schreef:
Ik denk zo maar dat mijn moeder dan dit jaar nog langs mijn oma in amerika gaat als ze vanaf november weer mag. Ze is er dan 2 jaar geleden voor het laatst geweest.

Pfoe wat moeten de 2 jaar dan lang hebben gevoeld! Ik hoop voor je moeder dat het allemaal doorgaat en ze snel langs kan gaan.