Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:05

elnienjo schreef:
Popstra schreef:
Terassen open...zou dat nou echt zo leuk zijn? Op afspraak met tijdslot op een terras gaan zitten...plus je echt niet met 5 man aan tafel mag zitten.
Tenminste, zo zie ik het voor me. Lijkt me niks aan. Zoiets doe je spontaan. Dan is het leuk.
Denk dat de parken evengoed daarom in trek blijven

Zou het helemaal prima vinden. Gewoon naar de terrastuinen van restaurants uit de buurt, keertje lekker lunchen als de zon schijnt. Ik ga toch maar met 2, geen enkele behoefte aan een groter gezelschap.

Ik, ik, ik...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:06

Terrassen Luxemburg open. 3 dagen sneeuw en ijshagel, 1 dag ( vandaag) mooi weer en inmiddels stortregent het :(

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:12

Relaxed schreef:
elnienjo schreef:

Zou het helemaal prima vinden. Gewoon naar de terrastuinen van restaurants uit de buurt, keertje lekker lunchen als de zon schijnt. Ik ga toch maar met 2, geen enkele behoefte aan een groter gezelschap.

Ik, ik, ik...

?

Beter gun je de restauranteigenaren de business van de bescheiden terrasganger (die max met 2 komt) dan helemaal niets.

BigOne

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:21

Lees net dat in sommige wijken in Rotterdam de helft van de 60+ ers afzegt voor vaccinatie, bereidheid daar om zich te laten vaccineren gezakt van 70 tot ong 35 % . Zeer zorgelijk want zoals een arts daar aangeeft, veel risicopatienten .

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:22

Net was De Jonge bij RTL en die temperde toch de verwachting dat van alles open gaat.
Ze zijn het wel aan het onderzoeken, maar de drukte in de ziekenhuizen, baart zorgen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 23:23

Maar wél 700 fiets miljoen over de balk smijten aan fieldlabprojectjes. Kunnen ze beter meer Pfizer van aanschaffen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 07:17

Electra63 schreef:
Net was De Jonge bij RTL en die temperde toch de verwachting dat van alles open gaat.
Ze zijn het wel aan het onderzoeken, maar de drukte in de ziekenhuizen, baart zorgen.

Ik las het net op NOS.nl. En hoewel iedereen dit natuurlijk mijlenver aan had zien komen denk ik toch, waarom dan een paar dagen eerder zo'n bericht in de media, dat er versoepeld wordt? Gelukkig lijken de besmettingen wel voorzichtig over de piek heen te gaan. Hopelijk volgen de ziekenhuizen snel.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:12

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

Ik, ik, ik...

?

Beter gun je de restauranteigenaren de business van de bescheiden terrasganger (die max met 2 komt) dan helemaal niets.

ze bedoeld dat jij weer alleen maar in je ik-vorm denkt.
Jij vind het prima om even te gaan lunchen en geen grotere gezelschap.
Iemand anders denkt er anders over.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 08:48

Hier in België was horeca weer open voorzien op 1 mei maar ik hoorde vanmorgen op het nieuws dat het ten vroegste 2 weken later zal zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:49

Ik vind dat dat lekken van gegevens maar eens moet stoppen, mensen krijgen onrealistische verwachtingen en gaat het niet door , hoppa weer minder draagvlak.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:51

Ja ik vind het ook irritant. En ook ergens een beetje 'stom' van mensen dat ze zich steeds zo heftig laten teleurstellen. Je weet toch inmiddels hoe het gaat: pas geloven als je het ziet.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:51

bigone schreef:
Ik vind dat dat lekken van gegevens maar eens moet stoppen, mensen krijgen onrealistische verwachtingen en gaat het niet door , hoppa weer minder draagvlak.

Idd. Wat ik vooral merk en lastig vind, ik werk oa met jongeren met een lichte verstandelijke beperking. Die snappen er helemaal niks meer van op deze manier. Het is voor ons als begeleiding al amper te volgen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:55

SusanH schreef:
bigone schreef:

Idd. Wat ik vooral merk en lastig vind, ik werk oa met jongeren met een lichte verstandelijke beperking. Die snappen er helemaal niks meer van op deze manier. Het is voor ons als begeleiding al amper te volgen.

Dit merk ik ook bij onze leerlingen op de laagste niveaus en vooral ook de leerlingen die wij begeleiden met bepaalde beperkingen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:58

Huertecilla schreef:
SusanH schreef:
Ik vind het nadeel van zo'n tijdsslot dat je ook op tijd weer weg moet zijn dan. Lekkere van uit eten gaan of naar de kroeg is juist dat je de tijd even kunt vergeten. Maar goed, ook dat komt vast wel weer.

Aangezien het vaccineren duidelijk een crisis doormaakt; geen leveringen en steeds meer onrust over de bijwerkingen, lijkt het hier een beetje op het oog van de orkaan.
Alles is open per provincie zonder beperkingen afgezien de avondklok om 23.00.
De cijfers zijn nog steeds netjes en niet stijgend op een enkele gemeente na. Die gemeentes zijn dan gelijk in quarantaine. Ze geven ook aan hoe precair de situatie is en dat het inééns een vierde golf kan zijn.

Ik geniet er dus nu van.
De hele dag op pad geweest. Aan de kust, terrasje, date, lunch, natafelen; tijdloos. Zie net de nieuwe cijfers en daaruit volgende maatregelen; het dorp waar ik gegeten heb is per middernacht in quarantaine...
Morgen ga ik weer voor een drankje en tapas tussen de middag.

Lekker hoor! Beetje jaloers....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:06

Mijn vader mag volgende week voor vaccinatie :):) Pfizer. Wij zijn allemaal erg blij dus

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:10

bigone schreef:

Dat is ook met de officiele info. Telkenmale.
Het vaccinwantrouwen is een helder voorbeeld. Ook al zou je een enting willen, dan nog verwacht je nu elk moment de volgende negatieve onthulling. Nu J&J ook weer onder studie.
Hier is de bereidheid van 80 naar 30% gekelderd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:14

Het is alleen maar goed, dat deze vaccins en de eventuele gevolgen nog steeds bestudeerd worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:16

Dat is idd zo, maar je kan er ook te gefocust op raken. Risico op complicaties door corona is voor de meeste mensen alsnog groter dan blijvende bijwerkingen van de prik.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:21

SusanH schreef:
Dat is idd zo, maar je kan er ook te gefocust op raken. Risico op complicaties door corona is voor de meeste mensen alsnog groter dan blijvende bijwerkingen van de prik.

Ja, maar de (eventuele) bijwerkingen/gevolgen worden breed uitgemeten in de media en veroorzaken onrust en tegenstand.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:22

SusanH schreef:

even uit het vaccin topic gequoot
Echwel schreef:
Experts waarschuwen voor 'vaccin-hyperfocus': 'Risico kun je niet volledig uitsluiten' - https://nos.nl/l/2376107

Eigenlijk zeggen ze dat paniek niet nodig is
Dat je dus hetzelfde doormaakt als wanneer je corona hebt gehad.

Kan ik hieruit opmaken dat wanneer je geen ernstige bijwerkingen hebt van corona je gerust de enting kunt halen?

Mijn vriendin heeft Corona gehad zonder al teveel bijwerkingen zeker geen trombose
Durft nu geen enting te halen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:23

Electra63 schreef:
SusanH schreef:

Ja, maar de (eventuele) bijwerkingen/gevolgen worden breed uitgemeten in de media en veroorzaken onrust en tegenstand.

Idd dat is de reden waarom mensen nu het gevoel krijgen dat het niet veilig is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:23

SusanH schreef:

Mee eens.
Het is ook echt lastig met al die snelle media tegenwoordig waarin bij de helft ook gewoon onzin geschreven wordt.

Vroeger ging je gewoon af op het advies van de huisarts en dat is misschien niet altijd goed, maar voor complexe beslissingen zoals deze waar de meeste mensen niet goed inzicht in hebben zou dat zo verkeerd niet zijn.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:38

Inderdaad, terwijl als men in het ziekenhuis terecht komt wel vaak akkoord is met welk soort medicatie dan ook. Dan wordt er door de patiënt vaak niet eens gekeken wat alle bijwerkingen zijn. Voorbeelden als de pil slikken en vliegen zijn misschien niet één op één te vergelijken, omdat het om een ander soort trombose gaat. Maar feit blijft wel dat de pil slikken en vliegen het risico op een trombose verhoogd en dat risico nemen veel mensen wel zonder er bij na te denken, want maar zo weinig procent.

Natuurlijk is het schrikken als er mensen een ernstige trombose krijgen n.a.v. een vaccinatie. Helemaal als er iemand door overlijd. Maar als je het in perspectief bekijkt is het risico natuurlijk ontzettend klein.
Mensen gaan vaak ook dagelijks het verkeer in zonder al te veel stil te staan bij het kleine risico enz.

Ik baal wel dat dit de vaccinatie bereidheid drastisch omlaag kan brengen. Het kan toch niet zo zijn dat we nog ontzettend lang aan de maatregelen vast gaan zitten terwijl we voldoende vaccins op de plank hebben liggen en iedereen de mogelijkheid gehad heeft er een te halen? Dan vrees ik echt voor bepaalde midden klein bedrijven hier. Die gaan hun hoofd dan echt niet boven water houden. En met hen nog een hoop anderen in Nl. Ik maak me dan ook zorgen om de psychische klap voor veel mensen. Het draagvlak neemt weer opnieuw af, dat was pas nog in het nieuws. Dat zal alleen maar erger gaan worden. Dat merk ik aan mijzelf en mijn directe omgeving ook.

Ik hoop echt dat ze nu flink gaan investeren in Pfizer. Idd ipv in proeffestivals. En dat de verpleging in de ziekenhuizen nu eens allemaal gevaccineerd worden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:40

Electra63 schreef:
Het is alleen maar goed, dat deze vaccins en de eventuele gevolgen nog steeds bestudeerd worden.

Schrijf ik van niet??

Het punt is het verontrustende van halleluja en dan weer een domper. Doe dat een paar keer en het enige wat rest is skepsis.

Onthoudt wat het perspectief is.
Iedereen is van het begin af al over de drempel van het versneld invoeren en de fabrikanten vrijwaren heen moeten stappen.
Er is een fundament van mwah.. ok, het is nodig.
We zijn nu 4 maanden in het vaccinatieprogramma en wat?
Een aaneenschakeling van wel/geen levering, wel/geen voortgang, wel/geen stoppen, wel/geen bijwerkingen. Nú weer J&J.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-04-21 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 10:40

In drie maanden vaccineren drie miljoen prikken gezet, maar niet alle ambities gehaald - https://nos.nl/l/2376123

Hier een mooi overzicht van het enten