Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bootsiebob

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:08

En als je de prijs verhoogt? Krijgen ze dan ook een melding?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:15

Dat vraag ik me dus ook af...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 18:44

Nee.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 10:29

Pff wat moet ik hier nu mee..? Iemand stuurt dat het pakket beschadigd is en dat ze het terug wil sturen en dan haar geld + verzendkosten terugwilt. Het was een bundel van 2 en 1 vd artikelen is "beschadigd". Op de foto zie ik echter geen beschadigingen, er zitten wat kreukels in het doosje maar voor zover ik kan zien is het item onbeschadigd. Ik heb gevraagd of ze foto's kan sturen van de inhoud, omdat ik nav de foto's die ze gestuurd heeft dus denk dat daar niks mis mee is. Mocht dat inderdaad het geval zijn dan heb ik aangeboden alsnog een korting te geven voor de beschadigingen aan de verpakking (die je toch weggooit maar soit). Daarop reageert ze dat "ze ze graag had aangeboden maar dat niet kan vanwege de staat van het pakket" en dan de vraag hoe ik verder wil gaan, paypal overschrijving of iets anders. Geen foto's of niks waar ik om gevraagd had. Ik denk dat ze de boel probeert te flessen, ze ging al vrij laag bieden, ging uiteindelijk akkoord met mijn bod maar wilde toen toch nog 57 cent eraf. Ben maar akkoord gegaan maar ik heb nu echt het idee dat ze er gewoon zo veel mogelijk hoopt uit te halen. Zou me ook eerlijk gezegd niks verbazen als ze zelf drie kreukels heeft gemaakt omdat ze ze toch niet wilde oid of hoopt dat vinted haar gelijk geeft en ze straks de hele bundel gratis mag houden..
Stiekem hoop ik dat ze vergeet een probleem aan te kaarten en dat de tijd dan voorbij is, zou morgenavond zijn dus ik denk niet dat dat gaat lukken helaas :+ En mocht er echt iets mis zijn met het artikel dan zorg ik uiteraard wel voor een goede oplossing.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 11:08

Op basis van jouw verhaal zou ik op een vriendelijke, begripvolle manier aangeven dat ik het vervelend voor haar vind, maar toch echt geen geld ga storten zonder duidelijke foto's waarop te zien is wat er nu eigenlijk beschadigd is.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:06

Hebben jullie het idee dat producten onder een bepaalde prijs beter verkopen of is dat echt merk/product afhankelijk?

Ik heb wat kleding voor 12,50 en 15 euro en denk er over om dat naar 10 euro te prijzen in de hoop dat het dan snel verkoopt.

Wat is jullie mening daarin?

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:16

Merkloze en goedkopere kledij zet ik er niet meer op, verkoopt voor geen meter(bij mij toch), maar grote van van retro en vintage-achtige kledij en specifiek zo’n merken doen het wel goed….

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 21:14

Alles staat er bij mij voor bodemprijzen op, behalve een paar items. Maar meeste is eigenlijk quasi nieuw/ongedragen, alleen kaartjes af. En dat loopt ook niet altijd even vlot... Het is met periodes. Zeker nu met Black friday, de feestdagen en hierna de koopjes in BE verwacht ik nu niet te veel qua verkopen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:35

petra8 schreef:
Hebben jullie het idee dat producten onder een bepaalde prijs beter verkopen of is dat echt merk/product afhankelijk?

Ik heb wat kleding voor 12,50 en 15 euro en denk er over om dat naar 10 euro te prijzen in de hoop dat het dan snel verkoopt.

Wat is jullie mening daarin?

Ik heb niet het idee dat dat uitmaakt. Die dingen staan vaak maanden erop, en worden pas verkocht als er toevallig net iemand is die het wil hebben. Als die persoon het wil hebben maakt die 2,50 ook niet uit. Is mijn ervaring in elk geval als koper & als verkoper :)

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:48

Bedankt voor jullie reacties.
Ik hoopte door mijn prijs aan te passen dat ik dingen sneller kon verkopen.

Bij mij gaat de laatste tijd het verkopen van kleding via Marktplaats beter dan via Vinted :)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 23:38

Hier ook veel items tussen de 3 en 15 euro. Ik kan er geen hoogte van krijgen, soms 8 pakketten per week, soms 3 weken niets. Klerenkast in de schijnwerper doet hier weinig, artikelen boosten werkt soms wel maar doe ik zelden en alleen bij wat duurdere artikelen.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:19

Mijn eerste aankoop op Vinted, meteen een slechte ervaring. Een paar Panama Jack’s, stonden als nieuw zonder prijskaartje. Kreeg een paar schoenen met krassen en vlekken, stukke veter, duidelijk flink gedragen aan de binnenzolen te zien en het straatvuil nog onder de zolen :oo . Ze waren niet duur, maar de staat waarin ze opgestuurd waren klopte niet met de advertentie. Heb overwogen ze terug te sturen, maar toch maar besloten om ze te houden want met wat poetswerk en schoonmaken en nieuwe veters kunnen ze nog zeker een poos mee en ik had geen zin om de verzendkosten ook nog kwijt te zijn. Verkoper wilde niet meewerken aan een gedeeltelijke terug betaling en werd erg boos over mijn slechte review, waarin ik alleen de feiten noemde en zeker niet persoonlijk werd. Ze gaf mij daarna ook een heel slechte review waarin ze mij voor van alles uitmaakte… . Gezellige eerste kennismaking met Vinted dus := .

KB12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:24

CastaMickey schreef:
Pff wat moet ik hier nu mee..? Iemand stuurt dat het pakket beschadigd is en dat ze het terug wil sturen en dan haar geld + verzendkosten terugwilt. Het was een bundel van 2 en 1 vd artikelen is "beschadigd". Op de foto zie ik echter geen beschadigingen, er zitten wat kreukels in het doosje maar voor zover ik kan zien is het item onbeschadigd. Ik heb gevraagd of ze foto's kan sturen van de inhoud, omdat ik nav de foto's die ze gestuurd heeft dus denk dat daar niks mis mee is. Mocht dat inderdaad het geval zijn dan heb ik aangeboden alsnog een korting te geven voor de beschadigingen aan de verpakking (die je toch weggooit maar soit). Daarop reageert ze dat "ze ze graag had aangeboden maar dat niet kan vanwege de staat van het pakket" en dan de vraag hoe ik verder wil gaan, paypal overschrijving of iets anders. Geen foto's of niks waar ik om gevraagd had. Ik denk dat ze de boel probeert te flessen, ze ging al vrij laag bieden, ging uiteindelijk akkoord met mijn bod maar wilde toen toch nog 57 cent eraf. Ben maar akkoord gegaan maar ik heb nu echt het idee dat ze er gewoon zo veel mogelijk hoopt uit te halen. Zou me ook eerlijk gezegd niks verbazen als ze zelf drie kreukels heeft gemaakt omdat ze ze toch niet wilde oid of hoopt dat vinted haar gelijk geeft en ze straks de hele bundel gratis mag houden..
Stiekem hoop ik dat ze vergeet een probleem aan te kaarten en dat de tijd dan voorbij is, zou morgenavond zijn dus ik denk niet dat dat gaat lukken helaas :+ En mocht er echt iets mis zijn met het artikel dan zorg ik uiteraard wel voor een goede oplossing.

Hoe is het afgelopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 23:45

Sharani, kan je geen foto's posten in een review?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:41

Bij mij is het iig helemaal goed gekomen. Jas is aangekomen in Frankrijk. Koper tevreden en ik heb mijn geld...pfew.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 11:49

Hier is een pakketje inmiddels een maand onderweg met DHL. Ik ben benieuwd of dat nog goed gaat komen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:02

KB12 schreef:
CastaMickey schreef:

Hoe is het afgelopen?

Heb geen foto's ontvangen van de inhoud, wel nog een foto van het doosje :+ Ik heb aangegeven dat ze deze mag houden en dat ik dan een kleine korting geef (was een artikel van iets van 8 euro), dat ze ze terug mag sturen en ik het geld terugstort, of dat ze ze terug mag sturen en dat ik nieuwe opstuur. Daar ging ze niet mee akkoord dus nu heeft ze een probleem geopend bij vinted. Dat is nog niet beoordeeld maar ik gok dat vinted met dezelfde conclusie gaat komen: je mag het terugsturen en dan krijg je je geld terug. Ten minste dat hoop ik; want anders ben ik de hele bundel kwijt. Ben benieuwd maar ik denk dat dit ook mijn eerste slechte review gaat worden :( Ga in elk geval als deze transactie afgerond is deze koper blokkeren en de volgende keer niet meer in zee met mensen die eindeloos af proberen te dingen. Zelfs als je met belachelijk veel korting iets koopt is het blijkbaar nog niet goed genoeg, heel vermoeiend.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:14

Ik zou zelf ook naar Vinted een bericht sturen. Liever pro actief zeggen dat ze een vergoeding wil heb en voor een gedeukt doosje maar dat je tot nu toe geen bewijs hebt gekregen dat de inhoud beschadigd is.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:25

upendo schreef:
Ik zou zelf ook naar Vinted een bericht sturen. Liever pro actief zeggen dat ze een vergoeding wil heb en voor een gedeukt doosje maar dat je tot nu toe geen bewijs hebt gekregen dat de inhoud beschadigd is.

Inderdaad, ik zou dit ook doen. Kan geen kwaad lijkt me

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 12:47

Heb dat inderdaad maar gedaan. Gezegd dat de koper aangeeft dat er een probleem is, maar mij niet foto's kan laten zien van de beschadigde artikelen. Heb aangegeven welke 3 oplossingen ik geboden heb maar dat dat niet goed genoeg is en dat ik hoop dat vinted me kan helpen. Het enige waar ik bang voor ben is dat vinted zegt dat het gebeurd is door slechte verpakking, en dat ze daardoor zeggen dat de koper de hele bundel gratis mag houden, geld dus terugkrijgt en niks hoeft terug te sturen. Dat zou ik wel echt een ontzettende naaistreek vinden.. ben benieuwd

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 13:58

Varekaj schreef:
Sharani, kan je geen foto's posten in een review?

Volgens mij kan dat niet, heb de foto’s wel naar de verkoper gestuurd.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:03

Aangezien zij jouw geen foto’s stuurt lekker door vinted laten oplossen. Kans bestaat dat er niks aan de hand is maar dat zij geld wilt hebben. Soms zitten ze er tussen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 14:06

Ik schat de kans echt heel groot in dat Vinted jouw kant kiest hoor. Ik heb verschillende keren met de helpdesk te maken gehad en eigenlijk zijn het stuk voor stuk heel aardige, behulpzame mensen geweest.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 11:56

Toch best wel ooit wat gedoe zo lees ik.

Ik ben er qua kleding wel een beetje klaar mee. 2 items die XS waren ipv S. Gelukkig betaalde de verkoper meteen terug.
Een trui van Scotch and Soda die nieuw zou zijn had een vlekje (ik denk tandpasta) en helemaal grauwe mouwen..
Als het nu items van een paar euro waren en niet als nieuw werden aangemerkt oke.

Nu ben ik het aan het proberen met My Jewellery. Dochter heeft gaatjes laten schieten paar weken geleden en nu heb ik via Vinted best wat nieuwe oorbellen kunnen vinden en een oorbellenrekje.

Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:31

Vinted heeft de bestelling geannuleerd en de koper terugbetaald dus ik ben nu de hele bundel èn het geld kwijt ;(