Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:33

Oh, zo. Tja. Dat houd je toch, mensen zijn stront eigenwijs.

lenaa_tje

Ik vind dat wel de conclusie die je er zelf aan geeft Nynke55. heeft de gene met wie jij contact hebt gehad ook klachten? (Of had die gene klachten toen jullie elkaar hebben gezien ) en hoe intensief is dat contact geweest.
Het is niet dat de gene die besmet is geraakt daar perse wat aan kan doen. Corona schaamte zou ik een hele slechte zaak vinden.

Edit. Rare typfout
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 03-10-20 11:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Blussem

veerledec schreef:
Sizzle schreef:
Het ligt er ook aan welke. De echte goed afsluitende medische zijn gewoon zwaarder om adem te halen. Sterker nog, het wordt sterk afgeraden om die te dragen bij zwangerschap. Dat is niet het geval voor die niet sluitende OV vodjes uiteraard.
ko
Daarom kan je ook niks met dat nu.nl artikel, die zeggen zelf dat ze uitgaan van niet sluitende mondkapjes.

Ik heb er tot nu toe alleen één opgehoeven bij de chiropractor, maar daar ben ik dus ook nog nooit geweest zonder mondkapje en heb ook nog nooit een fatsoenlijk goed gesprek met die man kunnen voeren. Mijn hoofd blokkeert kennelijk omdat er iets voor mijn mond zit, en de reactie aan de andere kant is ook maar half af te lezen. Wat dat betreft is een rondje supermarkt of in je eentje in het OV wel wat anders natuurlijk.

Hier ook zelfde. Werk is op deze manier echt niet leuk meer.

Het is denk ik maar hopen dat straks maar iedereen corona krijgt of gehad heeft dan kunnen we daarna weer gewoon veder met het leven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:35

Blussem schreef:
Het is denk ik maar hopen dat straks maar iedereen corona krijgt of gehad heeft dan kunnen we daarna weer gewoon veder met het leven.

Mag ik hopen dat iedereen die het niet overleefd bij jou komt spoken.

Bah

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:36

Blussem schreef:

Ah ja... de mensen die overlijden of blijvende schade houden nemen we dan maar voor lief....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:37

Echwel schreef:
Blussem schreef:

Mag ik hopen dat iedereen die het niet overleefd bij jou komt spoken.

Bah

Ik vind wel dat je dit te negatief op pakt Echwel het leven zoals het nu is, is niet jaren vol te houden. Daar moet een oplossing voor komen.

En nee... ik wens helemaal niemand Corona toe

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:38

Wat had je in gedachten als oplossing lenaa_tje. Ik zie het niet zo snel opgelost worden namelijk. Dit is er een van de lange adem.
Wat vind je trouwens niet jarenlang vol te houden aan de huidige maatregelen?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:39

Ik hoop toch echt niet dat iedereen het krijgt
Dat er voor die tijd een vaccin is

Zoela Blussem het nu schrijft is het alsof mensen gewoon maar dood mogen gaan

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:41

rien10 schreef:
Wat had je in gedachten als oplossing lenaa_tje. Ik zie het niet zo snel opgelost worden namelijk. Dit is er een van de lange adem.

De maatregelen voor bedrijven, sport en cultuur.
Maar ook de mentale invloed die dit heeft.
Ik zie in veel verschillende bedrijfstakken mensen enorm op hun tenen lopen.

En ik heb geen oplossing, als de ziekte krijgen er voor zou zorgen dat we immuun zouden worden dan dat. Maar dat was al ontkracht. En is geen optie.
Dus is het bikkelen tot een medicijn of een een vaccin die werkt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:42

Ik vind het interessant hoor al die links naar wetenschappelijke artikelen, maar best ingewikkeld om te lezen. Sizzle kun je misschien kort een samenvatting geven van de conclusie van dat laatste onderzoek?

Ik ben daarstraks bij de Aldi geweest. Geen naleving op niet met gezinnen winkelen (lopen toch nog hele families rond :+ ) bijna niemand een mondkapje. Meest opvallende, personeel droeg ook geen mondkapje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:46

Er was van de week nog zo‘n stukje over ouderen in zorginstellingen waarvan een schokkend groot deel aangaf niet meer verder te willen leven als het nog een keer dicht gaat voor bezoek. Ik hoop zo dat daar meer aandacht naartoe gaat met goede oplossingen. Heb het echt te doen met mensen die kapot gaan aan eenzaamheid.

Susan, bedoel je dat review?
Daar staat dat verschillende problemen wetenschappelijk gepubliceerd zijn (o.a. ademhalingsproblemen, hoofdpijn, huidproblemen) en dat men bekend is met slecht gebruik van maskers en daaruit vloeiende risico‘s van zelf-infectie. Echter is er te weinig goed onderzoek beschikbaar zonder bias om echt goede conclusies te kunnen trekken.
Ofwel, niemand weet het precies. Dus iedereen die met een zwart/wit conclusie komt heeft dat niet gebaseerd op harde feiten.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:56

lenaa_tje schreef:
rien10 schreef:

De maatregelen voor bedrijven, sport en cultuur.
Maar ook de mentale invloed die dit heeft.
Ik zie in veel verschillende bedrijfstakken mensen enorm op hun tenen lopen.

En ik heb geen oplossing, als de ziekte krijgen er voor zou zorgen dat we immuun zouden worden dan dat. Maar dat was al ontkracht. En is geen optie.
Dus is het bikkelen tot een medicijn of een een vaccin die werkt.

Het is wel jaren vol te houden. We zullen wel moeten. Leuk is het niet, maar volhouden kunnen we wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 11:59

Hier nu helaas ook klachten :\ Droge keel, hoesten, hoofd vol snot (zo voelt het althans, alsof er een baksteen op ligt) en erg benauwd.
Kortom, gewoon niet fit.
Maar goed, ik heb ook chronische bronchitis en met dit weer dus wel vaker deze klachten.
Toch maar een afspraak gemaakt om te testen. Dinsdag kan ik terecht.
Hopelijk kan manlief ook meteen. Die heeft ongeveer dezelfde klachten. Kunnen er ook 2 personen tegelijk getest worden bij de teststraat? (Daar bellen we sowieso nog even over).

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:00

Beterschap Cayenne. Ja, twee tegelijk kan. Nr. 2 moet dan achter de bestuurder gaan zitten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:01

Sizzle dank je wel. Die bedoelde ik idd. Het blijft dus onzeker in hoeverre het iets bijdraagt. Maar dragen is een kleine moeite dus wij doen het braaf :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:06

@Blussem: voor jou bestaat corona toch niet?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:06

rien10 schreef:
Beterschap Cayenne. Ja, twee tegelijk kan. Nr. 2 moet dan achter de bestuurder gaan zitten.

Dank je! En dat is fijn om te weten!
Ik kon in eerste instantie op een locatie op 2 uur afstand :+
Maar steeds de pagina refreshen en er kwamen locaties bij die steeds dichterbij waren. Uiteindelijk een plek gevonden op 20 minuten afstand :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:09

Rien10 dat denk ik dus niet. Of nou ja alles is vol te houden maar dan krijgen we er wel een groep bij die aan de mentale gevolgen van een pandemie sterft. Dat vind ik dus niet vol te houden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:13

Uit veel berichten maak je ook op dat dementieafdelingen die op slot gingen dat het daar juist in veel gevallen een positieve uitwerking had. Bewoners werden veel rustiger.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:18

Huertecilla schreef:
CharleyT schreef:
Als astma patient net eens even uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Resultaat: Voor het kapje: 97% saturatie, na 5 min: 94% , na 20 min. 96%, hartslag steeds 74.
Het is denk ik gewoon van mens tot mens verschillend.

Inderdaad; de ene zeurt meer dan de andere. Maar ja, dat zegt mijn gevoel... *D

Dat zegt mijn gevoel ook...

Komop zeg, je hoeft dat ding niet de ganse dag op he!! Enkel binnen in openbare ruimtes. Buiten en thuis kun je gewoon zonder. Boodschappen doen vind ik nu niet bepaald ,,inspannend,, en met sporten hoef je hem ook niet op

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:19

Popstra zat mensen die hem wel de hele dag op moeten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:22

Jep maar hoor ze niet zeuren en zie ze ook niet tegen de vlakte gaan door zuurstaf tekort! Jij wel?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:24

lenaa_tje schreef:
Ik vind dat wel de conclusie die je er zelf aan geeft Nynke55. heeft de gene met wie jij contact hebt gehad ook klachten? (Of had die gene klachten toen jullie elkaar hebben gezien ) en hoe intensief is dat contact geweest.
Het is niet dat de gene die besmet is geraakt daar perse wat aan kan doen. Corona schaamte zou ik een hele slechte zaak vinden.

Edit. Rare typfout

Nee degene waar ik contact mee had had geen klachten toen ik haar zag. Ik heb haar ongeveer een uur gezien, wel op anderhalve meter afstand. Maar ik ken haar goed en zij vind dus dat het allemaal mee valt. Ik kan niet over anderen praten, ik vertel alleen wat mij overkomt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:25

Popstra schreef:
Jep maar hoor ze niet zeuren en zie ze ook niet tegen de vlakte gaan door zuurstaf tekort! Jij wel?

Ja hoor. Ik heb er dus last van en hem de hele dag op. Doe ik hem niet op? Nee. Ik draag hem maar ik vind het zwaar.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:25

Sorry voor het offtopic gaan, maar krijg je een bevestigingsmail na het online maken van de afspraak?
Want ik heb nog niets gehad?

Manlief kan wel op dezelfde dag maar op een andere tijd. Een uur later :')
Hopelijk doen ze op de locatie niet te moeilijk en kan hij gewoon ook op dezelfde tijd als ik.