Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
veerledec schreef:Sizzle schreef:koHet ligt er ook aan welke. De echte goed afsluitende medische zijn gewoon zwaarder om adem te halen. Sterker nog, het wordt sterk afgeraden om die te dragen bij zwangerschap. Dat is niet het geval voor die niet sluitende OV vodjes uiteraard.
Daarom kan je ook niks met dat nu.nl artikel, die zeggen zelf dat ze uitgaan van niet sluitende mondkapjes.
Ik heb er tot nu toe alleen één opgehoeven bij de chiropractor, maar daar ben ik dus ook nog nooit geweest zonder mondkapje en heb ook nog nooit een fatsoenlijk goed gesprek met die man kunnen voeren. Mijn hoofd blokkeert kennelijk omdat er iets voor mijn mond zit, en de reactie aan de andere kant is ook maar half af te lezen. Wat dat betreft is een rondje supermarkt of in je eentje in het OV wel wat anders natuurlijk.
Echwel schreef:Blussem schreef:Het is denk ik maar hopen dat straks maar iedereen corona krijgt of gehad heeft dan kunnen we daarna weer gewoon veder met het leven.
Mag ik hopen dat iedereen die het niet overleefd bij jou komt spoken.
Bah
rien10 schreef:Wat had je in gedachten als oplossing lenaa_tje. Ik zie het niet zo snel opgelost worden namelijk. Dit is er een van de lange adem.
Wat vind je trouwens niet jarenlang vol te houden aan de huidige maatregelen?
lenaa_tje schreef:rien10 schreef:Wat had je in gedachten als oplossing lenaa_tje. Ik zie het niet zo snel opgelost worden namelijk. Dit is er een van de lange adem.
Wat vind je trouwens niet jarenlang vol te houden aan de huidige maatregelen?
De maatregelen voor bedrijven, sport en cultuur.
Maar ook de mentale invloed die dit heeft.
Ik zie in veel verschillende bedrijfstakken mensen enorm op hun tenen lopen.
En ik heb geen oplossing, als de ziekte krijgen er voor zou zorgen dat we immuun zouden worden dan dat. Maar dat was al ontkracht. En is geen optie.
Dus is het bikkelen tot een medicijn of een een vaccin die werkt.
rien10 schreef:Beterschap Cayenne. Ja, twee tegelijk kan. Nr. 2 moet dan achter de bestuurder gaan zitten.
Huertecilla schreef:CharleyT schreef:Als astma patient net eens even uit nieuwsgierigheid een testje gedaan. Resultaat: Voor het kapje: 97% saturatie, na 5 min: 94% , na 20 min. 96%, hartslag steeds 74.
Het is denk ik gewoon van mens tot mens verschillend.
Inderdaad; de ene zeurt meer dan de andere. Maar ja, dat zegt mijn gevoel...
lenaa_tje schreef:Ik vind dat wel de conclusie die je er zelf aan geeft Nynke55. heeft de gene met wie jij contact hebt gehad ook klachten? (Of had die gene klachten toen jullie elkaar hebben gezien ) en hoe intensief is dat contact geweest.
Het is niet dat de gene die besmet is geraakt daar perse wat aan kan doen. Corona schaamte zou ik een hele slechte zaak vinden.
Edit. Rare typfout