Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:33

Heb ik ook inderdaad. Werk in Drenthe waar eerder wel meer besmettingen waren dus heb wel leerlingen/collega’s die mensen kennen die Corona hebben gehad maar zelf ken ik inderdaad ook niemand.
Nu de uitbraak in Groningen onder de studenten dus zal in Drenthe/Friesland onder die groep studerende in Groningen helaas ook wel wat oplopen.
Aan de wachtrijen bij de ggd te horen wordt er ook enorm veel getest momenteel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:35

Relaxed schreef:
Purny, Rhodos vs Nederland :+

Nee maar ik bedoel.. hoe kan het zo zijn dat er in 1 dag meer dan 1000 besmettingen zijn bijgekomen?
Of begrijp ik het verkeerd?

Fitzroy

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:36

In Nederland meer dan 1000 besmettingen, purny. Op Rhodos maar 4.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:37

purny schreef:
Relaxed schreef:
Purny, Rhodos vs Nederland :+

Nee maar ik bedoel.. hoe kan het zo zijn dat er in 1 dag meer dan 1000 besmettingen zijn bijgekomen?
Of begrijp ik het verkeerd?

Dat is toch niet zo? In Nederland zijn afgelopen 3 dagen de besmettingen ingeval zo hoog toch?
Maar je kan het niet zo stellen.. dan moet je zeggen Griekenland VS Nederland.
Of plaats waar je woont VS Rhodos
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 13-09-20 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:37

Fitzroy schreef:
In Nederland meer dan 1000 besmettingen, purny. Op Rhodos maar 4.

Ah dank voor de uitleg.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:39

Wij gingen vanuit een nagenoeg vrij stukje weg op vakantie eind augustus, maar onze gemeente en de gemeente daarnaast staan nu maximaal donker gekleurd. -O- Heb gisteren en vandaag vernomen van 6 bekenden dat ze besmet zijn, in koppels van 2 in een gezin (waarvan 1 gezin 5 personen telt, alleen vader en dochter zijn tot nu toe positief). Ook mijn "2de moeder en vader", waar ik vanaf mijn 13de (meer dan 30 jaar dus) bijna dagelijks kom, en sinds 6 jaar ook tegenover woon, zijn positief, en zij ligt inmiddels op de IC sinds dit weekend. Zitten hard te bedenken of we de vakantie vroegtijdig afbreken of niet. Hoewel onze ouders weer blij zijn dat wij nu uit die haard zijn, omdat het met die besmetting wel heel dichtbij is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:46

Heftig, Neonlight. Bergeijk soms? Waar zitten jullie nu zelf?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 22:47

Balen napie, hopelijk blijft het hierbij en word je niet zieker.
Ik denk dat tussen Drenthe waar ik woon en Zakynthos waar ik nu nog zit niet zoveel verschil is. Morgen ochtend ga ik terug. Op de geplande vlucht gelukkig. Na mijn vliegtuig gaat er nog een extra vliegtuig naar Amsterdam. En later nog 1.
Ook
Zakynthos loopt leeg

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 23:35

Inderdaad Bergeijk. :j Bij de eerste golf was dat een safe stukje Brabant, nu gaat het dus hard. Zei trouwens 6, maar het zijn er meer, want ken ook degene waar mijn 2de ouders door besmet zijn.

Wij zitten nu in Fieberbrunn, morgen rijden we naar Berchtesgaden (als de camping plaats heeft) en vanuit daar willen we nog Saksen aandoen. Hebben nog 1,5 week vakantie, moeten volgende week donderdag de camper weer inleveren. Hier zitten we nu op een vrij grote drukke camping, afwassen doen we bijvoorbeeld bij de camper omdat we de ruimte voor af te wassen te druk en te krap vinden. Maar dat is de eerste keer. Op een aantal campings hebben we echt fantastisch gestaan.
Hopelijk is het volgende week rustiger, laatste deelstaat van Duitsland (Baden Wurthenburg) heeft dan ook geen vakantie meer, en dit weekend was het natuurlijk fantastisch weer waardoor er ook veel een weekendje weg waren. In eerste instantie zouden we ook alleen Duitsland doen, maar de Duitsers doen hetzelfde als de Nederlanders, vakantie in eigen land, dus we hebben nogal veel campings gehad die vol stonden.

Hebben er nog wel aan zitten denken om naar huis te gaan, ook vanwege de paarden (staan dus bij mijn 2de ouders) maar we kunnen thuis ook niets betekenen, en het is zo dichtbij dat onze ouders daar ook niet blij mee zijn, dat is ook weer een risico voor hun. Bellen wel iedere dag en als het moet zijn we zo thuis. Tot nu toe worden de paarden nog gevoerd en dagelijks buiten en binnen gezet, alleen de stallen worden niet gedaan, alleen nieuw droog spul erin maar niet uitgemest. Dat overleven ze ook wel, als we eenmaal thuis zijn gaan we wel puin ruimen. Manlief heeft al gezegd dat hij dat doet en ik daar niet mag komen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 01:33

lenaa_tje schreef:
Relaxed schreef:
Vrienden zijn gisteren teruggekomen van Rhodos en zeiden dat er daar amper besmettingen waren.. Westhof bedoelt denk ik van 4 op Rhodos naar 1000+ in Nederland?

Volgens mij ook, ligt er natuurlijk als nog aan of je in Amsterdam woont of een dorpje in Drenthe ofzo :+
Ook daar ligt het risico anders maar die beslissingen over het buitenland zijn natuurlijk ook gewoon politiek.

Idd want hier in Drenthe echt amper besmettingen. Sowieso nog niemand in mijn omgeving of viavia die corona heeft gehad :+[/quote]

Ik ken nu wel iemand die het momenteel heeft in Drenthe maar dat is inderdaad de eerste. Niet te hard juigen de cijfers beginnen hier nu wel op te lopen.... Hoop alleen dat het er geen +100 per dag gaan worden..... Maar voor de rest is het inderdaad vrij rustig en houden de meesten zich er goed aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 07:48

Idinn: het is jammer dat we niet kunnen gaan maar inderdaad, we zijn wel zo nuchter om te weten dat het wss ook echt beter zo is. Uitstel hoeft geen afstel te zijn.

Ik heb dit jaar nog geen vakantie gehad behalve wat vrije dagen hier en daar tussendoor. Nepal zou mijn 3 weken vrij zijn. Geen idee wat we tegen dan gaan kunnen doen, want bij tante in Frankrijk is het ook weer richting de rode kant aan het opgaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:05

Ik zag het inderdaad, Neon. Ik had echt zoiets van: ‘huh, Bergeijk’. Heel apart dat daar zo’n uitbraak is. Weten ze waar het naar te herleiden?
Dat het zo druk is in Duitsland was ons verleden weekend ook al opgevallen. Wij waren een weekendje in Cochem, jemig, wat een gekkenhuis was het daar ...
Ik ga eind deze week naar Thüringen, hoop dat het daar meevalt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:08

Neonlight, zo zit je ook niet lekker ontspannen uiteraard met zulk rotnieuws.
Stel dat je naar huis gaat, mag je die mensen dan überhaupt zien?
Kwa drukte in Duitsland, volgende week heeft Zwitserland herfstvakantie en Duitsland is dan ook voor de meeste nog de enige keus die over is nu het in Oostenrijk ook niet best gaat. Ik denk dat Duitsland dit jaar goede zaken doet :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:14

Wat een rotbericht Neon. Heel veel sterkte voor jullie.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:41

Dat is idd rotnieuws vanuit NL, Neon. Typisch, zo'n lokale uitbraak, maar het kan hard gaan. Wel fijn dat de paarden iig nog verzorgd kunnen worden, maar ik kan me voorstellen dat je dan ook niet meer heel ontspannen op vakantie bent.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 08:49

Neonlight wat een rot situatie zeg. Snap heel goed dat je overweegt om terug te gaan, zo dubbel allemaal.

Wij hebben het weekendje Amsterdam/Noordwijk er op zitten.
In Amsterdam is het wel ontzettend opletten geblazen hoor, pff was er moe van. In de winkels en zo was het prima geregeld en in de horeca ook. Maar buiten op straat is er geen Corona te bekennen als je ziet hoe heel veel mensen zich gedragen, je wordt af en toe bijna letterlijk onder de voet gelopen.

Ik merk heel erg dat ondernemers vreselijk hun best doen maar dat er toch echt een flinke groep mensen is die overal schijt aan hebben of zich in ieder geval zo gedragen.

Paardrijden in Noordwijkerhout en het strand van Noordwijk gisteren waren echt zalig!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:10

Als we terug gaan kunnen we niet bij ze komen, als we dat doen zitten we zelf in quarantaine. Ook geen idee waar het vandaan komt, degenen die ik ken komen uit 3 verschillende gemeentes en kennen elkaar niet. Mijn 2de ouders hebben het van (schoon)zus gekregen, waren ze op bezoek toen ze aan het wachten was op de testuitslag, die had voor het gemak maar niets gezegd. _-:( Zij zijn uiteindelijk door de GGD gebeld met het contact onderzoek.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:14

:(:) -O- mond valt een beetje open. Waar zit je dan met je hoofd, mensen in de risico groep laten langskomen terwijl je getest bent op covid _-:( dan ben je toch niet helemaal helder 8)7 . Je zou de dood van iemand op je geweten hebben daarna. Hopen dat ze goed opknappen. :(:)

Maar wat een dilemma, fijne vakantie heb je zo ook niet :n maar even teruggaan is ook niet een fijne geruststelling wat betreft risico. Pfff -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:18

Nog sterker, vrouw zit zelf in de risico groep, is zeker 80.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:19

Niet alleen mensen uit een risicogroep Karuna, ik snap niet dat je überhaupt met iemand contact hebt als je wacht op een uitslag. Belachelijk.

Hopelijk knappen ze op Neonlight en komt je 2e moeder niet op de IC terecht. Vreselijke rot situatie!

Knollentuin, balen van eerder terug maar wel een fijne vakantie gehad zo te lezen.
Blijft gek he en krom om van zo weinig naar zoveel besmettingen per dag te moeten reizen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:21

MarliesV schreef:
Niet alleen mensen uit een risicogroep Karuna, ik snap niet dat je überhaupt met iemand contact hebt als je wacht op een uitslag. Belachelijk.

Hopelijk knappen ze op Neonlight en komt je 2e moeder niet op de IC terecht. Vreselijke rot situatie!

Knollentuin, balen van eerder terug maar wel een fijne vakantie gehad zo te lezen.
Blijft gek he en krom om van zo weinig naar zoveel besmettingen per dag te moeten reizen.

Nou ja op de mensen in je huishouden na dan hé :+
Maar mensen buitenaf ... heel vreemd!

Mijn vriend moest getest worden(Verkouden) en dan word ik als nog verwacht op m’n werk. Dat kan je ook krom vinden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 09:23

Marlies dat sowieso maar met risicogroepen als in beroerde gezondheid (niet alleen leeftijd) moet je nog voorzichtiger zijn.

Maar ja ik herken het gedrag van mijn zus helaas -O- die zit in de verpleging en is in maart ook erg ziek geweest.alleen omdat ze haar huis verkoop klaar wilde hebben heeft ze "even" mijn vader laten langskomen voor klusjes terwijl op haar werk de ene na de andere client besmet was en ze zelf ook liep te kwakkelen al. Alleen hoorden we dat achteraf pas. -:(- mijn paps is 86 hartpatient en meer kwalen. Het is dat die man een goede weerstand heeft maar wat was ik kwaad op haar. -:(-

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 10:02

Ik hoefde maar 12 uur te wachten op de uitslag en heb gewerkt met mondkap op zonder patientencontact en op afstand van mijn collega’s Daarna ook bij thuiskomst geen contact met mijn partner. Nu gaan we een week afstand houden. Ik hoest of snotter niet dus draag nu ook geen mondkap. De bovenverdieping is van mij incl toilet. Hij slaapt op de logeerkamer. Alle handdoeken gescheiden en alles wat ik gebruikt had in de was en afwas gedaan. Het kromme is dat ik over twee dagen weer met mondkap op de werkvloer zou moeten verschijnen en hij thuis moet blijven.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:15

Marlies, ze ligt sinds zaterdag al op de IC.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 11:18

Neonlight schreef:
Marlies, ze ligt sinds zaterdag al op de IC.

:(:)

Wat naar zeg! Ik hoop echt voor jou dat ze er bovenop komt!

Snap nog steeds niet dat mensen het onderschatten en gewoon mensen uitnodigen in afwachting van een test.....