[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sintara

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 12:32

Ik had dat andersom, maarja ik heb denk ik al wel vaak genoeg gezeurd over mijn jeugd hier :P

Ik zou trouwens ook geen kat willen, maar wel liever dan een kind. Die kat kan je met een beetje geluk nog wel ergens slijten, en anders lekker buitensluiten als die irritant doet.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:02

Jessica_K schreef:
Ik vond het ook heerlijk om kind te zijn, en voel me ook nu op mijn 32e soms nog een kind. Nog een reden dat ik denk dat ik beter geen moeder kan worden.

...

Wat grappig om dit te lezen. Ik heb dus wel kinderen en vind het heerlijk om eindelijk weer een excuus heb om me als een kind te gedragen. Samen met mn kinderen door indoor speelpaleizen kruipen, in de ballenbak, op trampoline dat soort dingen. Lekker meespelen met de Lego ipv huishouden doen :+ Als volwassene alleen kun je zoiets niet doen, met je kinderen gek doen kijkt niemand je gek aan. :D

Maar ik zit hier niet om een pro kinderen punt te maken hoor zeker niet, ik geniet ook heel erg van de tijd als ze er niet zijn. En probeer ook zoveel mogelijk dingen te doen die iemand zonder kinderen ook zou doen en geniet daar ook heel erg van, dus herken ook wel heel veel in jullie verhalen dus erg leuk om te lezen.

En verder ben ik gewoon persoonlijk en professioneel heel erg geïnteresseerd in de menselijke psyche.

De abortus discussie vind ik een lastige, sowieso vind ik wel dat iedereen zelf de keuze zou moeten hebben. Ik zie alleen teveel "ongelukjes" die dan toch gehouden worden en dat is voor niemand fijn, volgens mij is hier in Nederland adoptie niet echt gebruikelijk of zelfs erg moeilijk, zou misschien goed zijn als dat wat meer geaccepteerd zou zijn. Ook heb je hier niet echt een safe haven wet, er zijn wel hele kleinschalige initiatieven maar zoiets zou denk ik een hoop mensen een hoop leed kunnen besparen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:24

corinep schreef:
Jessica_K schreef:
Ik vond het ook heerlijk om kind te zijn, en voel me ook nu op mijn 32e soms nog een kind. Nog een reden dat ik denk dat ik beter geen moeder kan worden.

...

Wat grappig om dit te lezen. Ik heb dus wel kinderen en vind het heerlijk om eindelijk weer een excuus heb om me als een kind te gedragen. Samen met mn kinderen door indoor speelpaleizen kruipen, in de ballenbak, op trampoline dat soort dingen. Lekker meespelen met de Lego ipv huishouden doen :+ Als volwassene alleen kun je zoiets niet doen, met je kinderen gek doen kijkt niemand je gek aan. :D

Maar ik zit hier niet om een pro kinderen punt te maken hoor zeker niet, ik geniet ook heel erg van de tijd als ze er niet zijn. En probeer ook zoveel mogelijk dingen te doen die iemand zonder kinderen ook zou doen en geniet daar ook heel erg van, dus herken ook wel heel veel in jullie verhalen dus erg leuk om te lezen.

En verder ben ik gewoon persoonlijk en professioneel heel erg geïnteresseerd in de menselijke psyche.

De abortus discussie vind ik een lastige, sowieso vind ik wel dat iedereen zelf de keuze zou moeten hebben. Ik zie alleen teveel "ongelukjes" die dan toch gehouden worden en dat is voor niemand fijn, volgens mij is hier in Nederland adoptie niet echt gebruikelijk of zelfs erg moeilijk, zou misschien goed zijn als dat wat meer geaccepteerd zou zijn. Ook heb je hier niet echt een safe haven wet, er zijn wel hele kleinschalige initiatieven maar zoiets zou denk ik een hoop mensen een hoop leed kunnen besparen.

Ik vind je in meerdere berichten inmiddels wel behoorlijk pro kinderen overkomen eerlijk gezegd, en stoor mij daar ook wat aan in dít topic.
Verder overal prima, maar hier vind ik het wat storend.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:31

corinep schreef:
Jessica_K schreef:

...

Wat grappig om dit te lezen. Ik heb dus wel kinderen en vind het heerlijk om eindelijk weer een excuus heb om me als een kind te gedragen. Samen met mn kinderen door indoor speelpaleizen kruipen, in de ballenbak, op trampoline dat soort dingen. Lekker meespelen met de Lego ipv huishouden doen :+ Als volwassene alleen kun je zoiets niet doen

Waarom niet? Ik houd van Lego, lekker mee bouwen en doen, ik ga ook gewoon lekker op de trampoline als ik dat wil. De rest is niks voor mij, bacteriepaleizen. Daarnaast schreeuwende kinderen.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:32

Tuurlijk kan je dat alleen ook doen. Al wordt je waarschijnlijk wel uit de indoor speeltuinen gejaagd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:34

Sintara schreef:
Tuurlijk kan je dat alleen ook doen. Al wordt je waarschijnlijk wel uit de indoor speeltuinen gejaagd..

:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:34

Ik mis mijn kindertijd echt wel. Vooral de basisschool tijd. Zo weinig zorgen, veel vrije tijd en vakanties met het hele gezin. Dus ik zou wel weer terug willen gaan naar die tijd, dus niet in de zin van dat ik het leuk zou vinden om de kindertijd van een eigen kind mee te maken, maar juist zelf weer kind zijn. Ik vind mijzelf gewoon niet geschikt voor een moederrol.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:51

Ik spring nog altijd in plassen, ben vorig jaar met een stel maffe vrienden de ballenbak van de Mac in geweest, ben gek op spelletjes en kleuren en tekenen, heb niet lang geleden een zwaardgevecht te paard gehouden met zwembadnoodles als zwaarden.

En oh ja, euh... Ik ben 40 :+ :D

(1 van mijn vragen op een datingsite is dan ook "Wanneer heb jij voor het laatst zónder kinderen in een ballenbak gezeten?" :+ :D )

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:59

Kindvrije ballenbakken!!! Volgens mij is er in Amsterdam zoiets? Zo'n expositie met allemaal coole ruimtes waar je als kind van droomde!

Kinderballenbakken vind ik zo goor.

Qimm

Een excuus (in de vorm van kinderen) nodig hebben om leuke dingen te doen :') Ik doe gewoon wat me leuk lijkt, of dat nou schommelen is, strijkkralen dinosaurus maken in Dinoland, van de glijbaan, konijntjes aaien in de intratuin, dansen als er leuke muziek op is, ook al is het in de winkelstraat, handstand in het zwembad etc.

Mars

Oh indoor speeltuinen, aka de toiletpotten van kindervermaak. Letterlijk en figuurlijk dan, ben er ooit als 12 jarige eens geweest en zelfs toen vond ik het té goor, lawaaiig en tokkie voor woorden. Overal lag pis, plasjes gemorste frisdrank, geplet snoep, patat, kots en ga zo maar door. :=

En toen wist ik nog niet eens hoe ontzettend veel er gepist wordt in ballenbakken, brrrr. Nee danku :=

Heb ook zeker geen kinderen nodig om te doen wat ik leuk vind, in tegendeel :P Denk dat dit idd niet het topic is om daar over te jubelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:01

Oh ja is wel echt goor inderdaad. Was als kind een keer van een indoor glijbaan gegaan en toen in de kots geleden -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:02

Waar wij met onze zoon heen gaan is schoon, wordt ook ontzettend op gelet. Maar als kind ben ik 1 keer geweest en al die plastic glijbanen en klimtoestellen waren statisch, ik kreeg de hele tijd schokken dus na een half uur wilde ik naar huis :=

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 14:10

MarcoBorsato schreef:
Kindvrije ballenbakken!!! Volgens mij is er in Amsterdam zoiets? Zo'n expositie met allemaal coole ruimtes waar je als kind van droomde!

Kinderballenbakken vind ik zo goor.

Ja!!! Het Instagram museum. Wil ik ook nog een keer naartoe <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 15:23

Het Nemo in Amsterdam is ook tof als volwassene zijnde. :))

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:28

Er is een medische youtuber en zijn baas / huisgenoot is een zogenaamde AFOL (adult fan of lego :') )
Zij hebben heel veel covid uitlegfilmpjes gemaakt met behulp van lego :)) erg cool is dat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:31

lor1_1984 schreef:

Jaaa! Labjas aan en experimenten doen! Onder schooltijd sterft het van de dertigers :=

Vrienden van mij organiseren 1 keer per jaar een gymcircus, dat is zo tof! Apenkooien en andere ellende.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:33

MarcoBorsato schreef:
lor1_1984 schreef:

Jaaa! Labjas aan en experimenten doen! Onder schooltijd sterft het van de dertigers :=

Vrienden van mij organiseren 1 keer per jaar een gymcircus, dat is zo tof! Apenkooien en andere ellende.

Tsja, daar heb ik dus mijn werk van gemaakt :+ :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:33

MarcoBorsato schreef:
lor1_1984 schreef:

Als ik niet zo motorisch gestoord was, was zo'n gymcircus echt mijn droom.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 17:42

Het zijn allemaal muzikanten en technerds, iedereen is motorisch onhandig :=

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:04

Eyyy het is weer die tijd van de vier jaar dat de verkiezingsprogrammas uitkomen. Heb alweer zitten cringen over welke kadootjes er naar ouders gegooid moeten worden volgens sommigen :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:05

Magrathea schreef:
Eyyy het is weer die tijd van de vier jaar dat de verkiezingsprogrammas uitkomen. Heb alweer zitten cringen over welke kadootjes er naar ouders gegooid moeten worden volgens sommigen :(

Altijd he. Laat ze eens cadeautjes gooien naar singles en starters :\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:19

Fokpremies :r

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:25

Zat net alweer in een discussie verwikkeld waarom ik echt niet sta te juichen bij gratis kinderopvang, extra 100% doorbetaald ouderschapsverlof en "betaling voor onbetaald werk zoals (...) zorg voor kinderen" :wow:

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 20:54

Magrathea schreef:
Zat net alweer in een discussie verwikkeld waarom ik echt niet sta te juichen bij gratis kinderopvang, extra 100% doorbetaald ouderschapsverlof en "betaling voor onbetaald werk zoals (...) zorg voor kinderen" :wow:

Net als je denkt dat het niet gekker zou kunnen...