vikawiek schreef:Sheran schreef:Niet om iemand te kwetsen hoor, gewoon nieuwsgierigheid: is het in dat hypothetische geval dan niet hetzelfde als iets anders hebben dat je niet aanstaat, zoals kaalheid of een lelijke neus of een korter been?
@ Palmera: tuurlijk is het in de huidige maatschappij hypothetisch. Voortplanting vind ik echter geen argument daarbij, want je hebt natuurlijk ook homoseksuelen. Je gaat gewoon met degene tot wie je je aangetrokken voelt. Of begrijp ik je verkeerd?
Het is meer dan dat het je niet aanstaat. Wat me niet aanstaat is dat ik later kaal word, maar het is niet anders. En ik word er niet depressief en zwaar ellendig van. Van gender dysphorie word je dat wel, zelfs zo erg dat mensen als ze ook nog niet worden geaccepteerd uit het leven stappen.
@Sheran: tuurlijk kunnen homosexuelen een gezin stichten. Via een omweg. En nooit 100% van henzelf als bij een heterokoppel. Dus biologisch gezien blijft het geslacht belangrijk.
@Viekawiek: jij krijgt geen depressie als je kaal word. Een ander wel.
Ieders grens ligt schijnbaar ergens anders. Ik geloof uberhaupt niet in het bestaan van depressies.