Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:29

vikawiek schreef:
Sheran schreef:
Niet om iemand te kwetsen hoor, gewoon nieuwsgierigheid: is het in dat hypothetische geval dan niet hetzelfde als iets anders hebben dat je niet aanstaat, zoals kaalheid of een lelijke neus of een korter been?

@ Palmera: tuurlijk is het in de huidige maatschappij hypothetisch. Voortplanting vind ik echter geen argument daarbij, want je hebt natuurlijk ook homoseksuelen. Je gaat gewoon met degene tot wie je je aangetrokken voelt. Of begrijp ik je verkeerd?

Het is meer dan dat het je niet aanstaat. Wat me niet aanstaat is dat ik later kaal word, maar het is niet anders. En ik word er niet depressief en zwaar ellendig van. Van gender dysphorie word je dat wel, zelfs zo erg dat mensen als ze ook nog niet worden geaccepteerd uit het leven stappen.

@Sheran: tuurlijk kunnen homosexuelen een gezin stichten. Via een omweg. En nooit 100% van henzelf als bij een heterokoppel. Dus biologisch gezien blijft het geslacht belangrijk.

@Viekawiek: jij krijgt geen depressie als je kaal word. Een ander wel.
Ieders grens ligt schijnbaar ergens anders. Ik geloof uberhaupt niet in het bestaan van depressies.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:34

Vind dat zo geestig om nu weer te lezen; "Ik geloof niet in...."
Het is geen religie of sekte, het zijn wetenschappelijk onderzochte stoornissen/aandoeningen. Daar hoef je niet in te geloven het is namelijk allemaal aangetoond. ;)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:37

Palmera schreef:
Ieders grens ligt schijnbaar ergens anders. Ik geloof uberhaupt niet in het bestaan van depressies.

Echt, ik verbaas me steeds meer over jouw wereldbeeld. En januari en februari zijn natuurlijk de maanden waarin spontaan een heleboel mensen struikelen en zo van het perron voor de trein vallen. Zomaar vanzelf 8)7

Schemerdier

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 20:55

Nee dat zijn mensen die eindelijk beseffen wat voor slechte werknemers ze zijn omdat ze zwangerschapsverlof opnemen!

Sorry, grapje :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:04

Foaly schreef:
Palmera schreef:

Echt, ik verbaas me steeds meer over jouw wereldbeeld. En januari en februari zijn natuurlijk de maanden waarin spontaan een heleboel mensen struikelen en zo van het perron voor de trein vallen. Zomaar vanzelf 8)7

Geen aandacht geven, dat getrol.

Ik vind overigens dat gender een spectrum is en dat het niet aan mij is om gevoelens te ontkennen of verwerpen puur omdat ik ze niet heb.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:26

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:27

Vrienden zijn daar geweest, lijkt me echt supertof!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 21:38

Huh, hoe kan je niet in depressies geloven? Dat is toch ‘gewoon’ een ziekte waar je een behandeling en medicatie voor hebt :?

Dat jij nooit depressief geweest bent betekent niet dat het niet bestaat. Ik wens het niemand toe. Ik dacht een jaar terug nog dat ik depressief was tijdens mn zwangerschap maar de psychiater verklaarde me niet depressief. Toen had ik echt medelijden met alle mensen die wel depressief zijn; er zijn dus mensen die zich nog slechter en ellendiger voelen dan ik toen was. :(
Ik denk dat je je dat niet voor kan stellen als je zelf nooit zo diep bent geweest.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:23

Palmera schreef:
Ik geloof uberhaupt niet in het bestaan van depressies.

Ik geloof niet in het bestaan van bomen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:26

Ik geloof niet in de kleur paars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:28

Bokt is ook nep

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 22:44

Spanje bestaat niet. Geloof er niks van.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:02

Trump bestaat ook niet. Dat is echt fake news van de linkse media

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:04

Ik geloof in de matrix

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 23:06

Nou, het lijkt erop dat ik de prijs voor de unpopulairste opinion der unpopulaire opinions wel gewonnen heb. :+

Bodiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:02

Ik geloof niet in gebroken botten. Die mensen stellen zich aan en functioneren prima.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:04

Het is nogal vreemd iets dat feitelijk is vastgesteld en aantoonbaar is, niet te geloven.

Dat is geen mening, maar gewoon dom doen in mij ogen :o.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:12

Palmera schreef:
Nou, het lijkt erop dat ik de prijs voor de unpopulairste opinion der unpopulaire opinions wel gewonnen heb. :+

Kan je hem toelichten. Mag ook via PB. Denk en zoek veel op over depressies. Elke invalshoek is welkom!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:24

Niobe schreef:
Ik geloof in de matrix

Morgen 20:00 uur op.....Veronica.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:31

Neem de rode pil.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 00:34

MarcoBorsato schreef:
Neem de rode pil.

Pillen bestaan niet. En als paars niet bestaat, bestaat rood waarschijnlijk ook niet. Blauw evemin.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:29

Palmera schreef:

Binnen dit topic; ja. Maar er valt ook wat voor te zeggen. Er zijn meerdere onderzoeken geweest en het lijkt een westers probleem (net als fibromyalgie).

https://www.trouw.nl/cs-bb89aef9

Het is aangetoond dat er wel degelijk iets in het brein gebeurd, er is een verstoring ten opzichte van het normale. Maar of dat komt door ons brein zelf of omdat we niet leven zoals de bedrading nodig heeft?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:43

Rytir schreef:
Palmera schreef:

Binnen dit topic; ja. Maar er valt ook wat voor te zeggen. Er zijn meerdere onderzoeken geweest en het lijkt een westers probleem (net als fibromyalgie).

https://www.trouw.nl/cs-bb89aef9

Het is aangetoond dat er wel degelijk iets in het brein gebeurd, er is een verstoring ten opzichte van het normale. Maar of dat komt door ons brein zelf of omdat we niet leven zoals de bedrading nodig heeft?

Het doet er toch niet toe wat de oorzaak is? Feit blijft dat de ziekte depressie bestaat en dat de ziekte aantoonbaar is.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 09:52

vikawiek schreef:
Sheran schreef:
Niet om iemand te kwetsen hoor, gewoon nieuwsgierigheid: is het in dat hypothetische geval dan niet hetzelfde als iets anders hebben dat je niet aanstaat, zoals kaalheid of een lelijke neus of een korter been?

@ Palmera: tuurlijk is het in de huidige maatschappij hypothetisch. Voortplanting vind ik echter geen argument daarbij, want je hebt natuurlijk ook homoseksuelen. Je gaat gewoon met degene tot wie je je aangetrokken voelt. Of begrijp ik je verkeerd?

Het is meer dan dat het je niet aanstaat. Wat me niet aanstaat is dat ik later kaal word, maar het is niet anders. En ik word er niet depressief en zwaar ellendig van. Van gender dysphorie word je dat wel, zelfs zo erg dat mensen als ze ook nog niet worden geaccepteerd uit het leven stappen.

Ik las wel 'ns dat ook relatief veel inmiddels omgebouwde personen uit het leven stappen. Dus psychisch zal er dan wel meer aan de hand zijn als de onvrede niet weggenomen kan worden door het veranderen van gender.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 10:36

Palmera schreef:

Ik ben er vrij zeker van := :')