Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:45

Moeten we nu echt gaan hamsteren?

fjordjesJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:47

Nou, dat gevoel krijg ik wel... Maar vooral omdat andere mensen dat doen en ik schrik heb dat ik mis grijp.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:54

Afbeelding

Nee hoor de hamsterweken zijn er nu niet, dus hamsteren is onnodig :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 22:37

Als iemand een ticket retourneert aan Ticketmaster(bv aangepaste datum concert en die datum niet kunnen), komt die dan gewoon weer beschikbaar via de app?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 08:45

Ik zoek goeie bluetooth oordopjes maar als ik kijk naar kwaliteit op basis van specificaties en reviews kom ik telkens uit op draadloze oordopjes. Maar nu vraag ik me af: raak je die niet heel makkelijk kwijt? Ik bedoel, oordopjes hebben nog weleens de neiging om uit je oor te vallen, bijvoorbeeld bij het aan- en uittrekken van je jas of het omdoen van je sjaal, etc. Normaal heb je er nog wel een snoertje aan zitten waar ze aan blijven hangen maar hoe moet ik dat voor me zien met draadloze oordopjes?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:23

'Snoerloze' dopjes met nog net een snoer tussen de twee dopjes :j Ik vind ze ideaal. Volledig los zou ik ze ook niet willen hebben, niet alleen met risico met uitvallen maar ook met risico "oh, even 1 uit. Euhm, waar heb ik hem nu gelaten????". Met een draadje ertussen hang je ze dan toch gewoon om je nek. j
Desondanks ben je wel van het getrek van een draad naar beneden kwijt die altijd die dingen uit je oren trekt.

Ik heb de Bose en ben er meer dan blij mee <3

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:28

Jolien87 schreef:
Ik zoek goeie bluetooth oordopjes maar als ik kijk naar kwaliteit op basis van specificaties en reviews kom ik telkens uit op draadloze oordopjes. Maar nu vraag ik me af: raak je die niet heel makkelijk kwijt? Ik bedoel, oordopjes hebben nog weleens de neiging om uit je oor te vallen, bijvoorbeeld bij het aan- en uittrekken van je jas of het omdoen van je sjaal, etc. Normaal heb je er nog wel een snoertje aan zitten waar ze aan blijven hangen maar hoe moet ik dat voor me zien met draadloze oordopjes?

Ik heb heel lang de eerste AirPods gehad en nu heb ik de AirPods Pro. Ik ben iemand die constant van alles kwijt is, maar mijn oordopjes ben ik nog nooit verloren, ook niet even := Ze zitten ook goed stevig, dus ze vallen er niet zomaar uit.

Weet niet hoe dat met andere merken is.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:43

Britta31 schreef:

Ik wilde dat ik het had gedaan. Zit nu ziek thuis maar heb nauwelijks eten meer in huis..

Dus eten voor 3 a 4 dagen in huis had ik heel fijn gevonden. Veel langer duurt het virus niet (zowel de griep als Covid-19)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 10:49

Voor 3-4 dagen eten in huis hebben voor het geval je ziek wordt, vind ik geen hamsteren. Er zijn echt veel mensen die voor de komende maand alles aan het inslaan zijn. En dat is problematisch, want daar is onze aanvoer niet op berekend. Juist door te hamsteren ontstaat schaarste (en worden mensen bang dat ze misgrijpen, dus die gaan ook hamsteren, waardoor het probleem groter wordt, en mensen nog banger worden, en nog meer gaan hamsteren, etc). Iedereen is echt gebaat bij zoveel mogelijk normaal doorleven.

Is er niet iemand die je wat eten kan brengen 0091?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 12:10

De enige die dat zou kunnen is 65+ en heeft COPD. Die ga ik dus niet vragen.

Bestel vanavond eten en morgen worden boodschappen bezorgd. Dus ik red me wel.

Maar meer eten in huis was handig geweest :Y)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 18:49

Welke omgeving woon je? Misschien kan iemand van bokt wat bij je voordeur zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:08

Niwla schreef:
Naar de PC Hooftstraat.

Wat doen buitenlandverslaggevers als er niets te melden is in het betreffende land? Of zijn dat allemaal freelancers?

Veel freelance buitenlandverslaggevers werken voor verschillende opdrachtgevers waardoor ze altijd wel iets te doen hebben. Verslaggevers in dienst werken vaak op de achtergrond aan grote achtergrondverhalen. Je moet nooit tegen een journalist zeggen dat er geen nieuws is want je krijgt sowieso 'er is altijd nieuws' om je oren.

In het buitenland (verre buitenland vooral) zijn journalisten ook veel bezig met het onderhouden van relaties met hun fixers, het zoeken naar nieuwe 'ingangen' etc.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:56

fohadie schreef:
poes schreef:
Zoiets moet je wettelijk gezien aangeven.

Briefjes van een hlf miljoen?

Een groot bedrag in geld. Dat de dromer nieuwe briefjes droomde kan ik niet aan doen, het gaat om het bedrag :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 20:57

Britta31 schreef:

Nee. Echt nergens voor nodig. Juist omdat mensen hamsteren staan de winkels vandaag leeg. Maar er is genoeg voorraad. Geef ons de kans om aan te vullen en te bestellen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:53

Ik stond gisteravond met een plastic zakje volgeniesde papieren tissues. Maar gaan die bij het restafval die ik later zelf moet wegbrengen naar een container in de buurt die door iedereen wordt aangeraakt. Of de zakdoekjes bij papier en het zakje bij de plastic? :? doorspoelen is niet een handige oplossing omdat het er domweg teveel zijn.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:54

Papieren zakdoekjes ook niet doorspoelen, daar is het riool niet op berekend. Zakdoekjes lossen niet zo op als wc-papier. Dus dat sowieso niet doen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:58

Zijn er ook domweg teveel om te doen. Maar ja waar te laten? Gevoel zegt restafval maar daarna moet ik dan naar de ondergrondse container om weg te gooien. Ik nies me gek dus blijf thuis, maar heb geen oneindige plek mijn restafval te sparen. En de grote zak zit aardig vol inmiddels door het genies. En papier is papier, of toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 12:59

karuna schreef:
Ik stond gisteravond met een plastic zakje volgeniesde papieren tissues. Maar gaan die bij het restafval die ik later zelf moet wegbrengen naar een container in de buurt die door iedereen wordt aangeraakt. Of de zakdoekjes bij papier en het zakje bij de plastic? :? doorspoelen is niet een handige oplossing omdat het er domweg teveel zijn.

Gewoon in de container.. desnoods ontsmet je je handen voordat je het er in gooit als je bang bent dat je corona hebt.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:01

Restafval wordt het dan gewoon. En boterhamzakje mee met weggooien voor mijn hand. :j is het tot nu ook heen gegaan maar gisteravond bedacht ik me het ineens.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:06

karuna schreef:

google is your friend: http://www.doemeermetafval.nl/item.html&objID=8085
restafval dus, plastic zakje leeg kieperen in vuilniszak en dat bij het plastic afval doen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 19:22

Vervuild papier mag idd niet bij papier.
Bovendien overleeft Corona amper buitend e hosts dus je vormt geen risico zolang je niet tegen toevallige passanten aan gaat schuren.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:05

Ik kan mijn oren voelen spitsen. Bijvoorbeeld als het stil is als ik in een stille ruimte ben en ik hoor opeens iets. Ik kan het ook niet zelf doen, het gebeurt gewoon :') Hebben andere mensen dit ook?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:06

Leukertje schreef:
Ik kan mijn oren voelen spitsen. Bijvoorbeeld als het stil is als ik in een stille ruimte ben en ik hoor opeens iets. Ik kan het ook niet zelf doen, het gebeurt gewoon :') Hebben andere mensen dit ook?

Ja ik ook! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:08

Nee -O- krijg alleen bij teveel drank consumeren warme oren

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 15:39

Is bijvoorbeeld Bataviastad nog gewoon geopend?