[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:13

Onali schreef:
"Kunst" met lijken of geamputeerde lichaamsonderdelen:

http://www.artnet.com/artists/joel-peter-witkin/

http://andresserrano.org/series/the-morgue

Neem aan dat de naam genoeg zegt? Ja het zijn echte dode lichamen, kunstig gefotografeerd. Best schokkend, vooral de 2de fotograaf. Daar zijn de lichamen/ gezichten soms echt vol in beeld.
De eerste fotograaf drapeert armen of benen in standen, gebruikt hoofden als bloemenvazen.

:+

Toevallig opgezocht na de laatste aflevering van the mortician? :)

Onali

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:07

Ja :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 12:53

Nou eeeh kunst weet ik niet hoor. Ik hoef liever geen penis met een kruisje te zien.
Ik vind die 2e fotograaf toch wel wat ranzigs hebben. De eerste gaat nog wel, daar zijn ook plaatjes zonder dode mensen te zien. Eerder gewoon hele rare voorstellingen zijn het. Daar denk ik soms ook van hoe verzin je het maar goed.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:29

Suzanne F. schreef:
Nou eeeh kunst weet ik niet hoor. Ik hoef liever geen penis met een kruisje te zien.
Ik vind die 2e fotograaf toch wel wat ranzigs hebben. De eerste gaat nog wel, daar zijn ook plaatjes zonder dode mensen te zien. Eerder gewoon hele rare voorstellingen zijn het. Daar denk ik soms ook van hoe verzin je het maar goed.

Tegenwoordig moet alles maar kunnen blijkbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 13:40

Suzanne F. schreef:

Nou dat. Ik vind sommige van die foto's wel mooi, maar waarom zoveel focus op het kruis van overledenen?! Dat vind ik niet echt heel gezond eigenlijk.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 14:14

Ja, bij nader inzien valt dat wel mee, er zijn 2 foto's van. 3 als je die met onderbroek aan meetelt.

Ik vind die eerste bizar, en luguber, en toch ook op een bepaalde manier fascinerend.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 15:00

Nabster schreef:
Suzanne F. schreef:

Tegenwoordig moet alles maar kunnen blijkbaar.
Fijn hé :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:26

speedfiets_2 schreef:
Onali schreef:
"Kunst" met lijken of geamputeerde lichaamsonderdelen:

http://www.artnet.com/artists/joel-peter-witkin/

http://andresserrano.org/series/the-morgue

Neem aan dat de naam genoeg zegt? Ja het zijn echte dode lichamen, kunstig gefotografeerd. Best schokkend, vooral de 2de fotograaf. Daar zijn de lichamen/ gezichten soms echt vol in beeld.
De eerste fotograaf drapeert armen of benen in standen, gebruikt hoofden als bloemenvazen.

:+

Toevallig opgezocht na de laatste aflevering van the mortician? :)

Die tweede fotoserie vind ik mooi. Ik zou echt heel graag eens mee willen kijken bij een pathaloog anatoom. Het enige waar ik tegenop zie, dat is de geur die erbij komt kijken.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:32

Rare foto's in de eerste.

Die tweede serie is best mooi
gedaan sommige gaan nog maar die geslacht in beeld volg ik niet.

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 11:57

Het is van andres serrano, die deed ook van die golden shower shoots, zal wel zn speerpunt zijn

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:49

wittepit schreef:
Het is van andres serrano, die deed ook van die golden shower shoots, zal wel zn speerpunt zijn

Goeie woordkeuze.....speerpunt.....

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:50

Hihihi

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:53

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:56

Wat een misleidende titel van die haan. Vrouw was al ouder en had spataderen, haan zou in haar been gepikt hebben en ik concludeer dus dat ze door de combi spataderen en wondje uitgebloed is? Kon ze dus ook tegengekomen hebben als ze ergens bleef haperen met haar been...

wittepit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 13:59

Dit klinkt spectaculairder...

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:08

Op Facebook zag ik in een reclame voorbij komen dat te vroeg geboren baby’s via de “watermethode” thuis opgebaard kunnen worden.
Let op: onderstaande link bevat dus foto’s van overleden baby’s.
Dat zei me niets, maar Google helpt:
http://www.watermethode.nl/Ouders/fotos-ouders/

Bijzonder om te zien in ieder geval. Misschien niet perse luguber.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:31

Wat enorm triest, maar mooi voor de ouders dat ze op deze manier afscheid kunnen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:34

Je zal maar nietsvermoedend op bezoek komen voor een troostend woordje en daar tegenaan kijken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:36

Sorry.. Met alle respect.. Maar dit vind ik echt te ver gaan.. Dat ouder zulke foto's willen hebben van hun baby om afscheid te kunnen nemen en de herinnering aan hun baby levend te houden, begrijp ik volkomen..

Maar als buitenstaander vind ik dit echt heel naar om te zien..

(en dit druk ik zeer politiek correct uit)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:37

Varekaj schreef:
Je zal maar nietsvermoedend op bezoek komen voor een troostend woordje en daar tegenaan kijken.

Dat vind ik bij alle condoleances waar ik ineens recht de kist in kijk bij binnenkomst.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:38

nine1987 schreef:
Sorry.. Met alle respect.. Maar dit vind ik echt te ver gaan.. Dat ouder zulke foto's willen hebben van hun baby om afscheid te kunnen nemen en de herinnering aan hun baby levend te houden, begrijp ik volkomen..

Maar als buitenstaander vind ik dit echt heel naar om te zien..

(en dit druk ik zeer politiek correct uit)

Waarom gaat dit te ver, maar de link een paar berichten terug over kunst van vermoorde mensen niet :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:38

Daar verwacht ik dat eerlijk gezegd wel. Maar ik verwacht geen kind in een visbokaal op de kast om het zo maar even uit te drukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:40

Aan de ene kant vind ik het heel mooi en fascinerend om te zien. Ook begrijp ik dat het voor de ouders iets kan doen aan verwerking. Aan de andere kant vraag ik me af waarom je zo ver moet gaan, dit is een vruchtje van 17 weken, medisch afval, over een tijdje krijg je een dienst voor een klont menstruatiebloed omdat dat onder andere omstandigheden het huisje van een baby was geweest?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:48

Varekaj schreef:
Daar verwacht ik dat eerlijk gezegd wel. Maar ik verwacht geen kind in een visbokaal op de kast om het zo maar even uit te drukken.

Dit.. Als een kindje overleden is en je gaat je respect betuigen aan de ouders, dan hoef ik hun overleden baby niet in een schaaltje te zien drijven..

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:49

Ik denk ook niet dat het aan andere mensen werd geshowd.