Baby en kinderkleding

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:41

Zuchini schreef:
Ik heb destijds een baby doos gemaakt, daar mocht ik van mezelf een paar mini pakjes en mutsjes in bewaren... daar deed ik bv informatie over de kraamtijd nog bij, het armbandje uit het ziekenhuis, een dekentje, een speentje en dat soort dingen. Staat nu op zolder te wachten tot ze op zichzelf gaan wonen haha dan mogen ze het fijn meenemen. Lijkt me leuk voor ze om later eens in te snuffelen. Ik kon het niet allemaal wegdoen!

Heb ik hier ook :j
Eerste pakje, ziekenhuis bandje, plukje haar, straks tanden etc.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 19:42

Zuchini schreef:
Ik heb destijds een baby doos gemaakt, daar mocht ik van mezelf een paar mini pakjes en mutsjes in bewaren... daar deed ik bv informatie over de kraamtijd nog bij, het armbandje uit het ziekenhuis, een dekentje, een speentje en dat soort dingen. Staat nu op zolder te wachten tot ze op zichzelf gaan wonen haha dan mogen ze het fijn meenemen. Lijkt me leuk voor ze om later eens in te snuffelen. Ik kon het niet allemaal wegdoen!

Zo heb ik het ook :j

lizy29

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:40

Oeh goed idee. Dat ga ik ook doen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 07:27

Zo’n doos heb ik ook, maar ben er echt nog niet aan toe om de rest van de kleding weg te doen :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 07:58

Hahaha ik heb heel veel dozen en dan in de kleine maatjes wel de speciale doosjes met eerste romper/pakje/favoriet/etc.

Wil wel echt wat weg gaan doen. Heb veel wat ik een tweede niet snel aantrek denk ik. En nu ook weer wat shirtjes weggedaan.
De Lama shirts van Tiny cottons heb ik onlangs verkocht. Kreeg er nu nog echt geld voor (20,-€moet stuk) en ze werden echt wat klein.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:19

Dat is netjes en de moeite waard om het te verkopen dan :)

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 08:25

Ik heb ook een hoop van dat spul verkocht Lau, dat gaat heel goed. :j heb onlangs opgeruimd en alleen de pakjes uit de eerste week bewaard. De rest van de kleding gebruik ik toch niet meer bij een eventuele tweede.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 08:36

Ik heb nog wat moeite met sommige dingen om weg te doen. Zoals teckeljurkje en een paar hele mooie Classic vestjes en truien van Ralph Lauren, blousjes van Burberry, etc. Die zijn altijd ongeveer hetzelfde en niet modegevoelig.

En hebnog een hoop feetje, bfc en Noppies spul wat ik maar weg ga geven.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:03

Ja dat spul heb ik hier weggegeven ook, voor die paar stuivers op Mp heb ik liever dat t naar iemand gaat die er echt wat aan heeft.

Ik had de teckel ook apart liggen en sommige dingen van Tiny maar straks zijn er weer andere leuke dingen! Of past het niet bij je kind. Toch maar afscheid genomen :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 09:03

Ik heb ook moeite om wat weg te doen.. nu er een meisje op komst is kan ik veel niet meer gebruiken maar verkopen voelt nog niet goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 09:19

Lastige is dat ik niet weet hoeveel kinderen er gaan volgen. We willen graag een groot gezin, maar alles moet via de medische weg en zitten nu in traject voor nummer 2 (nu 3e ronde) en het valt mij best tegen nu. Voor de eerste helemaal niet en was het schouders er onder. Maar met een kind erbij is die hormonen en echo’s best wel een dingetje.
Dus ja alles bewaren of deels weg. Ik vind het lastig. Dus op staat nu maar op zolder.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:50

Hier werd de bak met kleertjes waar ik geen afscheid van kon nemen, gewoon met elke keer uitzoeken wat kleiner :D

Ik bewaar de leukste dingen waar we ook een leuke foto bij hebben.

En dan een klein pakje en rompertje waar hij in de eerste week / weken in gepast heeft, omdat het wel geinig is om te beseffen dat het zo'n zielige schrielkip was en hij toch heel goed opgeknapt is :P

Je kan natuurlijk ook zo'n diepe schilderijbak kopen bij Action of Ikea enzo en daar een eerste pakje, geboortekaartje en bijbehorende rommeltjes in doen die je graag wilt bewaren. En dan hang je ze naast de trap ofzo :P

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 10:58

Ik heb idd ook een paar bijzondere kleertjes apart bewaard, samen met mooie spulletjes (prachtig merinowollen dekentje wat een vriendin gehaakt heeft bijvoorbeeld). Mss gebruiken we het nog eens, en anders kijkt Gup tzt zelf maar wat hij ermee doet.

Lautje: succes in het traject voor het volgende kindje!

Voor degene die het vroeg, zo plots misselijk als mijn Gup was, zo snel was het ook weer over. Dag erna geen centje pijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 11:00

Hier wordt alles bewaard. Ook ik heb een wens voor een groot gezin.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:24

Ik had ook alles van V bewaard, toen zwanger van een meisje en idee was het voorlopig bij twee kinderen te houden.
Dat plus ruimte tekort en nicht zwanger van een jongetje bijna alles weggeven.
Van A ook bijna alles weggeven, zwangerschap kleding ook weggeven en toen kwam nr 3 :')

Elke ronde inderdaad weer even door die ene bak om weer wat kleertjes weg te doen werkt het beste.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 12:51

Ik bewaar de mooie dingen wel voor een eventuele tweede en de basics als rompers enzo. Verder veel weggegeven aan mijn nicht. Moet binnenkort weer eens een rondje ruimen door de maatjes 80/86, dan kan dat ook weer doorschuiven.
Als er een tweede mag komen en dat is een jochie kan er in een keer een heleboel weg :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 13:33

Basics als rompers en pyjama’s bewaar ik allemaal ja. Net als spijkerbroekjes en leggings

Hier zit ze nu echt tussen 86 en 92 in. Heel irritant. Ze is net boven de 80cm maar hoop shirts zijn kort. En 92 is dan wel lang genoeg maar te wijd.
Straks even opruimen, maar heb ineens nauwelijks passende shirts

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:36

Wij willen ook een groot gezin maar ik heb zoveel kleertjes voor haar dat ik niet snel ergens emotionele waarde aan hecht. Dus veel wordt weer verkocht alleen de basis dingen blijven voor volgende kindjes

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:42

Ik zou niet zoveel geld in babykleertjes investeren als ik er niet vaker dan 1 kindje mee zou doen. Ik koop voor mezelf ook geen schoenen van SVNTY en Kennel om er 1 zomer op te lopen. Ik geef graag veel uit maar ik doe er ook lang mee.

En als ik een meisje krijg zal ik echt wel wat jurkjes kopen maar ik heb nu eenmaal een diepe liefde voor salopettes.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 13:51

Salopettes zijn ook heerlijk.
Il vrees dat ik altijd wel nieuw blijf kopen :’)

Maar het is wel fijn dat de basis als spijkerbroeken/rompers/basic shirt/pyjama’s er al is. Dan is het verder gewoon aanvullen met mooie shirts/jurkjes/etc.

En begin te merken dat mijn kind viezer wordt en kleren het niet altijd overleven. Haar lama shirts waren nog perfect, maar de teckels zijn echt verruineerd :Y)
Maar die draagt ze ook veel. Die berg ik straks op voor de tweede als buitenspeelshirtje.

Zelf koop ik idd altijd voor lange termijn. Geef rustig veel uit aan een prachtige zijden blouse, maar daar doe ik ook jaren mee

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:53

Ach het wat duurdere spul mits ook echt prijs past bij kwaliteit, kan je ook weer goed verkopen. De wol-zijde in ieder geval wel :) Daar hoef ik echt geen nieuwe eigen baby voor hoor, zat andere babies met koopgrage moeders :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 13:55

Nee verkopen doe ik niet, om het geld hoef ik het niet te doen en met zoveel broers en zussen in de familie is er altijd wel een neefje of een nichtje die het kan dragen. Liever houd ik mooie spullen in de familie.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:11

Die van ons is de jongste op 1 nieuw nichtje na, en daar is sowieso weinig interesse voor wol, zijde en tuinbroeken dus tja :)

Wel weer het voordeel dat de graag breiende oma haar kunsten lekker kan botvieren op onze vrolijke vriend :D Ik shop af en toe een vracht wol en oma breidt er de heerlijkste dingen van :+:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-18 14:14

Dat had ik met mijn zus Lie! Veel van haar gekregen. Maar die heeft er nu 4 en is 44. Gaan er niet meer bijkomen.
En mijn zwager en schoonzus zullen nog wel kinderen krijgen, maar ik ga mijn mooie spullen daar niet heen doen :o

Mijn kind heeft een groeispurt gehad
Afbeelding
Afbeelding

Kan wel janken :D
Twijfel of ik hem in 92/98 nog ga zoeken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-18 14:16

Hier krijgen díe schoonzussen ook niks _O-