Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:En we gaan vroeg beginnen, er komen mogelijk in de ochtend losse (super)cells over...
http://www.modellzentrale.de/WRF4km/12Z ... DBZ_eu.png
Joolien schreef:Klopt, dat is ook geen must he, dat is wel meestal hoe het gebeurt in NL, maar dat hoeft niet. Ik kan niet zo goed uitleggen waarom zondag een goede situatie is, maar dat het een puinhoop kan worden, is wel zeker. Het wordt zelfs potentieel gevaarlijk, met mogelijke hagel tot 5 cm, uitzonderlijk veel neerslag en kans op tornado's. Valwinden kunnen uiteraard ook voorkomen en veel schade veroorzaken. Nog maar niet te spreken over de hoge bliksemintensiteit.
Joolien schreef:Ja Mikal kwam vorige week ook al met kaarten dat ie me het probeerde uit te leggen, maar hoe simpel het ook klinkt, ik snap er geen hout van![]()
Heel Nederland Melanie, check de kaarten maar die ik eerder heb gedeeld. De meer zuid-oost je woont, de heftiger het zal zijn.
Ja ze zijn vaak wat terughoudend in dit soort situaties. Maar ik denk dat ze morgen wel komen met waarschuwingen.
melanie20 schreef:Joolien schreef:Ja Mikal kwam vorige week ook al met kaarten dat ie me het probeerde uit te leggen, maar hoe simpel het ook klinkt, ik snap er geen hout van![]()
Heel Nederland Melanie, check de kaarten maar die ik eerder heb gedeeld. De meer zuid-oost je woont, de heftiger het zal zijn.
Ja ze zijn vaak wat terughoudend in dit soort situaties. Maar ik denk dat ze morgen wel komen met waarschuwingen.
Bedankt voor je reactie... ik kom uit de buurt van utrecht....
mvdende schreef:Ik zit in Luxemburg. Daar kan het ook flink gaan spoken denk ik?