Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 12:16

Mijn moeder verkocht haar saxofoon gisteren op Marktplaats. Heel veel biedingen. Twee mensen die telkens tegen elkaar op boden en hun vorige bod weghaalden. :') Uiteindelijk een afspraak gemaakt met het hoogste bod. Maar daar was een van de bieders het niet mee eens. Ze kreeg ze een mail met: "Ik heb twee keer de vraagprijs geboden. (Hoe dan?) en nu ga je in zee met iemand die een tientje meer biedt. Wat ben jij een goedkoop en doorzichtig persoon. Bah!" We hebben er smakelijk om kunnen lachen, dat wel :') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:11

En de berichten via marktplaats ligt er weer uit bij mij >;)

Ik geef ook nooit direct mijn telefoonnummer, geen fijne ervaringen mee. Als ze na een paar berichten willen bellen, dan geef ik mijn telefoonnummer alleen als ik het vertrouw. Maar ik vind het dan geen probleem om vragen via de chat te beantwoorden, dat vind ik zelf ook fijner want dan staat het sowieso zwart op wit en kun je daar geen gezeur meer over krijgen. :)

fjordjesJarig

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 14:14

Ik geef nooit m'n telefoon nummer tenzij ze daar expliciet om vragen.

Iemand had interesse in een setje van me, prijs Enzo overeengekomen, hoor je niks meer!

En ik bied 3 mooie nieuwe barkrukken aan, wilde 30 voor alle 3 nu voor 25 maar krijg steeds een bod van 10 euro. Vind ik te weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-17 20:12

Als ik een bericht krijg met "u kunt mij bellen op xxxxx" dan mag ie mooi verder via mail corresponderen en anders niet.

Krijg ik daarentegen een bericht met "mag ik u telefonisch contacteren voor product X", dan ben ik wel sneller geneigd om mijn nummer te geven als het niet bij de advertentie staat.

ZIJ willen telefonisch contact, ik niet noodzakelijk. Dan kunnen ze het maar netjes vragen ook, en niet gaan gebieden.

Mijn pakketje is opgehaald door de koper zag ik net. Als die tevreden is het volgende online gooien :)

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-17 19:45

Ik heb ook weer wat op MP en ook op FB geplaatst. Maar lezen ho maar :') . Heb buffetkast te koop. Staat in advertentie bestaat uit 2 delen, ook de maten van de afzonderlijke delen.

Krijg je de vraag: is de kast in 2 delen te vervoeren?

Schiet mij maar lek hoor :=

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:44

Ik heb er een spiksplinternieuwe vogelkooi opstaan, een tamelijke grote voor 2/3 parkietjes.
Nieuw is die rond die 80-90€. Ik zet die op mp voor 25 excl. Omdat die toch wel wat in mijn weg staat.
Bieden er nu al drie mensen 10€ >;) Incl verzending he dan nog _-:( Ik zeg: 'ik wil er zeker min 25€ voor omdat het nog geen vogel gezien heeft'. Krijg ik als reactie: 'nou jammer dan'

:wave:
Laatst bijgewerkt door HiFive5 op 11-08-17 07:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:45

Commode op MP staan voor 50€ maar dit weekend op te halen voor 30€ want hij staat echt in de weg en ik gebruik 'm amper nog met verschonen. Nu komt er morgen eindelijk iemand. Ik hoop het oprecht :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 07:49

Mijn pakketje is goed en wel aangekomen bij de koper, dus dat is fijn afgerond :D

Nu twijfel of ik een andere set online zou zetten of niet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:07

Wat doen jullie?
Ik heb mail van Kiala gekregen, dat er een pakket wat ik verzonden heb, niet was opgehaald, en nu dus terug gestuurd is naar mij.
Maar wat nou, als de koper het dan weer wel wil? Betaal je dan weer verzendkosten etc....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:13

Als de koper het weer wil moet diegene maar opnieuw de verzendkosten betalen. En dit keer misschien maar PostNL zodat ze het niet kan vergeten.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:20

Hier helaas geen draagzak ontvangen -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:21

Dat is wel ruk, je zou wel denken dat het nu eens tijd wordt.

Ik snap dat niet, je bent toch ouder en weet zelf toch ook dat dat kleine grut nogal wat geld opslokt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:40

Ik had een hoofdstel verkocht via FB, woensdagavond geld over gemaakt vanaf een andere bank maar dat duurt normaal toch 24u?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:47

Meestal staat het er de ochtend erna wel op.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 08:52

Gisteren was er wel een pinstoring. Misschien ook storing op andere dingen bij de bank?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:19

Captain schreef:
Ik had een hoofdstel verkocht via FB, woensdagavond geld over gemaakt vanaf een andere bank maar dat duurt normaal toch 24u?

Ligt eraan hoelaat het is overgemaakt. Anders is het een grote kans dat het na 12:00 of 16:00 erop staat. :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:23

Rond half 11 is het over gemaakt. Ga vanavond tot morgenavond weg dus dan kan ik het niet opsturen.. Maar dan heeft ze ook maar pech. :+ Maandag weer een dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:27

Stamper schreef:
Wat doen jullie?
Ik heb mail van Kiala gekregen, dat er een pakket wat ik verzonden heb, niet was opgehaald, en nu dus terug gestuurd is naar mij.
Maar wat nou, als de koper het dan weer wel wil? Betaal je dan weer verzendkosten etc....

Nee, als de verkoper het weer wilt moet die gewoon weer verzendkosten betalen. Niet jou fout dat die het is vergeten. Willen ze geld terug? Goed, - de verzend en verpakkingskosten en doe er gewoon nog maar €5 extra af voor de moeite en tijd :)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 09:46

Die van het oornetje heeft mij dus proberen optelichten bleef maar berichtjes sturen zelfs midden in de nacht dat ik het gewoon nu op moest sture, dat ik niet zo raar moest doen als ik om het adres vroeg? Heb nergens meer op gereageerd en je raad het al geen geld niks ontvangen.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:17

Ik had gereageerd op een vaatwasser. In de advertentie stond 100 euro. Toen reageerde de persoon met: "Heb al diverse reacties gehad. Heb besloten dat ik er 150 euro voor wil hebben."
Beetje gek vond ik. Later reageerde de persoon dat er niemand was die 150 wilde betalen dus dat het toch voor 100 mocht.
Toch maar wat anders gezocht. :D

En er staat nu een aantal advertenties met paarden/pony's op marktplaats waarvan de foto's gephotoshopt lijken (meisjes staand en zonder zadel met z'n tweeën op het paard). Heeft iemand anders dit ook gezien?

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:27

DeMolenhoek schreef:
Stamper schreef:
Wat doen jullie?

Nee, als de verkoper het weer wilt moet die gewoon weer verzendkosten betalen. Niet jou fout dat die het is vergeten. Willen ze geld terug? Goed, - de verzend en verpakkingskosten en doe er gewoon nog maar €5 extra af voor de moeite en tijd :)

Is dat niet wat overdreven? Iemand kan iets gewoon vergeten of wie weet wat er is gebeurd. Raar om dan kosten te berekenen, ook een tikje asociaal. Wie goed doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-17 23:33

Ik vind dat, als ze geld terug willen, niet overdreven hoor. Zelf maak je ook kosten door het heen en weer rijden, eventuele parkeerkosten e.d.. Zelfde als nieuwe verzendkosten ook voor de koper. Ik ben particulier, geen winkel o.i.d..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 08:47

Shanna schreef:
Ik vind dat, als ze geld terug willen, niet overdreven hoor. Zelf maak je ook kosten door het heen en weer rijden, eventuele parkeerkosten e.d.. Zelfde als nieuwe verzendkosten ook voor de koper. Ik ben particulier, geen winkel o.i.d..

Precies dit. Dus ga de verzendkosten ook niet weer voor mijn rekening nemen zeg maar. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:10

Ik geloof dat je bij kiala 2 weke tijd hebt om het op te halen? Marge genoeg om de verkoper te informeren als het niet lukt. Je weet ook dat er een pakket aan komt, dan ga je toch info inwinnen als koper als het maar niet aankomt?

Bestel je wat en ga je op vakantie, dan zorg je dat iemand het voor je kan ophalen.

Dus: ik zou ook opnieuw verzendkosten vragen, en als ze geld terug willen die kosten eraf houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 09:34

Nog steeds geen geld binnen wat woensdagavond overgeschreven is... weet dat het in het weekend niet gaat maar had het toch gisteren al wel moeten hebben? :? Zal eens vragen of ze het rekeningnr even checkt want denk dat er iets mis is gegaan.. :=

Edit: was zelfs dinsdagavond al!