tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 09:26

MarlindeRooz schreef:
SOS ben met een vriendin in de kroeg en hij komt zo “spontaan” hier heen. :=

Edit: nieuwe date dus

Omg hoe was het?

MarlindeRooz

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:50

Jaa leuk. Wel heel verwarrend en blijf nog dingen vergelijken met mijn ex. Dus even lastig...

Zouden sowieso vanavond afspreken dus dat doen we nog wel. Kan daarna wel bepalen of het wat is...

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 11:55

Als het leuk is zou ik gewoon lekker kijken hoe het loopt :)
Je hoeft niet gelijk met elkaar het bed in te duiken of iets.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 16:32

Lieszje schreef:
Als het leuk is zou ik gewoon lekker kijken hoe het loopt :)
Je hoeft niet gelijk met elkaar het bed in te duiken of iets.

Hoeft niet. Mag wel. 8-)
Maar je hoeft niet meteen een serieuze relatie aan te gaan.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:31

“Love is like a fart. If it’s forced, it’s probably oliebol.”

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 23:43

Danique_G schreef:
“Love is like a fart. If it’s forced, it’s probably oliebol.”

Hahaha. Die hou ik erin _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 00:04

Beetje sneu dit. Was er vanavond weer... Maar ik voel me niet tot hem aangetrokken op seksueel gebied oid. En hij is denk ik een beetje verliefd op mij. :=

Halp.

Wilde net even met mijn ex overleggen over de afspraak van over een week. Wij hadden toen opeens een heel goed gesprek over dat we echt tijd apart moeten nemen. En dat we zelfstandig gelukkig moeten zijn en gewoon echt nuttige dingen. Niet van huil huil ik wil je terug en nu blabla. Maar echt, reflecteren en rationeel praten. Komt zijn vader binnen, die slaat de telefoon uit zijn handen. Pakt hem af en loopt weg. Vervolgens hij er achteraan en hij balt zijn vuist naar mijn ex en staat te dreigen. :oo

Dus hij boos weggereden (niet naar mij) en heb hem net rustig gehouden want was aardig bang dat hij gek ging doen (leip en roekeloos rijden). En niet de kans genomen om negatief te zijn over zijn ouders. Maar juist gezegd van ze houden van je (hij zei van niet) en ze willen het beste voor je. En je moet wel je grenzen bewaren want je bent 25 en je bepaalt zelf wat je doet. En dat hij niet direct zijn ouders kwijt raakt als hij tegen ze in gaat. :=

Heftige avond zo. :Y)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 00:22

Marlinde, met alle respect voor de moeilijke situatie waar je in zit, maar wanneer ga je nou eens doen wat je zegt?

Op 15 april:
MarlindeRooz schreef:
Rustig dames ik ben nergens van overstuur. Kan wel wat hebben.

Heb net rustig gebeld en besloten dat het beter is om even zonder elkaar gelukkig proberen te worden. En dat vinden we heel moeilijk, rot en poedersuiker! We willen het liefst weer alles doen wat zo leuk was. Onze dingetjes, rare gewoonten en grapjes behouden.

We hebben sowieso even twee weken 0 contact.

Op 20 april:
MarlindeRooz schreef:
Ex belde net, hij mistte me en was emotioneel. Heb hem heel cool en kort afgekapt. Dat ik me juist enorm goed voel de laatste dagen, weer kan slapen en me geen zorgen meer maakte. Nou dat kwam volgens hem ook allemaal wel weer als we weer samen waren. :+

Heb maar even herhaald dat we niet bij elkaar passen en dat ik bij mijn punt blijf... heb hem niet de kans gegeven daar tegenin te gaan.

22 april:
MarlindeRooz schreef:
Beetje sneu dit. Was er vanavond weer... Maar ik voel me niet tot hem aangetrokken op seksueel gebied oid. En hij is denk ik een beetje verliefd op mij. :=

Halp.

Wilde net even met mijn ex overleggen over de afspraak van over een week. Wij hadden toen opeens een heel goed gesprek over dat we echt tijd apart moeten nemen. En dat we zelfstandig gelukkig moeten zijn en gewoon echt nuttige dingen. Niet van huil huil ik wil je terug en nu blabla. Maar echt, reflecteren en rationeel praten. Komt zijn vader binnen, die slaat de telefoon uit zijn handen. Pakt hem af en loopt weg. Vervolgens hij er achteraan en hij balt zijn vuist naar mijn ex en staat te dreigen. :oo

Dus hij boos weggereden (niet naar mij) en heb hem net rustig gehouden want was aardig bang dat hij gek ging doen (leip en roekeloos rijden). En niet de kans genomen om negatief te zijn over zijn ouders. Maar juist gezegd van ze houden van je (hij zei van niet) en ze willen het beste voor je. En je moet wel je grenzen bewaren want je bent 25 en je bepaalt zelf wat je doet. En dat hij niet direct zijn ouders kwijt raakt als hij tegen ze in gaat. :=

Heftige avond zo. :Y)

Daarnaast vind ik het een heel vaag verhaal, maar goed, dat even daargelaten...

0,0 contact zeg je, maar als hij belt, neem jij op?
Jij belt hem om wat te overleggen?
Nul contact is precies dat, nul komma nul.

Je werkt jezelf elke keer in de moeilijkheden zo en komt dan hier uithuilen, geen enkele keer hou jij je aan jouw hier uitgesproken voornemens, want als ik jouw berichten doorlees spreek jij jezelf continu tegen, zoals ook anderen al aangegeven hebben in het topic.

Het liefst zou ik je even bij je schouders willen pakken, door elkaar ofwel wakker willen schudden.
Je weet volgens mij helemaal niet wat je wilt, jouw emoties vliegen alle kanten op.
Ex bellen na een date is wel echt typisch voor de situatie. Je brengt jezelf in de moeilijkheden, keer op keer.

Wat wil je nou?
Wat wil je van jouw ex?
Wat wil je eigenlijk van ons?
Wat wil jij voor jezelf?

Misschien wordt het eens tijd dat in te gaan vullen, met name het laatste!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 00:29

Ho ik ben niet emotioneel, ik zit rustig een serie te kijken. Denk er nog steeds niet anders over. Voel me de laatste dagen happier dan de afgelopen paar maanden. Dat is een feit. We hadden afgesproken sowieso samen naar die afspraak te gaan. En we moesten nog bespreken wat we daarvoor gingen voorbereiden. Naar die afspraak gaan we sowieso. Voelt voor mij heel fijn en dan kan iemand die ons al langer kent eens kijken, want ik wil heel graag leren van mijn fouten. :)

Maar wilde mijn verhaal even kwijt, want kan niet zomaar mijn ouders oid bellen zo laat. Vind het juist sterk van mezelf, want het was lekker makkelijk geweest hoor. Zeggen van kom maar hier, kijk maar hoe stom je ouders zijn. Etc... Maar ik weet dat het niet de oplossing is. :) En misschien was 0 contact wel de bedoeling, maar is niet helemaal gelukt ja. Maar wil nog steeds geen relatie met hem weer. In ieder geval niet zoals het nu is en de komende tijd niet.

En wat wil ik? Ik wil me weer sterk en happy voelen. En dat is gelukkig nu nog zo.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 00:32

Ik vind de hele omgang met elkaar kinderachtig.
Ook dat ouders er zo in staan/mee bemoeien. Feit dat je hem rustig moet houden omdat je bang bent dat hij gekke dingen gaat doen. Zo kinderachtig.
Wat moet er nog overlegt worden dan?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 01:54

MarlindeRooz schreef:
Ho ik ben niet emotioneel, ik zit rustig een serie te kijken

Volgens mij zegt er ook niemand dat je emotioneel bent. Wat Daphara wel zegt is dat je emoties alle kanten op vliegen. Dat is dus iets anders.

MarlindeRooz schreef:
We hebben sowieso even twee weken 0 contact.

Maar je hebt hem dus nu gezien en gesproken, een week later.
MarlindeRooz schreef:
Wilde net even met mijn ex overleggen over de afspraak van over een week.

[knip]

Komt zijn vader binnen, die slaat de telefoon uit zijn handen. Pakt hem af en loopt weg. Vervolgens hij er achteraan en hij balt zijn vuist naar mijn ex en staat te dreigen.

Hieruit concludeer ik dat jij contact hebt gezocht, en je ook fysiek bij hem bent geweest, want dit is niet over de telefoon gebeurd lijkt me.

MarlindeRooz schreef:
Dus hij boos weggereden (niet naar mij) en heb hem net rustig gehouden want was aardig bang dat hij gek ging doen (leip en roekeloos rijden). En niet de kans genomen om negatief te zijn over zijn ouders.

Ben je bij hem geweest? Dat lijkt me wel.

Dus jij zoekt contact met hem, binnen een week, terwijl je afgesproken hebt 2 weken totaal geen contact te hebben, en er is eerder een contactmoment geweest, waarop hij jou belt? Klopt dit zo?

MarlindeRooz schreef:
Vind het juist sterk van mezelf, want het was lekker makkelijk geweest hoor.

Ik niet zo, want je bent de afspraak die je met hem en jezelf gemaakt hebt dus gewoon niet nagekomen.

Denk je wel aan zijn gevoel? Want die jongen gaat op deze manier toch ook door een emotionele rollercoaster? Lijkt het je niet handiger om gewoon je spullen op te halen, zijn spullen te brengen (dat kan gewoon in 1 rit, waarbij je afspreekt dat hij alles alvast bij de deur klaarzet, en jij het gewoon afgeeft) en klaar?

En dat je dan zelf in therapie gaat, en eerst eens aan je eigen problemen gaat werken, en daarmee leert om te gaan?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:16

Waarom concludeer je dat ze bij hem is geweest? Volgens mij ging dit allemaal telefonisch en waarom moet ze in therapie? Volgens mij is Marlinde prima in orde.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 05:57

MarcoBorsato schreef:
Waarom concludeer je dat ze bij hem is geweest? Volgens mij ging dit allemaal telefonisch en waarom moet ze in therapie? Volgens mij is Marlinde prima in orde.

Ja ik zie het probleem ook niet zo.

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:22

MarlindeRooz schreef:
Komt zijn vader binnen, die slaat de telefoon uit zijn handen. Pakt hem af en loopt weg. Vervolgens hij er achteraan en hij balt zijn vuist naar mijn ex en staat te dreigen. :oo

Ik heb dit stukje even een paar keer gelezen... De eerste keren leek het inderdaad alsof zijn vader binnenkwam terwijl ze samen waren etc, door de manier waarop het is geschreven. Maar ik denk dat Marlinde haar ex dit op de app heeft verteld, dat dit gebeurde?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:24

Ik belde met hem en hoorde het dus, nu fiets way dat ik nog ooit in de buurt kom van zijn ouders.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:16

Tanya schreef:
MarlindeRooz schreef:
Komt zijn vader binnen, die slaat de telefoon uit zijn handen. Pakt hem af en loopt weg. Vervolgens hij er achteraan en hij balt zijn vuist naar mijn ex en staat te dreigen. :oo

Ik heb dit stukje even een paar keer gelezen... De eerste keren leek het inderdaad alsof zijn vader binnenkwam terwijl ze samen waren etc, door de manier waarop het is geschreven. Maar ik denk dat Marlinde haar ex dit op de app heeft verteld, dat dit gebeurde?

Zo las ik het idd. Maar ik begrijp nu dat er gebeld is. Alsnog niet handig, niet wat je met jezelf afspreekt ook. 0 contact is 0 contact.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:16

Los van dat je toch nog contact houdt, je zegt we moeten zelfstandig gelukkig zijn. Mij lijkt het dan niet zo verstandig om al te gaan daten. Dan projecteer je eigenlijk hetzelfde op een andere persoon, dan ben je nog altijd niet bezig met zelfdstandig gelukkig zijn. Nu, ik weet niet of het zo nodig is om zelfstandig gelukkig te zijn, maar jij bent wel die mening toegedaan maar doet dan iets heel anders. Waar ben je naar op zoek? Wat heb je nodig om gelukkig te zijn? Ik heb er de laatste tijd ook veel bij stil gestaan en gelezen en eigenlijk is de nood aan iemand die je graag ziet helemaal niet abnormaal. Dus vraag ik mij wel eens af waarom mensen zichzelf lijken te forceren om toch maar "zelfstandig" gelukkig te zijn. We zijn mensen, hebben nood aan liefde, mensen nabij. Wel op een gezonde manier uiteraard. Alleen is het wel zo dat je de deur nog op een kier hebt staan. Want je spreekt over tijd apart nemen (als je met hem kapt is alle tijd op relationeel gebied vanaf nu apart), geen relatie willen nu of op dezelfde manier (maar dus mss wel later en/of op een andere manier). Er dan anderen in betrekken is een beetje sneu voor die andere. Als hij echt verliefd is of wordt zal je hem kwetsen. En je ex blijft ondertussen ook hangen want je houdt contact, sluit niks uit en bent nog emotioneel betrokken bij wat hij doet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:24

Daten betekent toch niet je onafhankelijkheid opzeggen of op zoek gaan naar liefde? Het is gewoon een leuke afleiding. Andere mensen zijn verantwoordelijk voor zichzelf hoor, als die jongen verliefd is, is dat niet Marlinde's probleem. Gewoon vriendelijk afwijzen.

Een breakup is zelden rechtlijnig en ik snap best dat het contact heen en weer gaat. Nee, is niet slim en ik denk dat Marlinde ook wel weet dat het niet handig. Maar dat zal vanzelf beter worden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:27

MarcoBorsato schreef:
Daten betekent toch niet je onafhankelijkheid opzeggen of op zoek bent naar liefde? Het is gewoon een leuke afleiding. Andere mensen zijn verantwoordelijk voor zichzelf hoor.

Een breakup is zelden rechtlijnig en ik snap best dat het contact heen en weer gaat. Nee, is niet slim en ik denk dat Marlinde ook wel weet dat het niet handig. Maar dat zal vanzelf beter worden.

Dit inderdaad. We kunnen wel allemaal zeggen wat wel en niet kan, maar heb zelf ook in zo’n situatie gezeten en dat rationeel denken komt later. En denk dat velen dat gevoel ook nog wel weten.
Hoe Marlinde het aanpakt, zo heb ik het ook gedaan. Achteraf niet heel verstandig altijd, maar op dat moment voelt dat het beste. En op stukken ook zeker genoten. En ik ben er, volgens mij, niet minder op geworden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:56

Toen mijn eerste lange relatie uitging was ik ook helemaal van de wereld. Ik kon alleen nog maar aan mijn ex denken tot ik ineens oog in oog stond met een andere jongen waarbij de vonk meteen oversloeg.
Ik zat er in eerste instantie niet op te wachten maar we hadden echt een heel fijne, jarenlange relatie waarvan ik altijd nog een beetje spijt heb gehad dat die is uit geraakt. (Overigens niet mijn huidige ex, die kan ik nu wel missen als kiespijn)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:00

Tussen mijn vorige relatie en mijn nieuwe liefde zit 1 maand. En die maand scharrelde ik met nog 3 jongens ofzo _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:02

Ik kom niemand tegen, zit niet te wachten op nieuwe relatie maar zelfs scharrel is zeldzaam :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:03

Agh wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet. Als marlinde zich prettig voelt bij weer daten moet ze dat lekker doen vind ik :)
Ik moet er bijv nog even niet aan denken.....

Denk wel dat je echt even moet proberen contact te mijden marlinde, anders kom je nooit los van elkaar......

Hier gaat het wel ok, gelukkig wel wat afleiding gehad door lieve vrienden :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:04

Fijn Yonker!

En met de tijd, als je eraan toe bent komt er wel iemand. Het universum heeft altijd wel een mooie verrassing in petto.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:12

Ja ooit wellicht idd wel, maar momenteel nog niet echt aan toe.... al ga ik bij een oude date iets eten binnenkort maar dat zie ik echt meer als vrienden want hij weet ook dat het pas net uit is en dat ik geen behoefte heb aan meer. Ik zoek gewoon echt afleiding want gisteren zat ik als een hoopje ellende op de bank en heb ik toch maar een vriend geappt of hij mee het terras op wou, en gelukkig had die tijd en zin. Nog bij hem gegeten, echt super lief hoe dat allemaal gaat. Is voor mij ook beetje vanuit onverwachte hoek qua vrienden dus eigenlijk extra fijn.