Het kortingscode topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:25

Ik denk het helemaal geen vieze actie was maar gewoon de website vast klaarzetten voor 1 januari. En omdat het gisteren nog 2024 was hebben ze een korting van 10% erop gezet zodat de prijzen gelijk waren aan de oude.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:27

SansaS schreef:
Ik denk het helemaal geen vieze actie was maar gewoon de website vast klaarzetten voor 1 januari. En omdat het gisteren nog 2024 was hebben ze een korting van 10% erop gezet zodat de prijzen gelijk waren aan de oude.

Dit denk ik ook.

romyvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 11:46

Saaams schreef:
Dees schreef:
In de categorie belachelijk:

Welkoop heeft 10% korting op paardenbrok. Maar ze hebben voor het gemak wel alvast de prijzen verhoogd naar wat ze zullen zijn met 21% btw.
Heel toevallig komt die prijs met 10% korting uit op de prijs van 2024, wat het was. Rara.

Dit soort praktijken ben ik niet van Welkoop gewend. Slechte beurt.

Ik zag het inderdaad ook al. Belachelijk.
Blij dat ik nog in bestelling heb staan met de kortingscode van laatst. Gauw zondag nog even besteld :+

Ik werd gebeld door de welkoop dat ik mijn bestelling wel voor 1 januari op moest halen anders zou ik alsnog de nieuwe prijs (wel met de 25%korting) krijgen.
Dat staat vast in het systeem en konden ze niet aanpassen.

Saaams

Re: Het kortingscode topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:41

Oh meen je dat? Ik ben benieuwd.
De zak was niet op voorraad bij het filiaal. Dus zal het navragen bij afhalen.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:43

Ja dat is hier ook gezegd. Alles wat na 1 januari opgehaald word is nieuwe prijs en anders had je via ideal al moeten betalen.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:46

Oh oliebol, dat is mij niet verteld. Hoe had je via ideal kunnen betalen? Ik heb nooit een afreken mogelijkheid als ik online bestel.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 12:59

Laten bezorgen ipv reserveren.

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:08

Ja, ik zie nu ook dat de muesli veel minder duurder geworden dan wat ze zei dat het zou worden. Wel een fijne verrassing haha.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:18

Ik vind dat niet kunnen.. want het is nergens vermeld en ik heb online besteld.
Ik ga het afwachten, naar mijn mening kan je een factuur niet na afloop ineens aanpassen. Het is besteld onder de oude regeling en in mijn welkoop account staat dit pdf bestand.

Afbeelding

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:22

Het staat wel in hun voorwaarden dat ze prijzen verhogen mogen vanwege btw.

Afbeelding

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:51

Onze Welkoop heeft ook iedereen nagebeld. Geldt voor alle winkels dat je idd voor 1 januari ook betaald moest hebben. Vervelende is dat je bij Welkoop bij afhalen geen keuze hebt voor ideal. Alleen voor betalen in de winkel.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:52

Het staat opzich ook gewoon in hun voorwaarden maar die leest vermoedelijk niemand.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:55

SansaS schreef:
Het staat opzich ook gewoon in hun voorwaarden maar die leest vermoedelijk niemand.

Klopt. Het is alleen vervelend dat je geen optie hebt om vooraf te betalen.
Ik heb in de winkel een bestelling betaald die nog niet op voorraad was. Toen was er meteen weer gedoe, want door de betaling registreert het systeem de bestelling als afgehaald en is hij dus uit het systeem.
Ze hebben nu een briefje geschreven en moesten kijken hoe ze die bestelling nu weer konden plaatsen. Wisten ze ook niet. Hoop dat het goedkomt, maar daar ga ik maar vanuit.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:07

Apart pets place kan online bestellen en betalen. Hoef je het alleen af te halen.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 17:10

Wat vreemd ik ben niet gebeld..
Mijn bestelling was gister laat in de middag pas binnen.. de metazoa was even niet leverbaar dus was niet haalbaar voor mij meer deze gister op te halen.. dus haal het morgen op. Ben erg benieuwd wat ze zeggen dan..

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:16

Iccc schreef:
Mijn bestelling was gister laat in de middag pas binnen.. de metazoa was even niet leverbaar dus was niet haalbaar voor mij meer deze gister op te halen.. dus haal het morgen op. Ben erg benieuwd wat ze zeggen dan..

Nou ik heb van de week voer besteld wat nog steeds niet klaar ligt...met korting.

En ook niet gebeld.

Dus ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Iccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 18:32

dravergekkie schreef:
Iccc schreef:

Nou ik heb van de week voer besteld wat nog steeds niet klaar ligt...met korting.

En ook niet gebeld.

Dus ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen.

Ja ik bel wel even voor de zekerheid morgen anders ga ik voor niks erheen

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:16

Ik heb afgelopen maandag zelf met Welkoop gebeld en gevraagd hoe het zit met de prijs als ik het na 1 januari ophaal. En zij zeiden dat ik gewoon de prijs betaal van voor de btw verhoging... Daarom gisteren dus niet langs gereden (er is nog 1 product in bestelling, de rest is er al). Hoop toch niet dat het uiteindelijk in de winkel anders blijkt te zijn.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:19

Ze zeiden hier het landelijk beleid was. En zoals eerder , het staat ook in hun algemene voorwaarden.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:22

SansaS schreef:
Ze zeiden hier het landelijk beleid was. En zoals eerder , het staat ook in hun algemene voorwaarden.

Ze zijn het zelfs wettelijk verplicht om de nieuwe btw te rekenen. Hooguit dat ze dan zelf minder overhouden aan de verkoop als ze je tegemoet komen hierin.

Vuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:35

Ik heb net mijn bestelling opgehaald bij de Welkoop en gewoon netjes de prijs betaald van 2024. Had online besteld en ze scannen dan altijd een code van een uitgeprint papier waar mijn bestelling op staat.
Ik ben dus heel blij, want door voorgaande berichten had ik er al de pest in dat ik hem niet begin van de week had opgehaald.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 18:51

Vuri schreef:
Ik heb net mijn bestelling opgehaald bij de Welkoop en gewoon netjes de prijs betaald van 2024. Had online besteld en ze scannen dan altijd een code van een uitgeprint papier waar mijn bestelling op staat.
Ik ben dus heel blij, want door voorgaande berichten had ik er al de pest in dat ik hem niet begin van de week had opgehaald.

Dat zou ik ook verwachten. Want als je met een kortingscode besteld maar later ophaalt en betaald op een dag dat die code niet meer geldig is, betaal je ook gewoon wat op je factuur staat. Lijkt mij hiermee dan ook.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 20:49

Tancreda4 schreef:
Vuri schreef:

Dat zou ik ook verwachten. Want als je met een kortingscode besteld maar later ophaalt en betaald op een dag dat die code niet meer geldig is, betaal je ook gewoon wat op je factuur staat. Lijkt mij hiermee dan ook.

Een kortingscode is wat anders dan btw.
De winkel moet nu 21% ontvangen btw afdragen terwijl ze maar 9% van jou hebben ontvangen. Netto houden ze dus minder geld over aan je bestelling.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:08

manzano schreef:
Onze Welkoop heeft ook iedereen nagebeld. Geldt voor alle winkels dat je idd voor 1 januari ook betaald moest hebben. Vervelende is dat je bij Welkoop bij afhalen geen keuze hebt voor ideal. Alleen voor betalen in de winkel.

Nee hoor ik mocht het tm zaterdag ophalen tegen oude prijs, vanmiddag gehaald, ze belde er wel voor. Is allemaal franchise dus net hoe coulant, ze zijn denk ik dan.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 22:23

manzano schreef:
Een kortingscode is wat anders dan btw.
De winkel moet nu 21% ontvangen btw afdragen terwijl ze maar 9% van jou hebben ontvangen. Netto houden ze dus minder geld over aan je bestelling.

Nee hoor, niet als ze facturen gemaakt hebben met een datum in 2024. Dit hebben ze, neem ik aan, ook op deze manier in hun administratie verwerkt en gaat alles goed. Hierbij reken je nu dus alsnog je factuur af, met een factuurdatum in 2024 én dus het oude BTW-tarief ;)