Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samsie

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:38

Mijn vader ging eergisteren naar de fiets kijken die ik op Marktplaats had gezien. Komt die meneer met een hele andere fiets aan en bleef volhouden dat ik had gezegd dat ik in deze geïnteresseerd was. Mijn vader heeft mij gelukkig toen opgebeld. Het bleek dat hij die andere fiets al verkocht had! Ik was er echt pissig over, vooral omdat mijn vader nu ook voor niks gereden had. Het was ook een beetje een vaag persoon zei die.

Nu had ik interesse in een fiets die ik zelf op kon halen, maar ik moet vaak meer dan een halve dag wachten op een email. Dus ik ben maar verder gaan kijken.

Nu een afspraak voor een andere fiets gemaakt. Niet helemaal mijn kleur, maar ik spuit hem wel over en pimp hem op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:42

Fietsen vind ik ook altijd een apart verhaal op marktplaats...
Ik heb een poos geleden de twee fietsen die ik had voor op kamers op marktplaats gezet, en écht, binnen een half uurtje had ik drie allochtonen op de stoep staan die ruzie stonden te maken over wie de fietsen mocht meenemen. Ze kenden elkaar, want ik had met maar één van de drie mailcontact gehad.. Echt stom :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 09:42

Bah, wat rot zeg dat het zo'n vaag figuur was!

Maar wat betreft het 'halve dag wachten'... Het is doordeweeks, mensen werken over het algemeen overdag en niet iedereen heeft de luxe om de hele dag door mail te kunnen kijken / beantwoorden natuurlijk :+

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:08

Gistermiddag kon ze vrij snel antwoorden en nu al vanaf gisteravond half 6 niks meer van der vernomen. En er staat ook telkens dat ze het vanaf een samsung mobile beantwoord dus :+

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:42

Samsie schreef:
Nu had ik interesse in een fiets die ik zelf op kon halen, maar ik moet vaak meer dan een halve dag wachten op een email. Dus ik ben maar verder gaan kijken.

Dus 1 keertje is vaak? Als het een leuke fiets is, dan zou ik 'm niet zo snel afschrijven hoor! Het kan wel eens wat langer duren, geduld is een schone zaak ;)

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 10:56

Ja, hij is zeker leuk. Maar vind het gewoon vervelend.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:25

Je kunt niet van iedereen verwachten dat ze 24/7 aan hun telefoon vast zitten. Als ik op visite ben, visite heb, in de auto zit, in een winkel ben, een film zit te kijken, avonddienst heb, dan ga ik echt geen mails beantwoorden hoor ;)
Ik denk dat je gewoon even geduld moet hebben, die persoon antwoordt wel wanneer het kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:26

Samsie schreef:
Gistermiddag kon ze vrij snel antwoorden en nu al vanaf gisteravond half 6 niks meer van der vernomen. En er staat ook telkens dat ze het vanaf een samsung mobile beantwoord dus :+

Dat het vanaf een mobiel beantwoord is wil niet zeggen dat iedereen altijd in de gelegenheid is om te antwoorden :+ Ik kan ook vanaf mijn telefoon mails beantwoorden, maar ik heb er niet altijd tijd voor en zeker niet de hele dag := Misschien heeft ze ook wel een heel druk gezin en is ze 's avonds niet bepaald bezig met d'r telefoon, die mensen zijn er meer dan genoeg, we leven niet allemaal in onze telefoon toch?

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 11:31

Tja, er zijn voor sommige mensen wel iets belangrijkers dan alleen op de mail zitten.

Sommige mensen hebben kinderen, school werk etc, ik kijk ook niet elke dag op mijn mail.

En ook al is het via samsung verzonden, dat betekent nuet dat ze een automatish bericht binnen krijgt dat er een mailje is. Dat heb ik namelijk expres uitgezet want ik werd dood ziek van al die mailtjes (spam vooral) en dat ze 'savonds niet reageert vind ik ooniet zo raar.

Ik zit overdag op school en werk tot 's avonds 9 uur. En daarbij moet ik ook eten enals ik eenmaal thuisben ga ik meestal leren of tv kijken of bij vrienden langs

Dus niet iedereen heeft altijd tijd om maar te mailen :')

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:13

En toch, als iemand een mail van jou verwacht is het not-done om diegene dagen lang te laten wachten. 1 of anderhalf dag, oke. Maar meer vind ik ook nooit leuk. Je hebt een advertentie gezet OF ergens op gereageerd. Dan kun je het niet maken om daarna "leren, filmpje kijken, vrienden etc" als excuus te gebruiken
Tegenwoordig is iedereen mobiel dus ik vind het een stomme smoes om maar gewoon niet meer te reageren.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 20-05-14 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:15

Dat vind ik ook !

Heb je geen tijd om te reageren, dan moet je ook niet adverteren.
Maar eventjes een dagdeel afwachten vanwege werk o.i.d. kan geen kwaad, zou ook wel wat geduldiger zijn :j

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:25

Giolli schreef:
En toch, als iemand een mail van jou verwacht is het not-done om diegene dagen lang te laten wachten. 1 of anderhalf dag, oke.

Er wordt gezegd dat ze "al een halve dag niet gereageerd heeft!". Dat is niet iemand "laten wachten", dat is heel normaal :=

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:28

GamblersCup schreef:
Giolli schreef:
En toch, als iemand een mail van jou verwacht is het not-done om diegene dagen lang te laten wachten. 1 of anderhalf dag, oke.

Er wordt gezegd dat ze "al een halve dag niet gereageerd heeft!". Dat is niet iemand "laten wachten", dat is heel normaal :=

Ja, dat las ik later ook. Sorry.
Een halve dag vind ik inderdaad normaal. Als ik werk reageer ik ook niet... Maar dan nog geld mijn persoonlijke mening wat ik hier boven zei, meerdere dagen laten wachten omdat jij wel wat beters te doen hebt.... Nope.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:39

Giolli schreef:
Tegenwoordig is iedereen mobiel dus ik vind het een stomme smoes om maar gewoon niet meer te reageren.

Daar ken ik dan toevallig vele uitzonderingen op. Ben er zelf ook 1. Ik peins er niet over om internet op mijn mobiel te plaatsen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:42

Ik heb ook i-net op mijn mobiel, maar dat betekend echt niet dat ik 24/7 mailtjes beantwoordt hoor, zie hierboven! Ik ken héél veel mensen die niet zo verslaafd zijn en/of die gewoon ook nog een normaal leven naast internet hebben. Als je wat verkoopt vind ik wel dat je elke dag even moet kijken en beantwoorden, maar "een halve dag al niet gereageerd!" vind ik echt ontzettend overdreven.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:43

Kinke schreef:
Giolli schreef:

Daar ken ik dan toevallig vele uitzonderingen op. Ben er zelf ook 1. Ik peins er niet over om internet op mijn mobiel te plaatsen.

Dan kruip je toch even achter de pc. Het blijft vervelend dat als jij reageert op een advertentie of een advertentie plaatst en dat je niet reageert omdat je wel wat beters te doen hebt. Plaats dan lekker geen adv. of reageer niet als je geen tijd wilt maken, denk ik dan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:45

Giolli, het gaat om een halve dag!!! Waar gaat het over, verwacht je écht dat iedereen maar direct en altijd op internet bezig is??

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:51

Ik vind het absurd om van iemand te verwachten dat diegene binnen een halve dag reageert. Sommige mensen hebben wel meer te doen. En als je iets wil kopen waar je haast mee hebt, dan kun je dit natuurlijk altijd aangeven met het verzoek of de verkoper graag zo snel mogelijk wil reageren. Maar dan nog moet je daar niet van uitgaan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:51

En als ik dan gewoon aan het werk ben? Van bijvoorbeeld half 9 tot 5?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 13:53

Ik kruip ook niet achter mijn laptop voor 1 mailtje dat ik misschien wel misschien niet gehad heb hoor. Heb geen internet op mijn mobiel. Als mensen dan afhaken omdat ik niet binnen het uur geantwoord, ja sorry, maar :evaw:
Als ik nu professioneel een webshop zou runnen, wordt het een ander verhaal. Maar zo lang ik mijn tweedehands spulletjes geheel vrijblijvend aanbied omdat ze hier toch maar in de weg liggen, nee, dan zit ik er niet altijd meteen op.
Maar over het algemeen hebben mijn kopers niet te klagen. Integendeel, ik ben diegene die nu al vier dagen aan het wachten is of de koper nu akkoord is of niet.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:01

GamblersCup schreef:
Giolli, het gaat om een halve dag!!! Waar gaat het over, verwacht je écht dat iedereen maar direct en altijd op internet bezig is??

_O- Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.
In een vorig bericht heb ik aangegeven dat ik er over heen heb gelezen dat het om een halve dag ging.
Ik dacht dat het om 2 a 3 dagen ging.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:04

Oh :')

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:10

Zit een verschil tussen een halve dag en dagen lang natuurlijk :+ Man, ik vergeet nog op whatsapp en facebook berichten te reageren, hoe mobiel ik ook bezig ben, dan lees ik het en dan vergeet ik gewoon te antwoorden.. :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 14:27

Een halve dag vind ik ook niet lang :) Bij advertentie hebben staan/reageren op een advertentie vind ik het zelf wel zo netjes om elke dag even de mail te checken en beantwoorden.
Maar moet ook toegeven dat mij dat niet altijd lukt, paar weken terug was ik een weekendje weg en moesten geïnteresseerden daarom ook 2 dagen wachten :o Telefoonoplader vergeten, telefoon was leeg, dus paar dagen telefoonloos door het leven :+

Mijn zadel is zojuist opgehaald...heb er toch wel een beetje moeite mee, mijn "supertroon" weg -O- :o Gelukkig lijkt de koper een hele leuke dame die er erg blij mee gaat zijn. Helemaal aan de andere kant van het land (diagonaal gezien zelfs!), kwamen hem zelfs ophalen :wow: Donderdagochtend wordt hij gepast door de zadelmaker daar, duimen dat het inderdaad een match is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 18:16

Vandaag weer een positieve ervaring zadel weggebracht ze had netjes de verzendkosten die het anders zou zijn overgemaakt plus wat extra's. Zadel afgeleverd even op het paard gelegd en afgerekend lekker snel binnen een week zadel verkocht!

Verder alleen maar mensen die niet reageren op mailtjes die je stuurt......