Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:04

Ik kom even inbreken, heb gisteren dat programma gekeken. Was wel het programma Inside Death Row. :)

Isegrim

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:43

Met Trevor McDonald? Of toevallig dezelfde titel?

Flits__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:46

Wist niet wie Trevor McDonald was, heb hem even opgezocht. Maar die man komt me niet bekend voor.
Heb nog wel de gevangenen opgezocht, en die zijn allemaal al in 2009 geëxecuteerd. Zal dan wel een oude aflevering zijn geweest.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:52

Dan heb ik 'm ongetwijfeld gezien. :') Trevor McDonald was recent, die heette ook "Inside Death Row".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:32

Wat vinden de lezers hier van schrijven met iemand die zit voor kindermisbruik?

Ik ben nu bezig met een brief naar een nieuw iemand. Ik wou toch nog 1 iemand, dan heb ik 4 pp's en dat vind ik dan ook goed. Maar deze persoon zit voor kindermisbruik. Ik besloot hem toch te schrijven, want hij had een tof verhaaltje en ik wil echt weten wie de persoon hierachter is - net als bij de anderen. Wat vinden jullie/ zouden jullie doen?

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:48

Ik dacht dat je al een besluit had gemaakt? :P Denk niet dat je opheldering kunt verwachten over hoe iemand zoiets kan doen, volgens mij is dat hetzelfde als iemand vragen waarom hij op jongens valt. Denk dat juist deze mensen wel wat extra support kunnen gebruiken, dus als je het op kunt brengen denk ik dat je iemand heel blij kunt maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:51

Jaaaa mijn besluit staat al vast hoor! Maar ik ben heel benieuwd naar reacties van de stille meelezers die hier zitten! :-)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:53

Eerlijk, geen idee. Zou in eerste instantie zeggen, no way. Maar toch, nu ik zelf met een aantal schrijf ga je wel anders denken. Soms zit er een heel verhaal achter. Denk dat ik daarom in mijn brief eerlijk zou aangeven dat je zijn crime hebt gezien, maar hem liever de kans geeft zelf er meer over te vertellen voordaat je oordeelt. En inderdaad, soms zit er dan een heel verhaal achter. Dan blijf je wel eerlijk, maar geef je ook aan dat je het lastig vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 14:54

Ik heb nu geschreven dat ik echt even in shock was, maar ik schrijf met 2 moordenaars (crue en lomp gezegd ook naar hem toe geschreven: murderers) en vind dat ik hem dan ook een kans moet geven - mits hij eerlijk is vanaf brief 1 en als hij zich er goed bij voelt zou ik het verhaal graag willen weten erachter. ;)

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:05

Eerlijk, ik zou t niet kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 15:07

CarinaR schreef:
Eerlijk, ik zou t niet kunnen.

uit pure nieuwschierigheid: kun je dit onderbouwen? Waardoor zou je het niet kunnen? :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:24

Ik heb daar niet meer of minder moeite mee dan een moordenaar of willekeurig welke andere misdaad. Ook dat zijn mensen. Dat nog even even afgezien van het feit dat 'kindermisbruik' in de VS wel een erg ruim begrip is. Iemand van 18 met een vriendinnetje van 16 kan ook veroordeeld worden als 'sex offender'.

Ik zou echter ook met een Robert M. kunnen schrijven. En als ik advocaat was geweest had ik hem ook kunnen en willen verdedigen.

Staat los van mijn mening over de gepleegde daad.

Moord lijkt me trouwens per definitie erger dan misbruik maar kennelijk zien vrij veel mensen dat een beetje anders.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:29

Nee ben liever dood dan dat ik als kind misbruikt word...

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:29

Ik heb zelf een dochtertje. Puur gevoelsmatig dus

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:32

Kindermisbruik is een onnatuurlijke drang waar ik geen enkele vorm van begrip voor op kan brengen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:36

shilady schreef:

Vreemd. Je denkt dus dat het onmogelijk is ooit nog een waardevol / gelukkig leven te leiden als je ooit misbruikt bent? Ik ken diverse levende voorbeelden van het tegendeel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:39

okee! Tof om te horen! Dat het een ruim begrip is zei iemand al even via pb. Dat scheelt al weer. De brief gaat iig op de post morgen, maar vond het toch interessant om te horen jullie meningen

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:41

djuulsie schreef:
Kindermisbruik is een onnatuurlijke drang waar ik geen enkele vorm van begrip voor op kan brengen.

Kindermisbruik is geen drang maar een daad. Pedofilie is een drang, maar die is niet onnatuurlijk maar vermoedelijk net zo aangeboren als homo- of heteroseksualiteit. Waarmee ik verder geen waarde-oordeel uitspreek. Maar 'onnatuurlijk' is een onzinnige term.

Overigens zijn de meeste daders van kindermisbruik geen pedofielen maar familieleden / bekenden. Niet zelden zijn daders zelf als kind ook misbruikt. Wederom geen waarde-oordeel, slechts een feitelijke constatering.

Daarom is preventie zoveel belangrijker dan straf.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:42

Er zijn mensen die zoieso kampen met depressie(zoals ik) maar toch in princiepe een normale jeugd hebben gehad.. ik zou misbruik er zeker niet bij kunnen hebben :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:45

shilady schreef:
Er zijn mensen die zoieso kampen met depressie(zoals ik) maar toch in princiepe een normale jeugd hebben gehad.. ik zou misbruik er zeker niet bij kunnen hebben :n

mijn zusje net zo - prima opvoeding, net als mij en mijn broer, maar komt er iets bij is ze direct van de wereld.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:47

shilady schreef:

Dit vind ik een hele rare opmerking shilady, ik ken namelijk 2 personen die heel erg gelukkig zijn momenteel ondanks hun misbruik.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:49

Ik begrijp trouwens niet waarom je begrip zou moeten (kunnen) hebben voor wat iemand gedaan heeft. Dat hoeft toch helemaal niet? Ik heb ook geen begrip voor het feit dat Jamie iemand overhoop gestoken heeft. Dat staat echter los van het feit dat ik om hem gaf.

Het is vaak de buitenwereld die denkt dat als je met 'zo iemand' schrijft, je zijn/haar misdaad vergoelijkt. Net zoals de idioten die de gebroeders Anker bedreigden omdat zij Robert M. verdedigden. Alsof het feit dat zij hem verdedigden ook maar iets zegt over hun mening over de gepleegde daad...

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:51

SteffiiY schreef:
Dit vind ik een hele rare opmerking shilady, ik ken namelijk 2 personen die heel erg gelukkig zijn momenteel ondanks hun misbruik.

En zelfmoord plegen kan altijd nog. :P Dus ja, als ik moet kiezen tussen nu gedood worden of misbruikt zijn als kind dan kies ik het laatste. Al is dat wel een heel erg hypothetische keuze. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:51

dat is ook een beetje de reden dat ik schrijf: ik wil de persoon erachter kennen, en wat van een andere cultuur leren. Van alle 3 merk je niets dat ze een misstap hebben gemaakt in hun leven. :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:59

Geen post vandaag :(