Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:38

Oh dat is stom.
Heb je geen ANWB dan?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:45

Weet niet welke verzekering je hebt, maar ik heb via de unive. Kost geen drol en ervaring is echt super goed! Ik heb er 1x gebruik van gemaakt. Werd echt top geholpen! Via de anwb zou ik veel meer kwijt zijn en de service is ook niet altijd top.

Maar zonder verzekering is het wel een duur grapje zo.... en een hoop gedoe.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:45

anwb is iets van 10/11 euro per maand.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 11:49

Ik betaal ANWB 1x per jaar. Met mijn huidige auto heb ik er nog geen gebruik van hoeven maken gelukkig.
Maar ik ben blij dat ik lid ben.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:02

Nou het is geregeld. Auto wordt ergens binnen 5 dagen opgehaald en bij de garage afgezet. Garage houdt er rekening mee dat de auto later kan komen dan de beoogde dinsdag. Ik zit bij Centraal Beheer overigens. Gaat me € 338 kosten, maar dan staat het ding in ieder geval waar het moet wezen. Ik moet dus straks nog even op en neer naar Raamsdonkveer om mijn sleutels af te gooien en de nota te betalen. Ik moet inderdaad gewoon bij de ANWB gaan.

Verder is het weer suuuuper gezellig met mijn ouders onderling. Als je denkt; leuk met mijn ouders samenwonen, doe het niet!

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:04

Voor het eerst een "kimchi" (niet gefermenteerd) recept van een vriend van me gemaakt. Er moest een chilipoeder in, maar er stond niet bij hoeveel dus ik heb het erin gegooid tot het een leuke kleur had :') Nu heb ik zoveel spijt, ik voel mijn lippen niet meer :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:06

Maar is het dan geen idee om ooit je eigen plekje te zoeken? En dat is niet negatief bedoelt, ik kan als volwassene ook niet samen met mijn ouders in een huis. Dat levert heel veel gedoe en ruzie op. Nu ik sinds een jaar een eigen plek heb zijn alle irritaties verdwenen en gaat het goed. Ik moet er ook niet aan denken dat het weer zo gaat zijn. Door ziekte noodgedwongen 3 maanden bij mijn ouders gezeten en ik heb zelfs minder last van mijn ziekte nu ik weer alleen ben. Niet dat ik er niet blij mee was, maar het liep gewoon niet meer op den duur.

En check ook je verzekering even of zij niet een pechhulp bij je pakket hebben. Waarschijnlijk betaal je dan minder dan nog apart bij de anwb af te sluiten.

Wel fijn dat de auto wordt opgehaald! Snap ook wel dat je die niet zo onbeheerd langs de weg wil hebben staan.

Miss_Mii21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:12

Een collega projectleider die je om een planning vraagt, maar die zelf echt geen flauw idee heeft hoe of wat en wat ze dan in de komende overleggen gaan bespreken. Whuuuuut?

Jolliegirl

Een eigen plekje zou fijn zijn en je denk ik enorm veel rust geven... Dit is toch niet leefbaar zo op deze manier.

Heb het echt ontzettend met je te doen! Dikke knuffel

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Fijn dat je auto opgehaald gaat worden, maar wat een prijs :wow:

Ja bij ouders wonen, ik vind het rot als dat gedwongen moet tegenwoordig door te kort aan huizen.
Want ik denk dat het bij veel mensen dat niet fijn gaat. Ergens hoor je gewoon uit te kunnen vliegen en je eigen keuzes en regels te kunnen maken. (uitzonderingen daar)

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:16

Het zit hier een beetje anders. Mijn ouders wonen in bij mij en het gezin van mijn zus. Dit is ons huis waarvoor wij de hypotheek dragen. Als ik zou verhuizen krijg ik ruzie met heel veel mensen, zeg maar. Komt nog bij dat ik hier verder prettig woon. Paarden aan huis, etc. Ik heb ook geen ruzie met beide, ik reageer alleen heel slecht op spanning in huis. Mijn moeder kan heel goed en heel gemakkelijk de sfeer verzieken. Over het algemeen gaat het goed hoor. En voor mij is het mentaal gezien echt wel de juiste keuze om "onder de mensen" te wonen. Toch mis ik het wel dat ik nooit de kans heb gehad echt op mezelf te wonen. Mijn vader werd ziek en toen moest alles snel en werd er met het plan ooit gezamenlijk iets te kopen aan de haal gegaan. Maar goed, het is niet anders.

Ik heb de verzekering aan de lijn gehad en die geven aan dat ik geen pechhulp heb, helaas.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:22

Dus jij hebt een hypotheek met je zus?
Zijn er dan meerdere huizen want jij woont toch in een chalet ofzo?

Maar zowiezo heel erg vervelend, ook als je gevoelig bent voor dat soort stemmingen :(
Sterkte
Laatst bijgewerkt door Alja op 22-01-26 12:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:22

Getsie wat een hoog bedrag voor je auto, en dat hij voor dat geld nog niet eens is gemaakt :knuffel:

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:25

Klopt, ieder een eigen woning. De woning van mijn zus zit aan die van mijn ouders vast. Ik moet ook gewoon weer vaker bij mezelf zitten 's avonds en zelf koken. Dan krijg ik dat gezeik veel minder mee. Er is ondertussen contact met de boiler importeur om de mijne eindelijk eens te laten repareren, zodat ik thuis kan douchen, afwassen en koken. Hopelijk kunnen die iets voor me betekenen, anders wordt het een hele dure maand, want dan moet ik die ook nieuw aanschaffen :=

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 12:55

Onze 2 dochters wonen ieder ook zelfstandig in een gedeelte van ons huis, maar iedereen heeft een eigen voordeur en alles is apart.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:02

Ik heb daar toch altijd wel respect voor van beide kanten. Ik zou het niet kunnen. Toch het idee dat je elkaar alsnog controleert (ook niet bewust natuurlijk).

Het zal vast wel voordelen hebben hoor! Als er een keer wat is is hulp dichtbij dat is wel prettig. En je weet wat je aan je 'buren' hebt.

Mijn beste vriendin is al 2 jaar met haar vriend aan het discusseren waarom zij niet met zijn ouders en hem samen op een terrein wil wonen :') dat begon al 2 maanden nadat ze net een relatie hadden. Ik zou er niet tegen kunnen haha.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:13

Nieuwe brievenbussen kan er amper bij. Als wat achterin lig zou ik het niet kunnen pakken.

Laat staan een senior met rollator.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:14

Oehlala schreef:
nee, bedrijven die een impact kunnen hebben op het milieu worden met naam en toenaam bekend gemaakt, daar wordt niets meer gelakt. Dat, dat in het geval van agrarische bedrijven veelal families betreft, met hun persoonlijke huis- en woonadrs, en geen postbusbedrijven met personeel, maakt het toch wat dubieus. Aan de andere kant zijn al je gegevens al bekend als GLB aanvrager, en ook daar sta je met naam en toenaam en subsidiebedrag.

Nee, dat is gewoon echt niet waar.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:14

denisesilver schreef:
Nou het is geregeld. Auto wordt ergens binnen 5 dagen opgehaald en bij de garage afgezet. Garage houdt er rekening mee dat de auto later kan komen dan de beoogde dinsdag. Ik zit bij Centraal Beheer overigens. Gaat me € 338 kosten, maar dan staat het ding in ieder geval waar het moet wezen. Ik moet dus straks nog even op en neer naar Raamsdonkveer om mijn sleutels af te gooien en de nota te betalen. Ik moet inderdaad gewoon bij de ANWB gaan.

Verder is het weer suuuuper gezellig met mijn ouders onderling. Als je denkt; leuk met mijn ouders samenwonen, doe het niet!

Als je niet zover weg had gewoond, dan had ik jouw auto wel naar de garage willen slepen. Gewoon 'dank je wel, daar ben ik blij mee' was dan voldoende geweest. Wat een geld zeg! :(:)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:15

JudithGigi schreef:
Voor het eerst een "kimchi" (niet gefermenteerd) recept van een vriend van me gemaakt. Er moest een chilipoeder in, maar er stond niet bij hoeveel dus ik heb het erin gegooid tot het een leuke kleur had :') Nu heb ik zoveel spijt, ik voel mijn lippen niet meer :')

Oeps... :(

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:25

Britta31 schreef:
Onze 2 dochters wonen ieder ook zelfstandig in een gedeelte van ons huis, maar iedereen heeft een eigen voordeur en alles is apart.

Toch wel met een haakje op de deur?
Of kunnen jullie van binnen uit naar elkaar toelopen?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:34

Denk dat dit genoeg zegt ^)
Afbeelding
Spoiler: Het is onze auto en het was geen grap, waar ik nog even op hoopte.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 13:57

Het gigantische gebrek aan empathisch vermogen van fiets iedereen in mijn omgeving.
Heel m'n lijf aan gort, lopen al weken te strijden.
"Vervelend" "hoort er nu eenmaal bij hè" "had laatst ook last van m'n rug" *gaat uitgebreid vertellen hoe vervelend dat wel niet was*
"Heb spierpijn phoeee zielig" *heeft een halve marathon gerend*
Rot op. Allemaal.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:00

Ik maak altijd de roosters van het team en nu stuurt een collega mij een appje. Het rooster voor februari is nog niet klaar, klopt ik heb aan haar doorgegeven dat ik het rooster zou gaan maken als ik wist wanneer ik terug moest voor controle met de 2 dames van mij. (zijn gisteren geholpen). Krijg ik een appje van haar... Rooster?

Ik ben nu in staat om terug te appen... Woef... Of zal ik het maar laten?

@Nyaleti: Toen ik mijn maagverkleining had gehad zei ik dat ik moe was... Kreeg ik te horen van een collega, ja ik ook... bij haar hadden ze geen meter darm omhoog getrokken...

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:16

Ik geloof dat ik woef zou antwoorden }:)