Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:45

Ik denk nu aan de paarden van een pensionstal hier in de buurt.Er zijn weilanden zonder beschutting en schaduw.Staan de paarden dag en nacht ook in de winter.Goedkoper voor de eigenaren want met s’nachts een stal is duurder.Wat voor een eigenaar ben je dan :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:48

Moderatoropmerking:
post leeggehaald
Laatst bijgewerkt door Maureen95 op 09-07-23 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post leeggehaald i.v.m. bespreken Bokker

ElfBeau_067

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 11:49

_/-\o_

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:00

Britta31 schreef:
Ik denk nu aan de paarden van een pensionstal hier in de buurt.Er zijn weilanden zonder beschutting en schaduw.Staan de paarden dag en nacht ook in de winter.Goedkoper voor de eigenaren want met s’nachts een stal is duurder.Wat voor een eigenaar ben je dan :(

Goed dat je t zegt Britta.
Mijn paarden stonden een half uur geleden nog lekker te grazen. Net stonden ze te dringen bij het hek en heb ze onmiddellijk verplaatst naar de paddock met stal.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:10

Een of andere gore vogel heeft op de hendel van mijn open raam gezeten en de boel onder gescheten.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:11

Tractor kapot dus ik moet in deze hitte,net zoals gisteren,te voet enkele keren op en neer wandelen met de steekwagen.
1 keer met 2 balen hooi en 2 keer met 60 liter water.Een paar km's langs een hobbelig,zanderig pad.

Vergissing:het is 3 keer met 60 liter.
Laatst bijgewerkt door Merlen op 09-07-23 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:15

Oh dat is echt niet grappig.......

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:27

Gini schreef:
Ik erger me er mateloos aan dat op dagen zoals vandaag de wedstrijden in mijn omgeving gewoon door gaan. De springwedstrijd hier in de buurt heeft deze namiddag zelfs nog twee dikke, belangrijke proeven opstaan (waarbij het dan voor de individuele ruiter nog meer een drempel is om niet te gaan). En ik ken het terrein, daar is niks schaduw. Vre-se-lijk vind ik het. Dit heeft niks meer met 'van paarden houden' te maken.

Ommen?
Ik was gisteren al verbaasd dat ze allemaal gingen rijden in de hitte. Vandaag is het nog extremer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:28

Britta31 schreef:

Nu moet ik zeggen dat mijn weidepaard ook geen stal / schuilstal heeft , maar ze in de zomermaanden wel de weilanden uitkiezen tussen de bomen. Waar ze nu staan is perfect langs de gehele zijkanten van de weide staan bomen om in de schaduw te staan. Maar vaak blijven ze heel eigenwijs alsnog in de zon staan bakken 8)7

In de winter staan ze wel in weilanden zonder een schuilplaats , maar ik moet zeggen dat mijn weidepaard eigenlijk al 23 jaar zo staat en op stal niet te genieten is. Ik heb haar een keer meegehad naar mijn stageplaats en daar stonden ze kort buiten en veel op stal. Begon ook de stal letterlijk op te eten en ze oogde ook niet happy.

Er zijn wel noodstallen beschikbaar als de winter heel heftig zou zijn. Maar voor nu wil dit clubje liever buiten staan dan binnen.

---

Dat er net een heftige ruzie was buiten , maar ik geen idee heb wie of wat het was. In ieder geval wel iemand met een agressie probleem want de spullen vlogen door de lucht en ik hoorde ook glas rinkelen.

Gevolgd met ' ik woon hier ook , stop met alles kapot maken'. Ik hoop niet dat het een kind was want de reactie was heel heftig.

Heb nu wel een vermoeden maar ik ga ook geen sensatie zoeken door buiten te gaan staan kijken :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:43

Maar de weilanden hebben echt 0,0 schaduw.Bomen als schaduw zijn toch prima.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:55

Weer een fiets dweilkop afgebroken in de wasmachine. Ik doe ze altijd al achterin maar ze blijven steeds tussen de deur vastzitten en dan versnipperen ze.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:57

DuoPenotti schreef:
Kan ze bijrijder blijven?
Maar wat fijn vooral dat je zelf wat hebt gevonden omdat je eerst bang was haar te moeten verkopen.

Ja ze kan bijrijder blijven gelukkig. Zij moet alles op de fiets doen dus was het wel van belang dat het ook voor haar te doen is. Deze stal is ongeveer net zo ver

Afbeelding
Hij ging meteen hooi eten in z'n nieuwe stalletje

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:03

Wat ontzettend fijn dat je een nieuwe stal hebt kunnen vinden en nu nog steeds samen met je bijrijder kan blijven genieten van je paard <3

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:14

Fijn dat alles goed is verlopen Fjordjes!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:38

Laatste wasje erin, hopelijk kan die nog even buiten hangen, voor de buien :=.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:39

fjordjes schreef:
DuoPenotti schreef:
Maar wat fijn vooral dat je zelf wat hebt gevonden omdat je eerst bang was haar te moeten verkopen.

Ja ze kan bijrijder blijven gelukkig. Zij moet alles op de fiets doen dus was het wel van belang dat het ook voor haar te doen is. Deze stal is ongeveer net zo ver

[ [url=m/oWAOu0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij ging meteen hooi eten in z'n nieuwe stalletje

Ik weet niet waarom, maar ik verwachte een fjord.

Fijn dat alles goed is gegaan!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:45

Mensen die hun “maltipoo” of “bernadoodle” een rashond noemen. :r

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 13:55

_San87_"
[quote="fjordjes"
[quote="DuoPenotti schreef:

[ [url=m/oWAOu0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij ging meteen hooi eten in z'n nieuwe stalletje[/quote]
Ik weet niet waarom, maar ik verwachte een fjord.

Fijn dat alles goed is gegaan![/quote]
Hahaha ja kan ik me voorstellen, heb ook wel een fjord gehad. Deze gebruikersnaam had ik gekozen toen ik 15 jaar was :+
Nu inmiddels een draver, dan zou het dravertjes moeten zijn. :D nee laat maar zo staan

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:16

MarlindeRooz schreef:
Mensen die hun “maltipoo” of “bernadoodle” een rashond noemen. :r
*\o/*
Alles waar meer dan een ras in zit is een te dure "asbak".
Mensen betalen schrikbarend veel geld voor zo'n hond

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:28

Achja, KWPN en NRPS om maar wat te noemen zijn ook kruisingen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 14:55

Gdv dit in de bus. Chauffeur heeft dr kind en vriend mee, staan voor de streep, kind zit op t deurtje, vriend staat voor de deur.
Asociaal en gevaarlijk

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:00

fleurtjeuh schreef:
Gdv dit in de bus. Chauffeur heeft dr kind en vriend mee, staan voor de streep, kind zit op t deurtje, vriend staat voor de deur.
Asociaal en gevaarlijk

[ [url=m/rQXwc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach keer hard remmen dan leren ze er wel van :j. Ik zat gisteren sinds jaren weer in de bus en de buschauffeur zag bijna een politie met sirene en zwaailichten over het hoofd. En we gingen niet eens hard maar dan merk je al hoeveel kracht er op de remmen zitten. Hierboven is dan met je gezicht vol tegen het raam.

--

Zucht heel vervelend voor de boer en ik wil hier ook geen discussie starten zijn al topics genoeg maar een boer gebeten door een wolf en mijn hele Facebook staat er gewoon vol mee. Na het 16de bericht denk ik van ja nu snap ik je eindeloze statement wel. Ga lekker genieten van het mooie weer zeg veelte warm om je zo druk te maken.

En voordat mensen zeggen wacht maar tot het bij jou gebeurd er lopen bij mijn paarden ook wolven op doortocht maar iedereen op stal is er rustig onder hoor er nooit iemand over ofzo.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:08

Zebrastreep schreef:
fleurtjeuh schreef:
Asociaal en gevaarlijk

[ [url=m/rQXwc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ach keer hard remmen dan leren ze er wel van :j. Ik zat gisteren sinds jaren weer in de bus en de buschauffeur zag bijna een politie met sirene en zwaailichten over het hoofd. En we gingen niet eens hard maar dan merk je al hoeveel kracht er op de remmen zitten. Hierboven is dan met je gezicht vol tegen het raam.

--

Zucht heel vervelend voor de boer en ik wil hier ook geen discussie starten zijn al topics genoeg maar een boer gebeten door een wolf en mijn hele Facebook staat er gewoon vol mee. Na het 16de bericht denk ik van ja nu snap ik je eindeloze statement wel. Ga lekker genieten van het mooie weer zeg veelte warm om je zo druk te maken.

En voordat mensen zeggen wacht maar tot het bij jou gebeurd er lopen bij mijn paarden ook wolven op doortocht maar iedereen op stal is er rustig onder hoor er nooit iemand over ofzo.

Denk maar niet dat de chauffeur er iets aan doet. Laat t gewoon toe.
Ik ga straks een dikke klacht indienen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:09

Serieus, je gooit een foto op bokt?

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 15:12

fleurtjeuh schreef:
Ik ga straks een dikke klacht indienen
Joh ga je even druk maken zeg. Het is echt niet nodig om full Karen te gaan, relax.