Wat heb jij vandaag op te biechten?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: Wat heb jij vandaag op te biechten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:28

De lat gaat steeds lager ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:42

Waarom is stoned zijn een biecht?

Waar zijn de leuke smeuïge biechten gebleven?

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:43

Ik heb niks anders, oke :')
Ik heb laatst wel twee love confessions gehad maar dat vind ik ook niet zo bijzonder

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:48

Oke dan (vast niet smeuïg genoeg maar: ) ik heb helemaal niets met onze pup. :+ We hebben hem nu 8,5 week maar ik voel echt vooral frustratie.

Heb het onderschat hoeveel [***] er in gaat zitten en ondanks dat hij het echt top doet kan hij me ook vreselijk het bloed onder de nagels vandaan halen.

Daardoor heb ik nog totaal 0 connectie met hem opgebouwd. Hij leeft hier en dat is het wel zo'n beetje. :o Ik kan echt wel met hem knuffelen en hem leuk vinden als hij luistert maar kan hem wel wurgen als hij weer zit te janken in zijn ren omdat hij moe is maar niet zelf de bench in wil gaan om te slapen.

Ik hoop dat dat wel beter gaat worden, ik verwacht het wel. Als hij straks wel gewoon luistert en niet de ene keer wel en de andere keer niet. Plus dat we dan ook meer met hem kunnen doen want nu zijn het nog steeds constant korte wandelingen, zorgen dat hij niet overprikkeld raakt, en luisteren naar z'n gepiep. ;(

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 16:55

Ohhh dat is echt wel een biecht! oliebol, wat balen! En je vriend?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:56

Het is geen ras die heel makkelijk wordt maar dit zijn echt de puppy blues! Het hoort er echt bij. Ik heb ooit eens ergens gelezen dat het zelfs nóg traumatiserender is de eerste twee jaar dan een kind. Sterkte :D

Edit: al mijn vriendinnen met puppies hebben wel eens opgebiecht dat ze hun hond niet leuk vonden. Is allemaal goed gekomen. Bij eentje valt de zorg momenteel wat zwaar omdat je er echt alles omheen moet plannen maar zij wordt er verder wel echt gelukkig van.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 16:59

Captain schreef:
Oke dan (vast niet smeuïg genoeg maar: ) ik heb helemaal niets met onze pup. :+ We hebben hem nu 8,5 week maar ik voel echt vooral frustratie.

Heb het onderschat hoeveel werk er in gaat zitten en ondanks dat hij het echt top doet kan hij me ook vreselijk het bloed onder de nagels vandaan halen.

Daardoor heb ik nog totaal 0 connectie met hem opgebouwd. Hij leeft hier en dat is het wel zo'n beetje. :o Ik kan echt wel met hem knuffelen en hem leuk vinden als hij luistert maar kan hem wel wurgen als hij weer zit te janken in zijn ren omdat hij moe is maar niet zelf de bench in wil gaan om te slapen.

Ik hoop dat dat wel beter gaat worden, ik verwacht het wel. Als hij straks wel gewoon luistert en niet de ene keer wel en de andere keer niet. Plus dat we dan ook meer met hem kunnen doen want nu zijn het nog steeds constant korte wandelingen, zorgen dat hij niet overprikkeld raakt, en luisteren naar z'n gepiep. ;(

Don't worry, dat is normaal :') ze worden leuk vanaf een jaar ongeveer

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:02

Echt? Oh gelukkig haha! Iedereen roept "oh wat is hij leeeeeuuuuuuk" en "bleven ze maar zo klein he?" Terwijl ik alleen maar denk: hier is z'n riem en z'n bench, succes ermee joe!

Mijn vriend voelt precies hetzelfde als ik. :') Die kan het wel iets beter relativeren maar toen ik hem pas vroeg of hij hem liever zou houden of terugbrengen ging hij voor het laatste. :')

Maar blij te horen dat het herkenbaar is.. Vind het écht zwaar en heb al gezegd dat er hierna nooit meer een pup komt. Wat een ellende.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:04

Mijn biecht is dat ik het even niet meer trek. Mijn man heeft de afgelopen 2 maanden 3 operaties gehad, 1 poliep en 2 keer nierstenen, mijn contract is niet en toen weer wel verlengd, wasmachine stuk en de buren willen ons gezamenlijk platte dak vervangen, zit er nu 22 jaar op, lekt nog niet. Had net weer wat spaarcentjes en dat is bijna op. Ik word gek van het gekreun, gesteun en geklaag van mijn man.
En schaam mij daar vreselijk voor, toen ik ziek was was hij er ook voor mij.
Heb 2 weken vakantie nu laaste week maar ben moeier dan ooit . Ben zo moe, jank de hele dag

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:06

Captain: Kijk of het verstandig is om hem te houden kan ik niet zeggen. Maar dat dit veel gebeurt (zoek maar even op TikTok op puppy blues) staat vast. Het is als een baby die vanaf dag 1 kan kruipen en lopen, een ramp dus. Ze vragen enorm veel zorg en tijd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:09

Ik voel me zoveel beter dan de meeste van mijn collega's en schaam me best wel dat ik hier nu werk.
Heb nu tijdelijk werk in een magazijn zonder enige uitdaging oid.
Voor sommige collega's van mijn leeftijd (25) is dit het beste wat ze kunnen, voornamelijk door eigen fouten in hun leven. Het zijn ook zulke tokkies :=
Kan me gewoon niet voorstellen dat mensen het hier naar hun zin hebben en er mee kunnen dealen dat dit het 'voor altijd' is zegmaar. Die doen ook geen enkele moeite om ook maar iets beters te krijgen in het leven.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:10

Herkenbaar :=

Ik wil nooit meer leiding geven in zo’n omgeving. Al zit er wel veel verschil op. Sommige plekken de grootste lol en leuke equipes en sommige plekken om te huilen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:12

Captain schreef:
Echt? Oh gelukkig haha! Iedereen roept "oh wat is hij leeeeeuuuuuuk" en "bleven ze maar zo klein he?" Terwijl ik alleen maar denk: hier is z'n riem en z'n bench, succes ermee joe!

Mijn vriend voelt precies hetzelfde als ik. :') Die kan het wel iets beter relativeren maar toen ik hem pas vroeg of hij hem liever zou houden of terugbrengen ging hij voor het laatste. :')

Maar blij te horen dat het herkenbaar is.. Vind het écht zwaar en heb al gezegd dat er hierna nooit meer een pup komt. Wat een ellende.

Tip die mij geholpen heeft: kijk op de subreddit r/puppy101. Zoveel puppy blues posts, dan voel je je niet meer alleen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:13

Het is echr normaal, captain. Ik ben echt wel eens gillend gek geworden. Werd beter toen ze ouder waren en meer konden en beter konden luisteren/alleen konden zijn. Maar heb echt wel eens jankend thuis gezeten met jonge hond die niet alleen kon zijn, niet in bench kon zonder te gillen en blijven gillen en ondertussen het huis onder zeek en de gipsplaten van de muur trok :')

En daarna gewoon nog een keer een pup genomen :D Nooit getwijfeld om hem weg te doen maar wel waar ik aan begonnen was en dat die puppy's helemaal niet zo leuk zijn.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:17

Captain schreef:

Yup, 100% herkenbaar. Mijn hond was ook een portret toen ze klein was en ik heb regelmatig op de bank zitten janken. Inmiddels compleet vergroeid met dat dier, ze is me echt alles <3

Een pup van die leeftijd kun je wel al heel leuk kennis laten maken met neuswerk trouwens. Detectie, mantrailing, zoekspelletjes. Fysiek niet belastend maar het koppie moet hard aan het werk. Daarna gaan ze over het algemeen ook wat makkelijker uit :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:18

En die van jou is een dalmatiër toch @captain?
Die staan sowieso niet als makkelijk bekend in de puppytijd :P

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:18

Ja, ook mee eens! Wij gingen speuren en andere oefeningen doen en dan ging die eindelijk ko

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:22

Captain schreef:

Als ik mijn hond zat was gaf ik haar een runderoor of ander kauwkluifje.
Helaas is ze daardoor extreem verwend en krijgt wekelijks 3-4-5 x een runderoor ofzo _O-

Mijn biecht vandaag, ik heb met opzet voer in een verkeerde silo geblazen.

Hij heeft 3 silos.
Silo 1 kun je met een 6 meter slang aan en silo 2 met 8 en silo 3 met 10 meter.
Ik was te lui om braaf aan silo 3 te koppelen voor 850 kilo.
Ik heb gedaan alsof ik blind was en het voer in silo 1 gedaan _O-

Ter verduidelijking, hij krijgt normaal in alle silos hetzelfde voer.
Dan staat er bijv silo 1+2+3 opdelen.
Alle 3 silos waren leeg.
Dus waarom zou ik dan in een silo voer blazen die t verst weg staat

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:34

fotolijstje schreef:
Dat ik stoned in de trein was, en het ergste was gewoon dat die er zo lang over deed en ik zat daar maar :')
Uiteindelijk wel bij mijn halte uit kunnen stappen
Iemand zat naast mij en ging tegen mij praten en het was zo raar

Dan biecht ik op dat ik het niet vind kunnen dat je met 16 jaar aan de drugs zit. Stop ermee, ga leren en maak wat van je leven. Drugs is kansloos.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:41

Hoe is het geen biecht wanneer een 16 jarige stoned in het ov zit, mijn oren trillen er nog van na :') ik vind dat echt verre van normaal. Zorgwekkend zelfs... Maar volgens mij snapt ze dat zelf ook anders zou ze het niet posten.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 17:55

Als je drugs gebruikt betekend het niet gelijk dat je verslaafd bent, problemen hebt, geen leven hebt, niets kan leren, etc. :')

Mijn vriend is jarenlang speed verslaafd geweest. Is nu helemaal clean, heeft een enorm succesvol bedrijf op 32 jarige leeftijd en naast dit bedrijf 2 jaar terug een master in econometrics gehaald. Hij zei laatst nog dat als hij terug kijkt op zijn jaren dat hij gebruikte dat hij wel eens denkt, wat zonde van mijn tijd, ik had ook andere dingen kunnen doen. Maar vervolgens kwam hij daarop terug en zei hij dat het hem ook enorm veel gebracht en geleerd heeft en hem ook tot de persoon heeft gemaakt die hij nu is.

En dan is mijn vriend een vrij extreem voorbeeld van drugsgebruik. Maar recreatief drugsgebruik is echt doodnormaal. Ik ken meer mensen die wel drugs gebruiken dan niet en het zijn allemaal capabele, intelligente, sociale mensen met een goede studie en/of werk. Ik gebruik ook wel eens iets, wel zelden overigens, maar studeer aan de uni en heb een baan in de zorg als persoonlijk begeleider.

Ja, drugs kan ook een vlucht zijn en heeft hele negatieve kanten. Maar er zijn zó veel meer manieren om te vluchten, jezelf te saboteren, je leven kapot te maken en kansloos te zijn. :')

Dan een smeuïge biecht: zo'n 1 tot max 3 keer in het jaar voelt mijn vriend behoefte om wat te gebruiken. Ik vind dat helemaal prima, want dat betekend dat ik erna een dag lang wordt gemasseerd en verwend omdat hij zin in me heeft maar zijn dingie niet omhoog krijgt. _O- Ik hoef alleen maar te liggen en te genieten.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:36

Suliko schreef:
Als je drugs gebruikt betekend het niet gelijk dat je verslaafd bent, problemen hebt, geen leven hebt, niets kan leren, etc. :')

Mijn vriend is jarenlang speed verslaafd geweest. Is nu helemaal clean, heeft een enorm succesvol bedrijf op 32 jarige leeftijd en naast dit bedrijf 2 jaar terug een master in econometrics gehaald. Hij zei laatst nog dat als hij terug kijkt op zijn jaren dat hij gebruikte dat hij wel eens denkt, wat zonde van mijn tijd, ik had ook andere dingen kunnen doen. Maar vervolgens kwam hij daarop terug en zei hij dat het hem ook enorm veel gebracht en geleerd heeft en hem ook tot de persoon heeft gemaakt die hij nu is.

En dan is mijn vriend een vrij extreem voorbeeld van drugsgebruik. Maar recreatief drugsgebruik is echt doodnormaal. Ik ken meer mensen die wel drugs gebruiken dan niet en het zijn allemaal capabele, intelligente, sociale mensen met een goede studie en/of werk. Ik gebruik ook wel eens iets, wel zelden overigens, maar studeer aan de uni en heb een baan in de zorg als persoonlijk begeleider.

Ja, drugs kan ook een vlucht zijn en heeft hele negatieve kanten. Maar er zijn zó veel meer manieren om te vluchten, jezelf te saboteren, je leven kapot te maken en kansloos te zijn. :')

Dan een smeuïge biecht: zo'n 1 tot max 3 keer in het jaar voelt mijn vriend behoefte om wat te gebruiken. Ik vind dat helemaal prima, want dat betekend dat ik erna een dag lang wordt gemasseerd en verwend omdat hij zin in me heeft maar zijn dingie niet omhoog krijgt. _O- Ik hoef alleen maar te liggen en te genieten.

En dán biedt een ‘blauw’ pilletje uitkomst <<) *\o/*

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:39

Ik ben letterlijk bezig met mijn mbo-opleiding dus ik ben aan het leren :=
Ik vind af en toe een drankje of space cake helemaal niet erg.
Het is geen verslaving en het is gewoon voor de lol.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-22 18:42

Ik ben helemaal voor drugs, maar niet als je zo jong bent en niet lekker in je vel zit.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-22 18:48

Captain schreef:

Heb het onderschat hoeveel werk er in gaat zitten en ondanks dat hij het echt top doet kan hij me ook vreselijk het bloed onder de nagels vandaan halen.

Komt vast goed. Die van ons was gelukkig nooit snel overprikkeld, zocht zijn rust wel goed op. Maar ik heb wel mijn vriend huilend opgebeld omdat ik moe was en hij voor de zoveelste keer binnen 10 minuten in huis had geplast.