Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:17

Ja ik doe 3 kussen ofzo maar dat ging van de week ook onhandig door hem. Je hebt dat allebei dus dat is zoals het is. Ik zat eerst te neuzelen over de leuke locatie haha. Ik heb ook gewoon gevraagd ben je zenuwachtig? Hij zo ja. En ik dan van waarom.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:26

Nature93 schreef:
Ik kan ook wel leuk babbelen en op straat met wildvreemden een gesprek voeren. Maar het feit dat je dat eerst op gang moet krijgen en zo aftasten bij een eerste hoi. Stel je jezelf bijvoorbeeld voor?

Doe ik niet, je weet elkaars naam als het goed is. Ik geef meestal één kus of een knuffel en een 'hoe is het?' 'Goed, goed' en dan meteen door naar 'wat drink je?/waar heb je zin in?' Dan een beetje ijsbrekers koetjes en kalfjes als 'oh ze hebben X bier, lekker' of 'goh echt lekker dat we nog gewoon buiten kunnen zitten hè' 'hmm ben je een wijnman of een bierman' 'ben je wel eens eerder hier geweest?' en zo'n man prevelt dan ook onzindingetjes en zo kom je de eerste minuten wel door tot de drank arriveert :') Dan een proost en dán komen meestal de wat leukere/betere gesprekken wel op gang.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:33

Ik heb gewoon bijna behoefte aan een heel script! In het weekend lag ik hier om!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:37

Hahaha bailey je kan het weer goed vertellen. Heerlijk. Zo gaat dat dus inderdaad!

En zondag was het dus van 20.00 uur ook weer heel snel 02.00 uur…..

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:42

Nature93 schreef:
Ik heb gewoon bijna behoefte aan een heel script! In het weekend lag ik hier om!

:)) Oortje in

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 14:42

Zonnetje81 schreef:
Hahaha bailey je kan het weer goed vertellen. Heerlijk. Zo gaat dat dus inderdaad!

Ja zo leuk is dat!

Wat kan daten toch leuk zijn als het met leuke mensen is hè :=

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 15:13

Ik had laatst wel dat ik echt even een black-out had en gewoon niet meer op zijn naam kon komen :o Maar goed vroeg gelijk zijn naam en ijs was daardoor ook wel gebroken.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 17:42

BaileyMix schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ja zo leuk is dat!

En vreselijk als het niks is …..

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 18:13

BaileyMix schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ja zo leuk is dat!

En vreselijk als het niks is …..[/quote]
Ja echt tijdverspilling!

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:20

Nature93 schreef:
Ja echt tijdverspilling!

Welnee! Het leuke aan daten is dat je bij iedereen een ander stukje van jezelf ontdekt, ook als het niet tot een vervolg komt. Zelf vind ik daten oneindig veel leuker nu ik weet dat ik niet 'de ware' hoef te vinden. Doe jezelf en de ander een plezier en focus op het moment zelf, of je nu een ONS of de liefde van je leven zoekt. Kennismaken lukt alleen als je allebei bereid bent om iets van jezelf te laten zien, dus geef het goede voorbeeld. Wees eerlijk, respectvol en stel je kwetsbaar op. Het is de enige manier om erachter te komen of het aangenaam is om samen tijd door te brengen. Ik ben bijvoorbeeld altijd erg duidelijk over mijn prikkelgevoeligheid. Sommige mannen knappen daar op af en dat is prima, want dan is het gewoon geen match. Het betekent niet dat één van ons niet leuk genoeg is. Ik heb in de afgelopen anderhalf jaar een stuk of 15 dates gehad en ondanks dat de meeste daarvan niet uitnodigden tot een vervolg was er niemand waarmee het niet lukte om een leuk gesprek te hebben.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:32

Dat zeg je echt heel erg mooi present! Ik denk ook dat het goed is voor de zelfvertrouwen. Mijn date wil een rondleiding door mijn woonplaats. Ik ga gewoon spontaan het gesprek aan. :)

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:59

present schreef:
Een paar weken geleden heb ik via Tinder wel weer een leuke man ontmoet. Daar heb ik nu drie keer mee afgesproken en het voelt heel goed, ik hoop dat dat ook tot iets duurzaams leidt.

Helaas bleek hij daar niet klaar voor. Toen ik dit schreef wist ik al wel dat hij niet goed in zijn vel zat, waardoor ik zelf niet zeker wist of er een meer dan vriendschappelijke klik was, maar zover kwam het dus ook niet. We appen af en toe nog en verder verwacht ik er niets van.

Verder een update in telegramstijl:
- Mijn man en ik daten nu ongeveer anderhalf jaar met anderen, hebben daar veel van geleerd en genoten en hopen dat nog lang te doen.
- Deze maand ben ik een jaar samen met mijn vriend die ik via Tinder ontmoette. We zien elkaar ongeveer twee keer per maand en dat is altijd heel fijn.
- Vrijdag heb ik een derde date via Tinder. Na een wat onwennige eerste ontmoeting hadden we een heel gezellige tweede date, dus ik heb veel zin om hem weer te zien.
- Ondertussen is de onbereikbare bezette man (waar nooit iets fysieks mee gebeurde) nog steeds niet uit mijn gedachten verdwenen, dus als je tips hebt BaileyMix (of iemand anders natuurlijk) houd ik me aanbevolen. :+

Nature93 schreef:
Mijn date wil een rondleiding door mijn woonplaats. Ik ga gewoon spontaan het gesprek aan. :)

Dat vind ik een leuk idee voor een date!

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 20:55

Hoe werkt dat eigenlijk met breeze? Je chat helemaal niet? Ook niet van wie wat wanneer waar en hoelaat?

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:06

Sita_xx schreef:
Hoe werkt dat eigenlijk met breeze? Je chat helemaal niet? Ook niet van wie wat wanneer waar en hoelaat?

Nee, als je hebt aangegeven wanneer je beschikbaar bent, krijg je vanzelf bericht waar en hoe laat je wordt verwacht. Pas kort voordat de date plaatsvindt kun je chatten, maar dat is meer bedoeld voor noodgevallen. Ik weet niet meer precies hoe lang van tevoren dat kan. Het idee vond ik leuk, maar het beviel me in de praktijk niet erg, dus ik heb de app weer verwijderd.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:36

Waar spreken jullie altijd af? Een soort centraal punt zeg maar? Een cafe of een parkeer plaats? Ben je altijd iets eerder of later en kijk je dan stiekem de kat uit de boom van een afstandje?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 22:26

Ik heb geen vreselijke dates gehad en toch voelt het als tijdsverspilling en als een domper.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:42

Kaitlyn schreef:
Nature93 schreef:
Wat lijkt mij dit ontzettend awkward! Dat je geen klik voelt en een ontsnappingspoging moet doet. Hoe gaat dat dan?

Ik vind alles zo gemaakt, dat daten. Waar moet je het over hebben? Gespreksstof? Ik heb echt 0 ervaring.

Ik denk dat je aan mij niks hebt, maar ik nam bij een eerste date altijd een los briefje van €5 mee. Begon met 1 drankje, fris of huiswijn. Als het echt vreselijk was dan ging die snel leeg en zei ik "sorry maar dit voel ik echt niet" en knalde dan die €5 op tafel, zodat ik netjes voor mijn eigen drankje betaald had.
Heb dat járen geleden eens ergens gelezen, en vond dat zo slim dat ik het zelf ben gaan doen. :')
In de praktijk weinig nodig gehad, maar ik heb mezelf ook ooit eens door een vriendin laten redden. Ik ging in corona tijd naar een kerel zijn huis toe en voelde mij daar zo oncomfortabel. Toen hij naar de wc was had ik haar geappt en 20 minuten later belde ze me hysterisch op dat ze ruzie had gehad met haar vriend en hij haar geslagen had.

En lekker dat die Maccie was :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:17

Nature93 schreef:
Waar spreken jullie altijd af? Een soort centraal punt zeg maar? Een cafe of een parkeer plaats? Ben je altijd iets eerder of later en kijk je dan stiekem de kat uit de boom van een afstandje?

Centraal punt, stadscentrum, station etc.

Nja, hier inmiddels het centrale punt al gepasseerd en thuis afspreken :j

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:23

Nature93 schreef:

In principe ergens in het openbaar. Mijn eerste dates zijn voornamelijk drankje doen in de stad. Dus altijd in het centrum.

Ik ben tot nu toe vaak als eerste aanwezig geweest. Dat vind ik mij toch een partij ongemakkelijk. Wil liever dat de date er al is.

3x gelijk afgesproken bij een date thuis. :o En dat is allemaal goed gegaan. Als ik dat doe, deel ik mijn live locatie met vrienden en fotos van de date waar ik naar toe ga. Dit laat ik de date ook weten. Over het algemeen ben ik er nu wel achter gekomen dat de meeste mensen wel deugen, maar je moet wel altijd op je hoede blijven. En als iets niet chill voelt, je gevoel altijd blijven volgen en gewoon gaan.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:40

Mand schreef:
Kaitlyn schreef:
Ik denk dat je aan mij niks hebt, maar ik nam bij een eerste date altijd een los briefje van €5 mee. Begon met 1 drankje, fris of huiswijn. Als het echt vreselijk was dan ging die snel leeg en zei ik "sorry maar dit voel ik echt niet" en knalde dan die €5 op tafel, zodat ik netjes voor mijn eigen drankje betaald had.
Heb dat járen geleden eens ergens gelezen, en vond dat zo slim dat ik het zelf ben gaan doen. :')
In de praktijk weinig nodig gehad, maar ik heb mezelf ook ooit eens door een vriendin laten redden. Ik ging in corona tijd naar een kerel zijn huis toe en voelde mij daar zo oncomfortabel. Toen hij naar de wc was had ik haar geappt en 20 minuten later belde ze me hysterisch op dat ze ruzie had gehad met haar vriend en hij haar geslagen had.

En lekker dat die Maccie was :D

Ja echt hé? :') God wat heb ik gelachen toen hahaha

present

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:34

Ergens in het openbaar inderdaad. Ik vind het juist fijn om de eerste te zijn zodat ik even kan acclimatiseren, maar mijn planningsvaardigheden beletten dat meestal. :+ Als ik afspreek kom ik wel altijd opdagen, dus ik zou niet weten waarom ik eerst stiekem van een afstandje de boel in de gaten zou moeten houden.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:45

Ik heb tot nu toe 1x in het openbaar afgesproken voor een eerste date, stelde hij zelf voor dus prima.

De andere keren 3x bij mij thuis. Als ik dan toch thuis afspreek vind ik het wel fijn als het in mijn eigen huis is, voelt namelijk stuk vertrouwder.

1x bij de date zijn huis, maar die kende ik al van vroeger dus vertrouwde het wel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:50

Ik zou in m'n eigen huis eigenlijk het minst fijne vinden. Als het dan niks is, kun je zelf niet weg.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:53

Bij mij thuis afspreken doe ik ook niet zo heel snel.
Vind het naar als 'onbekende' mensen weten waar ik woon.

Als ik ga stappen en een ONS gebeurt neem ik ze ook nooit mee naar mijn huis. Liever bij hun zodat ik gelijk kan vertrekken :+

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:59

Ik heb in het verleden wel veel bij mij thuis afgesproken. Dat zou ik nu echt nooit meer doen.. Zitten toch wel heel veel risico’s aan.