[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-22 23:05

Gelukkig zat diegene niet in het vliegtuig bij mij. Ook geen gejank en gekrijs gehad :D

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:28

Ik ben ook zo iemand die het niet wilt zien.
Ja, het kind moet eten, maar kan je het in het openbaar geen fles geven? Of jezelf in zo'n doek stoppen, waardoor anderen het niet hoeven aan te zien?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 07:30

Je hoeft ook niet te gaan staan kijken, natuurlijk. De meeste vrouwen doen het gewoon heel discreet, en dat is imo prima. Maar wederom wel mits de situatie dat toelaat. In een volle dokterswachtkamer of in de vertrekhal van een vliegveld zou ik wel wat van vinden, zeg maar.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:20

_San87_ schreef:
Je hoeft ook niet te gaan staan kijken, natuurlijk. De meeste vrouwen doen het gewoon heel discreet, en dat is imo prima. Maar wederom wel mits de situatie dat toelaat. In een volle dokterswachtkamer of in de vertrekhal van een vliegveld zou ik wel wat van vinden, zeg maar.

Bij de vrouwen die het heel discreet doen, zie je meestal niks, en dat vind ik helemaal oké.

Maar in een ruimte waarin je niet echt weg kan, en het helemaal niet discreet wordt aangepakt, vind ik er wel wat van.
Ik snap dat je kind moet eten, maar waarom moet je zo publiekelijk een intiem lichaamsdeel bovenhalen? Want het is een intiem lichaamsdeel; het is niet omdat er op dat moment een kind aan hangt dat het plots geen intiem lichaamsdeel meer is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:23

Jij vindt het een intiem lichaamsdeel. Ik, bijvoorbeeld, helemaal niet :). Er is niks seksueel aan borstvoeding geven.

Overigens vind ik dus ook dat het wel van de setting afhankelijk is, like I said.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:25

Ik vind het een verschil tussen gewoon voeden, en subtiel de borst boven halen met eventueel doekje erover, en dan weer heel prominent en met arrogante blik "kijk mij eens" die hele tiet eruit zwieren en openlijk zichtbaar laten, met veel gebaar die kleine laten aanhappen en amper wat bedekken. Zodat echt alleman een hele fikse tiet te zien heeft.

Met het eerste heb ik geen problemen, het andere vind ik persoonlijk ook wel erom vragen dat je blikken krijgt of aangestaard wordt. Het is iets natuurlijks en super handig, alle respect voor. Het hoeft voor mij alleen niet in het gezicht gedramd te worden met een attitude van kom maar op. Dan ga je zelf ook wel een stukje te ver erin.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:26

Hmm ik ben het daar dus niet mee eens. Ik vind dat vrouwenborsten intiem gemaakt (i.m.o. geseksualiseerd) zijn door de maatschappij. Mannen mogen ook gewoon loslopen met hun shirt uit (even los van wat ik daar zelf van vind) en daar neemt ook niemand aanstoot aan. En sommigen daarvan kunnen qua formaat ook zeker een BH gebruiken.

Er is gewoon ooit iemand geweest die besloten heeft dat vrouwelijke borsten aanstootgevend zijn en dat is zo wijdverbreid opgepakt dat ze een seksueel lichaamsdeel zijn geworden. Wat ik dus echt heel dom vind :')

Ik heb dus ook geen enkel probleem met vrouwen die in een publieke ruimte borstvoeding geven en ik vind, ondanks mijn afkeer van kinderen, uit principe dat dat gewoon zou moeten kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:31

Beter een rondzwaaiende tiet als een jankende baby, omdat moeders niet durft in het openbaar. Ik kijk wel de andere kant op, want mij lijkt het vreselijk om als koe te fungeren :')

Het is maar een tiet. Ik vind er weinig intiems aan, mannen mogen ook in hun blote tiet rondlopen (al vind ik daar ook wat van, zeker als ze een grotere cupmaat hebben als mij _O- )

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:39

idinn schreef:
Beter een rondzwaaiende tiet als een jankende baby, omdat moeders niet durft in het openbaar. Ik kijk wel de andere kant op, want mij lijkt het vreselijk om als koe te fungeren :')

Het is maar een tiet. Ik vind er weinig intiems aan, mannen mogen ook in hun blote tiet rondlopen (al vind ik daar ook wat van, zeker als ze een grotere cupmaat hebben als mij _O- )

Haha precies dit dus _O-

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:45

Ik heb een keer gehad in een restaurant dat een vrouw beide borsten met veel omhaal op tafel gooide. Dat vond ik wat overdreven. Maar als vrouwen gewoon normaal borstvoeding geven stoor ik me daar echt niet aan, hoort erbij.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 08:54

Ooit eens op het werk meegemaakt dat een klant met gezicht naar het raam zat. Daar de hele tiet uithaalde en iedereen van het winkelcentrum mee kon genieten.
Tiet was ook niet afgedekt… baas is er toen wel iets van gaan zeggen.
Want 40 meter verder was een speciaal een ruimte ingericht voor moeders met kind. Met comfortable zetels etc.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:07

xPabloBokt schreef:
Hmm ik ben het daar dus niet mee eens. Ik vind dat vrouwenborsten intiem gemaakt (i.m.o. geseksualiseerd) zijn door de maatschappij.

Dat kun je vinden, maar het zijn toch echt seksuele uithangborden.
Het feit dat vrouwenborsten veel groter zijn dan puur voor de melkproductie nodig is, en dat ze bovendien tijdens de gehele vruchtbare leeftijd prominent aanwezig zijn en niet alleen tijdens lactatie - vergelijk eens met bijvoorbeeld honden of met andere primaten - geeft aan dat ze een belangrijke signaalfunctie hebben.
Een hypothese is dat ze die rol vanwege onze rechtopgaande leefwijze hebben overgenomen van de billen en vulva, die bij veel primaten een belangrijke signaalfunctie voor de vruchtbaarheid hebben - zie de rode/gezwollen billen bij bavianen en chimpansees bijvoorbeeld.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:26

Seksuele uithangborden... Nou, okay.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:29

Mannen. :n

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:32

Komop dames, lippen getuit en sexuele uithangborden vooruit

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:34

xPabloBokt schreef:
Hmm ik ben het daar dus niet mee eens. Ik vind dat vrouwenborsten intiem gemaakt (i.m.o. geseksualiseerd) zijn door de maatschappij. Mannen mogen ook gewoon loslopen met hun shirt uit (even los van wat ik daar zelf van vind) en daar neemt ook niemand aanstoot aan. En sommigen daarvan kunnen qua formaat ook zeker een BH gebruiken.

Er is gewoon ooit iemand geweest die besloten heeft dat vrouwelijke borsten aanstootgevend zijn en dat is zo wijdverbreid opgepakt dat ze een seksueel lichaamsdeel zijn geworden. Wat ik dus echt heel dom vind :')

Ik heb dus ook geen enkel probleem met vrouwen die in een publieke ruimte borstvoeding geven en ik vind, ondanks mijn afkeer van kinderen, uit principe dat dat gewoon zou moeten kunnen.

Volledig mee eens :j Het zijn maar borsten, 50% van de wereldbevolking heeft ze.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:40

_San87_ schreef:
Seksuele uithangborden... Nou, okay.

Hahahahahaha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:43

Mag je vinden natuurlijk.

Ikzelf vind het heel normale lichaamsdelen, het zou best fijn zijn als iedereen gewoon zo rond mocht lopen zonder verkeerde aandacht te trekken. Maarja, helaas hebben we nogal een preutse maatschappij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:45

Amber_anne schreef:

_O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:48

Amber_anne schreef:

_O-!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:54

Berdien schreef:
xPabloBokt schreef:

Volledig mee eens :j Het zijn maar borsten, 50% van de wereldbevolking heeft ze.

Tja, dan vind ik dat de wc deur ook niet meer dicht hoeft, iedereen poept en plast immers. Waarom zou je dat dan verbergen?
Sorry, maar wat een onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 09:56

Oké, goed verhaal.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:38

Ik ben het er wel mee eens dat een lichaamsdeel heel normaal kan zijn, maar ik het nog steeds niet hoef te zien. Seks is normaal, plassen is normaal, een snotneus hebben is normaal, een scheet laten is normaal, maar ik hoef het allemaal niet van anderen in het openbaar te zien of mee te krijgen. Ik vind vind publiek voeden prima, naar doe het lekker discreet.

Ik heb wel eens in een restaurant gezeten en de tafel naast ons ging borstvoeden. Niet discreet, echt bam, tiet op tafel en baby eraan. Okay... maar daarna moest het kind spugen en boeren en weet ik veel wat voor ranzige geluiden eruit kwamen. Ik was aardig uitgegeten hoor %)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:45

Hmm, dat de uitleg van Oomens je niet aanstaat wil natuurlijk niet zeggen dat die niet correct is.
Er zijn genoeg onderzoeken gedaan naar hoe mensen (onbewust) naar het andere geslacht kijken/beoordelen op aantrekkelijkheid. En ja, heel platvloers, maar lichaamsverhoudingen scoren hoog. Omdat het bijvoorbeeld iets (zou) zeggen over vruchtbaarheid of andere vermeende kwaliteiten die belangrijk zijn voor de voortplanting en instant houden van de soort.

Dat gezegd hebbende. Ik ben net terug van een strandvakantie. En ik durf te beweren dat meer dat 50% van de volwassenen borsten heeft :j.
%)

OT: op de heenreis zat er een heel vervelend jochie in het vliegtuig. Was in de vertrekhal al heel vervelend. Stond bij moeder op schoot te springen en aan de stoel en hoofdsteun ervoor te trekken en te beuken. Ik was blij dat ik daar niet zat.
Er was anders wel "oeps turbulentie" een beker water naar achteren gegaan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 10:45

Ja, dat vind ik ook niet bepaald prettig :=.