[18+] Bijzonder luguber deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:05

Ailill schreef:
Het effect is dan ook maar enige dagen houdbaar, net als bijvoorbeeld een open kist in een rouwcentrum.

Na die paar dagen het lichaam alsnog in een kist krijgen, dat lijkt me pas een uitdaging.

Uh, ja. Dat lijkt me niet zonder geweld of breekwerk te gaan. Bizar toch?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:07

beert schreef:
He bah. Het zal er ook aan liggen waar de hond gebeten heeft. Als er een slagader geraakt is, dan bloed je toch vrij snel dood gok ik.

Maar ik vind het geen slecht idee dat het ras verboden wordt. Niet alleen qua gedrag, maar ook hoe ze eruit zien en doorgefokt worden. Marktplaats staat er hier ook vol mee en ze zijn veel te breed en gespierd om nog gezond hond te kunnen zijn.

Ik vind het dubbel...
Natuurlijk van die poffertjes die zo'n hond kopen zonder op te voeden om stoer te doen.
Anderzijds promoten ze momenteel kudde bewakingshonden bij elke schaap.
Dat zijn een stuk zwaardere jongens dan wat op de zwarte lijst staat.
En die zitten daar dan zonder baas...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 09:30

Shenavallie schreef:
Little_Gift schreef:
Vreselijk dat mensen dat hun nabestaanden nog willen aan doen zeg...

Schrik wel van dat het eigenlijk maar "zo weinig" kost vergeleken met een begrafenis doorgaans...

Dat was mijn gedachte ook: waarom wil je dit als nabestaande een overledene aandoen?

In sommige gevallen is het andersom.
Ik heb het filmpje nog niet gezien, maar ik heb wel diverse andere filmpjes gezien. Vaak markante Amerikanen, rappers, een bepaalde oudere dame die graag in de spotlights stond, wilden het zelf.

Ikzelf vind bet echt creepy, laat staan een flinke milieukwestie met zoveel troep die de grond uiteindelijk in gaat trekken.
Balsemen werd tijdens de burgeroorlog veel gedaan om soldaten te preserveren en naar huis te sturen. Alleen is het hedendaags nog vrij normaal in Amerika dat dit hoort na overlijden. Meeste mensen daar worden nog altijd begraven, cremeren vinden ze eng en 'hoort' niet.
Dus die balsemvloeistof komt dus uiteindelijk ookk de grond in.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:39

Shenavallie schreef:
Schijnbaar als je een bepaald filmpje opent op YT, krijg je ineens allerlei van dat soort rare filmpjes. Nu ook eentje over 'extreme embalming'. Lijken staan dusdanig geprepareerd in ruimtes, dat het moet 'lijken' of ze nog leven. Ik weet niet wat ik erger vind: die lijken er zo bij te zien zitten/staan of de familieleden die dit zo willen.

https://www.youtube.com/watch?v=MNxIZ30uFS0

Zit je daar als lijk verkleed als kerstman....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:40

Cinnepin schreef:
Shenavallie schreef:
Schijnbaar als je een bepaald filmpje opent op YT, krijg je ineens allerlei van dat soort rare filmpjes. Nu ook eentje over 'extreme embalming'. Lijken staan dusdanig geprepareerd in ruimtes, dat het moet 'lijken' of ze nog leven. Ik weet niet wat ik erger vind: die lijken er zo bij te zien zitten/staan of de familieleden die dit zo willen.

https://www.youtube.com/watch?v=MNxIZ30uFS0

Zit je daar als lijk verkleed als kerstman....

Als kerstkind heb ik daar wel affiniteit mee _O-

Cinnepin

Re: [18+] Bijzonder luguber deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 10:42

Wahahahhaha

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 01:16

Ailill schreef:
Het effect is dan ook maar enige dagen houdbaar, net als bijvoorbeeld een open kist in een rouwcentrum.

Na die paar dagen het lichaam alsnog in een kist krijgen, dat lijkt me pas een uitdaging.

Toen één van mijn beste vriendinnen overleed werd zij, op eigen verzoek, gebalsemd. Zij wilde thuis niet op een koelplaat opgebaard liggen maar op bed in de woonkamer. Ze lag er prachtig bij en voelde een beetje als wax aan. Heel apart.
Haar uitvaart was op de wamste dag ooit in Nederland, 5 jaar geleden toen het 41 graden werd. Ze had een soort etterende plek gekregen ondanks het balsemen.
Ik heb meegeholpen de kist te rijden en kan verzekeren dat het niet heel lekker rook toen. Ook al was de kist dicht.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:24

Blijft toch bijzonder hoe snel dat proces van rotting in werking wordt gezet bij een lijk of dood dier. Ik vind dat altijd wel intressant :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:46

Hieperdi schreef:
Blijft toch bijzonder hoe snel dat proces van rotting in werking wordt gezet bij een lijk of dood dier. Ik vind dat altijd wel intressant :+

Zal vanmiddag kijken of ik een foto kan maken van een dode mol van afgelopen week.
Hoe snel net opruimen gaat.

Afbeelding

Dit was maandag.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 07:50

Onali schreef:
Hieperdi schreef:

Zal vanmiddag kijken of ik een foto kan maken van een dode mol van afgelopen week.
Hoe snel net opruimen gaat.

[ Afbeelding ]

Dit was maandag.

Aaahw beessie. Ja is goed! Super interessant

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:51

Ik vond dit zon bizar filmpje op Instagram:

https://www.instagram.com/reel/C_BNCDrv ... J1aWZqZw==

Een koe die een andere koe vermoord door erop te gaan liggen. Niks bloederigs, maar wel een sneue doodstrijd van het slachtoffer die stikt. Gefilmd met een bewakingscamera. Ik snap ook niet dat die koe blijft liggen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 16:55

Bizar... Deze actie snap ik ook niet.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:13

De koe die gaan liggen is, was waarschijnlijk zelf ook niet goed... Soms raken ze gewoon niet meer recht als ze een acute medische aandoening hebben.
Als je kijkt naar de derde koe (de bruine) raakt die namelijk ook maar heel moeilijk recht halfweg het filmpje en gaat zelfs bijna nog een keer onderuit... Of de vloer is heel vies en glad, want normaal zou de stikkende koe zichzelf wel uit deze situatie moeten kunnen bevrijden maar je ziet dat de benen en hoeven totaal geen houvast vinden...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 17:32

Die koe die ging liggen was niets mis mee, gewoon lomp en baf hier ga ik liggen, no matter what.
Koeien hebben soms vrij weinig empathie onder elkaar en duwen een kuddegenote, of hun kalf zo een ongeluk in.

Vloer ziet er idd wel ietwat gladdig uit, vermoed kasseien od in een oude aanbindstal. Maar de zwarte doet ook echt geen énkele moeite te bewegen. Zelfs met kalfsziekte proberen ze op zich wel, zeker als er gerommel rond hen is, of in dit geval onder haar. Maar nope, I fits so I sits, don't care.

Sneu voor de witte koe. Die kon echt geen kant op, daar ze vast zat met de kop.
Als ze de kop niet kunnen heffen, kan het lijf niet recht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:11

https://www.facebook.com/share/v/Eq8BFa46W3yAVoyM/

Ik ben niet snel stil van een video. Maar wel van deze.

Je ziet een man die op straat leeft in Liberia, hij draagt al 30 jaar dezelfde kleding die hij is gaan stapelen. Mensen die hem helpen, knippen de kleding los. In zijn nek zijn de vele lagen in zijn huid gegaan en ook de armbanden zijn in zijn huid gegaan. Het ergste zijn zijn handen, de vingers 'hangen' gewoon aan zijn vel, en ringen knellen alles af. Hij lijkt heel ver heen, alsof hij niet eens bewust is wat er gebeurd. Ik vind het heel heftig.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:30

En nu? Nu heeft die mens helemaal niks meer... Enerzijds noodzakelijk dat ze hem bevrijdden maar anderzijds heeft hij nu wel helemaal niks meer... Hopelijk hebben ze dan ook daadwerkelijk de opvolging enz goed uitgedacht want anders is deze mens een nog grotere sukkelaar nadien...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:31

In de comments staat een vervolgfilmpje. Daarin zie je dat hij nieuwe kleding krijgt. Ik hoop dat hij ook naar het ziekenhuis wordt gebracht.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:39

Dat had ik niet gezien.
Deze man kan toch echt niks meer, die vingers... Kunnen ze toch enkel nog amputeren?
Echt bizar gewoon... En dat zo'n dun lijfje onder die hoop uit komt... Was ook echt even verbijsterend om te zien

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:40

Hoe doet deze man zijn behoefte?

Dat was het eerste wat ik dacht.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:49

DuoPenotti schreef:
Hoe doet deze man zijn behoefte?

Dat was het eerste wat ik dacht.

Dat dacht ik ook ja, hij lijkt minstens 5 broeken aan te hebben.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-24 22:50

Waarschijnlijk gewoon in zijn broek... Die man kan niet anders meer denk ik...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 06:27

Beetje doorheen gescrolld door het 1 uur durende filmpje.

Arme man, die vingers zijn hartstikke dood :oo

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 07:07

Wat een vreselijk filmpje. Ik vroeg me inderdaad ook af hoe hij het toilet bezocht. Want met zulke handen knopen losmaken... Heel zielig. Al vind ik de keuze om dit middel op straat te doen ook wel bijzonder.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 07:37

Hoop dat deze man ook medische hulp krijgt. Zou dit niet net zo zijn als dat al je iemand die heel vervuild is ineens onder de douche zet en gaat schoon boenen? Vaak worden zulke mensen heel ziek. Al die lagen kleding waren wel zijn bescherming en nu zat hij half bloot op straat. Vooral die wonden in zijn nek. Heel heftig. Vliegen komen er op af

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 09:12

Ja dacht ook wel dat hij het in zijn broek zou doen, maar dan kan het niet anders dan dat het daar ook allemaal kapot is toch?
Hij lijkt ook helemaal van de wereld en dat moet vast al lang zijn, anders doe je die ringen toch af?
Iemand moet hem toch eten gegeven hebben?
Bijzonder verhaal, waar ik best meer van zou willen weten...