moniek21 schreef:Ik ben er onlangs geweest ( bij de huisarts en de gynaecoloog) maar ik dacht niet gezien te hebben dat ze glijmiddel gebruiken op de eendenbek hoor … het enige wat de gynaecoloog wel deed was een condoom om het echo apparaat. En je kan het altijd vooraf even aangeven dat je een allergie hebt.
Jezus, dat gaat nog wat worden dan, al heb ik gehoord dat ze die verschrikkelijke eendenbek dingen in verschillende maten hebben. Trouwens, normale condooms hebben ook glijmiddel, alleen speciale droge condooms niet.
Suzanne F. schreef:Lestrange01 schreef:Als je uitstrijkje of een ander onderzoek moet hebben bij bv de gynaecoloog, hoe werkt dit dan wanneer je allergisch bent voor alle soorten glijmiddel? Ik heb die allergie namelijk en vraag me af hoe ze zoiets inhemelsnaam aanpakken. Gelukkig hoef ik er de komende jaren nog niet heen... maar toch
Hm ja dat lijkt me lastig. En (dit klinkt fouter dan ik het bedoel) je eigen speeksel/spuug?
Dan zou dan de enige optie zijn begrijp ik?
Klinkt inderdaad heel fout, maar daar ben ik ten minste niet allergisch voor

gomir schreef:Dat hangt van je allergieën af, maar bijna altijd wordt aquasonic echogel wel verdragen. En dat voldoet ook prima als glijmiddel, volgens mij doen ze de inwendige echo's er ook mee.
Interessant, dat wist ik niet! Ik heb wel eens gel opgehad voor een echo, en daar reageerde ik niet op dus dat zou moeten werken
Edit: schijnbaar is dat gewoon ook online te koop dus.... dat is handig