Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:06

moniek21 schreef:
Ik ben er onlangs geweest ( bij de huisarts en de gynaecoloog) maar ik dacht niet gezien te hebben dat ze glijmiddel gebruiken op de eendenbek hoor … het enige wat de gynaecoloog wel deed was een condoom om het echo apparaat. En je kan het altijd vooraf even aangeven dat je een allergie hebt.

Jezus, dat gaat nog wat worden dan, al heb ik gehoord dat ze die verschrikkelijke eendenbek dingen in verschillende maten hebben. Trouwens, normale condooms hebben ook glijmiddel, alleen speciale droge condooms niet.

Suzanne F. schreef:
Lestrange01 schreef:
Als je uitstrijkje of een ander onderzoek moet hebben bij bv de gynaecoloog, hoe werkt dit dan wanneer je allergisch bent voor alle soorten glijmiddel? Ik heb die allergie namelijk en vraag me af hoe ze zoiets inhemelsnaam aanpakken. Gelukkig hoef ik er de komende jaren nog niet heen... maar toch

Hm ja dat lijkt me lastig. En (dit klinkt fouter dan ik het bedoel) je eigen speeksel/spuug?
Dan zou dan de enige optie zijn begrijp ik?

Klinkt inderdaad heel fout, maar daar ben ik ten minste niet allergisch voor :').

gomir schreef:
Dat hangt van je allergieën af, maar bijna altijd wordt aquasonic echogel wel verdragen. En dat voldoet ook prima als glijmiddel, volgens mij doen ze de inwendige echo's er ook mee.

Interessant, dat wist ik niet! Ik heb wel eens gel opgehad voor een echo, en daar reageerde ik niet op dus dat zou moeten werken

Edit: schijnbaar is dat gewoon ook online te koop dus.... dat is handig :+

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:17

Het warme water doet ineens niet meer (vanmiddag nog gebruikt, nu stuk). Het wordt eerst enigszins warm, maar binnen een minuut weer koud (kwam ik achter toen ik er dus net onder stond :+ ). Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Verwarming doet het wel gewoon. Uiteraard licht ik de verhuurder in (wc ging ook al kapot vandaag, dus die moet toch al komen, heb ik weer :') )

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 21:50

Lalidan schreef:
Het is ook echt vreemd. En hij ligt er ook echt al een eeuwigheid, volgens mij al van voordat het industriegebied daar echt lag. En dan nog, waarom zou de tweede brug dan hoger moeten zijn dan de eerste? Zoveel vragen, maar blijkbaar geen antwoorden.... -O-

Kan het zijn dat er origineel zo'n soort zoutstrooi-station gepland was?
Op de splitsing van de A4-A44 (knooppunt Burgerveen) heeft vroeger ook zo'n ding gestaan.

Op de streetview-foto's van 2009 zijn de restanten nog precies door de bomen te zien.
https://www.google.com/maps/@52.2324259,4.6464024,3a,51.7y,16.07h,82.03t/data=!3m7!1e1!3m5!1sywQcymfsbm5X44pnICkkkQ!2e0!5s20091001T000000!7i13312!8i6656!5m1!1e4

Het idee was dat de kiepauto's van bovenaf het ding "eenvoudig" vol konden storten, en ze dan beneden snel strooiwagens konden laden. Later met de komst van grotere shovels is het systeem / die werkwijze overbodig geworden.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:23

Nee, dat past niet. Dan moet je de strooiauto's op de snelweg stil laten staan, dat wordt hem niet :)) dit zijn echt landhoofden voor een viaduct, alleen net wat hoger dan de andere.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 22:37

Picopico schreef:
Het warme water doet ineens niet meer (vanmiddag nog gebruikt, nu stuk). Het wordt eerst enigszins warm, maar binnen een minuut weer koud (kwam ik achter toen ik er dus net onder stond :+ ). Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Verwarming doet het wel gewoon. Uiteraard licht ik de verhuurder in (wc ging ook al kapot vandaag, dus die moet toch al komen, heb ik weer :') )

Moet het water niet bijgevuld worden? Of de CV even gereset?

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-23 23:16

Resetten kan ik proberen. Bijvullen hoeft niet, de druk is 1,4 bar en de verwarming doet het gewoon. Gaat om warm water uit de kraan (dat kan sws toch niet bijgevuld worden?). Ik bel morgen iig de verhuurder maar.

Oké, vervolgvraag: hoevaak hebben jullie "iets" dwz kapot/lek/afgesloten in jullie huis?
Hier is de cv-ketel 2x vervangen, warm water nu voor de 2e keer kapot, douche lek, 3x lekkage in de meterkast, gaslek, overstroomde kelder, bacterie in het water (kon een week geen water drinken), water, gas, elektra, internet zijn allemaal afgesloten geweest, lek kozijn, doorgebrand stopcontact en nu ook de wc kapot (blijft stromen). En ik woon hier pas 2,5 jaar. Is dit normaal? :+

Edit: resetten heeft helaas niet gewerkt :(

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 00:47

Dat zijn twee defecten per maand.
Klinkt als een afbraakpand.

Maar twee CV ketels?
Hoe dan?
Je woont op een aardstraal denk ik. :')

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 02:21

Weet je zeker dat 1,4 bar genoeg is? Ketel hier wil zo uit mijn hoofd rond de 2 bar hebben, 1,4 klinkt mij als erg weinig. Geeft de ketel verder helemaal geen storing aan?

En qua hoeveelheid mankementen klinkt het alsof je in een oud huis met veel achterstallig onderhoud zit. Hoewel ook ik me afvraag hoe je in 2,5 jaar tijd twee keer een ketel moet vervangen :=
Wc die blijft stromen is overigens vaak de vlotter, je kan proberen of je die, bij wijze van noodoplossing, handmatig omhoog kan doen.
Maar al met al geloof ik dat ik naar andere woonruimte zou gaan uitkijken als ik jou was......

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 10:47

Ik vraag mij af sinds wanneer de uitdrukking "in je handjes knijpen" verworden is tot "in je handjes klappen" >;) .

-----------------------------------

Picopico schreef:
Resetten kan ik proberen. Bijvullen hoeft niet, de druk is 1,4 bar en de verwarming doet het gewoon. Gaat om warm water uit de kraan (dat kan sws toch niet bijgevuld worden?). Ik bel morgen iig de verhuurder maar.

Oké, vervolgvraag: hoevaak hebben jullie "iets" dwz kapot/lek/afgesloten in jullie huis?
Hier is de cv-ketel 2x vervangen, warm water nu voor de 2e keer kapot, douche lek, 3x lekkage in de meterkast, gaslek, overstroomde kelder, bacterie in het water (kon een week geen water drinken), water, gas, elektra, internet zijn allemaal afgesloten geweest, lek kozijn, doorgebrand stopcontact en nu ook de wc kapot (blijft stromen). En ik woon hier pas 2,5 jaar. Is dit normaal? :+

Edit: resetten heeft helaas niet gewerkt :(

In ruim 20 jaar (koophuis, wel een oudere woning): niet zoveel als jij in 2,5 jaar :7 . Ik heb 1x de CV-ketel moeten vervangen, de eerste gaf na 9 jaar al de geest 8)7 .
Mijn ketel wil ook graag meer druk dan 1,4 bar maar functioneert dan nog wel. Systeem bijvullen om de druk weer op peil te brengen. Loopt de druk steeds weg (als in: elke week moeten bijvullen) dan is het expansievat waarschijnlijk lek. Als je handig bent en een emmer meeneemt kan die zelf vervangen (of je verhuurder) en anders een cv-monteur bellen (dat doe ik altijd).
M.b.t. de wc: als je een "trekstangetje" hebt kan je proberen daar even mee te schudden om de vlotter weer los te krijgen.

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:02

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:10

Wie weet hoe dit zit.

Hier word het vuilnis opgehaald en dat word gewogen en we betalen dus per kilo. Super eerlijk.
Maar hoe werkt die vuilniswagen nu?

Ik heb de container afgelopen week niet aan de straat gezet omdat het vroor.
En ik ben bang dat onderin de helft vast blijft zitten (groen) en je dat dus zowel deze lediging betaald en ook weer de volgende.
Mijn beredenering is. (fictieve cijfers)
De vuilniswagen weet dat een container 10 kilo weegt. Zet deze tara op 0 en weegt je container bij het optillen 5 kilo. en dan betaal je je voor 5 kilo vuil.
Ook al schud hij er maar 3 kilo uit en blijft er 2 kilo zitten.

Mijn vriend zegt
Nee die vuilniswagen weegt bij oppakken en dus ook weer bij neerzetten.
Dus het weegt in totaal 15 kilo met oppakken.
Hij schud er 3 kilo uit weegt weer en komt op 12 uit, dus betaal je die 3.

Snappen jullie mijn uitleg?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 12:43

Roodvos schreef:
Ik vraag mij af sinds wanneer de uitdrukking "in je handjes knijpen" verworden is tot "in je handjes klappen" >;) .

----

Eeeh niet?
Je handen dichtknijpen is een gezegde dat bedoelt dat je blij mag zijn met je hebt. Je mag je handjes wel dichtknijpen met ….. (zo’n goed paard, die fijne vriend, dat leuke huis). Dus goed vasthouden zeg maar.
In je handjes klappen is gewoon handjes klappen. Je handen op elkaar klappen. :') Dat is geen gezegde.

In je handen wrijven doe je als je iets positiefs verwacht. Als je ergens naar uitkijkt ofzo.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:04

Suzanne F. schreef:
Roodvos schreef:

----

Eeeh niet?
Je handen dichtknijpen is een gezegde dat bedoelt dat je blij mag zijn met je hebt. Je mag je handjes wel dichtknijpen met ….. (zo’n goed paard, die fijne vriend, dat leuke huis). Dus goed vasthouden zeg maar.
In je handjes klappen is gewoon handjes klappen. Je handen op elkaar klappen. :') Dat is geen gezegde.

In je handen wrijven doe je als je iets positiefs verwacht. Als je ergens naar uitkijkt ofzo.

Ja, eens, maar ik kom op dit forum regelmatig tegen dat mensen schrijven "in je handjes klappen" als ik "in je handjes knijpen" verwacht.

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:21

Heeft iemand in de wereldgeschiedenis ooit contact gekregen met een menselijke medewerker van marktplaats? Zo ja, hoe heb je dat gedaan? Want die chatbot is onuitstaanbaar bijdehand maar veel te dom om behulpzaam te zijn.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 13:40

Bedankt voor de reacties. Ik woon trouwens niet in een bouwval. Is een appartement uit de jaren 80 en redelijk onderhouden eigenlijk. Ik trek gewoon pech aan :') Het zijn ook niet per se dingen waar de verhuurder iets aan kan doen. Het is niet hun schuld dat het riool wordt geraakt tijdens wegwerkzaamheden of dat de nieuwe cv-ketel na een maand een storing heeft :')

Roodvos schreef:
In ruim 20 jaar (koophuis, wel een oudere woning): niet zoveel als jij in 2,5 jaar :7 . Ik heb 1x de CV-ketel moeten vervangen, de eerste gaf na 9 jaar al de geest 8)7 .
Mijn ketel wil ook graag meer druk dan 1,4 bar maar functioneert dan nog wel. Systeem bijvullen om de druk weer op peil te brengen. Loopt de druk steeds weg (als in: elke week moeten bijvullen) dan is het expansievat waarschijnlijk lek. Als je handig bent en een emmer meeneemt kan die zelf vervangen (of je verhuurder) en anders een cv-monteur bellen (dat doe ik altijd).

De cv-monteur heeft mij bij installatie ongeveer 1,5 bar aangeraden, dus dan zou 1,4 goed moeten zijn lijkt mij. De druk is stabiel, het expansievat is vorig jaar nog vervangen (toen bleek die idd lek).

Ik geloof dat ik blij ben dat ik huur. Anders zou ik failliet gaan aan reparatiekosten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-23 14:08

In het kader van Bokt weet alles heeft heel veel vragen: wat zou jij een trainer/paardenhouder willen vragen over paardenvoeding? (Dus een gebruiker, geen nutritionist.)

Niet dat ik jullie mijn werk probeer te laten doen, maar het lijkt me leuk om dat te peilen zodat we dat wellicht mee kunnen nemen in de Q&A!

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 16:42

Ik heb dekbedden zonder hoezen.
Hup, de was in en schoon zonder gestuntel weer op bed.

Ik heb heb nu steeds meerdere op elkaar liggen.
Normaal lig op 1 en 2 bovenop me.
Ik begrijp dat dat verwarming 2.
Nu wil ik die graag en warmte 3 en 4.
Ik heb er 1 gevonden en die was echt afgrijselijk lelijk en €94 !

Zijn er mensen onder verstand die die weten te vinden?
Leuk motiefje is natuurlijk leuk maar hoeft niet.
Ik lig het best op mijn zij, dus hoesje op het lijf, zwaardere op mijn benen.
Dingetje van vroeger.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 18:45

Wil je éénpersoons dekbedden of tweepersoons? En wil je naar minder warm of naar warmer?

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 20:53

Dom om het er niet bij te zetten.
1 persoons en meer warmte dan 2.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 21:48

Mag de politie vingerafdrukken nemen als je verdachte bent in een strafzaak? Of mag je dat weigeren? En hoe zit het met dna-afname? En maakt het nog uit wat voor zaak het is?

En een update wbt het warme water: de sensor daarvoor in de cv-ketel bleek kapot. Gelukkig weer gerepareerd! +:)+

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-23 23:08

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:16

Roodvos schreef:
Ja, eens, maar ik kom op dit forum regelmatig tegen dat mensen schrijven "in je handjes klappen" als ik "in je handjes knijpen" verwacht.

Dan is de uitdrukking toch niet veranderd? Dat zegt alleen dat mensen hun uitdrukkingen niet kennen of weten te gebruiken. Het zelfde met "Hulde" en "ode" hier op bokt, dat verschil snappen veel mensen ook niet. "Ode aan {willekeurig iemand die iets goed heeft gedaan}", nou kom op dan met dat lofdicht? Ohhh, je bedoelde "hulde". Zeg dat dan.

Of "mits" en "tenzij". Sommige mensen zijn gewoon niet zo best in taal.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-23 12:21

Nezzie schreef:
Roodvos schreef:

Dan is de uitdrukking toch niet veranderd? Dat zegt alleen dat mensen hun uitdrukkingen niet kennen of weten te gebruiken. Het zelfde met "Hulde" en "ode" hier op bokt, dat verschil snappen veel mensen ook niet. "Ode aan {willekeurig iemand die iets goed heeft gedaan}", nou kom op dan met dat lofdicht? Ohhh, je bedoelde "hulde". Zeg dat dan.

Of "mits" en "tenzij". Sommige mensen zijn gewoon niet zo best in taal.

Ik denk dat jij de tekst van @Roodvos iets te letterlijk neemt ;)

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 20:29

Ik vraag me werkelijk altijd al af:

Waarom hebben sommige helmen een kinriem die haast voor de mond langs loopt? Dat moet toch mega irritant zijn? En daarnaast zorgt zo'n kinriem er normaal voor dat een helm niet afvalt, dus op deze manier heeft het ook nog eens geen functie? En ik snap dat ze het misschien nu zo doen omdat het vroeger zo was maar: Wáárom was het vroeger dan zo?? Als iets nutteloos is plus irritant, waarom werd er dan tijd en geld aan besteed om het er op te zetten? :') Laat het dan gewoon weg ofzo? _O- Of maak het langer, maar waarom dít.

Ik bedoel dus dit:

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-23 21:27

Om één te zijn met het paard? Beiden iets irritants in de mond? :+